![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
Bekijk resultaten enquête: Welke partij zal volgens u de meeste stemmen verliezen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,83% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
91 | 75,83% |
Vivant |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SP-a |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,00% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,67% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,00% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
14 | 11,67% |
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
de scheefzak ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Duvel : 9 september 2006 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Vooraleer ik me avontuur aan een prognose, toch duidelijk stellen dat het beeld dat we zullen krijgen niet op regionaal vlak mag worden geprojecteerd.
In veel gemeenten zijn bijvoorbeeld nieuwe kartels gesloten. Hier bij ons kwamen de vorige verkiezingen Groen! en SPA samen op, de VLD apart, de CD&V eveneens afzonderlijk en verder een lijst van oud-VU'ers en onafhankelijken. Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen worden slechts twee lijsten voorgesteld: CD&V/NVA en een kartellijst (Groen!, VLD, SPA, Spirit en onafhankelijken). Dit betekent dat je geen correcte vergelijking kan maken met vorige verkiezingen en hierdoor ontstaat op regionaal vlak dus een vertekend beeld. Wanneer ik hierboven 'prognose' gebruik, dan heb ik het eigenlijk over een regionale tendens. Dit is 'm... De VLD krijgt ongetwijfeld de zwaarste klappen. Dit verlies zal in hoofdzaak worden gerecupeerd door het kartel CD&V/NVA en in mindere mate door het Vlaams Belang. Ook SPA/SPIRIT deelt in de klappen waarbij SPIRIT as such eigenlijk volledig van de politieke kaart wordt geveegd. Het verlies van SPIRIT (we hebben het over een zéér klein percentage) verdeelt zich onder CD&V/NVA (oud VU'ers) en Groen! (jonge Spirit-stemmers). Het verlies van SPA zal zo goed als volledig gerecupereerd worden door het Vlaams Belang. De grootste winnaar wordt door dit alles het kartel CD&V/NVA terwijl de groeicurve van het VB afstompt.
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook al dat hij samengaat met enkele overlopers....
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp best dat cd&v de aangewezen partijpolitieke partner is om Flamingantisch te kunnen scoren, maar beter zou zijn, eigenlijk, ervoor te kunnen zorgen , dat zij gewoon niet meer aan de bak kunnen komen, zonder ... ons.
![]() |
#46 |
|
![]() Goeie post, maar de sp.a is al wel wat langer aan de macht hoor, in de recente geschiedenis, lag ze eruit, een tijdsspanne in de jaren 80. (Met Verafstoot als minister van begroting, I think).
#47 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die grote sprong vooruit voor de CD&V werd al eerder voorspeld. En de voorspelling kwam niet echt overeen met de werkelijheid. Ook op de stagnatie van het VB wordt al decennialang gehoopt. Vruchteloos. Telkens opnieuw verbaast de vooruitgang van die partij. De N-VA zal echter, net als Spirit, voor altijd een verloren partij zijn voor het Vlaams-nationalisme als ze verkiezingsgewijs aan de CD&V geklonken wordt. Wat dan latere verkiezingen weer extra stemmen oplevert voor de enige Vlaams-nationalistische partij die overschiet. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De VLD staat op kop met 78%.
Maar ... Verhofstadt zal zeggen via zijn marionet Bartje Somers : wij zijn goe bezig ! ![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() Vld
Laatst gewijzigd door 1880 : 10 september 2006 om 21:24. |
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wanneer een rechtse partij ,een linkse koers stuurt,dan loopt ze te pletter op de rode rotsen(of zandbanken).De vldtop heeft uit eigenbelang (verhofstadt, de gucht en De waele) de partij gekelderd.Een rechtse partij mag geen linkse standpunten innemen punt uit...
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou deze vraag nog eens stellen in mei 2007. Of zijn het pas in juni 2007 verkiezingen? |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Wel waar ik woon is dat nu zo, we hebben hier een héél populaire liberale burgemeester die de afgelopen jaar schitterend werk geleverd heeft. Wel komt de VLD hier niet op als VLD maar met een plaatselijke lijst, iets wat een succes is gebleken, zo blijkt al een aantal gemeenteverkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lokaal zijn er veel andere dingen die meespelen.Maar ik denk dat voor Vlaanderen VLD & Spa beiden achteruitgaan, de mensen zijn de leugens en goednieuws show van de VLD en de seutigheid van de SPa&Spirit meer dan beu. CD&V kunnen vooruitgaan, maar ze zullen ook stemmen verliezen van overtuigde Vlamingen. CD&V is wel heel vriendelijk voor de franstaligen geworden en het NVA dat zeker niet in een regering zou stappen zonder de splitsing van B-H-V zit er nog steeds, allemaal weinig geloofwaardig.
Ik zie VB niet actheruitgaan, in enkele plaatsen misschien wel, maar omdat ze op zoveel meer plaatsen opkomen kunnen ze moeilijk actheruit gaan. Grootste morele verliezer volgens mij is de VLD, grootste procentuele Groen, NVA, Spirit ( het klein grut) |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Het VB zal op veel plaatsen sterk vooruit gaan simpelweg omdat het sinds 2000een veeel grotere partij geworden is en het enige geloofwaardige alternatief is.
In handelen is de CDenV idd zeer vriendelijk voor de franstaligen zeker in bvb vilvoorde waar ze rake klappen zullen krijgen. Uiteindelijk zal het VB vooral vooruit gaan daar waar het migrantenthema en het veiligheidsthema spelen. Maar uiteraard heeft en zal men alles in het werk stellen om het VB te nekken. Ik vraag me af welke andere partij zulke hetze zou kunnen doorstaan ... en het VB die komt er meestal sterker uit. het VB kan geen reclamead's meer plaatsen aangezien de grote mediaconcerns ook politiek gestuurd worden, Vb kandidaten worden onder druk gezet of uit de vakbond gegeooid, men roept al dan niet openlijk op tot broodroof, men probeert tevergeeft met een georkestreerde politieactie tegen extreem-rechtse gekken die men al jaren weet zitten het VB te beschadigen, men houdt totalitaire concerten waarvan men in het begin openlijk zij dat het enkel en alleen tegen het VB was en die worden dan nog gesteund door de overheid... etc. Nu vraag ik af welke andere partij tegen zulke totalitaire hetze, waar alle facetten van het establishment gebruikt worden , bestand zou zijn en gewoon op de dag van de verkiezingen wint. Dat kan enkel een partij zijn die de realiteit aan haar zijde heeft. |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Somers goed bezig? Vergeet het. Bart Somers heeft de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Mechelen op gang geschoten. Met - alweer - een ‘veiligheidsplan’. Het plan moet nog goedgekeurd worden door de gemeenteraad, maar als het van de burgemeester afhangt komt er een overlasttaks voor ouders van min-zestienjarigen die problemen veroorzaken. Ouders die de opvoeding van hun kinderen verwaarlozen, krijgen voortaan een boete van 250 euro. Lees meer over Somers, de man die sneller praat dan zijn onzin opdat geen mens hem zou kunnen volgen www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=136 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=316 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=505 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=517 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=705 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=710 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=91 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=680 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=4&id=101 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=964 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1549 www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1974 ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() VLD gaat m.i. het meest verliezen, maar het hangt - denk ik - af van gemeente tot gemeente. Zo denk ik bvb. dat SP.a in Antwerpen er ook zal op achteruit gaan.
Wie er gedurende de laatste legislatuur niet veel van gebakken heeft, zal de rekening gepresenteerd krijgen. |
![]() |