![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Hola d'er is hier t'een en t'ander misgegaan , ik bedoelde het maar ene keer .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het ook soms voor hier Als je iets post komt het er soms 5 keer op, nu ja zolang de moderatoren weten dat het niet opzettelijk was zal dat wel geen kwaad kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dank u ,
En ik die al meende dat ik of te lomp was of vervloekt door Nostradamus . |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het grote probleem met Nostradamus (althans voor de believers een probleem), is dat al zijn "voorspellingen" achteraf zijn geïnterpreteerd door god weet wie allemaal.
Er is geen enkele believer die op basis van een kwatrijn een interpretatie van de toekomst geeft en die dan ook werkelijk uitkomt. Laatst zag ik op NGC een docu over Nostradamus, waar een believer zich toch waagt aan een voorspelling, nl. dat noch Charles noch William koning zullen worden, maar Harry. Dat is een moedige voorspelling van iemand die toch echt erin gelooft en niet een ordinaire charlatan is die veel boekjes wil verkopen. Ik hou ze in het achterhoofd tot er meer believers zijn die hun nek uitsteken met dergelijke voorspellingen, maar ik vrees dat ze niet zal uitkomen. We zien wel... Intussen geloof ik er dus niet in...
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van de meeste verzen kunnen we met de huidige kennis inderdaad alles maken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Als ik er de jongste beveiligingsmaatregelen op nalees die de paus nodig heeft lijkt mij " het eind zal zijn in vreemde kwellingen " een heel aktueel gegeven van Nostradamus .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Ik meen me te herinneren dat er een kwatrijn zou zijn waarin voorspeld wordt dat de huidige Paus vermoord zal worden door Moslims. De opvolger zou de laatste Paus zijn en zou het ook niet te lang trekken... Een verschrikkelijke oorlog zou uitbreken. Europa verliest één derde van zijn bevolking, en de moslimwereld de helft of zo. Nadien komt een lange periode van vrede...
Ik zoek het even op. Wellicht vind ik het wel ergens op het WWW... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste probleem met de voorspellingen van Nostradamus is dat ze nergens ook maar eens echt duidelijk iets aangeeft en alles dus zeer vrij kan geinterpreteerd worden. Daarom dat men zijn voorspelling steeds aanduid nadat ze zouden zijn uitgekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wij blanke westerlingen komen trouwens niet uit de Indische regionen... Wij komen van de streek rond Mesopotamie, in een intermix met de Cro-Magnions en wat liep daar niet allemaal rond. Ik denk niet dat Nostradamus ook maar een zier om 'afkomst' gaf. Gezien onze globale identieke genen, wat gaan die enkele sociologische verschillen daar nu zoveel aan veranderen? Trouwens, de Turkse Yoghurt met komkommer kan ik je hartelijk aanraden -- heerlijk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Partijlid
|
![]() Denk je
![]() ![]() Laatst gewijzigd door blabylonia : 24 september 2006 om 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Perzen wel. Zelfs het hedendaagse Farsi (Nieuw-Perzisch) is nog een ver familielid van ons eigenste Nederlands. Tussen twee haakjes: Mesopotamië ligt helemaal niet zo ver van Perzië verwijderd. Ook in de oudheid liepen de beschavingen daar zowat door elkaar. En Mesopotamië (het huidige Irak) is vandaag géén "Indo-Europees" gebied meer. De Iraki's zijn nl. grotendeels van Arabische origine, hun Arabische taal behoort tot de semitische taalfamilie. Ongetwijfeld steekt de menselijke genealogie iets ingewikkelder in elkaar dan dat je op het eerste gezicht uit mijn vorige bijdrage kan opmaken. Dat neemt de verwantschap tussen (het gros van) de huidige Iraniërs en de West-Europese bevolking niet weg. Genetisch zijn wij veel nauwer aan hen verwant dan aan geïsoleerde bevolkingsgroepen zoals de Basken bijvoorbeeld. En ja, ook door Perzische aderen stroomt vandaag een zekere dosis Arabisch importbloed. Maar dergelijke import geldt ook voor ons; ook in jouw en mijn aderen zit er nog steeds een beetje bloed van volkeren die vandaag uitgestorven zijn (Picten, Scoten, Etrusken...) of relatief geïsoleerd (Basken, Hongaren, Finnen...) Blijft mijn argument dat wij een niet onbelangrijk deel van ons genetisch materiaal delen met de huidige bevolking van Iran en zelfs het hele noordelijke deel van Indië. Alleszins een groter deel dan dat we delen met de Picten, de Etrusken of de Basken. De oorsprong van blanke westerlingen, die deel uitmaken van een grote Indo-Europese groep, is nog niet helemaal duidelijk. Onze bakermat ligt naar alle waarschijnlijkheid in de brede omgeving, ten westen van de Kaspische Zee en mogelijk zelfs helemaal in de Kaukasus. (In Amerika worden blanken daarom meestal