Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 september 2003, 20:55   #41
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Staaf heeft gelijk, en dat heeft niets met het Vlaams Blok te maken.

Ik woon al jaren in de VS, ik betaal al jaren belastingen in de VS, ik gedraag me keurig volgens de wetten van de VS, kortom, ik voldoe aan ALLE plichten die een Amerikaan heeft.

Toch krijg ik niet alle rechten.

Wat is dan de reden voor dit verschil? Mijn afkomst. Enkel en alleen gebaseerd op mijn afkomst wordt mij het recht op inspraak in het beleid van mijn woonplaats ontzegt, zowel op lokaal als op staatsniveau.

En ja, dat is discriminatie, wettelijk geoorloofde discriminatie, maar nog steeds discriminatie.

En of het nu een Belg in amerika is, een Arabier in Belgie of een Eskimo in Milaan maakt geen enkel verschil uit: Het gelijkheidsprincipe wordt oneer aangedaan.
Wat voor nut heeft de nationaliteit dan nog?
Oud 24 september 2003, 20:55   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Kom nu eens met argumenten af...
De openingspost is reeds meer dan voldoende bewijs.
Hem opnieuw plaatsen is flooden of spammen, en dat hoeft niet.
De maskers zijn gevallen.........
Oud 24 september 2003, 20:56   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
nee, want wij zijn voor België!
Dat is niet voldoende.
Belgicisme is geen verschonog voor om het even wat.
Vanaf nu zijn jullie Belgicistsiche racisten.
Het anti-Belgicisme van het VB kan je trouwens niet als racisme catalogeren.
Ik zou u wel eens racist tegen de premier willen horen zeggen...
Patriot! is offline  
Oud 24 september 2003, 20:56   #44
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan moet je wel vermelden welke kosten je bedoelt, ook aan administratie ed. kost een naturalisatie stukken van mensen, ik dacht dat je daarop doelde.
Niet rond de pot lullen.
Belg worden kost veel geld, en relatief gezien nog 't meeste aan mensen die het door de bank genomen al niet breed hebben.
En deze papiermolen wil jij goedpraten en opleggen vooraleer aan een inwoner van ons land stemrecht te geven?
Fraai.

BuB naast leugenachtig, ondemocratisch, en racistisch, eveneens nog fan van logge administratie.

U veralgemeent. Leugenachtig? waarom? waar liegen wij?
Ondemocratisch? In wat? Racistisch?? omdat we vragen eerst Belg te worden voor je in Belgie mag stemmen? (wie zegt dat we dat belg worden niet efficienter kunnen / willen maken?)
Daarom niet dat iedereen t zomaar kan worden, maar snelle, duidelijke beslissingen. En geld, dat hoeft dat niet te kosten,voor mij allesinds niet.
Dus als het snel gaat, wat dan de bedoeling zou moeten zijn, dan hoeft het niet veel geld te kosten voor die mensen. Dat het nu niet goed is,daar stem ik mee in

Beschaamd voel ik mij, dat ik me omwille van een programmapunt dat me vanwege jullie aanstond, liet verleiden tot positieve reacties aangaande jullie beweging. Het zal me levenslang spijten, maar wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.

jammer voor u. Jammer dat u zwart wit kijkt.

We leven in een wereld waarin de mensen niet weten wat ze willen
en bereid zijn door de hel te gaan om het te krijgen.

sorry de ene keer ben ik in een vlaag van beelden, nu zijn het spreuken.. vergeef het me, correcte forummers..
EDIT text wat aangepast.. jaja schrijffouten. De rest haal de er zelf maar uit.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 24 september 2003, 20:57   #45
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kom nu eens met argumenten af...
De openingspost is reeds meer dan voldoende bewijs.
Hem opnieuw plaatsen is flooden of spammen, en dat hoeft niet.
De maskers zijn gevallen.........
Raap dit dan op en toon het mij, Staaf, of Knuppel!
Welk masker?
Welk racisme?
Oud 24 september 2003, 20:59   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem.
Ik heb geen last van overdreven ontzag voor omhooggevallen politici.
Als die naar de pot moeten, steken ze best ook hun broek af of anders zijn het vuile jongetjes.

