Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2006, 18:05   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee mits ze er trots op zijn om 'tegen te werken'.

Dus......als we een job vinden waar serieus "tegen" gewerkt mag worden is er een ernstig maatschappelijk- en werkloosheidsprobleem opgelost....

eens denken over de werkaanbiedingen,want het moet beslist anders:

(kabelleggers): Die mooie trottoir moet beslist overhoop.....want ONZE kabel moet daar NU is.

(wegwerkers) : 2 rijvakken ,dat is er beslist ééntje teveel.... kapot dat vak!

(architect): honderduizenden bakstenen kneuterhuizen wachten op destructie......ontwerp eens een betonnen woondoos!

(toneelspeler in de rol van hippie anno 1965) Constructieve destructie!

straf wat die Unief ons allemaal aan inzichten en ideeen brengt zeg !
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 18:10   #42
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik aannemen, gezien er weinig technologisch onderzoek is en het R&D-gebeuren in de islamwereld eerder uitzonderlijk is, is het normaal dat de doorsnee moslim nog nooit van bedrijfsspionnage gehoord heeft.

(Hetgeen op zich dan weer een graadmeter is over de ontwikkelingsgraad van de islamwereld ).
Kan het nog racistischer? Please, please, please!
En je kan beter je beklag doen over de ontwikkelingsgraad in de Westerse wereld, want ik ben hier geboren en hier naar school geweest...

Over Abdul Qadir Khan: hij was blijkbaar toch wel veel slimmer dan het "slimme" Westen .. muahahaha
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:47   #43
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Kan het nog racistischer? Please, please, please!
En je kan beter je beklag doen over de ontwikkelingsgraad in de Westerse wereld, want ik ben hier geboren en hier naar school geweest...

Over Abdul Qadir Khan: hij was blijkbaar toch wel veel slimmer dan het "slimme" Westen .. muahahaha
Kan je me zeggen wat er aan deze nuchtere vaststelling 'racistisch' is? Waarschijnlijk niet. Toch handig dat je het woord racisme zo maar kunt misbruiken om elk gegeven dat je niet past als moslim weg te wuiven.
Maakt echt geen indruk op mij hoor ...

Goed voor jou dat je hier geboren bent en alle onderwijskansen kreeg. Als meisje in een islamitisch land zou dat een stuk minder evident geweest zijn, tenzij je onder 'ontwikkeling' de voorbereiding tot huissloof, keukenmeid en wandelende baarmoeder verstaat natuurlijk.

Wat je opmerking over Khan betreft : die bewondering voor dieven, magda volgens de islamitische leer? Ik dacht dat volgens de sharia diefstal gestraft werd met handjes-afhakken ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 20:06   #44
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je me zeggen wat er aan deze nuchtere vaststelling 'racistisch' is? Waarschijnlijk niet. Toch handig dat je het woord racisme zo maar kunt misbruiken om elk gegeven dat je niet past als moslim weg te wuiven.
Maakt echt geen indruk op mij hoor ...
Nuchtere vaststelling? Wie probeer je voor de gek te houden? Jezelf?!
Citaat:
Dat kan ik aannemen, gezien er weinig technologisch onderzoek is en het R&D-gebeuren in de islamwereld eerder uitzonderlijk is, is het normaal dat de doorsnee moslim nog nooit van bedrijfsspionnage gehoord heeft.
Klinkt meer als een racistische persoonlijke mening, dan dat het gebaseerd zou zijn op feiten.
Citaat:
Goed voor jou dat je hier geboren bent en alle onderwijskansen kreeg. Als meisje in een islamitisch land zou dat een stuk minder evident geweest zijn, tenzij je onder 'ontwikkeling' de voorbereiding tot huissloof, keukenmeid en wandelende baarmoeder verstaat natuurlijk.
Vooroordelen, vooroordelen... En natuurlijk heb je weer geen bron voor wat je allemaal beweert. Ik kan je verzekeren dat de meeste van mijn islamitische vriendinnen in een islamitisch land wél degelijk onderwijs genieten. Maar ja, als jij het tegenovergestelde wil blijven geloven, dan kan ik er niets aan doen dat die vooroordelen er zo diep ingebakken zitten he...
Citaat:
Wat je opmerking over Khan betreft : die bewondering voor dieven, magda volgens de islamitische leer? Ik dacht dat volgens de sharia diefstal gestraft werd met handjes-afhakken ...
Kennis opdoen is geen vorm van diefstal.

Over het algemeen zijn jouw posts saai en afgezaagd; ze bevatten steeds dezelfde mantra tegen de islam. Boooooorrriiiiiiing!

