![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een productiemiddel is een goed, en het private bezit ervan maakt dat de eigenaar ermee kan doen wat hij of zij wenst (zolang het anderen niet schaadt) - bijhouden, delen, weggeven, beleggen, verpanden, &c. Maar kom, we wijken af.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 september 2006 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Als jij van oordeel bent dat privaat bezit van goederen misdadig is" als je op privaat eigendom van o.a. fabrieken doelt: ja, dat is misdadig. Binnen zo'n fabriek is het een echte dictatuur, alleen de vakbond kan daar nog tegen ingaan, én dat dikwijls alleen maar door Europees samen te werken met alle vestigingen. Maar die strijd is bikkelhard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch schrijnend hoe jij de anti-communistische leugentjes ligt te herkauwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik neem niet zomaar alles over van de burgerlijke media, maar ga jij ontkenen dat ze hun terroristische strijd (want dat is het nu eenmaal, de Farc voert geen massa-syndicale strijd gebaseerd op de arbeidersklasse), gefinancierd wordt door drugshandel en ontvoeringen? Of maakt dat niet uit en zijn jullie ineens machiavellisten geworden... BTW, de FARC zijn wat mij betreft geen communisten, dus het kunnen ook geen anti-communistische leugentjes zijn!
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 8 september 2006 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zie niet in hoe je paramilitaire milities gaat bevechten door een syndicale strijd te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.farcep.org/+ Farc lijkt mij een stevige communistische partij met 15000 guerillastrijders en een massabasis in vakbonden en krottenwijken. De bewering dat drughandelaars, criminelen of terroristen zouden zijn komt vnl van de CIA. De realiteit is echter dat in zeer veel landen drugshandelaars gebruikt worden tegen revolutionairen. Dat was zo in Nicaragua met de contras, en dat is nu zo in Colombia met de paramilitairen. Interessant artikel hieroverl http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB2/storm.htm De ideologie, organisatie en geschiedenis van FARC vindt je terug op volgende link: bijzonder interessant http://en.wikipedia.org/wiki/Socio-e...of_the_FARC-EP |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() Er is ook een artikel in het nederlands dat redelijk goed de context meegeeft:
http://www.grenzeloos.org/artikel/vi...php/id/50.html Belangrijk volgens mij is dat het "Plan Colombia" dat in de VS is uitgedoktert, onder het mom van strijd tegen de drugkartels, eigenlijk de volksbeweging en de FARC bestrijdt. Daarvoor is het belangrijk dat de FARC afgeschilderd wordt asl terroristische drugtrafikanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() grappig dat je afkomt met de vraag naar bewijzen. Is het normaal niet 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is'? Welnu, ik zou toch wel graag wat meer weten over die drugstraffiek en terreur van de FARC. Liefst van bronnen die niet cia-gebonden zijn.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begint ge ook al om alles wat niet in uw kraam past te beschuldigen van CIA-lidmaatschap of CIA propaganda? Hoe financieren ze een permanent leger van 15.000 man denkt ge. Door bananen te verkopen in de Oxfam wereldwinkels?
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 september 2006 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mooi perspectief. De CIA zegt dat ze dat doen met drugstrafiek. Als een linkse organisatie dat ook zegt, dan wil ik bewijzen dat dit geen propaganda of speculatie is. In het algemeen: is LSP tegen volksguerilla? Zo niet, hoe zien jullie dat? En waarom is de FARC dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Guerilla is geen marxistische actiemethode... Wie dat verdedigt en zich marxist noemt heeft hoegenaamd niet van marxisme begrepen!
Citaat:
Overigens, dit stukje van op de site van de KP van Colombia, die vroeger aan de Farc gelieerd was, vind ik wel interessant: Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En waarom denk jij dat ze daar een guerrillastrijd voeren? Voor hun plezier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom? Omdat het een bende gauchisten is die geen bal afweet van marxisme... Overigens; er zijn verschillende volledig legale KP's in Colombia die niet aan dat soort practijken meedoen, maar zich meer richten op de klassenstrijd.
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En over dat stukje van de Colombiaanse KP (die mij compleet onbekend is): is de oorlog nu ook al de schuld van de FARC of wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Partijlid
|
![]() [quote=Jonas Elossov;1966669]Guerilla is geen marxistische actiemethode... Wie dat verdedigt en zich marxist noemt heeft hoegenaamd niet van marxisme begrepen!
[quote] Hoe denk je dat Castro en Guevara de macht veroverd hebben? Hoe hebben de Vietnamezen de VS verslagen denk je? Met welke methode hebben de Jougoslaven de nazis teruggedrongen? Hoe heeft de chinese KP eerst de japanse nazis en daarna de kwomintang verslagen? Wat was het gewapend verzet in Europa tegen de nazis, anders dan guerilla? Waarom zou dat niet marxistisch zijn? Ik mag besluiten dat ik niets van marxisme begrepen heb? Echt benieuwd naar je marxistische uitleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb nu weinig tijd, maar ik zal nog eens tijd vrij maken om an te tonen dat guerilla volledig contradictorisch is aan het marxisme.
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Soit, lees misschien eens http://www.rebelion.org/noticia.php?id=31118: ¿Dependen las FARC-EP de la coca? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan er iemand dat tekstje van uit Jonas' post vertalen?
|
![]() |
![]() |