![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Groentje en pistoleke.
Hoeveel copien van software heb je op je computer staan waarvan de kostrijs minder dan 30€ is? Hier moet je als fabrikant inderdaad afwegen, flinke winstmarge en redelijke verkoop of kleine winstmarge en misschien hogere verkoop. Tot hietoe is nog nooit bewezen dat de stelling lager=meer opgaat voor dingen die men illegaal nog goedkoper kan krijgen/maken.
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Redelijk wat, denk ik.
Ik ben bovendien aan het overschakelen op Linux, waardoor ik nog minder moet betalen voor mijn software. Ik weet dat er altijd een plafond is aan de verkoop, niemand gaat een CD kopen, die hem niet aanspreekt. Nu zijn er nog mensen die een CD laten liggen, omdat hij iets te duur is, ik zou er waarschijnlijk een meer kopen, als ze minder zouden kosten, nu koop ik slechts af en toe een CD. En nee, ik heb geen gekopieerde CD's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Wat Bece bedoelt, Pistoléke, is denk ik, dat er niet meer software gaat verkocht worden, dan er nodig is. Op een bepaald moment zit je toch aan je plafond. En het is niet zeker, dat de meerverkoop genoeg opbrengt om de verminderde inkomsten per CD-rommetje met software goed te maken.
Ik persoonlijk geloof dat wel, maar het is maar iets dat ik voel aan "mijn water", ik weet het niet zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar je moet het ook zo bekijken hoe breder het publiek hoe meer mond tot mond reclame en op die manier gaan je veerkoopcijfers automatisch de hoogte in,bij mij is het nu zo dat ik alles origineel op pc heb maar ik wil de mensen de kost ni geven die niks anders dan illegale spullen draaien gewoon omdat het originele veel te duur is(neem nu een windows xp home edition)dagelijks en maandelijks stijgt het aantal eigenaars van pc's dus dat plafond is zeker nog hoog geneog en dus zoals ik al zei dan zouden de mensen 9 van de 10 het origenel verkiezen,inzake muziek is dat plafond in mijn ogen eindeloos hoog ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat die prijzen meer te maken hebben met het feit dat zowat alle promotie door een paar giganten gemaakt wordt die sloomweg de jonge artiesten leegzuigen en de vaste waarden in hun vet laten sudderen.
Van de andere kant is het toch vreemd dat die producten aan deze kant van de oceaan tot 50% goedkoper zijn.
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Goed gevonden. The industry kan u toch alvast meedelen dat de overgang van Vinyl en tapes naar CDs en DVDs een enorme stap in de goede richting was. Bovendien vermelden ze erbij dat de huidige productie zeer duurzaam is en zelden in de afvalkringloop terecht komt. Er zijn maw veel betere targets om de milieustrijd op te focusen, maar ja, het gaat hier dan ook maar om een excuus van zogezegde milieumensen.
![]() |