Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2006, 17:35   #41
Casca
Minister

Standaard

Het is heel makkelijk om als atheist 'de hoofdzaak van wrede toestanden en onverdraagzaamheid' in anderen hun schoenen te kunnen schuiven.

Achja, whatever makes you sleep at night...

Trouwes, ik ben ook atheist, voor alle duidelijkheid...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 17:36   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben agnost, dank U.

Kijk in de geschiedenis, en merk dat god/goden de hoofd-drog-reden waren voor oorlogen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 17:44   #43
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben agnost, dank U.
Noted... maar betekent dan dat wat ik hierboven zeg niet opgaat voor je?
Oud 19 september 2006, 18:06   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Alsof religie dé reden is dat mensen hun eigen way of life als de beste beschouwen
Voor heel wat mensen wel. In die mate zelfs dat de religie in kwestie soms dient als basis voor de gehanteerde wetgeving.

Religie is de oorzaak van heel wat leed en onverdraagzaamheid. Ik zie eigenlijk niet hoe je daar omheen kan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 18:10   #45
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
De verkiezingen zijn in aantocht.
Lodi, ga eens wat werken jongen
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 01:00   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
What the fuck is een etnische Belg?
Tot hoeveel generaties mag je gaan?

Wat een zever eigenlijk, België is altijd al onder invloed geweest van migratie.
Echte Belgen bestaan daarom eigenlijk niet.

Een hoopje bastaards zijn we eigenlijk, met teveel pretentie!
De Behangers niet, die zijn Belgen sinds Caesar en dan Vlamingen sinds 1302...Ergens rond midden 20° eeuw waren ze een tijdje Dietslanders
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 01:10   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Behangers niet, die zijn Belgen sinds Caesar en dan Vlamingen sinds 1302...Ergens rond midden 20° eeuw waren ze een tijdje Dietslanders
Mja. Echt eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 08:33   #48
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Religie is de oorzaak van heel wat leed en onverdraagzaamheid. Ik zie eigenlijk niet hoe je daar omheen kan.
Daar ben ik het mee eens hoor. Alleen kreeg ik hier een beetje 'het is de schuld van de anderen aangezien ik niet gelovig ben'-vibe...

Wat vind je van de uitspraak:

Egoïsme is de oorzaak van heel wat leed en onverdraagzaamheid.

Want dat is dan weer wél een vlieger die mooi opgaat voor ons ontkerkelijkt Vlaanderen.
Oud 20 september 2006, 09:40   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het nut van etnische onderverdeling kan alvast van pas komen in volgende "incidentjes".
Nu wordt er blijkbaar door het CGKR maar met de natte duim verklaringen afgelegd, maar..... waarop baseren ze zich?

Hoezo? "MANNEN VAN DEZELFDE AFKOMST"?????

Citaat:
Moslima zonder hoofddoek afgetroefd door Marjan Justaert

HOBOKEN l Een 24-jarige vrouw met Marokkaanse roots werd vorig weekend op het Antwerpse Kiel lastig gevallen door een groepje allochtone jongeren, die haar met grof taalgebruik verweten geen hoofddoek te dragen. Toen ze hen van repliek diende, werd ze prompt afgetuigd.

Het incident in Hoboken zwol aan tot een heuse rel toen de politie ter plaatse kwam. Zo'n dertig jongeren verzamelden zich rond de combi en begonnen met stenen te gooien. Eén jongeman van 22, van allochtone origine, werd opgepakt. De man ontkent de feiten in alle talen. Hij heeft geen strafblad en zou volgens de eerste aanwijzingen het slachtoffer niet kennen.
"Cijfers hebben we niet, maar we merken dat het meer en meer gebeurt dat moslima's worden uitgejouwd door mannen van dezelfde afkomst, die het niet kunnen verkroppen dat de vrouwen niet gesluierd lopen", zegt Sven Lommaert, woordvoerder van de Antwerpse politie. "In veel gevallen blijft het bij beledigingen, maar soms worden moslima's ook bedreigd of fysiek aangepakt."
De vrouw in kwestie werd naar het ziekenhuis overgebracht met een gezwollen lip en een rode linkerwang. Ze mocht dezelfde dag nog naar huis. "Als er daadwerkelijk geweld aan te pas komt, wordt er soms klacht ingediend", verklaart Antwerps parketwoordvoerster Dominique Reyniers. "Najouwen daarentegen is geen misdrijf. Vandaar dat wij zeker niet kunnen spreken van een stijging van dergelijke gevallen."
En nu de zwakke, flauwe reacties:

Citaat:
Ook bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding durft men geen gewag maken van een toename. "Op het eerste gezicht zien we geen stijging van zulke klachten. Het gaat dan ook veeleer om onverdraagzaamheid van een bepaalde groep mensen dan om pure discriminatie waarbij iemand anders behandeld wordt dan een ander."
De hulpverleners bedaren eveneens de gemoederen. "We sluiten zeker niet uit dat zulke dingen gebeuren, maar het lijkt ons nog niet nodig om aan de alarmbel te trekken", zegt Sultan Balli van het Steunpunt voor Allochtone Meisjes en Vrouwen (Samv). "Dat een jonge vrouw afgetroefd wordt omdat ze geen hoofddoek draagt, is erg. Toch lijkt het een uitzondering, die eerder te maken heeft met jongeren die op een andere manier moeten leren communiceren dan met een radicalisering van de geloofsbeleving."
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 11:54   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wat vind je van de uitspraak:

Egoïsme is de oorzaak van heel wat leed en onverdraagzaamheid.
Akkoord

Citaat:
Want dat is dan weer wél een vlieger die mooi opgaat voor ons ontkerkelijkt Vlaanderen.
Jamer genoeg wel. Al geldt de volgende uitspraak hier evengoed:

Morele waarden opdringen en politieke correctheid zijn de oorzaak van heel wat leed en onverdraagzaamheid.

Waarmee ik het bvb ok heb over de drang om individualisme en een kritische kijk op zogenaamde "solidariteit" te willen omschrijven als egoïsme.

En voor de duidelijkheid: dan heb ik het over dit land, niet over uw bijdragen (voor zover ik ze gelezen heb ).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 20 september 2006 om 11:57.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be