![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die bijten niet in de nek.
|
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Pianist met wereldfaam vermoord in Brussel
(c) De Standaard 31/08/06 ![]() Afbeelding: Benjamin Rawitz. Benjamin Rawitz (60), een Israëlische pianist met wereldfaam, is maandagnacht aan de ingang van zijn appartement aan de Brusselse Zavel vermoord. Vermoedelijk gaat het om roofmoord. EEN buurman vond het lichaam van Rawitz dinsdagochtend in een kelder van het appartementsgebouw waar de pianist woonde, vlakbij de Brusselse Grote Zavel. Wanneer Rawitz exact vermoord is, blijft nog onduidelijk. De speurders vermoeden dat Rawitz verrast werd door zijn moordenaars toen hij maandagnacht thuiskwam. Vermoedelijk werd hij doodgeslagen in de inkomhal en sleepten de daders het lichaam daarna naar de kelder. Er werd geen spoor gevonden van messteken of schotwonden. Een autopsie wees uit dat de man om het leven is gekomen door de zware slagen die hij kreeg. Zijn neus was gebroken en hij had een ernstig hersentrauma. Alle onderzoekssporen zijn nog open, maar vermoedelijk gaat het om roofmoord. Zowel de portefeuille als de wagen van Rawitz zijn verdwenen. De wagen van Rawitz veroorzaakte bovendien in de nacht van maandag op dinsdag twee verkeersongevallen. Een aan de Zavel, vlak bij het appartement van Rawitz, en even later aan de Waterloolaan, een paar kilometer verderop. Bij dat laatste ongeval zag een getuige de twee inzittenden van de auto wegvluchten. Het is nog niet zeker of de twee iets met de moord te maken hebben, maar het ligt wel voor de hand. Waarschijnlijk zijn zij aan de haal gegaan met de wagen van de pianist. Voorlopig is er van de daders nog geen enkel spoor. Benjamin Rawitz begon zijn muziekcarrière al op heel jonge leeftijd. Zo speelde hij op zijn vijftiende al mee in het symfonisch orkest van Haïfa (Israël). De laatste jaren was hij verbonden aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel. Hij was een veelgevraagd muzikant. Rawitz gaf concerten in zowat alle landen van Europa, maar ook in Japan, de Verenigde Staten en Zuid-Amerika. Hij speelde onder andere op het Festival van Vlaanderen. De voorbije jaren werd hij bekroond met de Mozart-prijs in Zürich en de Albeniz-prijs in Barcelona. Hij werd ook bekroond voor zijn interpretaties van Beethoven, Hindemith en Shostakovitsch. Hij gaf ook les in Groot-Brittannië, Zwitserland en de Verenigde Staten. Rawitz is al de tweede pianist op korte tijd die vermoord wordt. Begin juli werd in Mechelen Philibert Mees om het leven gebracht. De dader is al opgepakt. Tot nu toe is er nog geen sprake van racisme. Dat de daders drie blanke autochtone Belgen zijn is dus weinig waarschijnlijk. Bovendien: racisten pikken blijkbaar niet. Indien het geen drie blanke autochtone Belgen zijn, is er ook geen sprake van racisme. (Blijkt iets met minderheid en meerderheid te zijn volgens Jozef De Witte). Er kan bijgevolg ook nog iet of wat bij geroofd worden. De bazilfunken kunnen opgelucht adem halen. B. Rawitz is wel zo dood als een pier, maar - opluchting alom - hij werd niet vermoord door racieeestieeesche autochtonen, maar alleen maar doodgeslagen voor zijn centen. Een fait divers dus, en we kunnen weer overgaan tot de orde van dag en de belangrijkste prioriteiten als zijnde de bespreking van de keuze van de uitstapjes voor kruimelmoordernaars : een matchke met de Rode Duivels, of een cinemaatje meepikken .... ![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() 1) Een aantal reacties op mijn bescheiden tussenkomst bevestigt slechts mijn vermoedens over ressentimenten en ordinaire wraakzucht.
