Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2003, 20:30   #41
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Citaat:
Als de Saudi's zouden voorstellen om het hele Midden Oosten islamvrij te maken en te houden, d�*t zou pas een goed voorstel zijn.

Je zou er de welvaart en het welzijn nogal met sprongen omhoog zien schieten.
Het werkt andersom Darwin, geef ze de welvaart en het welzijn en het extremisme zal afnemen. De eerste stap is echter dezelfde voor beide oplossingen: Een verandering van het beleid, en als dat niet goedschiks gebeurd...tja...
Sorry jong, ik geloof niet meer in Sinterklaas. Osama en zijn Arabische vriendjes die de wereld met grote en peperdure moskeeën volpoten met oliedollars zijn niet bepaald arme mensen.

Dat de Saudi's in 1973 het Westen de oorlog verklaarden was ook omdat ze arm waren zeker?

Dat Lybië passagiersvliegtuigen uit de lucht haalde was ook omdat het zo'n arm land was zal u zeggen?

De Palestijnen waren eerst in Israël. Heel juist.

Maar de Joden waren nog eerster. En wie het eerstst is is het eerstst.
Wel dat is dan omdat die landen veelal theocracien zijn, die weelde vind je niet terug bij de bevolking. Het wordt dan ook dringend tijd dat de rest van de wereld die regimes omver werpt om plaats te maken voor westerse modellen die de weelde verdelen over de bevolking, veel aan educatie doen etc.

Een verbod van een religie heeft een omgekeerd effect, onder de Romeinen vervolgde men christenen en zie wat van die onozelaars later geworden is.
Het zijn wel de mensen uit de betere en de hoogste lagen van Saudi-Arabië die zich bezighouden met plannetjes te smeden tegen het Westen en ze ook ten uitvoer brengen en niet bvb de slaafjes die ze van buiten Arabië importeren.

Waar zijn trouwens die terroristen uit Centraal Afrika of Bangladesj? Daar heeft de bevolking het pas echt materieel moeilijk. In absolute termen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 21:43   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de Saudi's zouden voorstellen om het hele Midden Oosten islamvrij te maken en te houden, d�*t zou pas een goed voorstel zijn.

Je zou er de welvaart en het welzijn nogal met sprongen omhoog zien schieten.
Het werkt andersom Darwin, geef ze de welvaart en het welzijn en het extremisme zal afnemen. De eerste stap is echter dezelfde voor beide oplossingen: Een verandering van het beleid, en als dat niet goedschiks gebeurd...tja...
Sorry jong, ik geloof niet meer in Sinterklaas. Osama en zijn Arabische vriendjes die de wereld met grote en peperdure moskeeën volpoten met oliedollars zijn niet bepaald arme mensen.

Dat de Saudi's in 1973 het Westen de oorlog verklaarden was ook omdat ze arm waren zeker?

Dat Lybië passagiersvliegtuigen uit de lucht haalde was ook omdat het zo'n arm land was zal u zeggen?

Wel dat is dan omdat die landen veelal theocracien zijn, die weelde vind je niet terug bij de bevolking. Het wordt dan ook dringend tijd dat de rest van de wereld die regimes omver werpt om plaats te maken voor westerse modellen die de weelde verdelen over de bevolking, veel aan educatie doen etc.

Een verbod van een religie heeft een omgekeerd effect, onder de Romeinen vervolgde men christenen en zie wat van die onozelaars later geworden is.
Het zijn wel de mensen uit de betere en de hoogste lagen van Saudi-Arabië die zich bezighouden met plannetjes te smeden tegen het Westen en ze ook ten uitvoer brengen en niet bvb de slaafjes die ze van buiten Arabië importeren.

Waar zijn trouwens die terroristen uit Centraal Afrika of Bangladesj? Daar heeft de bevolking het pas echt materieel moeilijk. In absolute termen.
In Bangladesh en centraal Afrika heb je dan weer te weinig weelde om zulke structuren te financieren. Die mannen botvieren het op een andere manier, met de machete op elkaar.

We zijn het erover eens dat het de bovenste politieke laag is die voor de problemen zorgt in de moslimlanden. Laten we dus die laag verwijderen.

