Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 7 september 2006, 04:11   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

In Gent heb ik nog nooit problemen gehad als ik daar rond 5u �* 6u daar rondliep hoor.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 september 2006, 22:07   #42

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik woon al vele jaren niet meer in Gent. Blijft toch voor mij één van de aangenaamste steden van België. Hoop wel dat CD&V-N-VA erin slaagt in het bestuur te komen. Ik ken daar wat mensen op de lijst die echt wel bekwaam zijn en goede ideeën hebben.
Hoe komt het dat wij, als inwonende Gentenaars, die ideeen NIET kennen?

In ieder geval, de afschaffing van de dertig zone speelt voor mij wel een rol. Die snelheid is zo absurd en zelfs (volgens een professor) gevaarlijk.

Aan de straten mogen ze ook wel iets doen, de helft van Gent zijn slechte wegen geworden. Wat meer verkeersbeleid, rode lichten voor voetgangers (met drukknopsysteem als ze willen oversteken) zodat men niet voor iedere voetganger moet stoppen (vooral aan de dampoort wordt het toch al zo drukke verkeer nodeloos volledig opgehouden) maar dat ze in groepjes kunnen oversteken, een beetje beleid opdat men niet op zeventien plaatsen tegelijk de wegen beginnen open te leggen die dan wekenlang (soms maandenlang) open blijven liggen, wat meer sociale woningen voor de mensen die weinig inkomen hebben (en enkel voor deze die het nodig hebben), de Sleepstraat en omgeving weer wat "Vlamingvriendelijker" maken, de tegenstroom van fietsers in eenrichtingsverkeerstraten afschaffen, (duur) ivago buiten en terug (goedkoop) stadsdienst, de vreemdelingendienst aan de Zuid deftig bemannen zodat die mensen niet steeds moeten overwerken omdat ze het tempo niet kunnen bijhouden, de parkeermogelijkheden gratis (of bijna) maken, de nodeloze eenrichtingsverkeerstraten terug tweerichtingsverkeer maken zodat men niet de hele stad moet rondrijden om ergens te zijn, premies geven om de gevels te renoveren, politie niet zeven van de tien uren achter een computer verslagen laten maken (ipv op straat aanwezig te zijn), beperkingen stellen op de studentenuitgang aan de heuvelpoort zodat mensen in die buurt toch nog enkele uren kunnen rustig slapen, ...

De eerste partij die dit allemaal op zijn programma stelt, daar kies ik voor.
Karma is offline  
Oud 7 september 2006, 22:12   #43

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar kan ik wel inkomen.
Wist ge dat rozenbroeken bovenop het grootste stort van Gent ligt?
Heb er nog gespeeld als kind. In de Wasstraat gingen we soms zwemmen in een openluchtzwembad. Is dat daar nog?
Karma is offline  
Oud 7 september 2006, 22:59   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Heb er nog gespeeld als kind. In de Wasstraat gingen we soms zwemmen in een openluchtzwembad. Is dat daar nog?
Weet ik veel, ik durf daar niet stoppen
Oud 8 september 2006, 07:21   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar ok nog gespeelt, en gezwommen.
grootouders woonden in de blijde inkomststraat. uek al een ouw peke?
fernand is offline  
Oud 8 september 2006, 10:08   #46
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nog steeds een zwembad, is nu wel overdekt.
Niet dat ik er ooit ga zwemmen, een paar jaar geleden heeft het stadsbestuur daar apart zwemen voor moslimvrouwen ingevoerd, een redder werd zelfs bijna ontslaan door schepen De Regge omdat hij eens een kijkje kwam nemen hoe zwemmende moslima's het stelden.
athena is offline  
Oud 8 september 2006, 14:03   #47
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Nog steeds een zwembad, is nu wel overdekt.
Niet dat ik er ooit ga zwemmen, een paar jaar geleden heeft het stadsbestuur daar apart zwemen voor moslimvrouwen ingevoerd, een redder werd zelfs bijna ontslaan door schepen De Regge omdat hij eens een kijkje kwam nemen hoe zwemmende moslima's het stelden.
In de Rozebroeken, ja...
Niet in de Wasstraat zoals u deed vermoeden.
Over de redder die "bijna" ontslaan werd, wil ik het zelfs niet hebben, te belachelijk...
gsus is offline  
Oud 8 september 2006, 14:09   #48
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou ook wel eens willen weten waarom beke idd de chouchou is.
Wat heeft die nu voor Gent gedaan behalve parkeergarage's zetten en de straten leeg laten lopen. Na 9 uur kun je in Gent uw broek afsteken op de korenmarkt, er loopt geen kat rond.
Als je van de ééne kant van het st pieterstation naar de andere kant wil geraken moet je een gps hebben.
Nergens kun je nog parkeren.
Toeristen zijn even rap weer weg als ze gekomen zijn, zelfs geen souvenier winkel vind je in Gent. Moesten er nu nog veel toeristen zijn dan was dit hier zelfs een gat in de lokale markt.
Nee ik kan niks vinden dat beter is dan vroeger.
1. Ivm de korenmarkt na negen uur: u woont duidelijk in een andere stad dan ik, mits goed weer is er altijd heel veel volk rond de Korenmarkt, vooral aan de Graslei, miss moet je daar een gaan kijken
2. Ivm met parkeerproblemen rond St-Pieters: u bent een volslagen idioot als u de regels niet begrijpt en al zeker als u geen parkeerplaats vindt.
3. Ivm de toeristen(winkels), u moet dringend wat meer buitenkomen en niet iedereen die een andere taal spreekt, afschilderen als een crimineel, sommigen zijn ook gewoon toerist Ik was er niet vroeger, maar of het beter was, durf ik te betwijfelen...
gsus is offline  
Oud 8 september 2006, 21:04   #49