In een adem zal ik de premier eveneens een woordbreker en een leugenaar en een zakkenvuller en een hypocriet noemen.
Oud 24 september 2003, 21:01   #47
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen probleem.
Als die naar de pot moeten, steken ze best ook hun broek af of anders zijn het vuile jongetjes.

In een adem zal ik de premier eveneens een woordbreker en een leugenaar en een zakkenvuller en een hypocriet noemen.
stoer
Oud 24 september 2003, 21:01   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen probleem.

Waarom doet ge dat dan niet?
Patriot! is offline  
Oud 24 september 2003, 21:02   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk masker?
Welk racisme?
Lees gewoon de BuB openingspost en ontdek samen met mij dat de BuB inwoner van België stemrecht ontzegt op basis van ras of afkomst.
Puur racisme dus.

De drogreden "Ze moeten maar Belg worden" kan ik niet aanvaarden, daar deze procedure enorm duur en tijdrovend is.
Is dat nu zo moeilijk om begrijpen?
Oud 24 september 2003, 21:05   #50
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welk masker?
Welk racisme?
Lees gewoon de BuB openingspost en ontdek samen met mij dat de BuB inwoner van België stemrecht ontzegt op basis van ras of afkomst.
Puur racisme dus.

De drogreden "Ze moeten maar Belg worden" kan ik niet aanvaarden, daar deze procedure enorm duur en tijdrovend is.
Is dat nu zo moeilijk om begrijpen?
ja, want wat u hier zegt is onzinnig gelul, met alle respect!
De reden van onze tegenstand staat duidelijk vermeld. Dit berust niet op ras ed.
Indien u, Staaf, dit niet wil inzien, bent u even kortzichtig als zij die denken dat Vlaanderen alleen veel beter zou voortbestaan!
Oud 24 september 2003, 21:05   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Welk masker?
Welk racisme?
Puur racisme dus.
Nee. Op basis van nationaliteit.

Ook bv Fransen of Nederlanders zullen in België niet mogen stemmen, en volgens racisten is dat toch hetzelfde RAS?
Patriot! is offline  
Oud 24 september 2003, 21:09   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook bv Fransen of Nederlanders zullen in België niet mogen stemmen, en volgens racisten is dat toch hetzelfde RAS?
Lees maar eens de post i.v.m. de richtlijnen van het CGKR op het Binnenlandse forum.

De wet op racisme werd uitgebreid tot discriminerend gedrag op basis van sexe, ras, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit.

Dus niet rond de pot lullen, maar snel die posting herroepen of anders in den hoek bij de Vlaamsblokkers.................
Oud 24 september 2003, 21:13   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, want wat u hier zegt is onzinnig gelul, met alle respect!
Sorry hoor, maar het gaat om jullie openingspost.
je mag mijn reacties een etiketje opplakken, maar echte argumenten las ik nog niet van het verzamelde BuB-front.

Citaat:
De reden van onze tegenstand staat duidelijk vermeld. Dit berust niet op ras ed.
De wet op racisme werd uitgebreid.
Discriminatie op basis van ras, geslacht, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit.

Citaat:
Indien u, Staaf, dit niet wil inzien,
Ik zie hier enkel racisme.
De bedoeling ervan begrijp ik niet.

Citaat:
bent u even kortzichtig als zij die denken dat Vlaanderen alleen veel beter zou voortbestaan!
Persoonlijke aanvallen zijn geen argumenten hoor.
Ik kan er best tegen, maar ze brengen uw geloofwaardigheid volledig in diskrediet.
Oud 24 september 2003, 21:16   #54
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lees maar eens de post i.v.m. de richtlijnen van het CGKR op het Binnenlandse forum.

De wet op racisme werd uitgebreid tot discriminerend gedrag op basis van sexe, ras, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit.