We promoten ten dele dezelfde oplossing, u hebt echter een andere invalshoek.
Oud 22 september 2003, 22:14   #43
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Israel komt in nauwe schoentjes te staan. Als enigste "land" nog met kernwapens.
Het drama van die arabieren is dat ze reeds 50 jaar roepen dat het nu gaat lukken. En telkens weer worden ze zowel economisch, militair als politiek volledig van de kaart geveegd en vernederd door Israel dat met haar 5 miljoen inwoners op 20.000 vierkante km op alle gebied honderd keer sterker staat dan de half miljard Arabieren op een gebied dat zich uitstrekt van de Sahara tot het oosten van Irak.

En ze hebben het nog altijd niet door.
En dit enkel en alleen dankzij de steun van....
Toch ook een verwezelijking om die te hebben. Niet?
Ik ben ook tegenstander van oprukkende islam maar al die pro-amerikaanse forumgebruikers lopen allemaal aan het handje van Israel, WAAROM?

Ik heb dit al enkele keren gevraagd maar er komt nooit antwoord...

Ik heb serieuze kritiek op de manier waarop Sharon de Palestijnen aanpakt. Het leidt géén twijfel dat men hierdoor méér terroristen gaat creeëren maar ik hekel ook de manier waarop Arafat altijd "koud" en "warm" blaast als het gaat om het aanpakken van terroristische organisaties zoals de Hamas, Jihad en Hezbollah. Ik ben en blijf absoluut voorstander van een onafhankelijke Palestijnse staat naast een democratisch Israël dat in vrede en welvaart kan samenleven met ze'n buren. Palestijnse kinderen die worden gedood door aanvallen van Cobra-heli's van het IDF is erg genoeg en het doet mij altijd pijn als ik zoiets zie maar ik ben er evenzeer het hart van in als ik uitgereten lichamen zie van leeftijdsgenoten van mij in Israël...jonge mooie meisjes en jongens wiens lichamen levensloos en opgereten op straat liggen na een zoveelste zelfmoordaanslag van 1 of andere dolgedraaide fundamentalist in een café of discotheek. Het is daar een straatje zonder eind want niemand wil toegeven. Wat de V.S betreft....de Joodse lobby in N.Y zal er ongetwijfeld wel mee te maken hebben maar er zijn genoeg antisemietische PRO_USA fans ook hoor..getuige de Ku Klux Klan en de Aryan Nations bv.
Oud 23 september 2003, 07:30   #44
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo maak je elke discussie monddood.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 13:16   #45
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is geen vooroordeel ik stel enkel vast dat mensen zoals jij en andere die bush steunen ook altijd pro-israel zijn en geen kritiek op hen dulden en blijkbaar denken dat israels en amerika's belangen steeds dezelfde zijn.

En zo heb ik nog steeds geen antwoord.
De VS is mij zeer genegen als gastland, dit land en zijn inwoners hebben mij meer opportuniteiten gegeven mezelf te ontwikkelen dan eender welk ander land. Verder zijn ze het enige Westerse land dat nog genoeg ballen aan z'n lijf heeft om ook effectief ten oorlog te trekken voor hun idealen. Dat daarbij ook fouten worden gemaakt staat buiten kijf. Wie niets doet kan echter ook niets verkeerd doen uiteraard.

Kwa Israel kies ik geen partij in dat conflict en mijn mening beperkt zich tot: Je moet met twee zijn om te vechten en je moet ook met twee zijn om te stoppen met vechten. Mensen hebben graag een zondebok en weet je wat: Zowel Israel met Sharon als Palestina met Arafat hebben de verkeerde leiders als je tot vrede wil komen, beiden zijn te aggressief en laten teveel toe. Als er dan al eens een leider boven komt drijven wordt hij brutaalweg vermoord. Het is pas als Joden zowel als Palestijnen gaan kijken naar de huidige situatie en hoe die te verbeteren valt, dat er ginder een oplossing kan komen.

