Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 07:16   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
VLD stelt deadline : 10 oktober ^^

Tot 8 oktober stoere man ... op 9 oktober kleine jan

Voor 8 oktober gaat niemand toegeven , allen moeten zich voor eigen publiek als "de sterke" profileren ( onkelinx in wallonie en vld in vlaanderen) met het statement "ik zal niet toegeven"

De VLD hoopt nu dat de Ps wacht met hen te counteren tot 9 oktober

lololol
Tot er dus een nieuw lijk uit de kast valt, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 07:25   #42
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat met Bahar gebeurd is is alvast een voorproefje van wat ons in de toekomst zal te wachten staan in dit toenemend fascistische Europa. Turkije klopt aan de deur en de Eurocraten willen die deur open doen. Probleem: Turkije kent nogal veel 'terroristische organisaties' (lees: bewegingen die tegen de Turkse militaire dictatuur strijden, zoals bvb de Koerden). Tja, dan is het wel een probleem als die "terroristische organisaties" in Europa mogen doen wat ze in Eu lidstaat Turkije niet mogen (namelijk politieke oppositie voeren).

Daarom dus: neen aan Turkije in de EU
Solidariteit met de DHKP-C leden!
Dat laatste is dus grappig. Je wilt de Turken niet in de EU omdat ze last hebben van TERRORISTEN en je bang bent dat die politieke oppositie zouden voeren (wat ze nu ook al doen vanuit het buitenland). Dus je zegt: De Turken niet binnen, maar wel steun aan de terroristen...

Zoals een propaganda-stuk tegen geloof afsluiten met "Allahuackbar"

Rare kerel jij hé
(pas op: Niet dat ik er absoluut tegen ben dat Turkije bij de EU komt. Dan raken de Vlaamse mannen hier helemaal niet meer aan een lief... en hoe gefrustreerder die rondlopen, hoe gelukkiger ik mij voel ... want die Turkse jongeren mogen gezien worden zah)

Laatst gewijzigd door Raven : 22 september 2006 om 07:26.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 07:37   #43
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Wordt het eens geen tijd dat dat mens afstand neemt en het werk overlaat aan iemand die wel bekwaam is?
Dat vind ik ook. Ze beter doen zoals haar 2 Nederlandse collega's en haar conclusies trekken. Ze maakt de ene blunder na de andere. En het ergste is nog dat Di Rupo er geen graten in ziet! Volgens hem is ze goed bezig! ?? Als hij het zegt.
Oud 22 september 2006, 07:45   #44
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er veel meer belangrijke zaken in deze wereld maar als Belg word ik wel rechtstreeks geconfronteerd met het beleid van 'onze' Minister van Justitie.
Ik ben rechtstreeks geconfronteerd met haar beleid, zelfs in de goeie zin. Haar wet mbt tot de verblijfsregeling van kinderen na een echtscheiding, die er na lang gepalaver eindelijk is doorgekomen, is voor mij persoonlijk een hele goeie zaak en komt net op tijd.

Desondanks zal ik er toch niet rouwig om zijn wanneer ze vertrekt...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 09:59   #45
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

De Standaard gaf het volgende overzicht van de feiten die tot de huidige regeringscrisis hebben geleid:

Van Hoxha tot regeringscrisis

Woensdag 13/09:
De Albanese topgangster Victor Hoxha, die in 2005 het land werd uitgewezen na de helft van zijn 15-jarige gevangenisstraf, zou gesignaleerd zijn in Antwerpen. Het ministerie van Justitie ziet geen reden om hem opnieuw op te sluiten, meldt CD&V'er Tony Van Parys. Het bericht wordt bevestigd noch ontkend, maar veroorzaakt zenuwachtigheid in de regering. VLD-vicepremier Dewael verklaart ,,verbijsterd'' te zijn. Daarop volgt een woedend telefoongesprek tussen Onkelinx, op werkbezoek in Canada, en premier Verhofstadt.

Donderdag 14/09:
In de Wetstraat 16 groeit de overtuiging dat de VLD dit niet zomaar kan laten passeren. Een dag later leest de premier Onkelinx de levieten en zegt dat ze moet begrijpen dat de Vlaamse publieke opinie het dossier-Hoxha niet begrijpt.

Maandag 18/09:
De kwestie van vervroegde invrijheidstellingen maakt het voorwerp uit van een lange discussie op het VLD-partijbureau. De partij spreekt af dit niet zomaar over haar kant te laten gaan.

Dinsdag 19/09:
Onkelinx bijt buitengewoon hard van zich af in een interview met Le Soir. ,,De premier heeft me hierover (vervroegde invrijheidstellingen) niets te zeggen'', klinkt het. Ze verwijt de VLD paniekvoetbal en verkiezingskoorts.