P.S. leuk he om persoonlijk aangevallen te worden...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 september 2006 om 20:12.
Oud 2 september 2006, 21:59   #45
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

zo, het is blijkbaar al racistisch te stellen dat er in de islamitische wereld niet indrukwekkend veel ontdekkingen gedaan zijn de laatste tijd. Daarom, uh-huh: noem eens enkele verwezenlijkingen van gelovige moslims op het vlak van filosofie, exacte wetenschappen en literatuur sedert bv. 1492 (jaar waarin de reconquista eindigde met de herovering van Granada) ?

enige beperking: Naghib Mahfouz en Salman Rushdie tellen niet mee, de eerste werd neergestoken door en de andere moest vluchten voor moslimfundamentalisten. Je zou de Duivelsverzen trouwens eens moeten lezen, goed boek.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 22:11   #46
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
zo, het is blijkbaar al racistisch te stellen dat er in de islamitische wereld niet indrukwekkend veel ontdekkingen gedaan zijn de laatste tijd. Daarom, uh-huh: noem eens enkele verwezenlijkingen van gelovige moslims op het vlak van filosofie, exacte wetenschappen en literatuur sedert bv. 1492 (jaar waarin de reconquista eindigde met de herovering van Granada) ?

enige beperking: Naghib Mahfouz en Salman Rushdie tellen niet mee, de eerste werd neergestoken door en de andere moest vluchten voor moslimfundamentalisten. Je zou de Duivelsverzen trouwens eens moeten lezen, goed boek.
Een zielige dubbelnick zoals jij, meneer Basy Lys die in al harb woont, moet me geen woorden in de mond leggen.
Oud 3 september 2006, 00:35   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt meer als een racistische persoonlijke mening, dan dat het gebaseerd zou zijn op feiten.
Vooroordelen, vooroordelen... En natuurlijk heb je weer geen bron voor wat je allemaal beweert. Ik kan je verzekeren dat de meeste van mijn islamitische vriendinnen in een islamitisch land wél degelijk onderwijs genieten. Maar ja, als jij het tegenovergestelde wil blijven geloven, dan kan ik er niets aan doen dat die vooroordelen er zo diep ingebakken zitten he...

Over het algemeen zijn jouw posts saai en afgezaagd; ze bevatten steeds dezelfde mantra tegen de islam. Boooooorrriiiiiiing!

de jouwe zijn de tegenhanger van de zijne dan:onvoorwaardelijke steun aan alles wat nog maar naar de islam riekt. Zonder de enigste kritiek, zonder zich de enigste vraag te stellen...word je daarvoor betaald of ben je echt zo moedwillig/naïef/mentaal achtergesteld/gebrainwasht/gedresseerd ?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 00:39   #48
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht

Ontdekkingen?Die hebben ze toch nooit gedaan? Alles geleerd van de Indiërs, de Chinezen,de Perzen en de Grieken...wiens kennis met de karavanen tot bij hen reisde...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 11:14   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zijn jullie nooit 'puber' geweest dan ?
Puber ja, crimineel, agressief,... nee

Waarom zitten de belgische gevangenissen overvol met allochtonen? Waarvan het grootste gedeelte marokanen?

Laatst gewijzigd door illwill : 3 september 2006 om 11:15.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 12:16   #50
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zielige dubbelnick zoals jij, meneer Basy Lys die in al harb woont, moet me geen woorden in de mond leggen.
Ik weet niet wie Basy Lys is. Ik leg u trouwens geen woorden in de mond, je hebt zelf tegen Online gezegd dat het racistisch is te stellen dat technologische ontwikkeling niet in islamitische landen gezocht moet worden. Door te claimen dat ik iemand anders ben, ontwijk je gewoon de vraag. Niet dat het mij verbaast, het argument weerleggen is onmogelijk. En tenzij je écht volledig stekeblind en gebrainwashed bent, zie je dit zelf ook wel in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Ontdekkingen?Die hebben ze toch nooit gedaan? Alles geleerd van de Indiërs, de Chinezen,de Perzen en de Grieken...wiens kennis met de karavanen tot bij hen reisde...
Een paar weken geleden stond er in De Morgen een interview met een dissidente Iraanse - die nu in Canada woont en ook daar doodsbedreigingen krijgt - zij stelde dat er in de arabische wereld tussen 1100 en 1250 wel zelf onderzoek gedaan werd. Nuja, dat betekent nog altijd dat ze al 750 jaar volledig vastgeroest zijn en 150 jaar is niet bepaald lang.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 17:07   #51
Banneling

Standaard

Citaat:

Vwalla, geen beter voorbeeld dan Uh-Huh's replieken om de onmogelijkheid tot redeneren van de islamitisch "gevormde" (ahum) geest aan te tonen.
Het zal waarschijnlijk nog eeuwen duren voor een moslim een debat durft aan te gaan zonder onmiddellijk te grijpen naar instant-verdedigingstermpjes als 'racisme' en 'vooroordelen', en werkelijk durft na te denken.
Oud 3 september 2006, 17:10   #52
Banneling

