![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Indirect bekritiseerde Benedictus XVI de katholieke kerk in Duitsland, die zich in Afrika en Azië meer voor sociale projecten dan voor missionering inzet". Zieltjes winnen is blijkbaar belangrijker. Nogmaals een gemiste kans...
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tienduizenden gelovigen staan te wachten op paus
![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 12 september 2006 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antoon, ge zijt ne mislukte pastoor.
![]()
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
communies : sociale druk uit de school en familie kerkelijke huwelijken en uitvaarten : showbizz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik juich alle sociale projecten toe, maar ik heb toch de indruk dat die missionarissen destijds vooral zieltjes wilden winnen.
![]() |
#48 |
|
![]() Praat eens met een priester die missionaris is geweest, en beweer dat dan nog eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Uitvaarten zijn een broodnodig deel van het rouwproces.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat die "zijne winkel" gaat bekritiseren.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, gewoonte, voor oma tevreden te stellen en voor de rest pure folklore.
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen gebeurt het inderdaad onder familiale druk, maar dat is dan een teken dat de familie het belangrijk vindt. Maar geloof het of niet, er zijn nog steeds mensen die hun kinderen laten dopen omdat ze hun kind willen laten opnemen in de geloofsgemeenschap. Misschien dat er hier en daar scholen zijn die druk uitoefenen op gezinnen, maar ik ken er alvast geen. En ook hier is het zo dat in de gevallen van sociale druk uit de familie, de familie de communie belangrijk vindt. En er zijn ook ouders die voor de communie gekozen om dat ze hun kind dit sacrament niet willen ontzeggen. Voor een huwelijk misschien, maar bij een uitvaart kan ik me niet inbeelden dat mensen hiervoor kiezen omwille van het "show-element". En indien de meeste mensen voor een huwelijk kiezen omdat het showbizz is, zou er al wel één of andere firma op gesprongen zijn en de huwelijksmarkt naar zich toe trekken.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 12 september 2006 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aangezien "zieltjes winnen" in feite betekend mensen bekeren tot het christendom en hen dus o.a. aan te zetten om hun naaste lief te hebben als zichzelf, lijkt me dat nu ook niet zo erg.
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() U zal het natuurlijk wel beter weten dan mensen die er het grootste deel van hun leven hebben doorgebracht
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Best mogelijk. Alles is vatbaar voor verbetering.
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ik ben een progressieve katholiek en alles is inderdaad vatbaar voor verbetering maar ik zag gewoon meer idealisme en onbaatzuchtigheid vanuit katholieke hoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen jammer dat een verstarde kerkleiding (en een deel van de achterban) het toen heeft afgeschoten en blijkbaar nog steeds niet van mening is veranderd.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 september 2006 om 05:53. |
|
![]() |
![]() |