Woensdag 20/09:
- Di Rupo en Verhofstadt zien elkaar in de Wetstraat 16 over het dossier Suez. Natuurlijk komt ook de crisis aan bod. De PS-voorzitter laat verstaan dat Onkelinx een aantal voorwaardelijke invrijheidstellingen niet zal goedkeuren zolang een rapport van het Hof van Cassatie niet binnen is. De liberalen verwachten dat het weken of maanden zal duren voor het rapport klaar is.
- De VLD-kamerleden in de kamercommissie Justitie, waar Onkelinx tekst en uitleg geeft, zijn niet op de hoogte van de details van de regeling. Ze gaan ervan uit dat de zaak beklonken is en tekenen alvast de gewone motie, waarmee meerderheidspartijen hun vertrouwen in de regering bevestigen.
- Onkelinx verklaart dat ze het rapport van Cassatie ,,in de loop van de volgende dagen verwacht''. Verhofstadt voelt zich verraden en belt verontwaardigd naar Di Rupo. De PS-voorzitter, ondertussen in Bergen, belooft contact te zoeken met Onkelinx, maar die zit in de kamercommissie en is dus onbereikbaar.
- Bij de VLD dringt door dat Onkelinx niet heeft verklaard wat volgens Verhofstadt was afgesproken. Voorzitter Somers telefoneert naar de kamerleden Borginon en Marinower met het bevel hun handtekening onder de gewone motie in te trekken. Somers stuurt een communiqué de wereld in dat de crisis nieuw leven inblaast: de VLD geeft voorlopig geen vertrouwen meer aan Onkelinx.

Donderdag 21/09:
Verhofstadt en Onkelinx hebben 's morgens een eerste onderhoud. Op de ministerraad wordt niet over de crisis gesproken, maar de sfeer is geladen. De VLD verwijt de PS dat ze een akkoord breekt, de PS verwijt de VLD dat ze Vlaams Belang achternaloopt.

De Standaard, vrijdag 22 september 2006

Zolang Laurette in het nieuws kan komen, is ze gelukkig
Kritiek op haar beleid (zaak Erdal, zaak Hoxha, gevangenisbeleid, justitiebeleid) is onmogelijk

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 september 2006 om 10:01.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:12   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat laatste is dus grappig. Je wilt de Turken niet in de EU omdat ze last hebben van TERRORISTEN en je bang bent dat die politieke oppositie zouden voeren (wat ze nu ook al doen vanuit het buitenland). Dus je zegt: De Turken niet binnen, maar wel steun aan de terroristen...
je moet leren begrijpend lezen. Ik wil Turkije niet in de EU net omdat daar geen oppositie mogelijk is vanwege koerden en/of communisten. Ik steun DHKC en PKK wél en ik hoop dat als het ooit zover komt dat Turkije bij de EU komt zij hun gewapende strijd nog verder opvoeren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:44   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Standaard gaf het volgende overzicht van de feiten die tot de huidige regeringscrisis hebben geleid:

Van Hoxha tot regeringscrisis

Woensdag 13/09:
De Albanese topgangster Victor Hoxha, die in 2005 het land werd uitgewezen na de helft van zijn 15-jarige gevangenisstraf, zou gesignaleerd zijn in Antwerpen. Het ministerie van Justitie ziet geen reden om hem opnieuw op te sluiten, meldt CD&V'er Tony Van Parys. Het bericht wordt bevestigd noch ontkend, maar veroorzaakt zenuwachtigheid in de regering. VLD-vicepremier Dewael verklaart ,,verbijsterd'' te zijn. Daarop volgt een woedend telefoongesprek tussen Onkelinx, op werkbezoek in Canada, en premier Verhofstadt.

Donderdag 14/09:
In de Wetstraat 16 groeit de overtuiging dat de VLD dit niet zomaar kan laten passeren. Een dag later leest de premier Onkelinx de levieten en zegt dat ze moet begrijpen dat de Vlaamse publieke opinie het dossier-Hoxha niet begrijpt.

Maandag 18/09:
De kwestie van vervroegde invrijheidstellingen maakt het voorwerp uit van een lange discussie op het VLD-partijbureau. De partij spreekt af dit niet zomaar over haar kant te laten gaan.

Dinsdag 19/09:
Onkelinx bijt buitengewoon hard van zich af in een interview met Le Soir. ,,De premier heeft me hierover (vervroegde invrijheidstellingen) niets te zeggen'', klinkt het. Ze verwijt de VLD paniekvoetbal en verkiezingskoorts.

Woensdag 20/09:
- Di Rupo en Verhofstadt zien elkaar in de Wetstraat 16 over het dossier Suez. Natuurlijk komt ook de crisis aan bod. De PS-voorzitter laat verstaan dat Onkelinx een aantal voorwaardelijke invrijheidstellingen niet zal goedkeuren zolang een rapport van het Hof van Cassatie niet binnen is. De liberalen verwachten dat het weken of maanden zal duren voor het rapport klaar is.
- De VLD-kamerleden in de kamercommissie Justitie, waar Onkelinx tekst en uitleg geeft, zijn niet op de hoogte van de details van de regeling. Ze gaan ervan uit dat de zaak beklonken is en tekenen alvast de gewone motie, waarmee meerderheidspartijen hun vertrouwen in de regering bevestigen.
- Onkelinx verklaart dat ze het rapport van Cassatie ,,in de loop van de volgende dagen verwacht''. Verhofstadt voelt zich verraden en belt verontwaardigd naar Di Rupo. De PS-voorzitter, ondertussen in Bergen, belooft contact te zoeken met Onkelinx, maar die zit in de kamercommissie en is dus onbereikbaar.
- Bij de VLD dringt door dat Onkelinx niet heeft verklaard wat volgens Verhofstadt was afgesproken. Voorzitter Somers telefoneert naar de kamerleden Borginon en Marinower met het bevel hun handtekening onder de gewone motie in te trekken. Somers stuurt een communiqué de wereld in dat de crisis nieuw leven inblaast: de VLD geeft voorlopig geen vertrouwen meer aan Onkelinx.

Donderdag 21/09:
Verhofstadt en Onkelinx hebben 's morgens een eerste onderhoud. Op de ministerraad wordt niet over de crisis gesproken, maar de sfeer is geladen. De VLD verwijt de PS dat ze een akkoord breekt, de PS verwijt de VLD dat ze Vlaams Belang achternaloopt.

De Standaard, vrijdag 22 september 2006

Zolang Laurette in het nieuws kan komen, is ze gelukkig
Kritiek op haar beleid (zaak Erdal, zaak Hoxha, gevangenisbeleid, justitiebeleid) is onmogelijk

De emo-journalistiek van de Standaard word met de weeromstuit pathetischer.
"zenuwachtigheid" in de regering
"verbijstering" van Dewael
"woedend" telefoongesprek
"de levieten lezen" van Verhofstadt
"voelt zich verraden" van Verhofstadt
"verontwaardigde" Verhofstadt

Of zoals onze maffia-princesse een paar jaren geleden bij de n-de geënsceneerde crisis lachend opwierp: quel cinéma, quel cinéma...

De honden blaffen, de karavaan trekt voorbij...

De VLD doet het helemaal niet goed in de peilingen.
Dus: de goede oude Verhofstadt-truuk: blaf wat stoer rond je heen net voor de verkeizingen maar beloof ondertussen onder tafel nog wat extra's voor de walen, hou ondertussen Di Rupo uit het oog van de "storm in een glas water"...laat dit alles op de meest emotionele wijze door jouw regimepers op de beproefde dag-allemaal-wijze uitsmeren...en we kunnen weer verder...
Verhofstadt en zijn reklamejongens hebben dit procédé trouwens tot een kunstvorm verheven: eerst door burgermanifesten ea vlaamse visie en idealen veinzen..daardoor verkiezingen winnen...tijdens regeringsformatie het volk dat je heeft verkozen verkopen door diezelfde idealen waarvoor je bent gekozen te verkrachten...eerste minister worden...en daarna de spelregels (democratie) "aanpassen"...
Dat hij ondertussen ongestraft de "visiegenoten" van de Burgermanifesten laat vervolgen wegens "racisme" en "onverdraagzaamheid" mag voor de basisprincipes van het establishment, de Beligicistische salons en in de "o zo objectieve" regimepers geen probleem zijn.
De Standaard...

Es geht mir zum kotsen!
Oud 22 september 2006, 11:12   #48
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Of zoals onze maffia-princesse een paar jaren geleden bij de n-de geënsceneerde crisis lachend opwierp: quel cinéma, quel cinéma...
Dat de journalistiek van De Standaard soms te wensen overlaat en vooral in de kaart van de CD&V speelt, weten we.

Dat is misschien de reden geweest van het feit dat ik in het verleden zoveel kritiek heb gegeven op bepaalde artikels die er in De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk verschenen.

