Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 18:30   #41
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat diegenen die niet "vrijwillig" zullen zijn, benadeeld (achteruitgesteld) zullen worden, beschouwd zullen worden als "tegenwringers" .
Tuurlijk niet,

Wat heeft een baas aan slechtgehumeurt personeel, niks
Daarom zal het alleen vrijwilligers zijn aangevult met studenten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:32   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Tuurlijk niet,

ben je echt zo naïef?

alle voorbeelden van 'vrijwilligheid' uit het verleden tonen aan dat dit niet werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:35   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Tuurlijk niet,

Tuurlijk WEL. Blijkbaar weinig ervaring met het patronaat ?? Aangevuld met studenten ?? Laat me niet lachen.........de niet-vrijwilligers vliegen er gewoon uit........of word hun het leven zuur gemaakt. Alles moet immers wijken voor het almachtig groot-gewin.

Laatst gewijzigd door Pietje : 31 augustus 2006 om 18:38.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:01   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
uhu, de luxe van een handjevol klanten (volgens testaankoop vragen de meeste klanten geen rumere openingsuren) en de winstdrang van wat werkgevers (alhoewel de federatie van de distributie ook geen vragende partij is), kunnen de gezinnen uit de distributie hun ene gezamelijke vrije dag opgeven. mooi hé, die vrijheid. vrijheid blijheid. blabla.
Breng dan maar eens een bezoek aan de meubelzaken en andere winkels in de 'toeristische' streken...
Aanschuiven 'geblazen'...
En wie schuift er aan? Just... de mietjes en de pietjes...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2006 om 19:03.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:02   #45
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ben je echt zo naïef?

alle voorbeelden van 'vrijwilligheid' uit het verleden tonen aan dat dit niet werkt.
Wie alleszins niet (graag) werkt, is... links...
Oud 31 augustus 2006, 19:10   #46
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wie alleszins niet (graag) werkt, is... links...
er ooit al aan gedacht dat de mensen in de distributiesector een familie kunnen hebben, en het misschien fijn zouden vinden om een dag in familieverband door te brengen ?
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:12   #47
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
er ooit al aan gedacht dat de mensen in de distributiesector een familie kunnen hebben, en het misschien fijn zouden vinden om een dag in familieverband door te brengen ?
Ik dacht het nog... 'Waar blijft de jules?'

En de mensen in de ziekenhuizen, de speelparken, de café"s, de retaurants, de zwembaden, de sportmensen, de vijrwilligers in de voetbalkantines, het vliegend personeel (en dat niet 'vliegt'), de politie, de charme- en andere zangers, de voetbal- en wielrennerssupporters, die zonder hun 'gezin' de piste uit zijn?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2006 om 19:16.
Oud 31 augustus 2006, 19:14   #48
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IMO, een overbodige luxe. Eén dag per week wil ik rust als ik door de straten vd stad wandel.
Is't straat van u alleen ofzo? Ik haat zondagen omdat alles zo doods is
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:23   #49
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als inwoner van een grote stad zou ik er zelfs voor willen pleiten dat èlke zondag autoloze dag wordt.

Ik ben al dat geraas, getoeter, gegier, gedaver, gebrom, ... onderhand zo goed als KOTSBEU.

Allé, 't is al goed, ik ga een beetje milderen : één zondag op twee autoloos, nee?

Laatste toegeving : elke eerste (of tweede, of derde, ...) zondag van de maand dan.

OK, OK, de autolobby wint : één autoloze zondag per seizoen.

Nee? Eéntje per jaar dan, a.u.b. .

*zucht*
Je bent vrij om ergens anders te wonen, alhoewel ik je idee steun. Grote parkings aan de buitenkant, véél en goed en permanent openbaar vervoer in de binnenstad.
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:27   #50
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision Bekijk bericht
Je bent vrij om ergens anders te wonen, alhoewel ik je idee steun. Grote parkings aan de buitenkant, véél en goed en permanent openbaar vervoer in de binnenstad.
kOMT IS IN LEUVEN ZIEN,

Parkings in de kern van de stad
Autoverkeer is zeer goed geregelt zodat je als stadsbewoner er geen last van hebt.
En een zeer goed openbaar vervoer.

Auto's bannen in een stad of dorp is geen oplossing, wel een goed beleid daarover. En daar is Leuven zeer goed in geslaagd.
Enigste minpunt, 50km/h op de ring en flitsers om 50m
Oud 31 augustus 2006, 20:01   #51
ingenious

Standaard

Citaat:
Breng dan maar eens een bezoek aan de meubelzaken en andere winkels in de 'toeristische' streken...
Aanschuiven 'geblazen'...
En wie schuift er aan? Just... de mietjes en de pietjes...
meubelzaken is iets helemaal anders, dat zijn aankopen die lang duren, dat kan je niet vergelijken met kledij kopen, of aankopen in een supermarkt.

verder is het niet omdat de mensen op zondag gaan winkelen als het mogelijk is, dat ze ook vragende partij zijn. indien de winkel open is gaan ze er, indien niet is het geen probleem.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 20:03   #52
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:

