Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2006, 14:23   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
1, heel simpel handelsembargo en stoppen van ontwikkelingshulp, ... eens zien hoe lang het gaat duren...

2, Nog simpelder, als ge zo'n boot ziet varen, haalt ge er de bemaning af, en blaast ge hem op ! probleem opgelost.

Het enige wat ge nodig hebt, zijn wat snelle patrouileboten en helicopters.
Als't zo simpel is, dan gaat dat waarschijnlijk ver boven het petje van het kruim van de hooggestudeerde europese en internationale elite.
Waarom zetten ze zo geen simplisiscimi als gij (en ik) aan het roer?

ikvrees dat mijn 'oplossingen' nog simpelder zouden uitvallen dan de jouwe.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 14:30   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als't zo simpel is, dan gaat dat waarschijnlijk ver boven het petje van het kruim van de hooggestudeerde europese en internationale elite.

@ Eno,

De oplossing voor dit probleem is idd ietsje ingewikkelder dan de meeste zich kunnen inbeelden.
Deze mensen zetten alles in om daar weg te geraken, tot zelfs hun leven.
Zij weten immers dat eens ze vertrekken er slechts 2 eind punten zijn, Europa of de dood.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door PAJOT
1. economische sancties en vergeldingsacties tegen Afrikaanse landen die niet meewerken aan de beperking van de vluchtelingenstroom

2. een mobiele verdediging, zowel op zee als aan de kust, die de toelating heeft om vluchtelingenboten tot zinken te brengen
Deze oplossing zal enkel de prijs die de handelaars vragen nog op drijven en die mensen nog meer in hun macht doen komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 14:45   #43
eno2
Banneling

Standaard

De meesten komen niet eens in "CAYUCOS" naar de Canarische eilanden, ze komen als toerist in vliegtuigen en blijven gewoon.
Als ze niet teruggestuurd worden in de luchthaven zelf.
Dat gebeurde nu in Spanje bv al 85OO keer, het laatste jaar.
Oud 4 september 2006, 14:48   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten komen niet eens in "CAYUCOS" naar de Canarische eilanden, ze komen als toerist in vliegtuigen en blijven gewoon.
Als ze niet teruggestuurd worden in de luchthaven zelf.
Dat gebeurde nu in Spanje bv al 85OO keer, het laatste jaar.
En zij die terug gestuurd worden staan sneller terug in Europa dan de vliegtuigen waarmee ze zijn weggebracht. Men moet zorgen dat het leven ginder beter word.
Oud 4 september 2006, 14:49   #45
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Kzal u eens tussen 10 gemiddelde afrikaanse tutzi rebellen zetten, eens zien hoe humaan onze afrikaanse medemens is...
2 wrongs don't make 1 right...
Het feit dat er anderen zijn die moorden begaan is geen excuus of rechtvaardiging om zelf ook moorden te begaan...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 14:59   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat mijn beste dat niet PC is.

Maar dat is wel de taal die ze ginder verstaan, natuurlijk impliceert dat ook dat ze bij ons ook grote kuis moeten houden onder het krapuul dat leeft van de asiel industrie, en dat is natuurlijk ook niet PC, want dan moeten ze een deel van hun kiezers in den bak steken.

Hetgeen waar het altijd op neerkomt is : het is niet PC, en oei, we snijden in ons vel of in dat van ons vrienden als we er iets aan doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 15:05   #47
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En zij die terug gestuurd worden staan sneller terug in Europa dan de vliegtuigen waarmee ze zijn weggebracht. Men moet zorgen dat het leven ginder beter word.
Ik heb er geen bezwaar tegen dat het leven ginder beter wordt.
Ga dat alvast maar regelen.
Oud 4 september 2006, 15:12   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al 50 jaar lang vreten de corupte regimes, daar het ontwikkelingsgeld op...

Stop dat ontwikkelingsgeld, en laat ze het zelf in handen nemen, en die die werken, betaal je een eerlijke prijs voor wat ze leveren/verkopen enz...

Het is het enige dat werkt al dat gebetuttel, het nutteloos storten van hopen poen enz...

We zien wat er van gekomen is.
Oud 4 september 2006, 15:22   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al 50 jaar lang vreten de corupte regimes, daar het ontwikkelingsgeld op...

