Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2003, 11:07   #41
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr.
parcifal schreef:

Stel nu (volkomen hypothetisch uiteraard) dat de regering volgende maand de loonlast voor arbeid met 50% vermindert, denk je dat dat veel verschil zal maken voor debacles a la Ford Genk?
't Is duidelijk dat jij niet in de bedrijfswereld leeft. UITERAARD maakt dit een gigantisch verschil.

Weet je toevallig ook wat de gemiddelde winst in bv de bouwwereld is ?

Raad eens : 20%, 10% of 1% ?
Hmm, de winst van een bouwbedrijf kan uitgedrukt worden als functie in de tijd met als hoofdvariabelen : Klantenportefeuille, Groote-schaal van het het bedrijf, Aantal en aard van de "Strategische Allianties" en Politieke Connecties.
Gelieve u eens te verdiepen in het verhaal van Charlie De Pauw.
Wat was zijn gemiddelde winst in de jaren 70 denkt u? 8)

Nee, stel dat een verlaging van de loonlast een bedrijf 500 Euro per maand bespaard per werknemer. Dus +- 6000 Euro per jaar per werknemer. In geval van Ford : 9000 * 6000 Euro/Jaar.
Dus 54 Milj. Euro/jaar.
Maakt dit het verschil? Ik ben geen econoom dus ik weet het inderdaad niet. Ik weet dat de prijs om een nieuwe productielijn uit de grond te stampen in Turkije in elk geval een aanzienlijk veelvoud hiervan kost.

Citaat:
parcifal schreef:
Uiteindelijk zal het altijd wel ergens goedkoper zijn. Ziet Oeteke het soms zitten om te gaan labeuren voor 50 Euro per maand en zonder sociale zekerheid, zoals nu het geval is in sommige niet-europese landen?
En hebben ze daar ook het know-how, de werklust en het organisatorisch talent van huer (ik heb het dan wel over de privé ) ?
Zeker weten van wel. Ooit al eens gaan zien in Ukraine, Moldavie of Bulgarije? Wel hebben ze ginder minder voordelige transportverbindingen en is de locale afzetmarkt verwaarloosbaar.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:05   #42
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Weet je wat de maandelijkse loonkost is voor een bouwvakker? Zo om en rond de 4.500€. Ja je hebt het goed gelezen. Die man krijgt daarvan misschien 1.700€ en betaald daar nog eens belastingen op. Dit is toch pure waanzin. De ene werknemer kan de andere niet meer betalen want de meerkost is te duur. Zo crëer je natuurlijk zwartwerk.
Zeer juist.

Laat de belasting op arbeid dus weg. Vervang hem door een belasting op verbruik. Daarmee schaf je alvast zwartwerk af. U hoeft zelfs uw inkomen niet meer aan te geven.

En het legertje vrijgekomen fiscus-ambtenaren kan zich dan ten volle concentreren op de inning van de BTW en de strijd tegen verkoop in 't zwart.

In de aankkoopprijs van mijn auto zit X % arbeidsbelasting (bij de productie). Die zal er dan niet meer zijn. Maar we houden de prijs van de wagen op hetzelfde peil door er een andere naam aan te geven : sociale BTW. U voelt er niks van, u hebt zelfs meer werkzekerheid en onze concurrentiepositie ten opzichte van verre lageloonlanden verbetert.

Al wat u moet doen is uw stem niet verkwanselen aan de zittende klungelaars.

Geef ze aan Vivant.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:15   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik stel voor dat we met zijn allen ne Ford gaan kopen onder opschortende voorwaarde dat als ze hun productieapparaat hier laten gaat de koop door, anders niet.

De Vlaamse regering moet naar de Ford directie stappen en voorstellen om in ruil van de terugtrekking van die afgelaste investering vanaf nu alleen Ford auto's te nemen als wagens voor de Vlaamse gemeenschap.

Waarom nen duren BMW, AUDI of andere Mercedes hebben die hier niet gemaakt worden ?

Die lullemannen van de Vlaamse regering moeten rijden in wagens van een merk die hier gemaakt worden. Dus ne Volvo, ne Ford of ne VW.

Bende lomperiken daar in Brussel. Die kennen geen ballen van den bigbiznes en hoe dat ge uw klanten moet lijmen.
De vakbonden moeten verdomme naar Brussel gaan om daar eens ne keer keet te schoppen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:20   #44
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik stel voor dat we met zijn allen ne Ford gaan kopen onder opschortende voorwaarde dat als ze hun productieapparaat hier laten gaat de koop door, anders niet.

