Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2006, 20:53   #41
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Over de evangelistische fundi's die in America al jaren het curriculum proberen te beïnvloeden zullen we maar zwijgen zeker.
Welke evangelistische Christen heeft opgeroepen om het Westen te vernietigen? Welke evangelistische Christen heeft zichzelf al opgeblazen ter ere van god?
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 20:58   #42
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Welke evangelistische Christen heeft opgeroepen om het Westen te vernietigen? Welke evangelistische Christen heeft zichzelf al opgeblazen ter ere van god?
Bijvoorbeeld: Timothy McVeigh. (hij is wel vergeten om zichzelf mee op te blazen maar kom...)

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 september 2006 om 20:59.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 21:22   #43
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tactieken die gehanteerd worden door pro-zionistische evangelistische organisaties zijn veel subtieler dan dat; denktanks en mediawatchdogs houden nauwgelet in het oog dat de pro-israel biass in de amerikaanse media gehandhaafd blijft, terwijl lobbygroepen de regering onder druk zetten om de onvoorwaardelijke steun aan israel te behouden. Allemaal weinig opvallend, maar zeer effectief, en de consequenties van dergelijke praktijken op het terein zijn er daarom niet minder om.

Laatst gewijzigd door Public energy : 5 september 2006 om 21:23.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 21:25   #44
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Bijvoorbeeld: Timothy McVeigh. (hij is wel vergeten om zichzelf mee op te blazen maar kom...)
McVeigh was geen Christelijke Fundamentalist maar een geflipte neonazi die banden had met een satanische sekte genaamd de Branch Davidians. De leider ervan David Koresh pleegde zelfmoord toen de ATF z'n boerderij in Texas onder vuur nam na herhaalde beschuldigingen van sexueel misbruik en illegaal wapenbezit. McVeigh blies in 1995 het Alfred P. Murray gebouw op als vergelding voor de inval van het ATF. Buiten de KKK en de Aryan Nations was McVeigh geen lid van geen enkele laat staan Christelijke groep.
Oud 5 september 2006, 21:28   #45
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
De tactieken die gehanteerd worden door pro-zionistische evangelistische organisaties zijn veel subtieler dan dat; denktanks en mediawatchdogs houden nauwgelet in het oog dat de pro-israel biass in de amerikaanse media gehandhaafd blijft, terwijl lobbygroepen de regering onder druk zetten om de onvoorwaardelijke steun aan israel te behouden. Allemaal weinig opvallend, maar zeer effectief, en de consequenties van dergelijke praktijken op het terein zijn er daarom niet minder om.
Zonder de V.S.A steun was Israël al lang onder de voet gelopen. Merkwaardig is dat de vele islamitische extremisten steeds bepalen dat in het Midden-Oosten enkel plaats is voor Arabische en Islamitische naties en over de rest van de wereld de multiculturele samenleving komen bepleiten.
Oud 5 september 2006, 21:39   #46
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zonder de V.S.A steun was Israël al lang onder de voet gelopen. Merkwaardig is dat de vele islamitische extremisten steeds bepalen dat in het Midden-Oosten enkel plaats is voor Arabische en Islamitische naties en over de rest van de wereld de multiculturele samenleving komen bepleiten.
Dan vind ik mijzelf een pak consequenter, ik verwerp zowel Israel ALS de multiculturele maatschappij.
Oud 5 september 2006, 21:41   #47
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan vind ik mijzelf een pak consequenter, ik verwerp zowel Israel ALS de multiculturele maatschappij.
Dan is het voor iedereen duidelijk tot welke strekking u behoort. Al eens contact opgenomen met Guderian?
Oud 5 september 2006, 21:51   #48
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kan je me even inlichten wat dit zijn?

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 21:54   #49
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Timothy McVeigh was geen christen, ik kan er mij wel één herinneren namelijk Eric Robert Rudolph.
Oud 5 september 2006, 21:59   #50
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan is het voor iedereen duidelijk tot welke strekking u behoort. Al eens contact opgenomen met Guderian?
Ook voor mij is de Holocaust waarschijnlijk het dieptepunt van het voorbije millenium, wat niet wegneemt dat de oprichting van de staat Israel eveneens een grote fout was, omdat de Joden mijns inziens helemaal geen aanspraak maken op het land. Neen, wat mij betreft waren de Europese Joden beter in Europa gebleven. De Belgische Joden van voor WO II waren trouwens goed geintegreert en spraken voornamelijk Nederlands. Wat niet gezegt kan worden van die Gascho's/franskilions die achteraf neergestreken zijn vanuit Oost-Europa.

Soit, israel is er nu, en daar zullen we mee moeten leren leven. Maar sta mij alstublieft toe om het bestaansrecht van israel in vraag te stellen zonder uitgemaakt te worden voor nazi.
Oud 5 september 2006, 22:39   #51
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

@Heftruck

Dat zijn een paar marginale aanhangers van pastor Phelps uit Kansas. Ze krijgen met moeite een paar 10-tal gekken bijeen. Ooit al eens een fanatieke religieuze betoging gezien in Iran? Lopen er wel wat meer.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:02   #52
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Nee hoor, geen zever noch haatpraatjes. Echter harde realiteit.
Zo lang u niet met harde bewijzen komt, is het haatzaaiende stemmingmakerij avant la lettre.