Stop dat ontwikkelingsgeld, en laat ze het zelf in handen nemen, en die die werken, betaal je een eerlijke prijs voor wat ze leveren/verkopen enz...

Het is het enige dat werkt al dat gebetuttel, het nutteloos storten van hopen poen enz...

We zien wat er van gekomen is.
Daar zijn we er, foute ontwikkelingshulp. En dat klopt nog ook hoor.
Nu leren ze er dankzij de ontwikkelingshulp lezen schrijven en kaartlezen.
Maar ze echt helpen gebeurt niet. Dus moeten ze het geld wel verduisteren of naar hier komen.
Oud 4 september 2006, 15:37   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we er, foute ontwikkelingshulp. En dat klopt nog ook hoor.
Nu leren ze er dankzij de ontwikkelingshulp lezen schrijven en kaartlezen.
Maar ze echt helpen gebeurt niet. Dus moeten ze het geld wel verduisteren of naar hier komen.

Hoeveel miljarden zijn er nu al gepompt het bodemloze vat Afrika ? ...

hoeveel pogingen en projecten om het onderwijs op poten te zetten, landbouwmateriaal dat naar daar gevoerd is, infrastructuur werken etc... etc...

en telkens weer slaan ze het kapot. of ze laten het vervallen.

want het is veel makkelijker om met het handje open naar de plaatselijke voedselbedeling te lopen.

of het bootje te pakken naar europa...
Oud 5 september 2006, 09:40   #51
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

hoeveel pogingen en projecten om het onderwijs op poten te zetten, landbouwmateriaal dat naar daar gevoerd is, infrastructuur werken etc... etc...

en telkens weer slaan ze het kapot. of ze laten het vervallen.

want het is veel makkelijker om met het handje open naar de plaatselijke voedselbedeling te lopen.

of het bootje te pakken naar europa...
Erg makkelijk, je spreekt ongetwijfeld van ondervinding.
Hoeveel Europeanen hebben het bootje niet gepakt naar Engeland en de VS, laatst nog onder aanmoediging van Hitler?
En waar zouden we nu staan als we het handje niet opgehouden hadden bij Marshall en zijn rijke gringo's?
Maar stel je gerust: als je de totaaloefening bekijkt van de slavenhandel,
de imperialistische kolonisatie, de grondstoffenroof, de braindrain, en de geïnteresseerde 'noodhulp' die aan allerlei economische en politieke voorwaarden verbonden is, zou een deskundige, niet-corrupte boekhouder een enorm saldo in het voordeel van de zogenaamde helpers kunnen constateren...
Oud 5 september 2006, 10:17   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erg makkelijk, je spreekt ongetwijfeld van ondervinding.
Hoeveel Europeanen hebben het bootje niet gepakt naar Engeland en de VS, laatst nog onder aanmoediging van Hitler?
En waar zouden we nu staan als we het handje niet opgehouden hadden bij Marshall en zijn rijke gringo's?
Maar stel je gerust: als je de totaaloefening bekijkt van de slavenhandel,
de imperialistische kolonisatie, de grondstoffenroof, de braindrain, en de geïnteresseerde 'noodhulp' die aan allerlei economische en politieke voorwaarden verbonden is, zou een deskundige, niet-corrupte boekhouder een enorm saldo in het voordeel van de zogenaamde helpers kunnen constateren...
Willen deze die op het noord Amerikaanse continent zitten nu of het heen willen. dan nu buiten gaan.
Verdomme de zaal is bijna leeg.

Juist, wij verwijten mens de dingen die we zelf doen of willen doen.

En idd voor elke € die word uitgegeven aan ontwikkelings hulp word er nog steeds 10€ terug gehaald.

Citaat:

Wanneer is er al deftige hulp gegeven geweest.

Ik heb zelf de ontwikkellinghelpers en andere mee gaan terug halen uit Zaire in '78 bij de opstand in Catanga.
Ik kom daar zelf nog regelmatig en zie zelf wat er daar gebeurd.
Hun mensen die bekwaam zijn om hun economie te leiden worden naar de westerse landen gehaald.
Oud 5 september 2006, 10:59   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mijn beste dat niet PC is.