Dat is helemaal niet pro-Israel zoals jij beweert. En als je zelf niet inziet dat de uitspraak: "Alle pro-amerikanen zijn pro-Israel en kunnen er geen kritiek op verdragen" een vooroordeel is in dezelfde trend als: "Alle Turken zijn dieven", dan ben je nog heel ver weg om tot een state of mind te komen van waaruit constructief kan gepraat worden.
Kijk ik beschouw mezelf ook eerder pro-amerikaans maar bij mij -en bij jou blijkbaar ook- wil dit niet betekenen dat ik alles slik van Israel.
Maar blijkbaar is regering van de VS (ook onder vorige presidenten)steeds Israels loyale partner en dit blijkbaar onder het mom dat Israel de verdediger van het westen zou zijn in een omgeving van ondemocratische en islamitische landen.
De hoofdreden is echter dat de joodse lobby in de VS oppermachtig is- kijk maar hoeveel belangrijke posten ze in Bush zijn omgeving hebben- en ik blijf erbij dat dit eigen volk eerst-principe van de amerikaanse joden (wat ik de joden zelf niet kan verwijten) de hoofdreden is.

En aangezien de overgrote meerderheid van de amerikaanse bevolking toch niet joods is is het toch wel opzienbarend hoe dit land de belangen van zo'n kleine gemeenschap in zijn land steunt.

Etische overwegingen om Israel te steunen, daar lach ik mee; wat met de rechtmatige eisen van de Palestijnen of geloof je ook werkelijk dat de VS Irak binnenvielen om het Irakese volk te bevrijden. Wat geeft Amerika om die volkeren? Geen Sikkepit.

Zoals een bekend amerikaans-joods- staatsman (Kissinger) zei: een land heeft geen idealen of principes enkel belangen. En blijkbaar zijn die in de VS vaak joods.
Met andere woorden, we hebben net aangetoond dat uw veralgemening niet opging, dus begint u maar over iets anders? Zo kunnen we natuurlijk bezigblijven.
Ik verander helemaal niet van onderwerp: lees eerst nog eens mijn eerste post en daar zul je zien dat ik mij al afvraag waarom de VS steeds Israel steunen. (de mening van pro-vs forumgebruikers gebruik ik daarvoor als aangever niet als discussiepunt zelf)
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 13:27   #46
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Etische overwegingen om Israel te steunen, daar lach ik mee; wat met de rechtmatige eisen van de Palestijnen of geloof je ook werkelijk dat de VS Irak binnenvielen om het Irakese volk te bevrijden. Wat geeft Amerika om die volkeren? Geen Sikkepit.
En diezelfde joodse lobby wou ook dat Amerika Irak binnenviel, en daarom is Amerika samen met Spanje en G-B Irak binnengevallen? De macht van de joodse lobby is inderdaad niet te onderschatten, maar kan u me dan ook eens uitleggen waarom Amerika bijna als enigste land echte inspanningen doet om vrede te bereiken tussen Israel en Palestina Zij zijn het die met de roadmap naar voren zijn gekomen,zij waren het in Camp David, in Oslo, etc, nterwijl Europa maar blijft jankeren op Israel (met België op kop uiteraard). Het is fair te stellen dat de vrede van beide zijden moet komen, maar tegelijkertijd kan je niet ontkennen dat de Palestijnse autoriteiten, en vooral de Islamitische groeperingen, sinds de intifada van 2000 steeds opnieuw elke kans op vrede zelf hebben uitgesloten door zelfmoordaanslagen, keer op keer. Dat Ararfat hier mee aan de basis van ligt is ontegensprekelijk, we weten allemaal wat hij deed in de beginjaren van de PLO. Als Amerika en ISrael dan tegen een VN-resolutie stemmen die verbiedt Ararat van de top te halen, tja, dan kunnen we bezig blijven natuurlijk, en dan begrijp ik eerlijk gezegd hun reactie wel.
1. Inderdaad wilde Israel graag dat men van Saddam af was, dit lijkt me nogal logisch, Saddam had toch Israel bestookt in de 1e golfoorlog. Dus ja dat beviel de joodse lobby wèl!

2.Natuurlijk wil de joodse lobby dat de VS een vredesplan opstelt gewoonweg omdat vanuit de huidige situatie (vnl. demografisch) de joden in de huidige situatie enkel kunnen verliezen in dit conflict.

3. Inderdaad Israel houdt stand in deze vijandige regio maar dit dankzij miljarden steun uit de VS- ook militair uiteraard. Steun dankzij hun geloofsgenoten in de VS.

