Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Euro-ambtenaren belastingen betalen?
Neen, ze werken reeds té hard. 3 7,32%
Ja, waarom niet? 38 92,68%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2003, 13:11   #41
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Hoe komt het eigenlijk dat Europa perfect werkt zonder hun werknemers via belastingen te moeten ruïneren, terwijl dat hier in België niet kan?

Misschien zegt dit zeer veel over België en zijn totaal kortzichtige en incompetente regeringen?
Europa zorgt niet voor de diensten enzo he.. gezondheidszorg bvb..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 13:11   #42
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Het niveau van verkeersleider, dat enkel een diploma MO vereist, is hoogstens een A1 waard maar die gasten lopen wel met een vette 150.000 Bef per maand als beginwedde naar huis.
Een startende burgerlijk ingenieur moet het met 3x minder stellen!

Luxe jobke? 't Is te merken aan de Porsches van die snotneuzen op de parking van EuroControl .
Correctie, diploma MO + ingangsexamen dat blijkbaar niet van de poes is. Gegeven dat zowat heel Europa RVSM airspace is, lijkt me de job van traffic controller trouwens ook nogal wat verantwoordelijkheid in te houden.
Niets houdt trouwens de burgerlijk ingenieurs waarover u het heeft tegen om bij Eurocontrol te gaan werken nietwaar.
Het probleem is niet dat de Europawerknemers te weinig belastingen betalen, het probleem is dat alle anderen te veel belastingen betalen.

Volmondig mee eens. Daar binnen geraken doe je niet zomaar. Dat is zoals bij het leger. Hopen stappen en op't laatste kunde buitengesmeten worden.
Die job dat zei hebben? 2u werken lang pauze nog eens 2u nog eens pauze en dan nog eens 2u. Dat 5d op 7. en ja daarvoor als belg in nederlands 4150 euro netto ofzo (allé er gaat iets af omdat ge moet sparen voor uw pensioen via Eurocontrol).
Maar het is een stress jobke. Die opleiding gemakkelijk? Ik zal u zeggen dat deze moeilijker is als burgerlijk Ir. Ik ken persoonlijk iemand die zijn studies (Burg Ir) heeft laten staan omdat hij belgocontrol kon beginnen (tsjein belgisch he, en ja de lonen zijn er maar een KLEIN beetje lager) maar die was niet geslaagt. Verplicht steeds 70% op alles. En praktisch foutloos natuurlijk.
Die verantwoordelijkheid draagt geen enkele ingenieur. 2 stipjes op elkaar betekent minus +/- 300 levens.
Als het uw fout is, leg het maar eens uit, je word niet beschermd door het bedrijf..

dikke nekke met ulder Burgerlijk Ingenieur..
Voor 30u werk 4150 euro betaald krijgen met een dergelijk diploma is en blijft een schande. Een chirurg op Gasthuisberg te Leuven werkt er 70 tot 80 per week en krijgt dat niet eens. Dit is buiten proporties.

Je denkt dat de opleiding voor verkeersleider moeilijker is dan voor BI?
Blijkbaar weet je dan niet wat een universitair diploma inhoudt...
En dat BI's geen of weinig verantwoordelijkheid zouden dragen is helemaal om te huilen.

Het zou beter zijn eens uit te vissen wat verkeersleiders buiten EuroControl verdienen, wedden dat ze amper de helft verdienen?
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 13:20   #43
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Is een goed diploma een maatstaf, voor wat men zou moeten verdienen?
Ik dacht dat de aard van het werk de maatstaf was...

Het is niet omdat uw ouders uw universitair diploma konden betalen, dat gij automatisch recht hebt op een hoger loon!
Ge werkt hierdoor niet noodzakelijk beter, hoor!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 13:28   #44
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Het niveau van verkeersleider, dat enkel een diploma MO vereist, is hoogstens een A1 waard maar die gasten lopen wel met een vette 150.000 Bef per maand als beginwedde naar huis.
Een startende burgerlijk ingenieur moet het met 3x minder stellen!

Luxe jobke? 't Is te merken aan de Porsches van die snotneuzen op de parking van EuroControl .
Correctie, diploma MO + ingangsexamen dat blijkbaar niet van de poes is. Gegeven dat zowat heel Europa RVSM airspace is, lijkt me de job van traffic controller trouwens ook nogal wat verantwoordelijkheid in te houden.
Niets houdt trouwens de burgerlijk ingenieurs waarover u het heeft tegen om bij Eurocontrol te gaan werken nietwaar.
Het probleem is niet dat de Europawerknemers te weinig belastingen betalen, het probleem is dat alle anderen te veel belastingen betalen.