als "Caucasian" aangeduid.) Het is een oversimplificatie om "Indo-Europees" zonder meer gelijk te stellen met "blank". De Indo-Europese groep is zo uitgebreid dat de huidskleur varieert tussen zeer blanke roodharigen met blauwe ogen (Keltische groepen, waarvan je bvb. vandaag nog de Ieren herkent) over iets donkerder bruinharigen met bruine ogen (Latijnse groepen rond de Middellandse Zee) tot erg donkere zwartharigen (Iran, Indië). Het klimaat zal aan dit fenomeen niet vreemd zijn, denk ik. En aangezien die groepen zich zowel onderling als met vreemde groepen vermengden, kan je vandaag nog moeilijk van een eenvormig Indo-Europees type spreken (veel minder dan bvb. van een Afrikaans negroïde type). De Cro-Magnonmens is - naar men vermoedt - één en dezelfde soort als de huidige Homo Sapiens. Anatomisch was hij niet van ons te onderscheiden, dit in tegenstelling tot de Neandertaler die kleiner, gedrongener en gespierder was. In feite betreft het de vroegste generaties van Homo Sapiens die we totnogtoe in Europa hebben aangetroffen: hij verscheen hier ca. 40000 jaar geleden. En in Mesopotamië heeft men er géén enkel spoor van teruggevonden. (Het plaatsje Cro-Magnon, belangrijkste vindplaats, ligt in Frankrijk, in het departement Dordogne.) Alleszins véél vroeger dan de latere Indo-Europese "kolonisator", waarvan de vroegste kolonisatiegolf (door de Keltische familie) op "slechts" ca. 5000 jaar geleden wordt gedateerd. De sporen van de Cro-Magnonmens zijn daarom bij alle Europeanen ongeveer even groot, ook bij de niet Indo-Europese bevolkingsgroepen zoals bvb. de Basken. Echter, bij onze verre voorouders uit de contreien van de Kaspische Zee en/of Mesopotamië ontbreekt het element Cro-Magnon. Die heeft daar nooit vertoefd. Omdat Cro-Magnon zeer ver in de tijd teruggaat - 400 eeuwen! - en het slechts een zeer kleine groep betreft - Europa was toen nauwelijks bevolkt - zijn de relicten ervan bij de huidige generaties Europeanen nagenoeg verwaarloosbaar, en in elk geval véél kleiner dan het Indo-Europese element. Conclusie: wij, "blanke westerlingen", zijn genetisch veel meer verwant aan de "donkere Indiërs" dan aan sommige geïsoleerde groepen die al veel langer dan wij in Europa vertoeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal eens citeren uit een boekske van John Van auken , eindtijdverwachtingen ;uitgegeven 1994 , vertaald in het Nederlands 1997 , over kwatrijn 6 , vers 97 :Natuurlijk denken veel mensen dat het woord "nieuw" in de naam van de stad moet voorkomen , en dat Nostradamus dus New York bedoelt . Nadien stelt hij ; Het is moeilijk te zeggen voordat het zover is , maar achteraf kijkt iedereen vol verbazing terug op wat er gebeurd is . En eigenlijk klopt dat , soms kun je voorspellingen van Nostradamus zo zien aankomen . Laatst gewijzigd door Kaffer : 26 september 2006 om 03:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo is er taalkundig geen verwantschap tussen Turken en Grieken, maar Genetisch wel, aangezien de huidige Turken een mix zijn tussen oa. de Turkse veroveraars en de oud-Grieken die al in het gebied woonden. Verder een mooi stuk.
Laatst gewijzigd door Brandaan : 26 september 2006 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() ONDER MOORD ZAL MOORD WORDEN GPLEEGD
voorspellingen van Nostradamus over het pausdom . Over paus Johannes Paulus 1 : Century 10 ,K12 , Degene die tot paus is verkozen , met hem zal door zijn kiezers de spot gedreven worden , deze ondernemende en verstandige man zal plotseling tot zwijgen worden gebracht. Zij brengen hem om het leven om zijn al te grote goedheid en zachtaardigheid . Door angst geslagen zullen zij hem s'nachts de dood invoeren . Weinig geloofwaardig dit kwatrijn , en nu het vervolg ; 29/09/78 , PAUS Johannes Paulus 1 wordt dood in zijn bed aangetroffen . 21/01/79 , rechter Emilio Allesandrino wordt vermoord . 20/03/79 , moord op journalist Mino Pecorelli . 11/07/79 , moord op spijtoptant Giorgio Ambrosioli 13/07/79 , moord op luitenant Antonio Varisco 21/09/79 , moord op Boris Guiliano , commissaris van de poltie in Palermo 17/09/82 , Graziella Corccher , secretaresse van Roberto Calvi , overlijdt als gevolg van een val 17/09/82 , Roberto Calvi , wordt opgehangen onder een brug gevonden . 02/10/82 , Guiseppe Della maakt een dodelijke val 23/03/83 , Michele Sidona wordt vergiftigd in een Italiaanse gevangenis . Sta me toe te stellen dat de Belgische loges nog een lange weg af te leggen hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De oorspronkelijke tekst is iets korter: Esleu en Pape, d'esleu se mocque', Subit soudain esmeu prompt & timide, Par trop bon doux a` mourrir prouoque', Crainte esteinte la nuict de sara mort guide.
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit welk boek komt het uwe en over welk kwatrijn gaat het ? Wat ik opgaf is een samenvoegsel van 2 kwatrijnen ! |
|
![]() |
![]() |