4. Israel heeft al verscheidene VN-resoluties aan zijn laars gelapt. Ge gelooft toch zelf niet dat de VS zou toelaten dat hier sancties tegenover zouden komen te staan. Zelfs blauwhelmen steuren wil de joodse lobby niet wegens geen pottekijkers nodig.

Zo zit het in elkaar en ik wordt steeds ambetant als men huichelt en stelt dat men vanuit ethische principes handelt. Eigen volk eerst zeggen de joden en ze hebben gelijk! Ze weten het wel handig te verbergen voor de niet-joden.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 15:12   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Inderdaad wilde Israel graag dat men van Saddam af was, dit lijkt me nogal logisch, Saddam had toch Israel bestookt in de 1e golfoorlog. Dus ja dat beviel de joodse lobby wèl!

2.Natuurlijk wil de joodse lobby dat de VS een vredesplan opstelt gewoonweg omdat vanuit de huidige situatie (vnl. demografisch) de joden in de huidige situatie enkel kunnen verliezen in dit conflict.

3. Inderdaad Israel houdt stand in deze vijandige regio maar dit dankzij miljarden steun uit de VS- ook militair uiteraard. Steun dankzij hun geloofsgenoten in de VS.

4. Israel heeft al verscheidene VN-resoluties aan zijn laars gelapt. Ge gelooft toch zelf niet dat de VS zou toelaten dat hier sancties tegenover zouden komen te staan. Zelfs blauwhelmen steuren wil de joodse lobby niet wegens geen pottekijkers nodig.

Zo zit het in elkaar en ik wordt steeds ambetant als men huichelt en stelt dat men vanuit ethische principes handelt. Eigen volk eerst zeggen de joden en ze hebben gelijk! Ze weten het wel handig te verbergen voor de niet-joden.
Ik kan mij wel in deze 4 punten vinden eigenlijk, maar je kan toch niet ontkennen dat Amerika hét land is dat al sinds jaren vrede probeert te bereiken in het Midden-Oosten, al ver voor Bush. Natuurlijk kiezen zij de zijde van Israel, maar hebben ze daar in principe ongelijk mee? Amerika én Israel zijn voor de oprichting van een Palestijnse staat, en je kan nu moeilijk zeggen dat dat enorme voordelevn voor Israel of de VS oplevert, buiten vrede dan
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 21:27   #48
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn het erover eens dat het de bovenste politieke laag is die voor de problemen zorgt in de moslimlanden. Laten we dus die laag verwijderen.

We promoten ten dele dezelfde oplossing, u hebt echter een andere invalshoek.
Ik ben het toch niet eens met de aanpak van de Amerikanen hoor.

Voor Europa ben ik voorstander van een nieuwe Reconquista (zoals destijds in Spanje).

Eens die Nieuwe Europese Reconquista achter de rug ben ik voorstander van een Nieuw IJzeren Gordijn rond de moslimwereld (zoals zo doeltreffend is gebleken tegen het communisme).

En als de spanningen in de moslimwereld na verloop van tijd hoog genoeg zijn opgelopen dan is het voor mij pas de tijd voor een Nieuwe Revolutie (zoals de Franse).

De Amerikanen willen de zaken echter achterste voren aanpakken. Ze denken een revolutie op gang te kunnen brengen in de moslimwereld, terwijl de mensen daar er nog lang niet rijp voor zijn.

Laat ons eerst het Westen terug het Westen maken.

Laat dan de moslims maar wat gaarstoven in hun eigen nat, desnoods voor meer dan 100 jaar.

En als ze ginder goed gaar zijn (nu zijn ze nog slechts halve gaar) dan pas kan je pogen de regimes daar helpen omverwerpen. Maar de wil om een samenleving op te bouwen die gegrondvest is op het gezond verstand in plaats van op waanzin moet vanuit de basis van de samenlevingen daar zelf komen. En die is er op dit moment nog helemaal niet.
Oud 24 september 2003, 17:07   #49
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het vermoorden van joden in Noordafrikaanse landen
zie ook :
het vermoorden van protestanten in Noord Ierland
het vermoorden van katholieken in Noord Ierland
het vermoorden van orthodoxen in Kroatië
het vermoorden van Katholieken en Moslims in Servië en Bosnië
het vermoorden van Joden in Europa
...
hebben moslims op dergelijke misdaden een monopolie ?
Neen , dus

Niet te vergeten :
het vervolgen van religie in de Sovjet Unie onder het Stalinisme
...