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
1. Ivm de korenmarkt na negen uur: u woont duidelijk in een andere stad dan ik, mits goed weer is er altijd heel veel volk rond de Korenmarkt, vooral aan de Graslei, miss moet je daar een gaan kijken
2. Ivm met parkeerproblemen rond St-Pieters: u bent een volslagen idioot als u de regels niet begrijpt en al zeker als u geen parkeerplaats vindt.
3. Ivm de toeristen(winkels), u moet dringend wat meer buitenkomen en niet iedereen die een andere taal spreekt, afschilderen als een crimineel, sommigen zijn ook gewoon toerist Ik was er niet vroeger, maar of het beter was, durf ik te betwijfelen...
Eventjes mijn beste, maar aan het station, daar geraak ik ook niet wijs aan. Om van de ene kant van het station naar de andere kant te geraken moet men nogal rondrijden. Heel die constructie trekt op de ballen eerlijk gezegd, tenzij men te voet gaat. Parkeerproblemen heb ik daar toch ook al gekend.
En .... vroeger was het inderdaad een pak beter (tenzij aan de Sint-Anne, daar was het altijd file).
Karma is offline  
Oud 8 september 2006, 21:17   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken Gent bijzonder goed.
En van crimineel gesproken, mss is dat die boete die we vandaag hebben gehad omdat we nergens nog doorkunnen en soms zelfs letterlijk een halve stad moeten omrijden (volgens de regels) om dan achter de hoek te kunnen uitkomen. Dus we snijden al eens 10 meter af waar dat niet mag en dan zijn we er ook. Behalve vandaag, een strijdvaardige flik die ons hiervoor een boete gaf 1) geen gordel 2) tegen de richting in 3) tegenspreken 4) iets rapper dan stapvoets (circa 10 km/uur gereden te hebben daarvoor 400€ aan ons been lapt.
Maar wellicht denk u nu, ah volg dan de regels en rij de stad rond.
Dan zeg ik u, we hebben geen tijd voor die achterlijke zever, we moeten ons brood verdienen en redelijk rap ook om die zelfde achterlijke flik zijn pree te geven.
Of moeten we soms stoppen met werken voor al die onnozelheden?
T' is maar een woord hoor, geef ons wel geld dan!
Oud 9 september 2006, 11:59   #51
multa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Weet ik veel, ik durf daar niet stoppen
Op wat is je angst eigenlijk gebaseerd?
multa is offline  
Oud 9 september 2006, 12:12   #52
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Gent is een prachtige stad(ik hou van auto-pesten ).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 9 september 2006, 12:23   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik word er ook soms horendul van als ik een heel eind om moet rijden, om juist achter de hoek te moeten zijn.
Maar ik besef wel dat vb. toestaan als men ergens linksaf moet slaan, men iedereen achter hem blokkeert.

Eén ding is zeker: er zijn teveel auto's die de stad willen doorkruisen en als men geen maatregelen neemt, dan wordt het helemaal onmogelijk. Want dan zou je iedere dag een halve dag in de file staan.
Vraag blijft dan: welke zijn de beste maatregelen?

Dat je dus moet rondrijden e.d.m. is niet typisch Gents. Wel typisch Gents is: de zeer grote autovrije binnenstad, het enorm groot aantal straten dat 30 per uur zone is, bijzonder veel fietspaden (maar toch veel kasseien ook) ...
Of vergeet ik nog vele zaken?
De schoofzak is offline  
Oud 9 september 2006, 17:35   #54
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat wij, als inwonende Gentenaars, die ideeen NIET kennen?

In ieder geval, de afschaffing van de dertig zone speelt voor mij wel een rol. Die snelheid is zo absurd en zelfs (volgens een professor) gevaarlijk.