De Vlaamse regering moet naar de Ford directie stappen en voorstellen om in ruil van de terugtrekking van die afgelaste investering vanaf nu alleen Ford auto's te nemen als wagens voor de Vlaamse gemeenschap.

Waarom nen duren BMW, AUDI of andere Mercedes hebben die hier niet gemaakt worden ?

Die lullemannen van de Vlaamse regering moeten rijden in wagens van een merk die hier gemaakt worden. Dus ne Volvo, ne Ford of ne VW.

Bende lomperiken daar in Brussel. Die kennen geen ballen van den bigbiznes en hoe dat ge uw klanten moet lijmen.
De vakbonden moeten verdomme naar Brussel gaan om daar eens ne keer keet te schoppen.
Uw "bigbiznesplan" mag er anders ook wezen
Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:32   #45
Coverman
Vreemdeling

Coverman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Coverman
Standaard

Hoe het zover is kunnen komen?

2 Wereldoorlogen, gigantische schuldenberg, geen liquide middelen om adequaat te kunnen leiding geven.

Oplossing: zo snel mogelijk van die staatsschuld afgeraken, rationaliseren in de overheidsdepartementen, economie niet langer politiek benaderen, nieuwe rol voor de vakbonden (lobby tussen WG en WN).

Van daaruit kan een lange-termijn plan worden opgesteld om effectieve impulsen te geven aan onze economie. Er zullen echter onpopulaire maatregelen moeten worden getroffen (langer werken, meer werken, loonmatiging) enkel en alleen hierdoor kan Vlaanderen weer concurrentieel worden.

Er is een belangrijke rol weggelegd voor de politiek, maar iedere WN heeft ook een verantwoordelijkheid, om nog maar niet te spreken van diegenen die het systeem misbruiken (bedrijven en particulieren).

Sociale Zekerheid moet ook verder worden gerationaliseerd maar ik geloof dat men hier momenteel sterk aan bezig is.
Coverman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:36   #46
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)
Ge snapt het duidelijk niet.

De Vlaamse gemeenschap rijdt bvb met Volvo,
De provincies rijden met Volkswagen
De Gemeenten rijden met Ford

of omgekeerd dat laat mij koud. Maar stap naar de directies van die drie bedrijven en sluit een overeenkomst. In ruil voor verzekerde afname behouden zij hun fabrieken en werkgelegenheid.

Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 3 oktober 2003, 12:42   #47
Coverman
Vreemdeling

Coverman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Coverman
Standaard

Ik kan tegendradigaard goed volgen, een economische impuls van nieuwe bestellingen zal Ford hier houden. Een beetje chauvinisme en solidariteit zouden al wonderen kunnen betekenen. Het is ook het eerste concrete dat ik heb gelezen! andere opninies wees welkom

De vakbonden moeten verdomme naar Brussel gaan om daar eens ne keer keet te schoppen.[/quote]

Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)[/quote]

of omgekeerd dat laat mij koud. Maar stap naar de directies van die drie bedrijven en sluit een overeenkomst. In ruil voor verzekerde afname behouden zij hun fabrieken en werkgelegenheid.

Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.[/quote]
Coverman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:47   #48
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coverman
Ik kan tegendradigaard goed volgen, een economische impuls van nieuwe bestellingen zal Ford hier houden. Een beetje chauvinisme en solidariteit zouden al wonderen kunnen betekenen. Het is ook het eerste concrete dat ik heb gelezen! andere opninies wees welkom

Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)[/quote]

Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.[/quote][/quote]

Openbare instellingen zijn wel wettelijk gebonden aan publieke aanbestedingen.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 12:51   #49
Tegendradigaard

Standaard

Haaaaaalllllloooooooooooooooooooo Aynerand

Welke dag valt Sint NIklaas nu weer ? Dan ga ik zeker mijne schoen zetten.

Gelooft gij dat nu werkelijk dat het zo in de praktijk echt gebeurd, komaan he.

Hoeveel offertes worden er gevraagd bij bvb Stad Antwerpen als de schepenen hunen auto gaan afhalen ?? Die mogen kiezen wat ze willen.
En vanaf nu mogen ze kiezen tussen ne Ford Focus, ne Mondeo, en weet ik veel welk model nog.

