![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vrouwenopvangcentra lijken me een verrijking, ja. u niet?
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen wordt een goednieuwsshow verkondigt, en is de werkelijkheid de triestheid zelve, en vindt men zelfs nog geen Turkse hulpverleners met een basiskennis van het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens dweilen met de kraan open. Mij ergert de dubbelzinnige houding van de progressieven en linksen. Die menen dat migranten hier moeten kunnen leven met volledig behoud van hun identiteit en cultuur en steunen dus culturele tradities als de islam-eigen onderdrukking en minderwaardigheid van vrouwen. Op een bepaalde manier houden zij dus vrouwonvriendelijke tradities en praktijken in stand die alles behalve verrijkend zijn voor de vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de hulpverlening, meerbepaald de residentiële opvang van vrouwen in nood met hun kinderen.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de werkelijkheid is al altijd de triestheid zelve geweest. ge kunt daarover mekkeren, of ge kunt er iets aan proberen veranderen. Overigens ben ik toch al wat turkse en marokkaanse hulpverleners tegengekomen die goed Nederlands spreken. Het is niet omdat er een vacature opengezet wordt, dat men geen geschikte mensen vindt. Meer nog, een vacature dient in vele gevallen gewoon als startpunt om mensen te zoeken. Die vacatures zijn altijd heel snel ingevuld.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel grappig ze spreken daar van graduaatdiploma's, en nederlands moet niet echt gekend zijn...
ik vraag mij af welke zichzelf respecterende hogeschool er graduaatsdiploma's afleverd aan mensen die met moeite de taal machtig zijn, waarin ze examens moeten doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Mooi initiatief maar waarom sporen ze enkel allochtonen aan en waarom geen autochtonen of zou dat te maken kunnen hebben met de 10% discriminatie regel die de regering wil invoeren voor autochtonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit terzijde, lees de post van Nynorsk en geef dan het antwoord op je eigen vraag. Tip: Lees eerst de reply's in een thread voor je antwoordt.
Laatst gewijzigd door Eternity : 5 september 2006 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me stom om een bevolkingsgroep aan te moedigen te solliciteren als ze die aanmoediging niet nodig hebben. Wat je wel ziet bij veel allochtone vrouwen is dat ze te vaak onder hun diploma solliciteren omdat ze het (vaak terechte) gevoel hebben toch nooit aangenomen te worden. Als ze dan eindelijk eens een eerlijke kans maken, en meer nog: als ze door hun socio-culturele achtergrond en mogelijke talenkennis een meerwaarde kunnen vormen, dan lijkt me dat iets dat je best in een vacature verwerkt. Als bedrijf of als vzw wil je immers zoveel mogelijk goeie kandidaten om er de beste uit te selecteren, niet?
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan, ja. Kun je je überhaupt verplaatsen in het werk dat ze moeten doen?
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() is gewoon discriminatie jegens Vlamingen en authcotonen. Waarom krijgen zij voorrang voor bepaalde jobs ? Dat is gewoon pure discriminatie en dat allemaal omdat ze zogezegd kansarm zijn en we leven in een multiculturele samenleving.
Denk je dat Vlamingen het al niet moeilijk genoeg hebben aan een job te geraken ? De meeste allochtonen die ik ken zeggen dat alle werkgevers racisten zijn en dat het daarom is dat ze niet aangenomen worden. Komaan zeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat mij nog altijd om het nederlandsonkundig. En als kennis van de Turkse taal een bijkomende voorwaarde is, dan moet men deze maar stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan die situatie niet vergelijken, vermits jij zwart bent...
|
![]() |
![]() |