Volmondig mee eens. Daar binnen geraken doe je niet zomaar. Dat is zoals bij het leger. Hopen stappen en op't laatste kunde buitengesmeten worden.
Die job dat zei hebben? 2u werken lang pauze nog eens 2u nog eens pauze en dan nog eens 2u. Dat 5d op 7. en ja daarvoor als belg in nederlands 4150 euro netto ofzo (allé er gaat iets af omdat ge moet sparen voor uw pensioen via Eurocontrol).
Maar het is een stress jobke. Die opleiding gemakkelijk? Ik zal u zeggen dat deze moeilijker is als burgerlijk Ir. Ik ken persoonlijk iemand die zijn studies (Burg Ir) heeft laten staan omdat hij belgocontrol kon beginnen (tsjein belgisch he, en ja de lonen zijn er maar een KLEIN beetje lager) maar die was niet geslaagt. Verplicht steeds 70% op alles. En praktisch foutloos natuurlijk.
Die verantwoordelijkheid draagt geen enkele ingenieur. 2 stipjes op elkaar betekent minus +/- 300 levens.
Als het uw fout is, leg het maar eens uit, je word niet beschermd door het bedrijf..

dikke nekke met ulder Burgerlijk Ingenieur..
Voor 30u werk 4150 euro betaald krijgen met een dergelijk diploma is en blijft een schande. Een chirurg op Gasthuisberg te Leuven werkt er 70 tot 80 per week en krijgt dat niet eens. Dit is buiten proporties.

Je denkt dat de opleiding voor verkeersleider moeilijker is dan voor BI?
Blijkbaar weet je dan niet wat een universitair diploma inhoudt...
En dat BI's geen of weinig verantwoordelijkheid zouden dragen is helemaal om te huilen.

Het zou beter zijn eens uit te vissen wat verkeersleiders buiten EuroControl verdienen, wedden dat ze amper de helft verdienen?
Alle nogmaals:

Ik weet goed wat unief studies inhouden. Al volg ik 'maar' industrieel ingenieur op hogeschool heb ik toch een academisch diploma (alle binnen 4 mss)

Ik nergens gezegt dat een BI geen verantwoordelijkheden heeft. Ik zeg alleen dat een Luchtverkeersleider er veel meer en belangrijker heeft.
Een huis verkeerd zetten is catastrofaal, maar een fout maken in de luchtvaart heeft een net iets grotere impact..

Bij Belgocontrol, de luchtverkeersleiding van belgie en een deel van luxemburg dacht ik , van onder de 24500 ft (dus: Tower, in flight en approach) word er inderdaad iets minder verdient.
ik zal het eens terug opzoeken. Ik dacht iet van 3500 euro. Minder maar bij die eurocontrol gaat er ook af hoor.. dat je 'spaart' op eurocontrol zelf...

U krijgt een interne opleiding met een bezoldiging vanaf de eerste dag. De totale duur van de opleidingscursussen, die in het Engels worden gegeven, is ongeveer 3 jaar maar wordt opgedeeld in verschillende niveaus en verloopt samen met een “on-the-job training”. U zal een salaris ontvangen vanaf de eerste opleidingsdag maar de definitieve benoeming vindt slechts plaats als u voor de hele opleiding slaagt met ten minste 70%. Een gewone studie is 60% 'genoeg'. En bij deze opleiding moet je voor elke vak appart 70 hebben. Dus voor elke toets. Van ophalen is geen sprake. Max 1 waarschuwing.

Die mensen zien op 3 jaar veel leerstof. Moeten ook constant bij leren. Ik durf best zeggen dat die mensen hun opleiding moeilijker is. Zeker intensiever. Dat is 3 (4 tot 5 meestal) zonder vakantie. Enkel na examens een een week ofzo.
Ze worden betaald vanaf eerste dag. Maar eens je jezelf benoemt mag noemen ben je ook 5/6 jaar verder (bij euro iets minder bij Belgo tot 7 jaar). Je krijgt ook 'pas' vanaf dan da hoge salaris.

Ik geef het u op een briefje: Die mannen zorgen er voor dat gij veilig op vakantie gaat met uwe vlieger. Die hebben meer verantwoordelijkheid dan 10 BI samen. Niet voor niets worden die evengoed en meer betaald dan een piloot.

Denk u eens in: Donker kot, scherm voor u. een Radar jawel. 12 stipjes en lijnen. Allen in oog houden hoe hoog, hoe ver van elkaar (allemaal regelementen op verschillende hoogte). In gedachten uitstippelen om ze ook de kortste route te geven. Lijkt simpel werkske.. teut wrong answer!

