Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 21:21   #41
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat klinkt niet leuk he?
De bub vergelijken met het VB?
Neen, dat is niet leuk.
Oud 10 september 2006, 21:56   #42
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Belgische Unie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Bruno, Hans hadden me aangesteld als BUB voorzitter van Henegouwen : ze hebben me zo mooi dingens verteld over het BUB maar met de tijd begonen ze ex-BUBers zwart te maken bijv over Alain Mahait dat zo gezegd extreem rechts zou zijn wat het niet waar was dat hem Islamophoob is dus leugens te vertellen over ex-BUBers... Ik was verstandig genoeg om met Ex-BUBers te praten om te zien wie gelijk had en niet, en de Ex-BUBers hadden gelijk, niet Hans noch Bruno... Ik ben dus niet lang BUB voorzitter van Henegouwen geweest... Ik werk niet in een ondemocratisch partij waar de boel totaal verziekt is door somige mensen ( Hans, Bruno, Connetjé lijkt me een raar geval ), enz.

M'n naam staat nog op hun site maar ik wil niets meer met het BUB mee te maken hebben...

Hier de statuten van het BUB :

Statuten van de B.U.B. (Belgische Unie - Union Belge) opgesteld te Brussel op 05/07/2002 en gewijzigd op 28/06/2003, 21/10/2003, 02/10/2004 en 01/01/2005

Algemeen

Art. 1. De B.U.B. is een politieke partij in de vorm van een feitelijke vereniging.

Art. 2. De B.U.B. is een centrumpartij voor nationale eenheid. Ze is tweetalig Nederlands-Frans.

Art. 3. De B.U.B. is een niet-confessionele partij. Ze neemt geen standpunten in over ethische kwesties.

De nationale voorzitter

Art. 4. De nationale voorzitter van de partij wordt om de vijf jaar met een gewone meerderheid van de stemmen van alle aanwezige leden op een jaarlijkse vergadering van de raad van bestuur aangeduid. Hij heeft alle bevoegdheden in de partij behalve die toegekend zijn aan de raad van bestuur. Hij benoemt en ontslaat de leden van de raad van bestuur.

De nationale voorzitter kan zijn bevoegdheden delegeren aan de leden van de raad van bestuur, maar heeft altijd een controle- en censuurrecht. De nationale voorzitter roept de nationale vergaderingen bijeen.

De structuur is hiërarchisch en piramidaal. De nationale ondervoorzitter staat onder het gezag van de nationale voorzitter. Onder voorbehoud van controle en censuur vanwege de nationale voorzitter, staan de provinciale (onder-)voorzitters onder het gezag van de laatste. De provinciale ondervoorzitters staan onder het gezag van de provinciale voorzitters.

De raad van bestuur

Art. 5. De raad van bestuur is samengesteld uit de nationale voorzitter, de nationale ondervoorzitter en de provinciale voorzitters en ondervoorzitters alsook de coördinatoren en telt hoogstens 25 leden. Het zijn de enige leden van de partij.

De raad van bestuur wordt samengeroepen door een meerderheid van zijn leden of door de nationale voorzitter of ondervoorzitter en voorgezeten door de nationale voorzitter of, bij gebreke, door de nationale ondervoorzitter.

De Raad van bestuur is bevoegd voor de wijziging van de statuten met een twee derde meerderheid, behalve voor de artikels 1 tot 3 waarvoor unanimiteit vereist is. Hij is eveneens bevoegd om het programma van de partij aan te passen bij gewone meerderheid met vetorecht voor de nationale voorzitter als er geen twee derde meerderheid is. De stemming kan plaatsvinden bij volmacht, op afstand en zelfs vóór of na de vergadering, maar wel binnen de 5 dagen. Een voortdurend stilzwijgen van méér dan 5 dagen staat gelijk met een toestemming, behalve in geval van overmacht. Voorstellen tot programmawijzigingen moeten duidelijk worden aangekondigd. Ze moeten komen van een lid van de raad van bestuur. Ze moeten tweetalig zijn. Ze mogen pas op de website worden gepubliceerd na bekrachtiging door de nationale voorzitter of de nationale ondervoorzitter.

De raad van bestuur leidt de rechtszaken van de partij.

De assistentie

Art. 6. De nationale secretaris neemt nota van de beslissingen genomen tijdens de vergaderingen. Hij ondersteunt en coördineert de actie van de partij. Hij staat onder het gezag van de nationale voorzitter.

De nationale voorzitter kan ook, indien hij dat nodig acht, coördinatoren benoemen die uitsluitend onder zijn gezag staan. Deze coördinatoren zullen een speciaal omschreven taak hebben.

De sympathisanten

Art. 7. Wie de partijsteun betaalt, wordt sympathisant van de B.U.B..

Art. 8. Er wordt aan de sympathisanten tot en met de leeftijd van 25 jaar een bijdrage van 10 € gevraagd en aan de sympathisanten ouder dan 25 jaar een bijdrage van 20 €. Sympathisanten jonger dan 18 jaar moeten niets betalen.

