Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2003, 13:22   #41
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 13:54   #42
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Groentje en pistoleke.
Hoeveel copien van software heb je op je computer staan waarvan de kostrijs minder dan 30€ is?
Hier moet je als fabrikant inderdaad afwegen, flinke winstmarge en redelijke verkoop of kleine winstmarge en misschien hogere verkoop. Tot hietoe is nog nooit bewezen dat de stelling lager=meer opgaat voor dingen die men illegaal nog goedkoper kan krijgen/maken.
Oud 25 september 2003, 18:44   #43
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
is het nu echt zo moeilijk om ne seconde of twee langer cd's te persen en deze aan een goedkopere prijs te verkopen
U vergeet het - waarschijnlijk om het eenvoudig te houden - gemakkelijkheidshalve wel bij dat er sowieso een maximum aantal CD's is dat u slechts verkocht zal krijgen. Uw verkoopaantal zal niet automatisch verhogen wanneer u uw prijs laat dalen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 19:13   #44
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Redelijk wat, denk ik.
Ik ben bovendien aan het overschakelen op Linux, waardoor ik nog minder moet betalen voor mijn software.

Ik weet dat er altijd een plafond is aan de verkoop, niemand gaat een CD kopen, die hem niet aanspreekt. Nu zijn er nog mensen die een CD laten liggen, omdat hij iets te duur is, ik zou er waarschijnlijk een meer kopen, als ze minder zouden kosten, nu koop ik slechts af en toe een CD. En nee, ik heb geen gekopieerde CD's.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 23:50   #45
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
is het nu echt zo moeilijk om ne seconde of twee langer cd's te persen en deze aan een goedkopere prijs te verkopen
U vergeet het - waarschijnlijk om het eenvoudig te houden - gemakkelijkheidshalve wel bij dat er sowieso een maximum aantal CD's is dat u slechts verkocht zal krijgen. Uw verkoopaantal zal niet automatisch verhogen wanneer u uw prijs laat dalen!
Dit spreek ik dus met klem tegen het is logisch dat als je goedkoper je cd's verkoopt er meerdere zullen verkocht worden...
Oud 26 september 2003, 00:00   #46
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Groentje en pistoleke.
Hoeveel copien van software heb je op je computer staan waarvan de kostrijs minder dan 30€ is?
Hier moet je als fabrikant inderdaad afwegen, flinke winstmarge en redelijke verkoop of kleine winstmarge en misschien hogere verkoop. Tot hietoe is nog nooit bewezen dat de stelling lager=meer opgaat voor dingen die men illegaal nog goedkoper kan krijgen/maken.
kijk het is simpel als jan met de pet anders illegaal koopt dan verliest de maker van die soft ergens een klant,nu als je je prijs nu zo goedkoop maakt voor het originele weegt dat dan ook tegen een copie zwaar op als het originele nu bvb maar €5 zou meer kosten dan een illegale copie,dan zou jan met de pet het originele boven het illegale verkiezen,daar ben ik honderd ten honderd zeker van...
Oud 26 september 2003, 00:05   #47
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Wat Bece bedoelt, Pistoléke, is denk ik, dat er niet meer software gaat verkocht worden, dan er nodig is. Op een bepaald moment zit je toch aan je plafond. En het is niet zeker, dat de meerverkoop genoeg opbrengt om de verminderde inkomsten per CD-rommetje met software goed te maken.
Ik persoonlijk geloof dat wel, maar het is maar iets dat ik voel aan "mijn water", ik weet het niet zeker.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 00:36   #48
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Wat Bece bedoelt, Pistoléke, is denk ik, dat er niet meer software gaat verkocht worden, dan er nodig is. Op een bepaald moment zit je toch aan je plafond. En het is niet zeker, dat de meerverkoop genoeg opbrengt om de verminderde inkomsten per CD-rommetje met software goed te maken.
Ik persoonlijk geloof dat wel, maar het is maar iets dat ik voel aan "mijn water", ik weet het niet zeker.
idd op een bepaald momment zit je aan een plafond.
Maar je moet het ook zo bekijken hoe breder het publiek hoe meer mond tot mond reclame en op die manier gaan je veerkoopcijfers automatisch de hoogte in,bij mij is het nu zo dat ik alles origineel op pc heb maar ik wil de mensen de kost ni geven die niks anders dan illegale spullen draaien gewoon omdat het originele veel te duur is(neem nu een windows xp home edition)dagelijks en maandelijks stijgt het aantal eigenaars van pc's dus dat plafond is zeker nog hoog geneog en dus zoals ik al zei dan zouden de mensen 9 van de 10 het origenel verkiezen,inzake muziek is dat plafond in mijn ogen eindeloos hoog
Oud 26 september 2003, 05:54   #49
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat die prijzen meer te maken hebben met het feit dat zowat alle promotie door een paar giganten gemaakt wordt die sloomweg de jonge artiesten leegzuigen en de vaste waarden in hun vet laten sudderen.

Van de andere kant is het toch vreemd dat die producten aan deze kant van de oceaan tot 50% goedkoper zijn.
Oud 26 september 2003, 05:57   #50
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Het excuus om MP3s te downloaden.

Goed gevonden.

The industry kan u toch alvast meedelen dat de overgang van Vinyl en tapes naar CDs en DVDs een enorme stap in de goede richting was. Bovendien vermelden ze erbij dat de huidige productie zeer duurzaam is en zelden in de afvalkringloop terecht komt.

Er zijn maw veel betere targets om de milieustrijd op te focusen, maar ja, het gaat hier dan ook maar om een excuus van zogezegde milieumensen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be