![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hem opnieuw plaatsen is flooden of spammen, en dat hoeft niet. De maskers zijn gevallen.........
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#45 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Welk masker? Welk racisme?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen last van overdreven ontzag voor omhooggevallen politici. Als die naar de pot moeten, steken ze best ook hun broek af of anders zijn het vuile jongetjes. In een adem zal ik de premier eveneens een woordbreker en een leugenaar en een zakkenvuller en een hypocriet noemen.
![]() |
![]() |
#47 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom doet ge dat dan niet? |
||
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Puur racisme dus. De drogreden "Ze moeten maar Belg worden" kan ik niet aanvaarden, daar deze procedure enorm duur en tijdrovend is. Is dat nu zo moeilijk om begrijpen?
![]() |
![]() |
#50 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De reden van onze tegenstand staat duidelijk vermeld. Dit berust niet op ras ed. Indien u, Staaf, dit niet wil inzien, bent u even kortzichtig als zij die denken dat Vlaanderen alleen veel beter zou voortbestaan!
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bv Fransen of Nederlanders zullen in België niet mogen stemmen, en volgens racisten is dat toch hetzelfde RAS? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet op racisme werd uitgebreid tot discriminerend gedrag op basis van sexe, ras, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit. Dus niet rond de pot lullen, maar snel die posting herroepen of anders in den hoek bij de Vlaamsblokkers.................
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je mag mijn reacties een etiketje opplakken, maar echte argumenten las ik nog niet van het verzamelde BuB-front. Citaat:
Discriminatie op basis van ras, geslacht, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit. Citaat:
De bedoeling ervan begrijp ik niet. Citaat:
Ik kan er best tegen, maar ze brengen uw geloofwaardigheid volledig in diskrediet.
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Stemrecht voor een Duits? Mag ik in Duitsland stemmen? in jamaica? in weet ik waar? Als het er toch komt, ga ik er niet van dood gaan, maar dan evenwel stemplicht! Ik kan het standpunt van de BUB hier in volgen. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk ook wel. Hetgeen TomB zegt, dat me ook nadenken. Maar wat is nog het nut van een staat? Of land of wat dan ook? Maar: Mag ik bij u thuis mee komen beslissen wat jullie morgenavond eten? (bij wijze van spreken ![]()
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp al deze heisa niet. Wij zijn tegen het stemrecht voor vreemdelingen, niet tegen vreemdelingen zelf. Dat zou nogal onzinnig zijn, gezien een aantal van onze leden van buitenlandse afkomst is (en mijn vader bv. van Libanese oorsprong is). Het stemrecht is gewoon een instrument ter verwerving van politieke rechten. Uiteraard gelden voor Belgen én allochtonen de burgerlijke rechten, zoals onschendbaarheid des persoons, vrijheid van eigendom enz. Ik zie geen enkele reden waarom mensen die géén Belg zijn, Belgische volksvertegenwoordigers gaan kiezen. De reden van het aanvaarden van een nationaliteit is net een waardevolle stap in het integratieproces. We kunnen toch moeilijk aan iedereen "zomaar" de Belgische nationaliteit geven? Zoiets is volslagen onrealistisch. Ik ben wel van oordeel dat iedereen de kans moet krijgen om de Belgische nationaliteit te verwerven.Politieke vluchtelingen moeten bovendien in alle omstandigheden waardig worden opgevangen, en desnoods zo snel mogelijk onze nationaliteit verwerven (in bepaalde omstandigheden), al was het maar om drama's in hun thuisland te vermijden. Dat is al een heel verschil met racistische anti-immigratiepartijen zoals het VB. Van een "immigratiestop" kan geen sprake zijn, omdat immigraties nu eenmaal eigen zijn aan de beschaving zelf. Daarvoor pleiten getuigt van een grote kortzichtigheid. Volgens mij zijn de politici die voor het vreemdelingenstemrecht zijn, trouwens niet eens zo begaan met het lot van de vreemdelingen zélf, maar wel met het aantrekken van nieuw kiespubliek. Bovendien denk ik dat er onder de bevolking géén meerderheid te vinden is voor de invoering van het vreemdelingenstemrecht. Een referendum zou mijn stelling daaromtrent allicht staven.
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht je niet bekend zijn met de ware toedracht dan zal ik het even schetsen. Het stemrecht is geen instrument om politieke rechten te verwerven: het is een politiek recht op zich! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat klopt. Stemrecht krijgen en uitoefenen is eveneens een waardevolle stap naar integratie. Misschien nog meer dan het meedraaien in een dure papiermolen. Citaat:
Waarom ze dan ontzeggen aan mensen die zich bewust in België willen integreren? Citaat:
Citaat:
Ik zie het verschil niet echt. Stemrecht geven is een bewijs van wens tot democratie. Een teken van beschaving. BuB schaart zich in het 'andere' kamp. Citaat:
Citaat:
Laat me niet lachen. Straks komen jullie weer aandraven dat het BROV als doekje voor het bloeden, als schaamlapje voor jullie barbaarsheid 'eens zal besproken worden in de partaairaad' België lijkt een stralende toekomst tegemoet tegaan, met de specimens die het alhier moeten verdedigen. ![]() NOT ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ga je in het bruine verdomhoekje. Citaat:
Citaat:
Straks praat je nog moord goed aan de hand van genocides in Afrikaanse staten........ Citaat:
Citaat:
In bestuurlijke kwesties moet iedereen die ze aanbelangen, gelijkberechtigd worden.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer, 't was mooi gestart. Slik liever de bittere pil door en herroep deze nonsens, alvorens het jullie eeuwig en drie dagen achtervolgt. Iedereen kan fouten maken. Schrijf het toe aan een potje paniekvoetbal om het Vlaamsblok stemmen af te snoepen, roep het excuus van drankmisbruik, weed of erger in, maar distancieer u van dit racistische discours vooraleer het te laat is. Als het België waar jullie naar streven een wanstaat is vol politiek onrecht, dan hoeft het voor mij niet, maar dan krijgen jullie er hier alweer een anti-BuB bij.......... maar dat komt er al niet meer op aan zeker? ![]()
![]() |
![]() |
#60 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Waarom geef je die mensen niet gewoon een uitkereing. Laat ze maar genieten van het leven. Wij zullen werken. Controleer ze op niets, stel geen eisen. Betalen ze niet op de bus? Ach doen Belgen toch ook wel eens.. Dat er dan 100 man staat om de controleur te bewerken is normaal. ahja.. Ik heb veel respect voor echt mensen in nood. En die zijn welkom. voor mij, voor bub voor iedereen zijn die welkom (VB exclusief). Rijke mensen? Ja ook, zodat er van ons ook mensen naar buitenland gaan. Staafje je bent een naiveling. Extremistisch zelfs.. VB wil immigratie stop. Jullie precies om ter meeste. Is dit nu links? ![]() Het is triest. En ik (wij) laten ons niet chanteren.. stem maar op N-VA dan..