Aan de straten mogen ze ook wel iets doen, de helft van Gent zijn slechte wegen geworden. Wat meer verkeersbeleid, rode lichten voor voetgangers (met drukknopsysteem als ze willen oversteken) zodat men niet voor iedere voetganger moet stoppen (vooral aan de dampoort wordt het toch al zo drukke verkeer nodeloos volledig opgehouden) maar dat ze in groepjes kunnen oversteken, een beetje beleid opdat men niet op zeventien plaatsen tegelijk de wegen beginnen open te leggen die dan wekenlang (soms maandenlang) open blijven liggen, wat meer sociale woningen voor de mensen die weinig inkomen hebben (en enkel voor deze die het nodig hebben), de Sleepstraat en omgeving weer wat "Vlamingvriendelijker" maken, de tegenstroom van fietsers in eenrichtingsverkeerstraten afschaffen, (duur) ivago buiten en terug (goedkoop) stadsdienst, de vreemdelingendienst aan de Zuid deftig bemannen zodat die mensen niet steeds moeten overwerken omdat ze het tempo niet kunnen bijhouden, de parkeermogelijkheden gratis (of bijna) maken, de nodeloze eenrichtingsverkeerstraten terug tweerichtingsverkeer maken zodat men niet de hele stad moet rondrijden om ergens te zijn, premies geven om de gevels te renoveren, politie niet zeven van de tien uren achter een computer verslagen laten maken (ipv op straat aanwezig te zijn), beperkingen stellen op de studentenuitgang aan de heuvelpoort zodat mensen in die buurt toch nog enkele uren kunnen rustig slapen, ...

De eerste partij die dit allemaal op zijn programma stelt, daar kies ik voor.
Ik ben het er volledig mee eens dat er meer verkeerslichten moeten komen en dat parkeren in Gent te duur is.
Oud 9 september 2006, 17:39   #55
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Als student die met de bus/tram of te voet gaat, moet ik wel zeggen dat het zo wel makkelijker is; dat is een feit.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 9 september 2006, 17:41   #56
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ze mogen wel eens in de zomer de Overpoort eens heraanleggen, die straat ligt erbij alsof het beton haar beste tijd heeft gehad. In ze zomermaanden is dat te doen: gewoon laag beton eraf en nieuwe laag. En anders een 2-jarenplan: nieuwe riolering en het jaar erop de asfalt vervangen.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 10 september 2006, 12:11   #57
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eventjes mijn beste, maar aan het station, daar geraak ik ook niet wijs aan. Om van de ene kant van het station naar de andere kant te geraken moet men nogal rondrijden. Heel die constructie trekt op de ballen eerlijk gezegd, tenzij men te voet gaat. Parkeerproblemen heb ik daar toch ook al gekend.
En .... vroeger was het inderdaad een pak beter (tenzij aan de Sint-Anne, daar was het altijd file).

Miss ben ik bevoordeeld door er zes jaar nr school te gaan en de omgeving wel heel goed te kennen, maar Mambo's gezever is geheel bij de haren getrokken en getuigt van een zeer grote VB-stemming, hij doet maar...
gsus is offline  
Oud 10 september 2006, 12:46   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miss ben ik bevoordeeld door er zes jaar nr school te gaan en de omgeving wel heel goed te kennen, maar Mambo's gezever is geheel bij de haren getrokken en getuigt van een zeer grote VB-stemming, hij doet maar...
Ge kent er niks van!
Oud 10 september 2006, 16:47   #59
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Gent bijzonder goed.
En van crimineel gesproken, mss is dat die boete die we vandaag hebben gehad omdat we nergens nog doorkunnen en soms zelfs letterlijk een halve stad moeten omrijden (volgens de regels) om dan achter de hoek te kunnen uitkomen. Dus we snijden al eens 10 meter af waar dat niet mag en dan zijn we er ook. Behalve vandaag, een strijdvaardige flik die ons hiervoor een boete gaf 1) geen gordel 2) tegen de richting in 3) tegenspreken 4) iets rapper dan stapvoets (circa 10 km/uur gereden te hebben daarvoor 400€ aan ons been lapt.
Maar wellicht denk u nu, ah volg dan de regels en rij de stad rond.
Dan zeg ik u, we hebben geen tijd voor die achterlijke zever, we moeten ons brood verdienen en redelijk rap ook om die zelfde achterlijke flik zijn pree te geven.
Of moeten we soms stoppen met werken voor al die onnozelheden?
T' is maar een woord hoor, geef ons wel geld dan!
Bitch, bitch, bitch, bitch...
Mooie tirade tegen het systeem, maar vooral veel frustratie en zieligheid, eigenlijk...
gsus is offline  
Oud 10 september 2006, 16:50   #60
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Bitch, bitch, bitch, bitch...
Mooie tirade tegen het systeem, maar vooral veel frustratie en zieligheid, eigenlijk...
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be