Oud 3 oktober 2003, 13:12   #50
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
parcifal schreef:

Stel nu (volkomen hypothetisch uiteraard) dat de regering volgende maand de loonlast voor arbeid met 50% vermindert, denk je dat dat veel verschil zal maken voor debacles a la Ford Genk?
't Is duidelijk dat jij niet in de bedrijfswereld leeft. UITERAARD maakt dit een gigantisch verschil.

Weet je toevallig ook wat de gemiddelde winst in bv de bouwwereld is ?

Raad eens : 20%, 10% of 1% ?
Hmm, de winst van een bouwbedrijf kan uitgedrukt worden als functie in de tijd met als hoofdvariabelen : Klantenportefeuille, Groote-schaal van het het bedrijf, Aantal en aard van de "Strategische Allianties" en Politieke Connecties.
Gelieve u eens te verdiepen in het verhaal van Charlie De Pauw.
Wat was zijn gemiddelde winst in de jaren 70 denkt u? 8)

Nee, stel dat een verlaging van de loonlast een bedrijf 500 Euro per maand bespaard per werknemer. Dus +- 6000 Euro per jaar per werknemer. In geval van Ford : 9000 * 6000 Euro/Jaar.
Dus 54 Milj. Euro/jaar.
Maakt dit het verschil? Ik ben geen econoom dus ik weet het inderdaad niet. Ik weet dat de prijs om een nieuwe productielijn uit de grond te stampen in Turkije in elk geval een aanzienlijk veelvoud hiervan kost.

Citaat:
parcifal schreef:
Uiteindelijk zal het altijd wel ergens goedkoper zijn. Ziet Oeteke het soms zitten om te gaan labeuren voor 50 Euro per maand en zonder sociale zekerheid, zoals nu het geval is in sommige niet-europese landen?
En hebben ze daar ook het know-how, de werklust en het organisatorisch talent van huer (ik heb het dan wel over de privé ) ?
Zeker weten van wel. Ooit al eens gaan zien in Ukraine, Moldavie of Bulgarije? Wel hebben ze ginder minder voordelige transportverbindingen en is de locale afzetmarkt verwaarloosbaar.
We moeten ons niet gaan vergelijken met die lage loonlanden, die hebben geen sociaal vangnet. We moeten wel realistisch blijven en de loonkost binnen aanvaardbare normen houden, dit is nu niet meer het geval.
Wat een produktielijn in Turkije betreft, die gaat wel enkele jaren mee he en wordt niet op jaarbasis berekend. Daar zullen ze ook wel niet het ganse bedrijf blokkeren als er bezuinigd dient te worden. Tenslotte is een ondernemer iemand die winst wil maken anders blijft het niet duren en zitten we ipv van met 3000 met 8000 afdankingen. Ook een werknemer wil graag zo veel mogelijk verdienen. Het is aan de overheid te zorgen dat de bedrijven hier competitief blijven en niet steeds weer andere voorschriften en wetten te verwerken krijgen bijkomend een te hoge loon en andere lasten. Kijk maar weer eens naar de energieprijzen die omhoogschieten voor de bedrijven. Tenslotte zonder bedrijven en mensen met ondernemersgeest kan je geen sociaal vangnet hebben want dan is het algemene armoede. Ondernemen is een taak voor ondernemers en niet voor onze staatsinstellingen, die zich meer en meer profileren als dusdanig met alle gevolgen vandien en op onze kosten. Hou de ondernemers in België en het gaat goed. Momenteel worden deze eerder omschreven als profiteurs, een spijtig misverstand.
Oud 3 oktober 2003, 15:13   #51
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Dus 54 Milj. Euro/jaar.
Nu ben ik absoluut niet thuis in de autosector, maar voor 54 miljoen Euro (en dit is dan nog maar wat het 1ste jaar wordt uitgespaard) kan je toch al wel enkele investeringen maken. Misschien dat er hier iemand uit de autowereld zit die wel weet hoeveel de kost juist zou zijn om een productielijn te verplaatsen, maar eigenlijk doet dat er zelfs weinig toe. Op (middel-)lange termijn zal het hen sowieso winst op leveren.

En Tegendradigaard denkt u echt dat het enig verschil zou maken dat onze ministers zich een wagen van het desbetrefende bedrijf zouden aanschaffen? (die wagens worden trouwens meestal geleasd) We spreken hier over enkele miljoenen Euro's, dan gaan maximaal 50 wagens heus geen verschil maken hoor.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 15:20   #52
Kempen
Gouverneur

Standaard

Misschien ne slogan voor STeve Stevaert volgende verkiezing : iedereen ne gratis Ford auto ?