Het punt aan het Palestina>/Heilig land konflikt is dat volgens de
"geheime " agenda van beide partijen er geen oplossing is - hieruit volgt
in de allereerste plaats dat niemand de "strijdende" partijen kan dwingen
een bepaalde oplossing aan te nemen en het de partijen in kwestie
-alle partijen zonder iemand bij voorbaat uit te sluiten- toekomt om een
oplossing te bedenken.

Er bestaan geen vredelievende palestijnen ?
Er bestaan wel degelijk christelijke en agnostische palestijnen-
zoals er ook agnostische joden bestaan enz...

Wij van onze kant moeten in ieder geval leren het konflikt te zien als het
plegen van zinloos geweld aan de 2 zijden. De zelfmoordcommando's zijn
het enige wapen aan palestijnse zijde. Het bombarderen van onschuldige
burgers "(collateral damage) met gevechtshelikopters, het vernietigen
van woonhuizen door tanks en bulldozers aan israëlische zijde.

Hoe lang nog ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 17:48   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het punt aan het Palestina>/Heilig land konflikt is dat volgens de
"geheime " agenda van beide partijen er geen oplossing is - hieruit volgt
in de allereerste plaats dat niemand de "strijdende" partijen kan dwingen
een bepaalde oplossing aan te nemen en het de partijen in kwestie
-alle partijen zonder iemand bij voorbaat uit te sluiten- toekomt om een
oplossing te bedenken.

Er bestaan geen vredelievende palestijnen ?
Er bestaan wel degelijk christelijke en agnostische palestijnen-
zoals er ook agnostische joden bestaan enz...

Hoe lang nog ?
"The Palestinian cause is betrayed by leaders who cling to power by feeding old hatreds and destroying the good work of others," - President Bush in zijn toespraak aan de V.N., 23 September 2003

Dat geldt zowel voor Arafat als voor Sharon, hoewel de laatste gewoon kan worden weggestemd in democratische verkiezingen, terwijl de eerste al 40 jaar lang de plak zwaait.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 20:03   #51
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe lang nog ?
Het moet daar verdomme toch de moeite zijn om te leven.

Want geen een van de twee wil er ondanks alles weg.

Oud 24 september 2003, 21:12   #52
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Ze blijven niet omdat het er goed leven is maar op bevel van God.
God is bijgevolg ook de enige die het geweld kan stoppen.
Vraag het maar aan Mustapha (3x)
Oud 24 september 2003, 21:47   #53
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge het mij vraagt is God een smeerlapke. En nog geen klein ook.

Oud 25 september 2003, 08:02   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een beetje respect mag ook.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2003, 11:17   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Voor een opperwezen dat genoegen schept in het lijden van zijn geschapen"kinderen"?
Ik heb geen enkele reden om te aanvaarden dat de huidige kerken,welke dan ook,het echte woord van god verkondigt.
Alle geschriften,overleveringen en andere informatiedragers gebruikt door georganiseerde geloven zijn geschreven door mensen,dus inherent niet correct.(iedereen heeft nu eenmaal een kerntje van egoïsme in zich, en bij sommigen is dat een serieuze hoop)

Neen, de topic ging over Saoudi Arabië dat kernwapens wil om voortbordurend op het koude oorlog MAD principe de vrede te bewaren in het Midden Oosten.
Helaas zijn we al zenuwachtig omdat bij de Amerikanen een halve imbiciel(met veel geld)aan de grote rode knop zit, en in Rusland al jarenlang de vodka over de rode knop stroomt.
Geen kip die lastig doet over China, want daar weet men niks van.
Of over India, desondanks dat de meer dan de helft van de bevolking leeft als een uitgebuite horige,toch een ruimtevaartprogramma heeft, en een nucleair programma,dat al gecumuleerd is tot de atoombom, en dan is een waterstofbom niet ver weg.
Pakistan heeft een Islamitische bom, en zelfs die zijn zo stom nog niet om enig ander islamitisch land hun kennis of product te verkopen,hoeveel geld er ook gemoeid mee is.