Zetel en internetsite
Art. 9. De zetel van de partij kan gewijzigd worden door de nationale voorzitter. De partij heeft een internetsite waarop deze zetel is aangeduid.

Ik heb dus besloten bij UNIE gaan en met UNIE werken... Ik wil niets meer van Hans, Bruno, Connetjé of mensen zoals zij te maken hebben... Ik kan niet met leugenaars werken...
Ten eerste, kunt U zichzelf eens bekend maken ?

Ten tweede, wie is Connetjé ?

Ten derde, is er iets concreet aan de werking van de BUB dat U stoort of is het gewoon een zoveelste zinspeling door mensen van andere partijen die Uw, en neem me niet kwalijk, niet rechtlijnige geest hebben beïnvloed.

Ten vierde, statuten worden binnen de partij besproken en niet op het politics formum of zocht U steun uit Vlaams-Nationalistische hoek ?
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:09   #43
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Ten eerste, kunt U zichzelf eens bekend maken ?

Ten tweede, wie is Connetjé ?

Ten derde, is er iets concreet aan de werking van de BUB dat U stoort of is het gewoon een zoveelste zinspeling door mensen van andere partijen die Uw, en neem me niet kwalijk, niet rechtlijnige geest hebben beïnvloed.

Ten vierde, statuten worden binnen de partij besproken en niet op het politics formum of zocht U steun uit Vlaams-Nationalistische hoek ?
Oeie, ik heb jouw naam verkeerd geschreven zie ik, Ruben.... Ik, steun zoeken bij de Vlaams Nationalisten ? Voel je je goed in uwe kop ? Als Franstalig wil ik niets weten van de Vlaamse Nationalisten...
M'n geest hebben beïnvloed ? Tja, da's daarom dat er veel afgetrapt zijn van het BUB...

Laatst gewijzigd door Hingis : 10 september 2006 om 22:09.
Hingis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:21   #44
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard afgetrapt

Citaat:
Oeie, ik heb jouw naam verkeerd geschreven zie ik, Ruben.... Ik, steun zoeken bij de Vlaams Nationalisten ? Voel je je goed in uwe kop ? Als Franstalig wil ik niets weten van de Vlaamse Nationalisten...
M'n geest hebben beïnvloed ? Tja, da's daarom dat er veel afgetrapt zijn van het BUB...
Ze zijn het niet afgetrapt, maar buitengegooit, dat is iets anders. Ruben heeft die discussies meegemaakt, deze mensen wilden de partij onbestuurbaar maken en dat net voor de gemeente en provincieraadsverkiezingen. Indien ze zich hadden toegelegd op dit verkiezingsjaar dan zou de BUB meerdere lijsten hebben kunnen indienen dan nu het geval is...maar ja het zij zo...
Voor de duidelijkheid, ik ben Rogier, niet Ruben, ik ben dus de secretaris van Ruben Cottenjé de Dauphin en ik merk alleen maar dat ondanks de eerder strakke statuten van BUB de partij een loyale en gemoedelijke werking heeft en dat we hier in West-Vlaanderen niets voelen van wat U verziekt noemt. U was net zoals Ruben provinciaal voorzitter, dus U had ook de macht om zelf Uw provincie te organiseren zoals Ruben dat succesvol doet. U moet nu niet op dit forum met vuile was gaan gooien voor zaken die geheel binnen Uw eigen "macht" lagen.
Oud 10 september 2006, 22:24   #45
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Ze zijn het niet afgetrapt, maar buitengegooit, dat is iets anders. Ruben heeft die discussies meegemaakt, deze mensen wilden de partij onbestuurbaar maken en dat net voor de gemeente en provincieraadsverkiezingen. Indien ze zich hadden toegelegd op dit verkiezingsjaar dan zou de BUB meerdere lijsten hebben kunnen indienen dan nu het geval is...maar ja het zij zo...
Voor de duidelijkheid, ik ben Rogier, niet Ruben, ik ben dus de secretaris van Ruben Cottenjé de Dauphin en ik merk alleen maar dat ondanks de eerder strakke statuten van BUB de partij een loyale en gemoedelijke werking heeft en dat we hier in West-Vlaanderen niets voelen van wat U verziekt noemt. U was net zoals Ruben provinciaal voorzitter, dus U had ook de macht om zelf Uw provincie te organiseren zoals Ruben dat succesvol doet. U moet nu niet op dit forum met vuile was gaan gooien voor zaken die geheel binnen Uw eigen "macht" lagen.
Allé, nog eens leugens... Kunnen jullie niets anders doen dan liegen ?
Oud 10 september 2006, 22:35   #46
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard gelogen

Citaat:
Niets is gelogen zolang je het tegendeel niet kan bewijzen...motiveer dan toch tenminste Uw uitspraken...
Oud 10 september 2006, 22:36   #47
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke leugens? Ik denk eerder dat jij een beetje gebrainwasht bent en daardoor ongewild in de kaart speelt van de Vlaams-nationalisten.