Nu denk ik toch dat het iets meer dan 50 auto's zouden kunnen zijn. Tel het wagenpark van de verschillende ministeries eens samen ? Al die buitendiensten en zo.... Ik denk dat je zou schrikken hoeveel wagens bvb politiediensten en zo in gebruik hebben. Dat gaat over duizenden auto's denk ik in totaal.
Eigenlijk een beetje chauvinisme en eigenbelang zouden wel mogen meespelen bij de aanschaf van bedrijfswagens, zeker bij de overheid.

En of die wagens geleasd zijn of niet maakt voor de producerende fabriek geen verschil uit.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 15:23   #53
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Misschien ne slogan voor STeve Stevaert volgende verkiezing : iedereen ne gratis Ford auto ?

Nu denk ik toch dat het iets meer dan 50 auto's zouden kunnen zijn. Tel het wagenpark van de verschillende ministeries eens samen ? Al die buitendiensten en zo.... Ik denk dat je zou schrikken hoeveel wagens bvb politiediensten en zo in gebruik hebben. Dat gaat over duizenden auto's denk ik in totaal.
Eigenlijk een beetje chauvinisme en eigenbelang zouden wel mogen meespelen bij de aanschaf van bedrijfswagens, zeker bij de overheid.

En of die wagens geleasd zijn of niet maakt voor de producerende fabriek geen verschil uit.
Daar was ik ook aan het denken. Maar zelfs voor de eerlijke groenen moet het toch nen BMW of AUDI 8 zijn..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 15:25   #54
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Gegarandeerde afname is iets waarmee je jezelf in de voet schiet als regering. Alle concurrenten van Ford leggen dan klacht neer wegens oneerlijke concurrentie en als de belgische staat zulke operatie niet tegenhoudt, dan doet Europa het.

Bekijk dat eens van de andere kant: Ik ben Volkswagen, en door te dreigen om weg te gaan krijgt Ford gegarandeerd de contracten van de Belgische staat. Niet alleen oneerlijk, ik krijg ook nog eens stank voor dank omdat ik hier blijf.

De oplossing om die mannen hier te houden is een drastische lastenverlaging, zowel op arbeid als op de nieuwe boosdoener: De energietaxatie.
Oud 3 oktober 2003, 15:32   #55
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Gegarandeerde afname is iets waarmee je jezelf in de voet schiet als regering. Alle concurrenten van Ford leggen dan klacht neer wegens oneerlijke concurrentie en als de belgische staat zulke operatie niet tegenhoudt, dan doet Europa het.

Bekijk dat eens van de andere kant: Ik ben Volkswagen, en door te dreigen om weg te gaan krijgt Ford gegarandeerd de contracten van de Belgische staat. Niet alleen oneerlijk, ik krijg ook nog eens stank voor dank omdat ik hier blijf.

De oplossing om die mannen hier te houden is een drastische lastenverlaging, zowel op arbeid als op de nieuwe boosdoener: De energietaxatie.
Bedoel u ons even in de schulden steken, sterke economie opbouwen en zo terug verdienen?

dus nu weinig die veel betalen
dan veel die iets minder betalen?

Zie ik wel zitten..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 3 oktober 2003, 15:42   #56
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Bedoel u ons even in de schulden steken, sterke economie opbouwen en zo terug verdienen?

Zie ik wel zitten..
De effecten gaan verder dan 'veel die iets minder betalen'. Doordat er meer zijn, is er ook meer werkgelegenheid, zodat er ook daar meer inkomsten uit belastingen komen en minder uitgaven aan uitkeringen, doordat er meer geproduceerd wordt, komt alle randeconomie ook in bloei (meer productie = meer transport = meer werk etc.). Het is een systeem dat zichzelf voedt om meer te groeien.