En dan moeten we toelaten dat het land het meest vermeld in financiering van Internationaal terrorisme en de blijkbaar bijhorende Islamuitbreiding een wapen in handen krijgt waarmee alles en iedereen in gevaar gebracht word?Een fundamentalist is niet toerekeningsvatbaar,en zoals we zien houd die geen rekening met "onschuldigen".
Oud 25 september 2003, 20:39   #56
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Een beetje respect mag ook.
Ik heb geen respect voor waanzin. Zelfs geen medelijden.

Zotten en onnozelaars zijn er om mee gelachen te worden.

Oud 26 september 2003, 21:04   #57
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

wij zijn machteloos en misschien is er een god die precies deze machteloosheid wil voelbaar maken.
Ik schat dat België binnen de 3 jaar een atoombom kan produceren
& dan is er nog de geschiedenis van de 18jarige student in amerika
die met wat hij kon vinden in de openbare bibiliotheken over het onderwerp een handleiding kon opstellen over hoe je een bom kan maken.

Sindsdien heeft men de bibiliotheken eens goed doorlicht en de student schijnt intussen een vetbetaalde job bij de Cia of zoiets te hebben.

Wat zeker is : wij moeten héél anders met konflikten leren omgaan
& het is dringend.
Oud 26 september 2003, 21:11   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met de materialen die België nu in stock heeft kan ik binnen de week een vuile bom maken waar een terrorist van gaat kwijlen.
Geef mij een goed uitgeruste werkplaats, 20 kg MOX brandstofstaven, en een atoombommetje Type Nagasaki kost me 2 weken,mits hulp van een doorwinterd chemicus.

Dat is het probleem niet, alle landen die een kerncentrale hebben kunnen atoomwapens maken binnen een walgelijk korte termijn.

Wat betreft die god, als er een god is die kernwapens wil laten gebruiken is het een gore smeerlap, want die wapens treffen alles en iedereen.Op termijn.
Oud 26 september 2003, 21:34   #59
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Met de materialen die België nu in stock heeft kan ik binnen de week een vuile bom maken waar een terrorist van gaat kwijlen.
Geef mij een goed uitgeruste werkplaats, 20 kg MOX brandstofstaven, en een atoombommetje Type Nagasaki kost me 2 weken,mits hulp van een doorwinterd chemicus.

Dat is het probleem niet, alle landen die een kerncentrale hebben kunnen atoomwapens maken binnen een walgelijk korte termijn.

Wat betreft die god, als er een god is die kernwapens wil laten gebruiken is het een gore smeerlap, want die wapens treffen alles en iedereen.Op termijn.
Ik heb eens in de kerncentrale van Doel gevraagd hoe je een atoombom maakt, en ze wilden het ni zeggen, de flauwerikken!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 23:28   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De basis theorie is nochtans simpel genoeg, breng genoeg splijtbaar materiaal snel genoeg bij elkaar, en je krijgt een kettingreactie.
Het feit dat je bom beter,compacter en efficienter word als je "weerkaatsingsschilden" ,en een "neutronenbron" gebruikt is niet aan de orde.

Een vuile bom is nog makkelijker

Neem kernafval(uit een bunkertje in Dessel bv), een grote hoeveelheid vloeibaar stikstof(andere cryogene gassen kunnen ook,maar stikstof is het goedkoopst), bevries de blokken kernafval zodanig ze bros worden, verpulver die met harde klappen. het stof dat je zo verkrijgt hebt steek je in een vat, met in het centrum een leuke lading explosiven.Klaar is Mohamed.
Ik heb zo een vrij commercieel verkrijgbaar explosief, maar dat vertel ik niet op een openbaar forum.

Oftewel, waarom dat er geen enkele terrorist ermee op de proppen is gekomen ,dat weet ik ook niet.
Waarom dat saoudi Arabië moeite doet is ook mij een raadsel.Ze hebben lange afstandsraketten,gevechtstoestellen die als bommenwerper kunnen dienen.
En nucleair afval, ze kunnen altijd een stuk zandbak verhuren om die rotzooi in op te bergen.Dan hebben ze 3 vliegen in 1 klap.Hebben de rommel die nodig is om een leuk gemeen wapen mee te maken, krijgen geld om het bij te houden, en hebben in 1 keer een plaats waar een atoombom perfect verstopt kan worden, wegens een stralingsscherm om de rest om de tuim mee te leiden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be