En de mensen in de ziekenhuizen, de speelparken, de café"s, de retaurants, de zwembaden, de sportmensen, de vijrwilligers in de voetbalkantines, het vliegend personeel (en dat niet 'vliegt'), de politie, de charme- en andere zangers, de voetbal- en wielrennerssupporters, die zonder hun 'gezin' de piste uit zijn?...
je bent de mensen die hun zondagmiddag op het internet doorbrengen ipv van bij hun gezin nog vergeten

nu nee, voor bepaalde sectoren is zondagwerk onvermijdelijk, maar laat het ajb niet de norm worden.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:06   #53
ingenious

Standaard

Citaat:

je kiest niet wanneer je ziek wordt. bijgevolg kunnen ziekenhuizen niet anders dan altijd open zijn. daar zijn de arbeidsomstandigheden echter helemaal anders dan in de distributie. daar werken deeltijdsen bv 3 weken full time en dan 3 weken niet, of 2 volle dagen en de rest van de week thuis, of een hele week 's nachts en dan een hele week overdag... in de distributie werk je andere dag andere uren en heb je zelf amper inspraak.

de vrijetijdssector is ook niet te vergelijken, die kan namelijk enkel bestaan door opening tijdens de uren waarop anderen vrije tijd hebben. wanneer andere mensen echter werken, kunnen deze mensen vrijaf krijgen. die zaken zijn niet een heel jaar, 7/7, 11u per dag open.

mensen kiezen wel wanneer ze gaan winkelen en dat gaat perfect binnen de huidige openingsuren. we hebben trouwens al zowat de langste openingsuren van europa.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 20:13   #54
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Laat een mens zelf beslissen of hij wilt werken of winkelen op zondag. En Pietje, winkels die 24/24 open zijn is een heerlijke luxe.
Nachtwinkels met bruine uitbaters en ge gaat hen niet horen klagen. Ne Vlaming die zijnen boterhan wil verdienen pakken ze als hij een overuurtje int zwart werkt.
Hypocrieten, werkvolk laatst is hun leuze.
Oud 31 augustus 2006, 20:14   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

met plezier getekend.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:17   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nachtwinkels met bruine uitbaters en ge gaat hen niet horen klagen. Ne Vlaming die zijnen boterhan wil verdienen pakken ze als hij een overuurtje int zwart werkt.
Hypocrieten, werkvolk laatst is hun leuze.
Nachtwinkels zijn particulieren. Ik had het over grootwarenhuisketens die hun personeel onder druk zetten om eventueel zon-en feestdagen te werken.
Oud 31 augustus 2006, 20:20   #57
Sfax
Banneling

Standaard

Ach ach ach, zeveraars. Tot er een winkel komt ie op zondag open is; dan gaan ze er allemaal maar al te graag shoppen, net zoals ze maar al te graag gaan shoppen bij de goedkope aldi, die weliswaar de lokale kruideniers weg concurreert

Winkels die open zijn op zondag, dat moet kunnen. Wil je niet op zondag werken, kies dan niet voor dat regime; dan heb je evenmin de voordelen ervan (zijnde vrije dagen op momenten dat al de rest moet gaan werken).

In ons bedrijf heb ik de weekendwerkers nog geen moment horen klagen; die doen twee shifts van 12 uur, en zijn de rest van de week thuis (plenty of time om dus om je met andere zaken bezig te houden)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:25   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach ach ach, zeveraars. Tot er een winkel komt ie op zondag open is; dan gaan ze er allemaal maar al te graag shoppen, net zoals ze maar al te graag gaan shoppen bij de goedkope aldi, die weliswaar de lokale kruideniers weg concurreert

Winkels die open zijn op zondag, dat moet kunnen. Wil je niet op zondag werken, kies dan niet voor dat regime; dan heb je evenmin de voordelen ervan (zijnde vrije dagen op momenten dat al de rest moet gaan werken).

In ons bedrijf heb ik de weekendwerkers nog geen moment horen klagen; die doen twee shifts van 12 uur, en zijn de rest van de week thuis (plenty of time om dus om je met andere zaken bezig te houden)
Ik heb geen probleem met weekend-werk als die situatie zo is bij de aanvang vh contract. Ik werk zelf in een ploegensysteem, maar ik wist dat VOOR ik eraan begon.
Wat mij stoort, is dat (vooral) grootwarenhuizen waar het personeel tot nog toe niet op zondag werkt, dan zal "gedwongen" worden dit wel te doen. Degenen die het niet willen kunnen het dan wel schudden. Ik noem dit een vorm van chantage.
Oud 31 augustus 2006, 20:31   #59
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem met weekend-werk als die situatie zo is bij de aanvang vh contract. Ik werk zelf in een ploegensysteem, maar ik wist dat VOOR ik eraan begon.
Wat mij stoort, is dat (vooral) grootwarenhuizen waar het personeel tot nog toe niet op zondag werkt, dan zal "gedwongen" worden dit wel te doen. Degenen die het niet willen kunnen het dan wel schudden. Ik noem dit een vorm van chantage.
Wat is nu het probleem, bedrijven werken al in het weekend waarom zouden winkels dit dan niet mogen.

Al ene horen klagen die zondags moest gaan werken in de bakker, meubelzaak, of andere winkel dat zondags open is.
Oud 31 augustus 2006, 20:31   #60
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Wie zondag zijn winkel wilt openhouden, moet dat mogen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be