Dus niet rond de pot lullen, maar snel die posting herroepen of anders in den hoek bij de Vlaamsblokkers.................
Herroepen? Denkt u echt? Dan hebt u toch wat anders om op te zagen? => hahaha, leugenaars, jullie hebben geen mening.

Stemrecht voor een Duits? Mag ik in Duitsland stemmen? in jamaica? in weet ik waar?

Als het er toch komt, ga ik er niet van dood gaan, maar dan evenwel stemplicht!

Ik kan het standpunt van de BUB hier in volgen. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk ook wel. Hetgeen TomB zegt, dat me ook nadenken. Maar wat is nog het nut van een staat? Of land of wat dan ook?

Maar: Mag ik bij u thuis mee komen beslissen wat jullie morgenavond eten? (bij wijze van spreken )

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 25 september 2003, 01:21   #55
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ik begrijp al deze heisa niet. Wij zijn tegen het stemrecht voor vreemdelingen, niet tegen vreemdelingen zelf. Dat zou nogal onzinnig zijn, gezien een aantal van onze leden van buitenlandse afkomst is (en mijn vader bv. van Libanese oorsprong is). Het stemrecht is gewoon een instrument ter verwerving van politieke rechten. Uiteraard gelden voor Belgen én allochtonen de burgerlijke rechten, zoals onschendbaarheid des persoons, vrijheid van eigendom enz. Ik zie geen enkele reden waarom mensen die géén Belg zijn, Belgische volksvertegenwoordigers gaan kiezen. De reden van het aanvaarden van een nationaliteit is net een waardevolle stap in het integratieproces. We kunnen toch moeilijk aan iedereen "zomaar" de Belgische nationaliteit geven? Zoiets is volslagen onrealistisch. Ik ben wel van oordeel dat iedereen de kans moet krijgen om de Belgische nationaliteit te verwerven.Politieke vluchtelingen moeten bovendien in alle omstandigheden waardig worden opgevangen, en desnoods zo snel mogelijk onze nationaliteit verwerven (in bepaalde omstandigheden), al was het maar om drama's in hun thuisland te vermijden. Dat is al een heel verschil met racistische anti-immigratiepartijen zoals het VB. Van een "immigratiestop" kan geen sprake zijn, omdat immigraties nu eenmaal eigen zijn aan de beschaving zelf. Daarvoor pleiten getuigt van een grote kortzichtigheid. Volgens mij zijn de politici die voor het vreemdelingenstemrecht zijn, trouwens niet eens zo begaan met het lot van de vreemdelingen zélf, maar wel met het aantrekken van nieuw kiespubliek. Bovendien denk ik dat er onder de bevolking géén meerderheid te vinden is voor de invoering van het vreemdelingenstemrecht. Een referendum zou mijn stelling daaromtrent allicht staven.
Bruno* is offline  
Oud 25 september 2003, 05:45   #56
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ik begrijp al deze heisa niet. Wij zijn tegen het stemrecht voor vreemdelingen, niet tegen vreemdelingen zelf. Dat zou nogal onzinnig zijn, gezien een aantal van onze leden van buitenlandse afkomst is (en mijn vader bv. van Libanese oorsprong is). Het stemrecht is gewoon een instrument ter verwerving van politieke rechten. Uiteraard gelden voor Belgen én allochtonen de burgerlijke rechten, zoals onschendbaarheid des persoons, vrijheid van eigendom enz. Ik zie geen enkele reden waarom mensen die géén Belg zijn, Belgische volksvertegenwoordigers gaan kiezen. De reden van het aanvaarden van een nationaliteit is net een waardevolle stap in het integratieproces. We kunnen toch moeilijk aan iedereen "zomaar" de Belgische nationaliteit geven? Zoiets is volslagen onrealistisch. Ik ben wel van oordeel dat iedereen de kans moet krijgen om de Belgische nationaliteit te verwerven.Politieke vluchtelingen moeten bovendien in alle omstandigheden waardig worden opgevangen, en desnoods zo snel mogelijk onze nationaliteit verwerven (in bepaalde omstandigheden), al was het maar om drama's in hun thuisland te vermijden. Dat is al een heel verschil met racistische anti-immigratiepartijen zoals het VB. Van een "immigratiestop" kan geen sprake zijn, omdat immigraties nu eenmaal eigen zijn aan de beschaving zelf. Daarvoor pleiten getuigt van een grote kortzichtigheid. Volgens mij zijn de politici die voor het vreemdelingenstemrecht zijn, trouwens niet eens zo begaan met het lot van de vreemdelingen zélf, maar wel met het aantrekken van nieuw kiespubliek. Bovendien denk ik dat er onder de bevolking géén meerderheid te vinden is voor de invoering van het vreemdelingenstemrecht. Een referendum zou mijn stelling daaromtrent allicht staven.
Ach, dit proberen we hen reeds de hele tijd duidelijk te maken, maar wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil he...
Oud 25 september 2003, 07:02   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ik begrijp al deze heisa niet.
Ondanks mijn verwoede pogingen om het uit te leggen?