2) Een aanzet tot antwoord begint met een verzameling en analyse van feiten. Zie talloze andere berichten van mijnentwege (zo recent mogelijk, zie bijv. momenteel in 'maatschappelijke discussies': de paratheorie van René Girard). 3) Ik neem geen verantwoording op mij van wat de 'democratische partijen' hebben gedaan. Ik stel slechts vast dat de oppositiepartij Vlaams Belang in geen enkel opzicht, noch wat het verzamelen en analyseren van feiten, noch het vastknopen van een geloofwaardig en moreel verantwoord politiek program daaraan, aan de knieën van de andere partijen komt - erger nog: door middel van valse voorstellingen en het aanwakkeren van dwaze vooroordelen en karikaturen de gemanipuleerde massa warm maakt voor een program van eng-nationalistische, egocentrische en racistische inslag. 4) @Stab. Ik ben enkele jaren terug eens aangepakt door twee Kongolese types. Het kwam niet in me op om op het VB te stemmen. Het incident was namelijk niet zo erg dat ik er mijn verstandelijke en morele vermogens bij verloor. |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel vast dat die andere partijen heel lage knietjes hebben en door hun laksheid en onwil om zelfs maar naar het verhaal van de autochtone burger te luisteren zelf kweken wat ze haten. Ik stel ook vast die zogenaamde valse voorstellingen van het VB gebaseerd zijn op gegevens geleverd door de statistische diensten van de overheid, en dat de waarheid een beetje te veel blijkt te pikken als hij niet overeenkomt met het multiculturele heilsverhaal dat men zichzelf en anderen blijft wijsmaken, ondanks de bewijzen van het tegendeel. De schaamte om de dingen dan bij naam noemen zorgt dan weer dat een speciaal discours gecreëerd wordt om het aandeel van de criminele allochtonen te minimaliseren, en het onbewezen aandeel van een concurrende partije buiten proportie op te blazen. Steeds minder burgers trappen daar in. Langs de andere kant stel ik ook vast dat de traditionele beleidspartijen geruisloos de oplossingen beginnen toe te passen die het VB (en bij uitbreiding zowat alle rechtse partijen in Europa) al langer voorstellen. Hun ideeën moeten dan lang zo slecht niet geweest zijn. Ik denk bij vb aan het jeugdsanctierecht dat nu in vitesse uitgewerkt werd en waar de sossen zich jaren lang tegen verzet hebben louter om egocentrische, electorale redenen. Ik stel ook vast dat alles wat zichzelf tot progressief en politiek correct verklaard heeft een bijzondere appreciatie heeft voor eng-nationalistische, egocentrische programma's met religieus-racistische inslag, maar enkel op voorwaarde dat betrokkenen een tintje hebben. Ik denk bij vb aan hun meer dan grote sympathie voor de Palestijnen. |
|||
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En vooral, omdat ik in de ogen van velen medeverantwoordelijk ben voor een moord. Op die manier stap je niet gauw terug naar de andere kant. Als ik mij niet vergis, vond jij (en nog heel wat anderen) dit correct. Ik geef het toe: er zijn Belangers die te hard over vreemdelingen nadenken (het VB is trouwens meer dan enkel een anti-vreemdelingenpartij), maar kijk eens hoe hard jullie nadenken over Belangkiezers. Kijk eens naar bulldog Vandeurzen die respect predikt, maar zijn neus ophaalt voor mensen die zich in standpunten van het Belang kunnen terugvinden. Niet het VB zaait haat, maar de politici die het cordon in stand houden. Zij maken Belangkiezers verzuurd. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() wat geenszins de resultaten van de verkiezingen zal veranderen. D�*t moet ge voor ogen houden.Als ge wilt dat het VB stemmen verliest, is er maar één oplossing, en dat is alle vreemde misdadigers BUITEN gooien.En daar valt niks aan te veranderen. Aan het werk dus, beste VB-hater, zorg ervoor dat al die vreemde bandieten de deur uit, en de Middellandse Zee over geraken, en de VB kan opdoeken...
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jongeren die zich aan blinde wraakzucht overgeven denken niet meer na: die gaan tot aktie over. Dat worden skinheads of "Van Temsche's"... |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben nu een laatstejaarsstudent in het middelbaar. Telkens als we een klasdiscussie houden over politiek, blijkt dat meer en meer klasgenoten openstaan voor het VB. En mijn klas bestaat uit een 'gevarieerd' publiek; mensen uit Deurne, Schoten, Schilde. Het wangedrag van allochtonen, en het feit dat men dat laat betijden is reden nummer een waarom mijn klas VB sympathisant is. En ik kus mijn bijde handjes dat ik vrijdag 18 jaar -en dus stemgerechtigd- word. Kan niet wachten tot 8 oktober. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De jeugd is steeds meer en meer voor het VB. Face it. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Dat ontken ik niet, maar je reageert daarom niet op mijn suggestie dat jij en jouw klasgenoten geen totaaloverzicht kunnen verwerven, laat staan politieke abstracties kunnen maken. Een rondje in-group-masturbatie dus. Je bent zeker blij dat het schooljaar is herbegonnen?
Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 september 2006 om 23:17. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mijn klasgenoten zijn 17-18 -sommigen zelfs 19- jaar oud, en ze kunnen dus wel dergelijk goed oordelen over politiek. Ik kan er immers niets aan doen dat ze slechte ervaringen hebben gehad met allochtonen. Ik kan er niets aan doen dat dat ik klasdiscussies naar voren komt. Als jij dat gemastrubeer noemt, so be it. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw gustav, nog een geluk voor u dat er homo's bestaan............want anders.................vertellen. ![]()
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-"Den holocaust is een westers sprookje" -"De Joden moeten maar uitgeroeid worden"... Als ge daar, in evenredigheid, op de gevaren van gaat wijzen, dan zullen ze nog wel een paar forums bij moeten openen. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() ken ook iemand en ik sta verstomd maar hij zei onlangs dat hij van mening is verandert ivm zijn kiesgedrag en het werd het Vlaams Belang. Hij is niet bepaald gekend als VB'er dus ik vroeg vanwaar die ommezwaai.
Er is een pak geld (een goei 500 €) gestolen geweest door vreemdelingen en sindsiden is hij verandert op dat vlak. Dus ik denk dat persoonlijke ervaringen er altijd toe doen. Nu ja de meeste vreemdelingen hier in België zijn arme sukkelaars die leven op kap van de autochtonen. |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Proficiat.
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat: