![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve u eens te verdiepen in het verhaal van Charlie De Pauw. Wat was zijn gemiddelde winst in de jaren 70 denkt u? 8) Nee, stel dat een verlaging van de loonlast een bedrijf 500 Euro per maand bespaard per werknemer. Dus +- 6000 Euro per jaar per werknemer. In geval van Ford : 9000 * 6000 Euro/Jaar. Dus 54 Milj. Euro/jaar. Maakt dit het verschil? Ik ben geen econoom dus ik weet het inderdaad niet. Ik weet dat de prijs om een nieuwe productielijn uit de grond te stampen in Turkije in elk geval een aanzienlijk veelvoud hiervan kost. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de belasting op arbeid dus weg. Vervang hem door een belasting op verbruik. Daarmee schaf je alvast zwartwerk af. U hoeft zelfs uw inkomen niet meer aan te geven. En het legertje vrijgekomen fiscus-ambtenaren kan zich dan ten volle concentreren op de inning van de BTW en de strijd tegen verkoop in 't zwart. In de aankkoopprijs van mijn auto zit X % arbeidsbelasting (bij de productie). Die zal er dan niet meer zijn. Maar we houden de prijs van de wagen op hetzelfde peil door er een andere naam aan te geven : sociale BTW. U voelt er niks van, u hebt zelfs meer werkzekerheid en onze concurrentiepositie ten opzichte van verre lageloonlanden verbetert. Al wat u moet doen is uw stem niet verkwanselen aan de zittende klungelaars. Geef ze aan Vivant. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor dat we met zijn allen ne Ford gaan kopen onder opschortende voorwaarde dat als ze hun productieapparaat hier laten gaat de koop door, anders niet.
De Vlaamse regering moet naar de Ford directie stappen en voorstellen om in ruil van de terugtrekking van die afgelaste investering vanaf nu alleen Ford auto's te nemen als wagens voor de Vlaamse gemeenschap. Waarom nen duren BMW, AUDI of andere Mercedes hebben die hier niet gemaakt worden ? Die lullemannen van de Vlaamse regering moeten rijden in wagens van een merk die hier gemaakt worden. Dus ne Volvo, ne Ford of ne VW. Bende lomperiken daar in Brussel. Die kennen geen ballen van den bigbiznes en hoe dat ge uw klanten moet lijmen. De vakbonden moeten verdomme naar Brussel gaan om daar eens ne keer keet te schoppen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe het zover is kunnen komen?
2 Wereldoorlogen, gigantische schuldenberg, geen liquide middelen om adequaat te kunnen leiding geven. Oplossing: zo snel mogelijk van die staatsschuld afgeraken, rationaliseren in de overheidsdepartementen, economie niet langer politiek benaderen, nieuwe rol voor de vakbonden (lobby tussen WG en WN). Van daaruit kan een lange-termijn plan worden opgesteld om effectieve impulsen te geven aan onze economie. Er zullen echter onpopulaire maatregelen moeten worden getroffen (langer werken, meer werken, loonmatiging) enkel en alleen hierdoor kan Vlaanderen weer concurrentieel worden. Er is een belangrijke rol weggelegd voor de politiek, maar iedere WN heeft ook een verantwoordelijkheid, om nog maar niet te spreken van diegenen die het systeem misbruiken (bedrijven en particulieren). Sociale Zekerheid moet ook verder worden gerationaliseerd maar ik geloof dat men hier momenteel sterk aan bezig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
De Vlaamse gemeenschap rijdt bvb met Volvo, De provincies rijden met Volkswagen De Gemeenten rijden met Ford of omgekeerd dat laat mij koud. Maar stap naar de directies van die drie bedrijven en sluit een overeenkomst. In ruil voor verzekerde afname behouden zij hun fabrieken en werkgelegenheid. Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan tegendradigaard goed volgen, een economische impuls van nieuwe bestellingen zal Ford hier houden. Een beetje chauvinisme en solidariteit zouden al wonderen kunnen betekenen. Het is ook het eerste concrete dat ik heb gelezen! andere opninies wees welkom
Bende lomperiken daar in Brussel. Die kennen geen ballen van den bigbiznes en hoe dat ge uw klanten moet lijmen. De vakbonden moeten verdomme naar Brussel gaan om daar eens ne keer keet te schoppen.[/quote] Uw "bigbiznesplan" mag er anders ook wezen ![]() Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)[/quote] Ge snapt het duidelijk niet. De Vlaamse gemeenschap rijdt bvb met Volvo, De provincies rijden met Volkswagen De Gemeenten rijden met Ford of omgekeerd dat laat mij koud. Maar stap naar de directies van die drie bedrijven en sluit een overeenkomst. In ruil voor verzekerde afname behouden zij hun fabrieken en werkgelegenheid. Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je spreekt jezelf al tegen, en voorts gaan VW en VOLVO de deuren dichtdoen, gezien hier iedereen met een FORD rijdt (behalve enkele lullemannen)[/quote] Ge snapt het duidelijk niet. De Vlaamse gemeenschap rijdt bvb met Volvo, De provincies rijden met Volkswagen De Gemeenten rijden met Ford of omgekeerd dat laat mij koud. Maar stap naar de directies van die drie bedrijven en sluit een overeenkomst. In ruil voor verzekerde afname behouden zij hun fabrieken en werkgelegenheid. Het is nie moeilijk, het is gemakkelijk.[/quote][/quote] Openbare instellingen zijn wel wettelijk gebonden aan publieke aanbestedingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Haaaaaalllllloooooooooooooooooooo Aynerand