Standaard

Citaat:

Is de vraag te moeilijk Uh-Huh ?
Volgens jouw stelling liggen ze nochthans voor het rapen, de moslims die zich op wereldvlak onderscheiden hebben op het vlak van literatuur, kunst, wetenschappelijk onderzoek, ....
Kan je d'r zelf niet eentje noemen ?
Oud 3 september 2006, 17:13   #53
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Vwalla, geen beter voorbeeld dan Uh-Huh's replieken om de onmogelijkheid tot redeneren van de islamitisch "gevormde" (ahum) geest aan te tonen.
Het zal waarschijnlijk nog eeuwen duren voor een moslim een debat durft aan te gaan zonder onmiddellijk te grijpen naar instant-verdedigingstermpjes als 'racisme' en 'vooroordelen', en werkelijk durft na te denken.
Voila, geen beter voorbeeld dan Online's replieken om de onmogelijkheid tot het redeneren van de racistisch "gevormde" (ahum) geest aan te tonen.
Het zal waarschijnlijk nog eeuwen duren voor een racist een debat durft aan te gaan zonder onmiddelijk te grijpen naar verdedigingstermpjes als "islamitisch" en "achterlijk", en werkelijk durft na te denken met een open geest.
Oud 3 september 2006, 17:15   #54
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de vraag te moeilijk Uh-Huh ?
Volgens jouw stelling liggen ze nochthans voor het rapen, de moslims die zich op wereldvlak onderscheiden hebben op het vlak van literatuur, kunst, wetenschappelijk onderzoek, ....
Kan je d'r zelf niet eentje noemen ?
Is lezen dan werkelijk zo moeilijk Online??!! Wanneer heb ik dat ooit beweerd en wanneer heb ik beweerd dat het racistisch zou zijn om dit te ontkennen??!!

Tip: Leer begrijpend lezen of koop een leesbril.
Oud 3 september 2006, 17:20   #55
Banneling

Standaard

Citaat:
Is lezen dan werkelijk zo moeilijk Online??!! Wanneer heb ik dat ooit beweerd en wanneer heb ik beweerd dat het racistisch zou zijn om dit te ontkennen??!!

Tip: Leer begrijpend lezen of koop een leesbril.
Hemeltje, Uh-Huh is er nog erger aan toe dan ik dacht.
Aan de islam onderworpen zijn is schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Oud 3 september 2006, 17:22   #56
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Hemeltje, Uh-Huh is er nog erger aan toe dan ik dacht.
Aan de islam onderworpen zijn is schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Moet ik van dit argument soms compleet achterover vallen ofzo?
Oud 3 september 2006, 17:29   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, geen beter voorbeeld dan Online's replieken om de onmogelijkheid tot het redeneren van de racistisch "gevormde" (ahum) geest aan te tonen.
Het zal waarschijnlijk nog eeuwen duren voor een racist een debat durft aan te gaan zonder onmiddelijk te grijpen naar verdedigingstermpjes als "islamitisch" en "achterlijk", en werkelijk durft na te denken met een open geest.
Ze moeten niet enkel aan bedijfsspionnage doen om aan een kernbom te geraken, blijkbaar moeten ze ook andermans statements pikken en aanpassen omdat ze in de onmogelijkheid zijn zich te verdedigen met eigen denkwerk. Hoe zwak. Nog een geluk dat ze kunnen zwaaien met het modewoord van het moment 'racisme', en zelfs dat hebben ze zelf niet kunnen bedenken. Niet verwonderlijk, ze verstaan het woord niet eens.
Oud 3 september 2006, 17:32   #58
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik van dit argument soms compleet achterover vallen ofzo?
Wat zou uw lichtend voorbeeld Mo gedaan hebben?
Oud 3 september 2006, 17:36   #59
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moeten niet enkel aan bedijfsspionnage doen om aan een kernbom te geraken, blijkbaar moeten ze ook andermans statements pikken en aanpassen omdat ze in de onmogelijkheid zijn zich te verdedigen met eigen denkwerk. Hoe zwak. Nog een geluk dat ze kunnen zwaaien met het modewoord van het moment 'racisme', en zelfs dat hebben ze zelf niet kunnen bedenken. Niet verwonderlijk, ze verstaan het woord niet eens.
Ach, het zal wel mijn schuld zijn dat ik geen rauwe haat koester t.o.v. niet-moslims, dat ik er zelfs niet aan zou denken om zo'n hatelijke, racistische woorden te bedenken.
Geef toe dat je hier vooral uitpakt met complete veralgemeningen. Kun je me één bron geven die bewijst dat je IQ daalt omdat je een aanhanger bent van één of andere godsdienst?
Oud 3 september 2006, 17:37   #60
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou uw lichtend voorbeeld Mo gedaan hebben?
Compleet genegeerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be