Onkelinx zou inderdaad een goed actrice zijn alhoewel ik ze niet als een nieuwe Grace Kelly zie.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 september 2006 om 11:18.
Oud 22 september 2006, 11:30   #49
Fieseler

Standaard

Citaat:
wordt uiteraard met DT

ook hiervan geht's mihr zum kotsen!
Oud 22 september 2006, 11:34   #50
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
wordt uiteraard met DT

ook hiervan geht's mihr zum kotsen!
Zoals ik zei, zou Onkelinx inderdaad een goed actrice zijn alhoewel ik ze niet als een nieuwe Grace Kelly zie.

Zijn er ook zaken waarvan ge niet moet 'kotsen' ?

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 september 2006 om 11:36.
Oud 22 september 2006, 12:47   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
je moet leren begrijpend lezen. Ik wil Turkije niet in de EU net omdat daar geen oppositie mogelijk is vanwege koerden en/of communisten. Ik steun DHKC en PKK wél en ik hoop dat als het ooit zover komt dat Turkije bij de EU komt zij hun gewapende strijd nog verder opvoeren.
Met andere woorden, je wilt uw Westerse waarden opdringen aan een land dat helemaal andere visies heeft.

Een beetje Imperialist Pelgrim die op z'n Bush peace & liberty wilt verspreiden, en willen ze dat niet doen, dan zijn ze de vijand.

Ik begrijp maar al te goed wat JIJ wilt, maar je moet eens leren begrijpen wat ze in Turkije willen.
Oud 22 september 2006, 12:50   #52
Fieseler

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei, zou Onkelinx inderdaad een goed actrice zijn alhoewel ik ze niet als een nieuwe Grace Kelly zie.

Zijn er ook zaken waarvan ge niet moet 'kotsen' ?
ja hoor...maar van mijn eigen dt fouten gehts mihr zum kotzen...
Oud 22 september 2006, 13:28   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Met andere woorden, je wilt uw Westerse waarden opdringen aan een land dat helemaal andere visies heeft.
als een eind aan onderdrukking en dictatuur een westerse waarde is dan ben ik een imperialist. Het is trouwens de Westerse imperialistische VS die de Turkse staat steunt.

Citaat:
Een beetje Imperialist Pelgrim die op z'n Bush peace & liberty wilt verspreiden, en willen ze dat niet doen, dan zijn ze de vijand.
ik wil daar niuks verspreiden, ik steun de lokale revolutionaire krachten die de dictatuur bestrijden.

Citaat:
Ik begrijp maar al te goed wat JIJ wilt, maar je moet eens leren begrijpen wat ze in Turkije willen.
Koerden onderdrukken?
Oud 22 september 2006, 13:56   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de journalistiek van De Standaard soms te wensen overlaat en vooral in de kaart van de CD&V speelt, weten we.
Troost je.
De politiek doet al jaren niks anders.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 11:51   #55
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Terwijl de vrijlating van de Albanese gangster Victor Hoxha tot een regeringskrisis heeft geleid, blijft het muisstil rond de zaak Erdal (zie het eerste artikel in deze thread).

In bijgaande videoclip kan men zien op welke wijze VLD-fractieleider Fons Borgignon door een journalist van het VRT-programma Terzake over de zaak Hoxha wordt aangepakt.

Alhoewel ik niet direct een VLD-fan ben, viel het mij op dat de journalist zich bijzonder negatief uitlaat over de VLD.
---

"Wat VLD vraagt is niet onredelijk - VLD is niet onredelijk"
VLD-fractieleider Fons Borgignon over de crisis. Borgignon vindt niet dat zijn partij onredelijke eisen stelt aan minister van Justitie Laurette Onkelinx.
(video VRT)
Terzake - 22/09/06 (6 min. 0 sec.)
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...on/index.shtml
Oud 23 september 2006, 12:08   #56
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Terzake interviewde ook Renaat Landuyt (SP.A) en Bart De Wever (N-VA) die hun pijlen op de vooravond van de verkiezingen vooral op de VLD richtten.

De Wever heeft het over de 'defederalisering' van Justitie.
---

"Wat Somers vraagt, kan niet" - "Eis van Somers is onzin"
Landuyt en De Wever stellen zich juridische vragen. SP.A-minister Renaat Landuyt en N-VA-voorzitter Bart De Wever debateren over de recente crisis in de Wetstraat. Over één ding zijn beiden het eens: wat VLD-voorzitter Bart Somers vraagt van Laurette Onkelinx kan eigenlijk niet, het is juridische onzin. Ook Herman De Croo komt even aan het woord.
(video VRT)
Terzake - 21/09/06 (9 min. 37 sec.)
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...dex.shtml?play

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 23 september 2006 om 12:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be