Welke dag valt Sint NIklaas nu weer ? Dan ga ik zeker mijne schoen zetten. Gelooft gij dat nu werkelijk dat het zo in de praktijk echt gebeurd, komaan he. Hoeveel offertes worden er gevraagd bij bvb Stad Antwerpen als de schepenen hunen auto gaan afhalen ?? Die mogen kiezen wat ze willen. En vanaf nu mogen ze kiezen tussen ne Ford Focus, ne Mondeo, en weet ik veel welk model nog.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een produktielijn in Turkije betreft, die gaat wel enkele jaren mee he en wordt niet op jaarbasis berekend. Daar zullen ze ook wel niet het ganse bedrijf blokkeren als er bezuinigd dient te worden. Tenslotte is een ondernemer iemand die winst wil maken anders blijft het niet duren en zitten we ipv van met 3000 met 8000 afdankingen. Ook een werknemer wil graag zo veel mogelijk verdienen. Het is aan de overheid te zorgen dat de bedrijven hier competitief blijven en niet steeds weer andere voorschriften en wetten te verwerken krijgen bijkomend een te hoge loon en andere lasten. Kijk maar weer eens naar de energieprijzen die omhoogschieten voor de bedrijven. Tenslotte zonder bedrijven en mensen met ondernemersgeest kan je geen sociaal vangnet hebben want dan is het algemene armoede. Ondernemen is een taak voor ondernemers en niet voor onze staatsinstellingen, die zich meer en meer profileren als dusdanig met alle gevolgen vandien en op onze kosten. Hou de ondernemers in België en het gaat goed. Momenteel worden deze eerder omschreven als profiteurs, een spijtig misverstand.
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Tegendradigaard denkt u echt dat het enig verschil zou maken dat onze ministers zich een wagen van het desbetrefende bedrijf zouden aanschaffen? (die wagens worden trouwens meestal geleasd) We spreken hier over enkele miljoenen Euro's, dan gaan maximaal 50 wagens heus geen verschil maken hoor.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Misschien ne slogan voor STeve Stevaert volgende verkiezing : iedereen ne gratis Ford auto ?
![]() Nu denk ik toch dat het iets meer dan 50 auto's zouden kunnen zijn. Tel het wagenpark van de verschillende ministeries eens samen ? Al die buitendiensten en zo.... Ik denk dat je zou schrikken hoeveel wagens bvb politiediensten en zo in gebruik hebben. Dat gaat over duizenden auto's denk ik in totaal. Eigenlijk een beetje chauvinisme en eigenbelang zouden wel mogen meespelen bij de aanschaf van bedrijfswagens, zeker bij de overheid. En of die wagens geleasd zijn of niet maakt voor de producerende fabriek geen verschil uit.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Gegarandeerde afname is iets waarmee je jezelf in de voet schiet als regering. Alle concurrenten van Ford leggen dan klacht neer wegens oneerlijke concurrentie en als de belgische staat zulke operatie niet tegenhoudt, dan doet Europa het.
Bekijk dat eens van de andere kant: Ik ben Volkswagen, en door te dreigen om weg te gaan krijgt Ford gegarandeerd de contracten van de Belgische staat. Niet alleen oneerlijk, ik krijg ook nog eens stank voor dank omdat ik hier blijf. De oplossing om die mannen hier te houden is een drastische lastenverlaging, zowel op arbeid als op de nieuwe boosdoener: De energietaxatie.
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dus nu weinig die veel betalen dan veel die iets minder betalen? Zie ik wel zitten..
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
![]() Citaat:
Een zeer goede, objectieve, analyse van deze effecten kan je hier terugvinden: http://www.gmu.edu/jbc/fest/files/Monissen.htm Als je niet economisch onderlegd bent, hier is de conclusie over de relatie tussen tax rates en eoconomische activiteit: Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En iedereen krijgt toch gelijke kansen, zolang ze maar een fabriek in belgie hebben staan ? Als ze willen meedoen moeten ze gewoon maar hier hun auto's bouwen. Opel mag dus ook meedoen. ![]() En ruw geschat denk ik dat 90 % van de auto's die onze regeringen en ministeries en andere overheidsinstanties in gebruik hebben uit het buitenland komen. Mercedes, Audi, Bmw worden voor zover ik weet niet in dit land gebouwd. Dat zou omgekeerd moeten zijn. En Europa kan op dat gebied nu voor mijn part eens even de boom in kruipen. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |