Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 14:36   #41
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

echte oplossingen komen niet uit de stembus.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 12:04   #42
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

(sorry ik heb mij vergist van forum)

Laatst gewijzigd door Cynicus : 20 januari 2007 om 12:06.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 20:54   #43
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Waar is de tijd dat ik nog sympathie had voor Vivant?

Nog altijd een klein beetje, moet ik toegeven.

Alleen spijtig dat men enerzijds "eenvoud en vrijheid" wil terugbrengen maar anderzijds wel invoegbedrijven, een gigantische consumptiebelasting en fameus veel controle door de staat bepleit.
Yep, maar stemmen op de libertarian party is hier geen optie. In Nederland heeft men wel die optie, maar ik denk niet dat we daar de eerstkomende jaren een verkiezingsoverwinning moeten verwachten. Als mensen libertarisme al kennen (wat meestal niet het geval is), vinden ze het meestal te extreem of gaan ze er vanuit dat libertarisme de ideologie van het bedrijfsleven is,...

Op welke pro-goverment partij je het best stemt als je dan toch de verplichting hebt op te gaan kiezen zoals bij ons, weet ik ook niet.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 11:34   #44
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Yep, maar stemmen op de libertarian party is hier geen optie. In Nederland heeft men wel die optie, maar ik denk niet dat we daar de eerstkomende jaren een verkiezingsoverwinning moeten verwachten. Als mensen libertarisme al kennen (wat meestal niet het geval is), vinden ze het meestal te extreem of gaan ze er vanuit dat libertarisme de ideologie van het bedrijfsleven is,...

Op welke pro-goverment partij je het best stemt als je dan toch de verplichting hebt op te gaan kiezen zoals bij ons, weet ik ook niet.
Libertarisme lijkt mij een zeer internationaal gerichte ideologie (vrije immigratie e.d.) als ik de diverse berichten mag geloven die ik hier op het forum dienaangaande reeds heb over gelezen. Bestaat er ook zoiets als rechtsnationaallibertarisme dat een libertarisch beleid verdedigt binnen de nationale grenzen, maar voor de rest wel gewonnen is voor een rechts vreemdelingenbeleid ?
Oud 22 januari 2007, 09:42   #45
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Alle partijen halen stemmen van de werkende middenklasse binnen en tegelijkertijd komt geen enkele partij daadwerkelijk op voor de belangen van de werkende middenklasse.

De werkende middenklasse wordt compleet leeggezogen. Enerzijds draait de werkende middenklasse op voor het sociaal profitariaat, en anderzijds moet de werkende middenklasse ook nog eens te veel belastingen betalen omdat de politiek de fiscale fraude niet durft aan te pakken.

Indien de werkende middenklasse haar electorale macht zou gebruiken en zou stemmen op één partij die op een taboeloeze manier zou opkomen voor de belangen van de werkende middenklasse, dan zou het beleid er heel anders kunnen uitzien :
- genadeloze strijd tegen het sociaal profitariaat;
- genadeloze strijd tegen de fiscale fraude;
- forse belastingverminderingen;
- harde aanpak van de criminaliteit;
- streng vreemdelingenbeleid;
- enz.
stem maar op Dedecker. Of een andere omhooggevallen "rechtsliberaal"
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:42   #46
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Neen, toch niet. Het vreemdelingenstandpunt van zijn partij vind ik te links. Ook bij de komende verkiezingen zal ik trouw voor het Vlaams Belang stemmen, en dan in de eerste plaats voor kandidaten die aanleunen bij het vreemdelingenstandpunt van Filip Dewinter.
Oud 23 januari 2007, 18:57   #47
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

"Voor welke partij kan de werkende middenklasse het best stemmen ?" Ik weet het niet,ik behoor tot de hard werkende onderklasse,Dus?????
Oud 23 januari 2007, 20:01   #48
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, toch niet. Het vreemdelingenstandpunt van zijn partij vind ik te links. Ook bij de komende verkiezingen zal ik trouw voor het Vlaams Belang stemmen, en dan in de eerste plaats voor kandidaten die aanleunen bij het vreemdelingenstandpunt van Filip Dewinter.

Idem,fdw is vooral de man die eindelijk hier eens de puntjes op de i wil zetten(indien mogelijk want er zijn zovele wetten dat het moeilijk zal zijn omsommige zaken makkelijk te doen verlopen).
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 20:17   #49
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Waarom staat "other" int Groen!???
Oud 21 april 2007, 05:48   #50
Cynicus
Banneling

Standaard

Met de verkiezingen in het vooruitzicht, zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen, en zou ik volgend vijfpuntenprogramma op maat van de (loon- en weddetrekkende) middenklasse nog eens in herinnering willen brengen :

- streng vreemdelingenbeleid.

Ik stel vast dat er geen enkele politieker is die er openlijk voor pleit een "werkende middenklasse eerst beleid" te voeren.
Oud 21 april 2007, 08:54   #51
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Helaba LDD wordt hier wel over het hoofd gezien
Oud 21 april 2007, 10:11   #52
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Libertarisme lijkt mij een zeer internationaal gerichte ideologie (vrije immigratie e.d.) als ik de diverse berichten mag geloven die ik hier op het forum dienaangaande reeds heb over gelezen. Bestaat er ook zoiets als rechtsnationaallibertarisme dat een libertarisch beleid verdedigt binnen de nationale grenzen, maar voor de rest wel gewonnen is voor een rechts vreemdelingenbeleid ?
Sommige Paleolibertarians zijn tegen (vrije) immigratie. Maar echt consequent libertarisch kun je zoiets niet noemen natuurlijk.