Een zeer goede, objectieve, analyse van deze effecten kan je hier terugvinden:
http://www.gmu.edu/jbc/fest/files/Monissen.htm

Als je niet economisch onderlegd bent, hier is de conclusie over de relatie tussen tax rates en eoconomische activiteit:

Citaat:
Superficial investigation of the literature confirms the impression that the Laffer curve remains basically a suggestive ad hoc relation besides the fact that it is widely referred to as a policy tool and a theoretical input for analyzing bureaucratic behavior. If our interpretation is correct that the Laffer curve (as the Phillips curve) is the geometrical expression of a reduced-form equation we are obliged to state the underlying system. Because the Laffer curve is generally connected with standard macroeconomic analysis it remains an unsatisfactory analytical tool because it tends to conceal the fact that the optimal size of government is zero. In standard macroeconomics the government has no useful role to play if we ignore the existence of likewise unsatisfactory effects of government expenditures on employment via the multiplier. The more traditional theoretical foundations of the Laffer curve may be based on employment effects via tax effects on the net wage rate. Based on such considerations the relation between the tax base and the tax rate has a uniform negative slope throughout. Only by focusing on the productive role of government this relation does take a Laffer-type shape. Maximizing the Laffer curve results in a tax rate that is higher than the one maximizing the tax base or any other welfare indicator. The tax base and the tax revenues are related by a familiar elasticity condition. In this more complex world it is easy for an incumbent bureaucracy to conceal its true preferences by pretending to maximize the welfare of society.
Oud 3 oktober 2003, 15:44   #57
Kempen
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik weet niet of het verboden is om in een openbare aanbesteding als criterium te laten gelden dat de wagen in dit land moeten gebouwd worden bvb ? In het voorstel waar hier sprake van is zouden alle fabrikanten die hier auto's bouwen in aanmerking komen. Anders kan men wel handig de eigen vriendjes helpen met studieopdrachten enz.... waarom zou dan wat handigheid ten gunste van de eigen economie en werkgelegendheid niet mogen en kunnen ?

En iedereen krijgt toch gelijke kansen, zolang ze maar een fabriek in belgie hebben staan ? Als ze willen meedoen moeten ze gewoon maar hier hun auto's bouwen. Opel mag dus ook meedoen.

En ruw geschat denk ik dat 90 % van de auto's die onze regeringen en ministeries en andere overheidsinstanties in gebruik hebben uit het buitenland komen. Mercedes, Audi, Bmw worden voor zover ik weet niet in dit land gebouwd.
Dat zou omgekeerd moeten zijn.

En Europa kan op dat gebied nu voor mijn part eens even de boom in kruipen.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 15:45   #58
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:

Zie ik wel zitten..
De effecten gaan verder dan 'veel die iets minder betalen'. Doordat er meer zijn, is er ook meer werkgelegenheid, zodat er ook daar meer inkomsten uit belastingen komen en minder uitgaven aan uitkeringen, doordat er meer geproduceerd wordt, komt alle randeconomie ook in bloei (meer productie = meer transport = meer werk etc.). Het is een systeem dat zichzelf voedt om meer te groeien.

Als je niet economisch onderlegd bent, hier is de conclusie over de relatie tussen tax rates en eoconomische activiteit:

Citaat:
Superficial investigation of the literature confirms the impression that the Laffer curve remains basically a suggestive ad hoc relation besides the fact that it is widely referred to as a policy tool and a theoretical input for analyzing bureaucratic behavior. If our interpretation is correct that the Laffer curve (as the Phillips curve) is the geometrical expression of a reduced-form equation we are obliged to state the underlying system. Because the Laffer curve is generally connected with standard macroeconomic analysis it remains an unsatisfactory analytical tool because it tends to conceal the fact that the optimal size of government is zero. In standard macroeconomics the government has no useful role to play if we ignore the existence of likewise unsatisfactory effects of government expenditures on employment via the multiplier. The more traditional theoretical foundations of the Laffer curve may be based on employment effects via tax effects on the net wage rate. Based on such considerations the relation between the tax base and the tax rate has a uniform negative slope throughout. Only by focusing on the productive role of government this relation does take a Laffer-type shape. Maximizing the Laffer curve results in a tax rate that is higher than the one maximizing the tax base or any other welfare indicator. The tax base and the tax revenues are related by a familiar elasticity condition. In this more complex world it is easy for an incumbent bureaucracy to conceal its true preferences by pretending to maximize the welfare of society.
Waar wachten we dan op?

Oud 3 oktober 2003, 16:08   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

100% akkoord, maar ik vraag mij af of een loonlastvermindering wel het gewenste effect kan hebben.
Wat is het aandeel van die loonlast in de productiekosten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 16:51   #60
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

100% akkoord, maar ik vraag mij af of een loonlastvermindering wel het gewenste effect kan hebben.
Wat is het aandeel van die loonlast in de productiekosten ?
Daarom dat ik het ook over andere aandelen in die productiekost had, zoals de kost van energie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be