Ik vind dat triestig.

Wij doen niet onnozel over jullie. Doe dat dan ook niet over ons. Belgisch-gezinden moeten elkaar respecteren. Eéndracht maakt macht, weet je wel, al zit je nu bij het mini-partijtje dat die leuze helemaal niet heeft begrepen.

Wat wij hebben gezegd was waar. Woord tegen woord. Hoe zou jij kunnen weten dat wij ongelijk hebben? Per slot van rekening ken ik mijn partij wel een beetje beter dan jij.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:38   #48
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
U was net zoals Ruben provinciaal voorzitter, dus U had ook de macht om zelf Uw provincie te organiseren zoals Ruben dat succesvol doet.
Deze quote van mijnheer BUB wordt bijzonder interessant wanneer je zijn vorige posting bekijkt:

"Ten derde, is er iets concreet aan de werking van de BUB dat U stoort of is het gewoon een zoveelste zinspeling door mensen van andere partijen die Uw, en neem me niet kwalijk, niet rechtlijnige geest hebben beïnvloed."

Met andere woorden, bij de BUB worden hysterici die zich laten rollen door de eerste de beste benoemd tot provinciaal voorzitter, die dan nog eens de ganse BUB in die provincie mogen organiseren? Zeg nog eens dat de partij bloeit en duizenden competente mensen toestromen, het klinkt zo leuk...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:41   #49
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard wie spreekt nu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Deze quote van mijnheer BUB wordt bijzonder interessant wanneer je zijn vorige posting bekijkt:

"Ten derde, is er iets concreet aan de werking van de BUB dat U stoort of is het gewoon een zoveelste zinspeling door mensen van andere partijen die Uw, en neem me niet kwalijk, niet rechtlijnige geest hebben beïnvloed."

Met andere woorden, bij de BUB worden hysterici die zich laten rollen door de eerste de beste benoemd tot provinciaal voorzitter, die dan nog eens de ganse BUB in die provincie mogen organiseren? Zeg nog eens dat de partij bloeit en duizenden competente mensen toestromen, het klinkt zo leuk...
Is de NVa dan zo sterk georganiseerd in Henegouwen ?
Hoeveel NVa'ers komen er op in Brugge ? (5 voor BUB)
Oud 10 september 2006, 22:52   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om het op de manier van Superstaaf te zeggen;

bubUnie

Uniebub

De Vlaamsgezinden:
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:09   #51
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Om het op de manier van Superstaaf te zeggen;

bubUnie

Uniebub

De Vlaamsgezinden:
Klopt dat laatste wel met de ruzie tussen NVA en VB en de uitvallen van Dewinter tegen de extreem-rechtse BBET ?
Oud 10 september 2006, 23:11   #52
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht

U moet niet veel zeggen. In uw partij is er ook minstens één gestoorde voorzitter.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 10 september 2006 om 23:11.
Oud 10 september 2006, 23:19   #53
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U moet niet veel zeggen. In uw partij is er ook minstens één gestoorde voorzitter.
De N-VA heeft wel verkozenen en meer dan 13 000 stemmen

Laatst gewijzigd door Vorenus : 10 september 2006 om 23:20.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:23   #54
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De N-VA heeft wel verkozenen en meer dan 13 000 stemmen
En dan? Ze komen toch ook 1.000 keer meer op TV?!

Aan dat rythme zitten wij aan 2 miljoen kiezers !
Oud 10 september 2006, 23:29   #55
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie gaat er nu op een parij stemmen dat unitairisme pleit en censuur toepast op andersdenkenden.

Jullie forum is het beste voorbeeld van jullie verdraagzaamheid.
Eerst iedereen uitnodigen en op het moment dat er een beetje kritiek is bannen.

Dan vraag ik mij af hoe jullie het dan in de media zullen doen als er kritiek is.

Niemand hier en op andere forums nemen jullie nog serieus door jullie fratsen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:30   #56
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik heb medelijden met Patriot.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:43   #57
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Uniebub
Gespiegeld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vertelt gij het me eens ?
Het is er het topic niet voor maar uw (of ieder Vlaams-nationalists) antwoord zou ik toch ook graag kennen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 04:17   #58
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik heb medelijden met Patriot.
ik niet. Hij past perfect bij dat zooitje
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 04:30   #59
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 11 september 2006, 06:57   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoezo?
Zijn het dan opeens geen flaminganten meer die op sterven na dood zijn?

Klap jij in je handjes dat je je niet mag belachelijk maken in de media zoals je dat hier en op je eigen forum doet. We zien nu ook al aan welk ritme de bub zichzelf oprolt zònder dat de media het reilen en zeilen binnen jouw club de verf zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be