![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dan ben jij dus een separatistische en anarchistische communist. *Knip!* na klacht. (Geen scheldtirades) Peter Johan Heinz Guderain was een nazi, een man die uit idealisme talloze mensen liet ombrengen, en daar maak jij je nick van. *Knip* (idem), maar vooral hoop ik dat je toch, eenmaal volwassen, een andere mening erop na zal houden om zo toch te kunnen zorgen voor het eten op de plank. Want met die mentaliteit en overtuiging geraak je nergens!
|
|
|
|
#42 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Kortom: AyneRand is een vleesgeworden God! 8) |
||
|
|
|
|
|
#43 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Europees Commissaris
|
We mogen het kapitalisme niet verwarren met de vrije markteconomie.
Het kapitalisme streeft naar optimalisatie van de winst van een privé-onderneming als het over een legale onderneming gaat. Een maffia of illegale onderneming streeft naar maximalisatie van de winst. Het verschil ? Dat is zoals lichaamstemperatuur : bij een optimale lichaamstemperatuur ben je gezond, bij een maximale ben je dood. Dit is de eerste beperking van de vrije markt - er is een politie nodig die ervoor zorgt dat de zaak gezond blijft. Immers : het kapitalisme zal altijd naar monopolievorming streven om de prijs van de produkten een optimale winst te doen opbrengen. In dit streven hebben de "kleine zelfstandigen" de neiging te verdwijnen / kapitaalverschaffers richten steeds grotere ondrnemingen op die ze met wat in dit forum herhaaldelijk genoemd wordt "de kleine man = profiteurs van de samenleving" bemannen en waar ze de meerwaarde van diens arbeid benutten om steeds groter te groeien. Bepaalde zaken in de samenleving waar ook de kleine "vrije" ondernemer nood aan heeft worden slechts door deze naar monopolie strevende grote ondernemingen geproduceerd/aangeboden. Ik vind het verwonderlijk dat er nog mensen zijn die dit weigeren te zien & in een soort middeleeuwse gildenmaatschappij geloven. sedert ca. 1250 bestaat dit soort maatschappij in West Europa niet meer & zijn de grondslagen voor het moderne kapitalisme gelegd. dat die oude reus die goed werk geleverd heeft nu doldraait en door iets anders vervangen zal worden is duidelijk - maar het zal geen maatschappij van kleine zelfstandigen zijn & ook geen nationaal-revolutionnaire kleine stads(?)staatjes. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2: De mening van een separatistische en anarchistische communist is dus niks waard volgens u? Wie bent u te bepalen wie wel iets te zeggen heeft en wie niet?[/quote]
|
|
|
|
|
#46 |
|
Europees Commissaris
|
nationalistische anarchistische communist ??
dat zijn 3 overtuigingen die niet samenrijmen een anarchist is tegen alle gezag = onafhankelijk zeker van het "eigen volk" ("klootjesvolk") een nationalist is diegene die voor zijn vaderland wil sterven een communist is tegen privé-bezit bezit is diefstal : dus ook tegen het bezit door een collectief "volk" van een stuk van de wereld - de aarde is een collectief bezit van alle mensen waarin allen zich inspannen om ieders behoeften maximaal te voldoen (iedereen rijk- dus ook andere volkeren/rassen/etnieën) |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik stel voor dat we gewoon den electrabel buiten gooien en terug verlichten met kaarsen. Gewoon veel gezelliger en veel goedkoper.
Koken doen we wel op een houtvuur en ik steek mijn oude leuvense stoof terug aan. Neen aan de crypto communistische nationalistische anarchistische liberale christendemocratische averechtse kapitalisten. Ugh.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Handclapping, toch wel even nuanceren.
Anarchisme is niet voor het soort bloed en bodem nationalisme. Maar het staat wel voor o.a. decentralisatie en regionalisatie, en anti-imperialisme. Vooral dit laatste betekend dat een bepaald volk recht heeft op een vrije, onafhankelijke status. Anarchistisch nationalisme kan dus wel bestaan. En binnen communisme kan hetzelfde argument aangehaald worden. Nationalisme betekend besef van de identiteit van de eigen aard, en vooral de vrijwaring van imperialisme. Dit betekend niet noodzakelijk het minderwaardig achten van andere volkeren want dat heeft een andere naam: racisme.
|
|
|
|
#49 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Hij heeft al genoeg blijk gegeven van onrealistisch denken en kritiek spugen om te spugen.
|
|
|
|
#50 | ||||||
|
Banneling
|
Jeezes, wat hebben ze hier nu weer binnen gesmeten in de vorm van die JP... Nu ja, 't is een belgicistje en daar moeten we geduld mee hebben zeker?!?
Citaat:
De revolutie die ik onderschrijf is niet van dezelfde betekenis als die van een marxist. Ik wens geen structuren gewelddadig omver te gooien, maar wel de waarden te veranderen waarop die structuren gebouwd zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Europees Commissaris
|
Anarchie = geen regering
Volksnationalisme : een regering in kleinere eenheden met daar boven een mondiaal gezag om de solidariteit tussen alle volkeren te waarborgen ? Dus geen geweldadige conflicten tussen volkeren meer omdat de enen superieur of door god uitverkoren zijn ? Een leuke edoch nieuwe definitie van volksnationalisme |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1hand,
dat is nu net het idee waar ik achter sta. En nieuw is dat niet. In tegenstelling tot wat men gewoonlijk denkt heeft nationalisme niet altijd te maken met racisme, vandaar ook dat hier twee aparte begrippen zijn voor gemaakt.
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vroeger had je een goed argument: het kon/mocht niet. Nu kan het wel.
|
|
|