Maar dat is wel de taal die ze ginder verstaan, natuurlijk impliceert dat ook dat ze bij ons ook grote kuis moeten houden onder het krapuul dat leeft van de asiel industrie, en dat is natuurlijk ook niet PC, want dan moeten ze een deel van hun kiezers in den bak steken.

Hetgeen waar het altijd op neerkomt is : het is niet PC, en oei, we snijden in ons vel of in dat van ons vrienden als we er iets aan doen.
Ja, PC...

Ik heb wel degelijk goed mijn huiswerk gemaakt over PC.
Ik weet waar de term vandaan komt, wie hem gecoind heeft en waar en wanneer, en waar hij voor staat.

Om kort te gaan:
PC staat voor ethisch en moreel verantwoord woordgebruik, vanuit de overweging dat je wat niet oirbaar is, beter niet in taal kan omzetten.

PC is nog zo erg niet, kwa bedoeling.
Maar het loopt al gauw uit op het soort ideologische censuur, waar ik ook niet gelukkig mee ben.
Oud 5 september 2006, 11:01   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Willen deze die op het noord Amerikaanse continent zitten nu of het heen willen. dan nu buiten gaan.
Verdomme de zaal is bijna leeg.

Juist, wij verwijten mens de dingen die we zelf doen of willen doen.

En idd voor elke € die word uitgegeven aan ontwikkelings hulp word er nog steeds 10€ terug gehaald.

Wanneer is er al deftige hulp gegeven geweest.

Ik heb zelf de ontwikkellinghelpers en andere mee gaan terug halen uit Zaire in '78 bij de opstand in Catanga.
Ik kom daar zelf nog regelmatig en zie zelf wat er daar gebeurd.
Hun mensen die bekwaam zijn om hun economie te leiden worden naar de westerse landen gehaald.
Als Het Koninklijk Zwanshuis Lumumba niet had helpen likwideren bij wijze van ontwikkelingshulp, was Kongo misschien een beetje goed ge-adminstreerd geraakt...
Oud 5 september 2006, 11:18   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Het Koninklijk Zwanshuis Lumumba niet had helpen likwideren bij wijze van ontwikkelingshulp, was Kongo misschien een beetje goed ge-adminstreerd geraakt...
Sssst, straks hoort BUB U!!

Maar, je hebt gelijk. De kans is idd groot dat het er dan heel anders zou hebben uitgezien in Afrika.

Maar daar kunnen we niets meer aan veranderen, dus hoe moeten we het nu oplossen?
Oud 5 september 2006, 11:23   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Wel, mochten we nu

- OCMW enz. voorbehouden voor wie de Belgische nationaliteit heeft
- heel de zever met arbeidsvergunningen afschaffen. Iedereen mag werken.
- het makkelijker maken om ook als niet-Belg een zaak op te richten
- de minimumlonen afschaffen, zodat ook weinig productieve mensen een job kunnen vinden
- de belastingen op arbeid verminderen, zodat werken loont

Dan zouden we gerust de grenzen kunnen openzetten.
Oud 5 september 2006, 11:24   #57
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel grappig eigenlijk dat de bootgebruikende vluchtelingen als arme sloeders omschreven worden.
Het is ondertussen toch al algemeen geweten dat zo'n boottochtje niet veel goedkoper is dan een 7 daagse cruise over de Middellandse zee.
Toch eentje die dit punt aanhaalt.

Die stroom vluchtelingen wordt niet meer gestopt of men moet zoals eerder aangehaald overgaan tot het kelderen van dergelijke bootjes.

Moest men dan nog een ECHT vluchteling-uitwijzingssysteem hanteren in Europa dan zouden we er misschien komen maar... Europa en uitwijzen gaan niet echt hand in hand.

Vluchtelingen mogen dan weliswaar niet blijven, ze worden slechts tot aan de luchthaven of aan de grens met een ander land/stad gebracht.
Elke boottochter die uit Afrika in Spanje is aangekomen, zit nog steeds in Spanje, ze worden gewoonweg niet uitgewezen. Ze worden gedumpt onder bruggen in de grote steden waar ze samenhokken en binnen de kortste keren gedwongen worden om te stelen om rond te komen.

Dat ze in Europa eens haar op uw tanden krijgen en knopen leren doorhakken. Maar dat is veel gevraagd niet?!

