Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 15:21   #41
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
vooral bij degene die pijpen in de modder moeten steken.
Klasse, echt klasse...
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 15:26   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Klasse, echt klasse...
ach, kleine moeite,maar toch bedankt.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 17:48   #43
bk232214
Gouverneur

Standaard

Homo's staan te trappelen van ongedult voor het nieuwe park op het noord
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 08:20   #44
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Een moslim die respect heeft voor zijn medemens wel. Het Christendom is ook tegen holebi's he vergeet dat niet he doch trowuen heel wat Christelijke holebi's met elkaar, omdat ze hun botten vegen aan wat de kerk hen voorschrijft.
Christenen zijn dan ook een schande voor hun geloof. De meeste christenen zijn niet eens bereid hun eigen misvieringen mee te doen. Dat noem ik geen christenen, maar atheisten.

Citaat:
Ik ken trowens heel wat moslims en moslimfamilies die ook hun botten vegen aan wat hun geloof daar voorschrijft en het zelf op eigen manier gaat aanvaarden en interpreteren. Een geloof beleid je en interpreteer je zoals je zelf wil en je kan daar zo extreem in gaan als je zelf wil.
Dat vind ik nu bijzonder moeilijk om te geloven. Een homoseksuele zoon of dochter is zowat de grootste schande die een Islamitische familie kan hebben.

(Met uitzondering van Turkse families natuurlijk, dat zijn zo'n beetje de Islamitische versie van Belgische Christenen )
Oud 13 september 2006, 12:52   #45
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Christenen zijn dan ook een schande voor hun geloof. De meeste christenen zijn niet eens bereid hun eigen misvieringen mee te doen. Dat noem ik geen christenen, maar atheisten.

Dat vind ik nu bijzonder moeilijk om te geloven. Een homoseksuele zoon of dochter is zowat de grootste schande die een Islamitische familie kan hebben.

(Met uitzondering van Turkse families natuurlijk, dat zijn zo'n beetje de Islamitische versie van Belgische Christenen )
Persoonlijk vind ik die dogma's (tegen holebi's, tegen vrouwen, tegen seks voor het huwelijk, tegen SOA-preventie, enz...) een grotere schande voor het geloof dan degenen die hun gezond verstand gebruiken en die idiote dogma's laten voor wat ze zijn. Moest iedereen die die dogma's niet willen volgen zich laten ontdopen, dan zouden ze nogal rap afgeschaft worden (minder katholieken = minder overheidssubsidies).

Nogthans is de grond van het christelijk geloof best wel interessant: de 10 geboden, bemin je naaste als jezelf, enz... Helaas maakt de huidige katholieke kerk van die boodschap eerder iets als "bemin je naaste als jezelf, tenzij het een vrouw, een niet-katholiek of een holebi is"...

Het geloof (of eerder de vermenging van politiek, macht en geloof) zijn de grootste oorzaken en verspreiders van haat en homofobie in het bijzonder. Zo zorgen de Kayholieke Kerk, de Islam, het Jodendom (en andere politieke geloven) ook voor de hoge zelfmoordcijfers bij holebi-jongeren die zichzelf niet kunnen aanvaarden of verstoten worden door hun homofobe familie en/of vrienden. Naastenliefde is voor de machtsstructuren van de religies slechts een mooi woord dat ze zelf niet na leven...

Een paus of ayatollah die vanuit zijn gouden paleis de "gewone gelovigen" op roept om te delen met de armen is niet echt geloofgwaardig...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 00:03   #46
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik die dogma's (tegen holebi's, tegen vrouwen, tegen seks voor het huwelijk, tegen SOA-preventie, enz...) een grotere schande voor het geloof dan degenen die hun gezond verstand gebruiken en die idiote dogma's laten voor wat ze zijn. Moest iedereen die die dogma's niet willen volgen zich laten ontdopen, dan zouden ze nogal rap afgeschaft worden (minder katholieken = minder overheidssubsidies).

Nogthans is de grond van het christelijk geloof best wel interessant: de 10 geboden, bemin je naaste als jezelf, enz... Helaas maakt de huidige katholieke kerk van die boodschap eerder iets als "bemin je naaste als jezelf, tenzij het een vrouw, een niet-katholiek of een holebi is"...

Het geloof (of eerder de vermenging van politiek, macht en geloof) zijn de grootste oorzaken en verspreiders van haat en homofobie in het bijzonder. Zo zorgen de Kayholieke Kerk, de Islam, het Jodendom (en andere politieke geloven) ook voor de hoge zelfmoordcijfers bij holebi-jongeren die zichzelf niet kunnen aanvaarden of verstoten worden door hun homofobe familie en/of vrienden. Naastenliefde is voor de machtsstructuren van de religies slechts een mooi woord dat ze zelf niet na leven...

Een paus of ayatollah die vanuit zijn gouden paleis de "gewone gelovigen" op roept om te delen met de armen is niet echt geloofgwaardig...

Duidelijk geschreven door een dwalende... U bent duidelijk tegen godsdienst...

Geen schande, dat is een mening gedeeld door vele westerlingen.... De vele, oud & grijs wordende, westerlingen. Gelukkig is er een nieuwe invloed aan nieuwe europeanen die deze mening niet delen, en zich graag keren naar de roots van Islam... Ook de 3de en 4de generaties, ondanks de vergiftingen die de westerse wereld met zich meebrengen.
Oud 14 september 2006, 16:55   #47
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Duidelijk geschreven door een dwalende... U bent duidelijk tegen godsdienst...

Geen schande, dat is een mening gedeeld door vele westerlingen.... De vele, oud & grijs wordende, westerlingen. Gelukkig is er een nieuwe invloed aan nieuwe europeanen die deze mening niet delen, en zich graag keren naar de roots van Islam... Ook de 3de en 4de generaties, ondanks de vergiftingen die de westerse wereld met zich meebrengen.
U verdraait mijn woorden wel heel gemakkelijk: ik zei dat ik iets tegen godsdienstige dogma's en oude regeltjes heb die niets met de essentie van het gelook te maken hebben. Ik heb zelfs de goede zaken van een bepaald geloof uitdrukkelijk vermeld.

Nog erger dan die dogma's en regeltjes zijn de pogingen van de verschillende georganiseerde religies om hun dogma's in de wet van de seculiere staat om te zetten (verbod op burgerlijk homohuwelijk enz...). Wat dat betreft zijn fundamentalistische moslims in hetzelfde bedje ziek als fundamentalistische katholieken. Zolang ik leef zal ik mij blijven verzetten tegen het in voeren van godsdienstig geïnspireerde wetten die andere groepen in de samenleving willen onderdrukken, ongeacht van welke godsdienst ze komen...
[/indent]
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be