De islam is een probleem aan het worden in de wereld, en zeer zeker ook in Europa. Kijk maar zelf naar de radicalisering van 'onze' moslim-jongeren alhier. En dan heb ik het nog niet eens over de wekelijkse arrestaties van moslims in Europa die aanslagen beramen. We hebben het dus wel over moslims die hier geboren zijn, hé?

Dat geeft u nog geen vrijgeleide om hen allen te beschuldigen op basis van wilde vermoedens en blinde haat.

Tenslotte : wij reageren op het sluipend gif in onze contreien waartegen onze overheden te weinig doen. Als onze logische en gezonde reactie voor jouw betekent dat we een deel van het probleem zijn, wel dan is dat deel van het probleem tenminste het enige antigif op dit moment. En dan wil ik wel deel uitmaken van het probleem.

Er is een verschil tussen 'antigif' en 'andergif'. Door olie op het vuur te gooien draag je niet bij tot de oplossing. Dat overheden (nog) niet voldoende optreden heeft ook te maken met complexiteit van het probleem. Het verder polariseren maakt het eens zo moeilijk om tot een oplossing te komen. Maar ik heb al lang niet meer de illusie dat een oplossing hetgeen is dat jullie wensen.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:08   #53
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
@Heftruck

Dat zijn een paar marginale aanhangers van pastor Phelps uit Kansas. Ze krijgen met moeite een paar 10-tal gekken bijeen. Ooit al eens een fanatieke religieuze betoging gezien in Iran? Lopen er wel wat meer.
Dat ga ik niet ontkennen. Ik wilde gewoon aantonen dat er in de VS weldegelijk zulke gekken rondlopen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:10   #54
DearMrT
Partijlid

DearMrT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is wat je kunt verwachten van de Islam.

Ook hier in Europa zouden de moslims dat graag hebben, maar ze zijn voorlopig nog een minderheid.
Antoon, gij onverbeterlijke racist.
Oud 5 september 2006, 23:16   #55
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Wat moet ik weerleggen? Dat moslims dit hier in Europa ook graag zouden willen hebben? Mensen, overdrijf toch niet zo. Zever is da. Haatpraatjes.
Jullie zijn een deel van het probleem, heb je dat dan niet door?
Maar dat deel wordt steeds kleiner hoor. In Borgerhout zijn de broeders en zusters louter door hun getalsterkte al in staat om het Belang in het kieshokje af te blokken. Da zegt tenminste toch FDW dacht ik.

Dus niet zo pessimistisch he, als de godsdienst geheel voor Allah zal zijn geworden, zal er van het VuilB ook niet veel meer overschieten.

Think positive!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:20   #56
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Iraanse bevolking is inderdaad tamelijk jong en kan zich niet vinden in al dat radicalisme. Studentenopstanden worden meestal ook onderdrukt. Ik denk dat als de situatie nog verergert, er misschien kans is op een echte revolutie...
Ne nieuwe Khomeini, da's wat ze daar nodig hebben. Da's wat ze vroegen en die kwam ook.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:22   #57
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Kan je me even inlichten wat dit zijn?

Dit zijn geen evangelische Christenen maar satanische sekteaanhangers. Het zijn leden van de overigens marginale maar wel gevaarlijke groep van de Westboro Baptist Church uit Kansas van de trouwens antisemitische dominee Fred Phelps. Phelps heeft een enorme hekel aan homosexuelen die voor hem de belichaming van het kwaad in de wereld vormen. Phelps prdikt bewust haat omdat de bijbel dit ook doet. Phelps was trouwens altijd een groot tegenstander van de Irak oorlog en demonstreert geregeld in de nabijheid van begrafenissen van Amerikaanse soldaten waar hij "god dankt voor dode Amerikaanse soldaten".
http://www.adl.org/special_reports/wbc/default.asp
Oud 5 september 2006, 23:49   #58
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mohammedaanse extremisten (in wezen een pleonasme) zijn tenminste consequent: zij pleiten steeds voor een totalitaire en intolerante samenleving.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2006, 23:55   #59
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Timothy McVeigh was geen christen, ik kan er mij wel één herinneren namelijk Eric Robert Rudolph.
Inderdaad ja. En die was net zo erg als McVeigh. En ze hadden toch vergelijkbare ideologische achtergronden, vind ik.
Oud 6 september 2006, 02:29   #60
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Inderdaad ja. En die was net zo erg als McVeigh. En ze hadden toch vergelijkbare ideologische achtergronden, vind ik.
Tot nu toe 2 individuen over 10 jaar op een bevolking van bijna 300 miljoen. En wat is nu het probleem weer? Hier kunnen studenten vreedzaam protesteren, in Iran worden ze in mekaar geslagen. En toch proberen jullie de VS met Iran te vergelijken?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be