BTW, met die "Moro"-terugtocht van de laatste dagen in het achterhoofd, heeft er iemand enig idee of ze ooit onderworpen worden aan gewichtcontrole, drugscontrole en dergelijke.
Mijn "Moro"-dealer is terug uit zijn land van herkomst heeft dus blijkbaar (hij heeft het me zelf gezegd) verse hasj. En het gaat niet over 200gram
Oud 5 september 2006, 11:52   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Toch eentje die dit punt aanhaalt.

Die stroom vluchtelingen wordt niet meer gestopt of men moet zoals eerder aangehaald overgaan tot het kelderen van dergelijke bootjes.

Moest men dan nog een ECHT vluchteling-uitwijzingssysteem hanteren in Europa dan zouden we er misschien komen maar... Europa en uitwijzen gaan niet echt hand in hand.

Vluchtelingen mogen dan weliswaar niet blijven, ze worden slechts tot aan de luchthaven of aan de grens met een ander land/stad gebracht.
Elke boottochter die uit Afrika in Spanje is aangekomen, zit nog steeds in Spanje, ze worden gewoonweg niet uitgewezen. Ze worden gedumpt onder bruggen in de grote steden waar ze samenhokken en binnen de kortste keren gedwongen worden om te stelen om rond te komen.

Dat ze in Europa eens haar op uw tanden krijgen en knopen leren doorhakken. Maar dat is veel gevraagd niet?!

BTW, met die "Moro"-terugtocht van de laatste dagen in het achterhoofd, heeft er iemand enig idee of ze ooit onderworpen worden aan gewichtcontrole, drugscontrole en dergelijke.
Mijn "Moro"-dealer is terug uit zijn land van herkomst heeft dus blijkbaar (hij heeft het me zelf gezegd) verse hasj. En het gaat niet over 200gram
Die bootvluchtelingen maken slechts 1/5 uit van wat er naar Europa komt.
De rest komt hier binnen met een visum. En ja, het zijn niet de armste die naar hier komen. En ja, zij die naar hierkomen hebben een beetje geld en doen illegale dingen. En ja er is een slecht uitwijsprogramma.

Maar als je de rede waarom deze mensen naar hier komen niet weg neemt, dan is elke inspanning zinloos.
Oud 5 september 2006, 12:08   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zou je er iets voor vinden om de boel opnieuw te koloniseren ?

Mensen een opleiding te geven, en ze zachtjes aan te proberen laten zelfbesturen... ?

Persoonlijk ben ik echter meer voor volgende optie, zoals meestal, wel de meest drastische. Maar ik denk ook de beste en de enige die echt werkt.

Laat ze in de steek, en daarmee bedoel ik, haal er al de bemoeinissen uit, op politiek, militair en economisch vlak en laat ze zelf hun staat organiseren.

En loopt het verkeerd, af, wel de "revolutie" zal wel komen, vanzelf... (zo is het in Europa uiteindelijk ook gegaan. )

Je kan wel medische hulp blijven geven, door bv, een aantal veldhospitalen en verplegers op het terrein te sturen en dat is het dan Qua ontwikkelingshulp. En daarbij de duidelijke afspraak met rebbellenleiders, stamhoofden en al wie er nog iets te zeggen heeft, dat als ze een ziekenhuis of verpleger durven aanraken, plunderen of in brand steken, dat dan het dan gedaan is met helpen.

Eventueel kan je een Blauwhelm sturen, met politiebevoegdheid, die de orde op straat controleert en die ook het recht hebben in te grijpen, want een blauwhelm die alleen maar mag toekijken en zichzelf mag laten afschieten daar hebben we natuurlijk niet veel aan.

Maar dat is het, en verder trek uw plan, onderhandel zelf over de kostprijs van uw grondstoffen...

etc...
Oud 5 september 2006, 12:10   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sssst, straks hoort BUB U!!

Maar, je hebt gelijk. De kans is idd groot dat het er dan heel anders zou hebben uitgezien in Afrika.

Maar daar kunnen we niets meer aan veranderen, dus hoe moeten we het nu oplossen?
Herkoloniseren, of mijn andere oplossing, ... of en dat kan ook, een dictator in het zadel helpen , zijn leger trainen, en van zodra hij een verkeerde stap zet hem wippen en er een andere in de plaats zetten, tot het werkt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be