Citaat:
Paleolibertarianism is a school of thought within American libertarianism founded by Lew Rockwell and Murray Rothbard, and closely associated with the Ludwig von Mises Institute. It is based on a combination of radical libertarianism in politics and cultural conservatism in social thought. Austrian economics, anti-federalism[1], and anarcho-capitalism heavily influenced the movement's attitudes toward ideas on trade, commerce and statecraft.
Oud 21 april 2007, 10:15   #53
Phrea|K
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
No universal consensus exists with paleolibertarians on the debate of what, if any, role the government should play on the issue of regulating immigration and the borders. While practically all paleolibertarians subscribe to a philosophy of anarcho-capitalism, they differ with what a society with a state (i.e., a state that controls and "owns" property and has a welfare system) should do. However, paleolibertarians are slightly more inclined than not to support some kind of border enforcement and immigration regulation. (See notes for further elaboration.[3]) This is in contrast to the generally held view by libertarians who subscribe to open borders and unregulated immigration.
Oud 21 april 2007, 12:17   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Sommige Paleolibertarians zijn tegen (vrije) immigratie. Maar echt consequent libertarisch kun je zoiets niet noemen natuurlijk.
dat leunt dan gewoon dicht aan bij de amerikaanse "neocons", en het "rechtsliberalisme" bij ons. Cfr strekking Paul Beliën, Boudewijn Bouckaert, Hugo Coveliers, ..
Oud 21 april 2007, 12:52   #55
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Sommigen stemmen voor de CAP, omdat ze hopen dat dit partijtje kip cap maakt van onze democratie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 21:08   #56
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Helaba LDD wordt hier wel over het hoofd gezien
Toch niet. LDD wil de grenzen wagenwijd openzetten voor goedkope vreemde werkkrachten, terwijl Vlaanderen reeds overbevolkt is. Of LDD de strijd wil aanbinden tegen de fiscale fraude bij de zelfstandigen valt eveneens ten zeerste te betwijfelen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 21 april 2007 om 21:08.
Oud 22 april 2007, 09:19   #57
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet. LDD wil de grenzen wagenwijd openzetten voor goedkope vreemde werkkrachten, terwijl Vlaanderen reeds overbevolkt is. Of LDD de strijd wil aanbinden tegen de fiscale fraude bij de zelfstandigen valt eveneens ten zeerste te betwijfelen.
-Als we er al voor kunnen zorgen dat de discriminatie in de eu verdwijnt vooral tegenover de nieuwe lidstaten dan zal ik al zeer content zijn want niet alleen een belg, nederlander of duitser moet kunnen kiezen waar hij woont, werkt maar ook een pool moet dit kunnen. .
-De fiscale fraude zal een dreun krijgen door onze vlaktaks meer informatie hierover kan je lezen in ons programma.
Oud 22 april 2007, 09:50   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
-Als we er al voor kunnen zorgen dat de discriminatie in de eu verdwijnt vooral tegenover de nieuwe lidstaten dan zal ik al zeer content zijn want niet alleen een belg, nederlander of duitser moet kunnen kiezen waar hij woont, werkt maar ook een pool moet dit kunnen. .
-De fiscale fraude zal een dreun krijgen door onze vlaktaks meer informatie hierover kan je lezen in ons programma.
waarom polen ook? neen danku, liever een vlaming.

Vlaktaks is een asociaal concept. Rijken met domicilie in belgië dienen progressief belast te worden op hun kapitaal.
Oud 22 april 2007, 11:57   #59
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Alle partijen halen stemmen van de werkende middenklasse binnen en tegelijkertijd komt geen enkele partij daadwerkelijk op voor de belangen van de werkende middenklasse.

De werkende middenklasse wordt compleet leeggezogen. Enerzijds draait de werkende middenklasse op voor het sociaal profitariaat, en anderzijds moet de werkende middenklasse ook nog eens te veel belastingen betalen omdat de politiek de fiscale fraude niet durft aan te pakken.

Indien de werkende middenklasse haar electorale macht zou gebruiken en zou stemmen op één partij die op een taboeloeze manier zou opkomen voor de belangen van de werkende middenklasse, dan zou het beleid er heel anders kunnen uitzien :
- streng vreemdelingenbeleid;
- enz.
Ik garandeer u dat er haast geen middenklasse meer zal bestaan. De westerse middenklasse bestaat bij gratie van een getrapt herverdelingssysteem, die socio-economische analyse kent men al sinds de jaren '50.
Oud 22 april 2007, 12:34   #60
forza fre
Vreemdeling

forza fre's schermafbeelding

Standaard forza flandria..niet langer een vaag begrip

We moeten dringend af van "partijpolitiek".

Zuiloverschrijding dringt zich op willen we tot een beter Vlaanderen komen.

Stem mensen en geen partij en pak ze waar kan op hun gegeven woord...

Rechts liberale beweging:

www.forzaflandria.net

we zijn vetrokken....
forza fre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be