Citaat:
Wij zijn tegen het stemrecht voor vreemdelingen,
Net deze stellingname is oorzaak van heisa.

Citaat:
Het stemrecht is gewoon een instrument ter verwerving van politieke rechten.
Herlees dat eens goed en barst samen met mij en de rest van de wereld in een schaterlach uit.

Mocht je niet bekend zijn met de ware toedracht dan zal ik het even schetsen.
Het stemrecht is geen instrument om politieke rechten te verwerven: het is een politiek recht op zich!

Citaat:
Uiteraard gelden voor Belgen én allochtonen de burgerlijke rechten, zoals onschendbaarheid des persoons, vrijheid van eigendom enz.
Blijkbaar volstaat dit voor BuB om stemrecht te ontzeggen, en aldus een bevolkingsgroep te minoriseren en te discrimineren.

Citaat:
Ik zie geen enkele reden waarom mensen die géén Belg zijn, Belgische volksvertegenwoordigers gaan kiezen.
Omdat ze hier wonen en volwaardig moeten kunnen deel uitmaken van onze maatschappij.

Citaat:
De reden van het aanvaarden van een nationaliteit is net een waardevolle stap in het integratieproces.
Natuurlijk.
Dat klopt.
Stemrecht krijgen en uitoefenen is eveneens een waardevolle stap naar integratie.
Misschien nog meer dan het meedraaien in een dure papiermolen.

Citaat:
We kunnen toch moeilijk aan iedereen "zomaar" de Belgische nationaliteit geven?
Elke idioot die hier toevallig geboren wordt, krijgt ook 'zomaar' de Belgische nationaliteit.
Waarom ze dan ontzeggen aan mensen die zich bewust in België willen integreren?

Citaat:
Ik ben wel van oordeel dat iedereen de kans moet krijgen om de Belgische nationaliteit te verwerven.
En liefst zonder eindeloze, duurbetaalde ritjes op de papiermolen!

Citaat:
Dat is al een heel verschil met racistische anti-immigratiepartijen zoals het VB.
Kronkelkronkel.
Ik zie het verschil niet echt.
Stemrecht geven is een bewijs van wens tot democratie. Een teken van beschaving.
BuB schaart zich in het 'andere' kamp.

Citaat:
Volgens mij zijn de politici die voor het vreemdelingenstemrecht zijn, trouwens niet eens zo begaan met het lot van de vreemdelingen zélf, maar wel met het aantrekken van nieuw kiespubliek.
Met deze opmerking in het achterhoofd, word ik razend benieuwd naar de BuB-bedoeling met hun barbaarse standpunt in deze materie.

Citaat:
Bovendien denk ik dat er onder de bevolking géén meerderheid te vinden is voor de invoering van het vreemdelingenstemrecht. Een referendum zou mijn stelling daaromtrent allicht staven.
Een referendum? Het democratisch instrument waar menig BuB-lid zich tegen verklaart?
Laat me niet lachen.
Straks komen jullie weer aandraven dat het BROV als doekje voor het bloeden, als schaamlapje voor jullie barbaarsheid 'eens zal besproken worden in de partaairaad'

België lijkt een stralende toekomst tegemoet tegaan, met de specimens die het alhier moeten verdedigen.
NOT
Oud 25 september 2003, 07:06   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Herroepen? Denkt u echt?
Suit yourself!
Dan ga je in het bruine verdomhoekje.