[/b]

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 4 oktober 2003, 13:30   #45
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat uw ouders uw universitair diploma konden betalen, dat gij automatisch recht hebt op een hoger loon!
Voila da dacht ik ook al.

En graduaat elektromechanica. 3 hogen onderwijs korte type. Weet je dat die niet zoveel minder verdienen als een ingenieur? Waarom? Meer vraag naar zo'n mensen dan naar BI..

(ik heb me zo laten informeren op een bezoek aan de haven van 't antwerpen (BASF) en acta (opleidingscentrum ofzo..) )

Oud 4 oktober 2003, 13:44   #46
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die mensen zien op 3 jaar veel leerstof. Moeten ook constant bij leren. Ik durf best zeggen dat die mensen hun opleiding moeilijker is. Zeker intensiever. Dat is 3 (4 tot 5 meestal) zonder vakantie. Enkel na examens een een week ofzo.
Ze worden betaald vanaf eerste dag. Maar eens je jezelf benoemt mag noemen ben je ook 5/6 jaar verder (bij euro iets minder bij Belgo tot 7 jaar). Je krijgt ook 'pas' vanaf dan da hoge salaris.

Ik geef het u op een briefje: Die mannen zorgen er voor dat gij veilig op vakantie gaat met uwe vlieger. Die hebben meer verantwoordelijkheid dan 10 BI samen. Niet voor niets worden die evengoed en meer betaald dan een piloot.

Denk u eens in: Donker kot, scherm voor u. een Radar jawel. 12 stipjes en lijnen. Allen in oog houden hoe hoog, hoe ver van elkaar (allemaal regelementen op verschillende hoogte). In gedachten uitstippelen om ze ook de kortste route te geven. Lijkt simpel werkske.. teut wrong answer!
Ik weet goed wat de twee (ATC'er en BI) inhouden, en de twee zijn niet te vgl. De opleiding BI is zonder twijfel zwaarder hoor, maar de verantwoordelijkheid van een ATCO is inderdaad groter. Ik ben 1ste kanner Handelsingenieur (univ), en ben in lm'n vrije tijd heel veel bezig met luchtvaart, en durf gerust te stellen dat ik zowat alles weet van het werk dat een ATCO (clearance delivery, ground, tower, appraoch/departure, en en-route) inhoudt, en ik heb deze kennis verworven zonder enige professionele begeleiding.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 13:46   #47
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Ik weet goed wat de twee (ATC'er en BI) inhouden, en de twee zijn niet te vgl. De opleiding BI is zonder twijfel zwaarder hoor, maar de verantwoordelijkheid van een ATCO is inderdaad groter. Ik ben 1ste kanner Handelsingenieur (univ), en ben in lm'n vrije tijd heel veel bezig met luchtvaart, en durf gerust te stellen dat ik zowat alles weet van het werk dat een ATCO (clearance delivery, ground, tower, appraoch/departure, en en-route) inhoudt, en ik heb deze kennis verworven zonder enige professionele begeleiding.
Zegt u nu dat u de functie zou kunnen uitvoeren?

Oud 4 oktober 2003, 13:47   #48
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet, ik weet wat ze inhoudt, ik ken de theorie tot in de details
Oud 4 oktober 2003, 13:52   #49
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, helemaal niet, ik weet wat ze inhoudt, ik ken de theorie tot in de details
U hebt al die cursussen gekocht en bestudeerd? In je vrije tijd? Serieuze vrije tijd.

Dat zo een opleiding toch 5 jaar duurt. (praktisch er bij wel te verstaan)

Nuja als gij het zegt zal ik het niet kunnen ontkennen. Ik denk daar toch het mijne van.

Oud 4 oktober 2003, 13:56   #50
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U hebt al die cursussen gekocht en bestudeerd? In je vrije tijd? Serieuze vrije tijd.

Nuja als gij het zegt zal ik het niet kunnen ontkennen. Ik denk daar toch het mijne van.
Als u wil mag u mij eender welke vraag stellen (wel fundamentele vragen aub). Doe dit met een PB of een mail ofzo aub, want ik denk niet dat de andere forumleden zich hierin interesseren
Oud 4 oktober 2003, 14:01   #51
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als u wil mag u mij eender welke vraag stellen (wel fundamentele vragen aub). Doe dit met een PB of een mail ofzo aub, want ik denk niet dat de andere forumleden zich hierin interesseren
Toch wel: het is grappig om te zien, hoe een Flight Simulator freak zich belachelijk maakt door te beweren, dat hij weet hoe de werkomstandigheden van een EuroControl medewerker er zouden uitzien...

Oud 4 oktober 2003, 14:13   #52
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch wel: het is grappig om te zien, hoe een Flight Simulator freak zich belachelijk maakt door te beweren, dat hij weet hoe de werkomstandigheden van een EuroControl medewerker er zouden uitzien...
Het is vooral grappig om te zien hoe u zich belachelijk maakt door te denken dat u mij kent. Ik heb een PPL, heb al een persoonlijke rondleiding gekregen van de directeur van Eurocontrol in Masstricht, en heb een heel geavanceerde kennis van IFR (zowel vanuit piloot- als ATC-standpunt).
Oud 4 oktober 2003, 14:14   #53
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Je kan wel degelijk 'de gang van zaken' kennen. Ik grote lijnen.
Flight simulator is dus wel cool 8) Alleen de ATC trekt er op niveel

Wat bedoel je met fundamentele vragen? Maar goed, we kunnen daar beter niet over beginnen zeveren..

Oud 4 oktober 2003, 14:16   #54
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is vooral grappig om te zien hoe u zich belachelijk maakt door te denken dat u mij kent. Ik heb een PPL, heb al een persoonlijke rondleiding gekregen van de directeur van Eurocontrol in Masstricht, en heb een heel geavanceerde kennis van IFR (zowel vanuit piloot- als ATC-standpunt).
Het is dan ook logisch dat je met ATC kan werken.. maar beide beroepen zijn totaal verschillend.
Wat ik wel hoor zeggen, als je ATCO bent leg je uw examen ppl (theorie enkel vermoed ik) zonder veel problemen af. enkel ppl wel te verstaan

Oud 4 oktober 2003, 14:21   #55
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mag ik je er op wijzen, dat enkel zij, die hun ATP license hebben weten hoe moeilijk het werk is van de ATCO's?

Oud 4 oktober 2003, 14:22   #56
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ik wel hoor zeggen, als je ATCO bent leg je uw examen ppl (theorie enkel vermoed ik) zonder veel problemen af. enkel ppl wel te verstaan
Sorry, maar dat is dikke zever. Wat weet een ATCO van
naviagatie (buiten airways, VOR en ILS?)
het vliegen zelf
etc. etc.
Net zoals het evenmin waar is dat een PPL of zelfs een ATPL zonder moeite een ATCO examen zou kunnen afleggen
Oud 4 oktober 2003, 15:17   #57
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry, maar dat is dikke zever. Wat weet een ATCO van
naviagatie (buiten airways, VOR en ILS?)
het vliegen zelf
etc. etc.
Net zoals het evenmin waar is dat een PPL of zelfs een ATPL zonder moeite een ATCO examen zou kunnen afleggen
Dat is geen dikke zever Ik had het enkel over de theorie en ik zei: gemakkelijk, niet zonder moeite. Natuurlijk met enkel bijkomende leerstof. Maar zeker veel minder zwaar dan anders.
Zo heeft een luchtvaart ingenieur (Industrieel Ingenieur elektronica optie luchtvaart elektronica) ook een serieus voordeel.
Guess what ik ga proberen te doen na mijn kandidaturen

Oud 4 oktober 2003, 15:35   #58
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ha, zo zit dat dus: een unief-diploma wordt gekocht door de ouders.
Altijd goed om te weten, vooral uit de mond van iemand die er waarschijnlijk geen heeft.
Praatjes in die zin kennen we allemaal: de verpleger die vertelt dat de chirurg zijn vak niet kent en de mechanieker die kritiek op de burgerlijk ingenieur heeft of zoals hier werd beweerd dat een vluchtleider hoger staat dan een piloot.
Oud 4 oktober 2003, 15:39   #59
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gelijk video-spelletjes, maar dan dik betaald. 8)
Oud 4 oktober 2003, 15:40   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ha, zo zit dat dus: een unief-diploma wordt gekocht door de ouders.
Altijd goed om te weten, vooral uit de mond van iemand die er waarschijnlijk geen heeft.
Praatjes in die zin kennen we allemaal: de verpleger die vertelt dat de chirurg zijn vak niet kent en de mechanieker die kritiek op de burgerlijk ingenieur heeft of zoals hier werd beweerd dat een vluchtleider hoger staat dan een piloot.
Ik heb inderdaad geen universitair diploma.

En ja, het zijn in 95% van de gevallen de ouders die de opleiding betalen.
Ik heb het grof gesteld, maar het enige wat zoon of dochterlief moet doen is ervoor studeren.

Vraag is wel of de achterhaalde visie dat diploma uw kwaliteiten bepaalt, nog steeds geldig is!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be