Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 12:05   #41
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
jullie gezever over transfers
De BUBbeltjes zeveren over transfers. De cijfers zijn bewezen door zowel Vlaamse als Waalse professoren, maar voor jullie is dit gezever.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 12:08   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nynorsk is jullie beste geallieerde, omdat hij, misschien zonder het zelf te snappen, jullie kinderachtige methodes tegen ons gebruikt en bovendien een systeem verdedigt (federalisme) dat door de flaminganten (de VU) gewild is en dat vandaag niet blijkt te werken, iets wat zelfs de flaminganten zelf toegeven !
1. Nynorsk is een 'zij', bij mijn weten.
2. Het federalisme is een initiatief van de Waalse partijen, vogeltje.

Citaat:
Bovendien geeft Nynorsk tot jullie eigen verbazing nu zelf toe een flamingant te zijn, dus wie heeft hier gelijk?
U in ieder geval niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 12:11   #43
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel grappig. Hij gaf in het begin juist het beste argument tegen jullie gezever over transfers (het feit dat er overal zijn, bijv. van rijk naar arm) en nu komt hij doodleuk insinueren een flamingant te zijn.
Een goed argument was dat allerminst. Er is een verschil tussen de transfers naar Wallonië (aangezien wij niet weten wat er met dat geld gebeurt!) en tussen ontwikkelingshulp.

Citaat:
Misschien is dit wel de allereerste niet-racistische cultuurflamingant die we op dit forum tegenkomen !
Halleluja!
Probeer eens te bewijzen, of zelfs maar aan te tonen, dat wij allemaal racisten zijn.

Citaat:
Wat een miraculeuze ontdekking.
Op naar het unitaire belgique!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 13 september 2006, 12:44   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U, flamingant?
Links vlaams-nationalistische separatist, eigenlijk.
Oud 13 september 2006, 12:45   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nynorsk is jullie beste geallieerde, omdat hij, misschien zonder het zelf te snappen, jullie kinderachtige methodes tegen ons gebruikt en bovendien een systeem verdedigt (federalisme) dat door de flaminganten (de VU) gewild is en dat vandaag niet blijkt te werken, iets wat zelfs de flaminganten zelf toegeven !

Bovendien geeft Nynorsk tot jullie eigen verbazing nu zelf toe een flamingant te zijn, dus wie heeft hier gelijk?
waar verdedig ik het federalisme?
Oud 13 september 2006, 12:52   #46
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Valt natuurlijk allemaal onder dezelfde noemer 'flamingant'. Hoewel communistisch, blijven bv. Jaani en Pelgrim mijn kameraden in 'the Cause'

Links of rechts, het Vlaams-Nationalisme is de factor die ons verenigt.

Oud 13 september 2006, 12:57   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goed argument was dat allerminst. Er is een verschil tussen de transfers naar Wallonië (aangezien wij niet weten wat er met dat geld gebeurt!) en tussen ontwikkelingshulp.
dat gaat helemaal niet om 'ontwikkelingshulp'.

Inkomsten zullen altijd herverdeeld worden waarbij bepaalde regio's of groepen op niet-evenredige wijze geld zullen kunnen ontvangen. Dat lijkt me belangrijk om je regio blijvend te stimuleren.

Ik kan me dus vinden in het basisprincipe van de transfer.
De praktische uitwerking, daar heb ik het minder voor. Het is zeer onduidelijk wat er met die transfers gebeurd, en veel haalt het precies ook niet uit. Het zou iets kùnnen uithalen, nochtans, maar het doet dat niet.

Ik stel gewoon dat heel die transferhetze me niet motiveert om een onafhankelijk vlaanderen te wensen. Daar heb ik andere redenen voor.
Oud 13 september 2006, 12:59   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Valt natuurlijk allemaal onder dezelfde noemer 'flamingant'. Hoewel communistisch, blijven bv. Jaani en Pelgrim mijn kameraden in 'the Cause'

Links of rechts, het Vlaams-Nationalisme is de factor die ons verenigt.
Ik ben het hier zelden met Pelgrim en Jaani oneens geweest. Ook niet met Ambiorix, trouwens. Ik heb dat hier al meerdere malen expliciet geuit, trouwens.

Je bekrompen bevooroordeelde houding doet me niet bepaald denken dat jij ooit mijn kameraadje in "the Cause" zou zijn.
Oud 13 september 2006, 13:09   #49
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ik ben het hier zelden met Pelgrim en Jaani oneens geweest. Ook niet met Ambiorix, trouwens. Ik heb dat hier al meerdere malen expliciet geuit, trouwens.
Ik heb het tegendeel ook niet beweerd. Ambiorix is solidarist, als ik mij niet vergis, en Jaani en Pelgrim zijn radicaal-links. Solidarisme komt op vele vlakken overeen met bepaalde aspecten van het linkse wereldbeeld, net als communisme.

Jaani en Pelgrim zijn misschien wel wat radicaal, maar zeker en vast niet kortizchtig of zelf stompzinnig. Iets wat ik van u totnogtoe niet heb kunn enzeggen.

Citaat:
Je bekrompen bevooroordeelde houding doet me niet bepaald denken dat jij ooit mijn kameraadje in "the Cause" zou zijn.
1. Dat heb ik evenmin gezegd. Ik heb u bewust niet vermeld in mijn post over Jaani & Pelgrim. Ten eerste omdat u volgens mij geen communist of solidarist bent, maar vooral omdat ik nooit zou kunnen samenwerken met extremisten. Ontken of geef het toe (het kan mij in ieder geval niet schelen), maar zo zie ik u.

2. Als ik bekrompen ben, bent u het zeker. U leeft volgens de stelregel 'Al wat rechts is, is slecht, extremistisch en bekrompen'. Dat heeft u reeds genoeg aangetoond in het verleden. Ik beweer hiermee zeker niet dat alle linksen zo denken. Velen onder hen (of jullie) zijn verdraagzaam. Het clubje waar ik u tot reken (mitgard natuurlijk, drosophila, ericferemans,...) is dat echter allerminst.

Vanwaar haalt u echter het idee dat ik vooroordelen koester? Ik heb hier, denk ik, genoeg berichtjes van u en uw consoorten gelezen om te weten waarover ik spreek.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 september 2006 om 13:12.
Oud 13 september 2006, 13:38   #50
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaw, schitterende combinatie ! Wat is uw partij?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:39   #51
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar verdedig ik het federalisme?
Jij ook al niet?
Oud 13 september 2006, 13:39   #52
van Maerlant

Standaard

Vlaams-Nationalisten zijn terug te vinden in elke politieke strekking. Pech voor u, hé.
Oud 13 september 2006, 13:41   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaw, schitterende combinatie ! Wat is uw partij?
jij deelt de mensen ook graag in hokjes hé.
Oud 13 september 2006, 13:45   #54
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

[quote=van Maerlant;1981574]Een goed argument was dat allerminst. Er is een verschil tussen de transfers naar Wallonië (aangezien wij niet weten wat er met dat geld gebeurt!) en tussen ontwikkelingshulp.

Hoe ge weet het niet? Jullie weten toch alles?

Sociale steun aan de armen in bijv. A'pen noemt u dus ontwikkelingshulp? Nou, moe, zeg.

Halleluja!
Probeer eens te bewijzen, of zelfs maar aan te tonen, dat wij allemaal racisten zijn.

Racistisch minstens t.o.v. onze Franstalige landgenoten. Dat bewijst u hier elke dag "comme un grand".
Oud 13 september 2006, 13:46   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams-Nationalisten zijn terug te vinden in elke politieke strekking. Pech voor u, hé.
Niet bij ons.
Oud 13 september 2006, 13:47   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat gaat helemaal niet om 'ontwikkelingshulp'.

Inkomsten zullen altijd herverdeeld worden waarbij bepaalde regio's of groepen op niet-evenredige wijze geld zullen kunnen ontvangen. Dat lijkt me belangrijk om je regio blijvend te stimuleren.

Ik kan me dus vinden in het basisprincipe van de transfer.
De praktische uitwerking, daar heb ik het minder voor. Het is zeer onduidelijk wat er met die transfers gebeurd, en veel haalt het precies ook niet uit. Het zou iets kùnnen uithalen, nochtans, maar het doet dat niet.

Ik stel gewoon dat heel die transferhetze me niet motiveert om een onafhankelijk vlaanderen te wensen. Daar heb ik andere redenen voor.
En die zijn?
Oud 13 september 2006, 13:49   #57
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Vogel.

Citaat:
Sociale steun aan de armen in bijv. A'pen noemt u dus ontwikkelingshulp? Nou, moe, zeg.
Simpele dwaas. Een beetje verder denken dan uw neus lang is, is blijkbaar nogal moeilijk.

Citaat:
Racistisch minstens t.o.v. onze Franstalige landgenoten. Dat bewijst u hier elke dag "comme un grand".
Ja? Ben ik 'racistisch' door te eisen dat franstalige immigranten in de Rand Nederlands leren? Ben ik racistisch omdat ik ervan overtuigd ben dat Wallonië en Vlaanderen het veel beter zouden doen zonder het wangedrocht dat belgique heet?

Oud 13 september 2006, 13:49   #58
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

[quote=van Maerlant;1981568]1. Nynorsk is een 'zij', bij mijn weten.
2. Het federalisme is een initiatief van de Waalse partijen, vogeltje.

1) Vandaar die mannekop in z'n avatar.
2. toon dat maar eens aan, kiwi
Oud 13 september 2006, 13:49   #59
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Amai, ik ben geschokt van het niveau hier...zo laag...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 13:51   #60
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Halleluja!

Dat u racistisch bent tgo alles wat Vlaams is, is echt niet zo moeilijk.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 13 september 2006 om 14:05.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be