![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() Ik vraag mij af of Marocco zoveel moeite voor ons zou doen, als wij allemaal naar daar gaan om ons te settelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op hun kosten weliswaar, en met het volste recht om er bij te lopen op onze eigen manier. Dus op warme dagen straten vol mensen in 'lichte' klederdracht indien gewenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ze dragen jullie op hun handen, jullie zouden als koningen behandelt worden en trouwens marokko is een van de modernste arabische landen, niet iedereen loopt er met lange klederdracht rond. trouwens je moet er eerst geweest zijn voor je een argument kunt stellen over marokko
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen ik hier in het straat zie is een eigenaardig effect.
Onze buren zijn stuk voor stuk moslims. Gematigden. Eerste generatie hardwerkendende "gastarbeiders" die hier toch al 40 jaar leven. Ja, de mannen gaan vrijdag ochtend om 6 uur naar de moskee in djelleba. So What? Hun kinderen, van mijn leeftijd, lijken vooral goed ingeburgerde personen. Maar de "kleinkinderen" ,nu toch jonge tieners, lijken soms wel weggelopen uit Iran of de Palestijnse gebieden. Ander punt. Toen ik 6 jaar geleden hier kwam wonen was een hoofddoek een unikum. Nu, zelfs de schooldgaande meisjes die hier achter de hoek naar school gaan zijn verplicht een hoofddoek te dragen. Zij die het niet doen worden behandeld als een verslenste goedkope straatmadelief. Wat zeg ik, nog erger, uitschelden en handtastelijkheden zijn schering en inslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het dragen van zo'n hoofddoek is ook geen bewijs van het tegendeel. Het zou kunnen maar je weet dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit bericht # 15, geplaatst vandaag 10:50 door Antoon :
<< De zogenoemde discriminatie is een gevolg, geen oorzaak. >> Uit bericht # 17, geplaatst vandaag 11:30 door Antoon : << Maar het is eigen schuld, dikke bult. >> Het is voor U dan ongetwijfeld evenmin een probleem dat alle Vlaams-nationalisten als "collaborateurs" en/of "nazi's" bestempeld worden vanwege de grenzeloze dwaasheid van enkele (nogal wat, eigenlijk) "voormannen" en "leiders" uit de eerste helft van de vorige eeuw. En de blanke bevolking van de U.S.A. is eigenlijk één grote "lynch mob", niet? Laatst gewijzigd door djimi : 29 augustus 2006 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de school waar ik les geef is het zo dat de meeste vrouwelijke leerlingen die de islamitische godsdienst aanhangen tot nu toe ongesluierd naar school kwamen. Zij die wèl een sluier aanhadden deden die zonder veel morren aan de schoolpoort af, omdat het dragen van een hoofddoek binnen de schoolmuren nooit toegestaan is geworden. Nochtans vormen de leerlingen van islamitische gezindheid al meer dan tien jaar de grootste groep, en sinds meer dan vijf jaar zelfs de meerderheid (méér dan 70 %). Er zijn nauwelijks problemen van de aard die u signaleert. Vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() joodse vrouwen lopen ook met een hoofdoek of een pruik en moeten hun benen bedekken van hun godsdienst, maar daar zegt niemand iets van! Dat noem ik hypocrisie!
Laatst gewijzigd door nubian : 29 augustus 2006 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat er zelfs niet om dat ook vlamingen zich daar aan bezondigen want die zijn er ontegensprekelijk ook he,het gaat er om dat wij hen hier niet geweigerd hebben en met open armen ontvangen hebben,dat wij hun mee laten genieten van onze sociale rechten en dat ze veel beter in de markt zouden liggen als zulke zaken niet zouden gebeuren. Met andere woorden het vertrouwen is zoek omdat we ze volgens links moeten omhelzen,en omdat we ze volgens rechts moeten buitengooien. Wij gewone eerlijke mensen hebben daar geen fout aan,wij zijn zelfs de grootste slachtoffers want langs de ene zijde moeten wij ondergaan en langs de andere zijde worden we racisten genoemd als we ons ongenoegen uit durven spreken. Dus laat ons ophouden met mekaar uit te kafferen maar samen naar oplossingen zoeken die afdoende zijn tegen de criminaliteit en de daaruitvloeiende problematiek. Tegen rechts zeg ik hou op met veralgemenen,en tegen links zeg ik stop met bemoederen.
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. En omgekeerd, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat de Joodse vrouwen doen is veel geloofwaardiger vanuit hun godsdienst bekeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() De vod is niet meer dan een racistisch statement: wij zij anders en beter.
Wat de Joodse vrouwen doen is veel geloofwaardiger vanuit hun godsdienst bekeken.[/quote]ja da zal wel, hoofddoek is hoofdfdoek en heb nog nooit een moslima horen zeggen dat ze beter is omdat ze een hoofddoek draagt.zwak argument Laatst gewijzigd door nubian : 29 augustus 2006 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Doe maar ik zal met belangstelling volgen.
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zwak argument van jou. Wie zich beter acht, zegt dat niet, maar laat dat in alles blijken. |
|
![]() |
![]() |