Citaat:
Dan hebt u toch wat anders om op te zagen? => hahaha, leugenaars, jullie hebben geen mening.
Jullie mening inzake vreemdelingenstemrecht is inderdaad erger dan geen mening.

Citaat:
Stemrecht voor een Duits? Mag ik in Duitsland stemmen? in jamaica? in weet ik waar?
Moeten wij even barbaars blijven als de landen die je daar opsomt?
Straks praat je nog moord goed aan de hand van genocides in Afrikaanse staten........

Citaat:
Maar wat is nog het nut van een staat? Of land of wat dan ook?
Als je dat nut niet beseft, dan vraag ik me af wat je bij een politieke partij zoekt.

Citaat:
Maar: Mag ik bij u thuis mee komen beslissen wat jullie morgenavond eten? (bij wijze van spreken )
Je verwart persoonlijke aangelegenheden met bestuurlijke kwesties.
In bestuurlijke kwesties moet iedereen die ze aanbelangen, gelijkberechtigd worden.
Oud 25 september 2003, 07:21   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, dit proberen we hen reeds de hele tijd duidelijk te maken, maar wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil he...
Zonder kaars en bril, kan elkeen constateren dat de BuB hier op afschuwelijke manier uit de bocht gaat en beland in het bruine hoekje van on-democraten en racisten.

Jammer, 't was mooi gestart.

Slik liever de bittere pil door en herroep deze nonsens, alvorens het jullie eeuwig en drie dagen achtervolgt.
Iedereen kan fouten maken. Schrijf het toe aan een potje paniekvoetbal om het Vlaamsblok stemmen af te snoepen, roep het excuus van drankmisbruik, weed of erger in, maar distancieer u van dit racistische discours vooraleer het te laat is.

Als het België waar jullie naar streven een wanstaat is vol politiek onrecht, dan hoeft het voor mij niet, maar dan krijgen jullie er hier alweer een anti-BuB bij.......... maar dat komt er al niet meer op aan zeker?
Oud 25 september 2003, 08:41   #60
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zonder kaars en bril, kan elkeen constateren dat de BuB hier op afschuwelijke manier uit de bocht gaat en beland in het bruine hoekje van on-democraten en racisten.

Jammer, 't was mooi gestart.

Slik liever de bittere pil door en herroep deze nonsens, alvorens het jullie eeuwig en drie dagen achtervolgt.
Iedereen kan fouten maken. Schrijf het toe aan een potje paniekvoetbal om het Vlaamsblok stemmen af te snoepen, roep het excuus van drankmisbruik, weed of erger in, maar distancieer u van dit racistische discours vooraleer het te laat is.

Als het België waar jullie naar streven een wanstaat is vol politiek onrecht, dan hoeft het voor mij niet, maar dan krijgen jullie er hier alweer een anti-BuB bij.......... maar dat komt er al niet meer op aan zeker?
neen, zo een carnaval belg seg..

Waarom geef je die mensen niet gewoon een uitkereing. Laat ze maar genieten van het leven. Wij zullen werken.
Controleer ze op niets, stel geen eisen. Betalen ze niet op de bus? Ach doen Belgen toch ook wel eens.. Dat er dan 100 man staat om de controleur te bewerken is normaal. ahja..
Ik heb veel respect voor echt mensen in nood. En die zijn welkom. voor mij, voor bub voor iedereen zijn die welkom (VB exclusief).
Rijke mensen? Ja ook, zodat er van ons ook mensen naar buitenland gaan.

Staafje je bent een naiveling. Extremistisch zelfs..
VB wil immigratie stop. Jullie precies om ter meeste. Is dit nu links?

Het is triest. En ik (wij) laten ons niet chanteren.. stem maar op N-VA dan..

Trol is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be