![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De twee artilleriebataljons die het leger rijk was dat waren 2A in Helchteren en 19A in Bastogne. Dat was vroeger, in "mijn" tijd. Wat het nu allemaal wordt weet ik niet. Dus als ik het goed begrijpt, gaat 2A naar Brasschaat? Laatst gewijzigd door Kaal : 20 september 2006 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 september 2006 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() onlangs was het opendeur in leopoldsburg. 10 gepantserde voertuigen waren voorzien om de bezoekers te laten meerijden.
NA 20 MINUTEN WAREN ER AL ZEVEN STUK! Van een beroeps; schietoefeningen; iedereen krijgt in het beste geval drie maar meestal één kogel om te oefenen ( stokoude wapens en munitie) de jonge kerels willen best eens schieten, de oude rotten laten het. Eén kogel verschieten en onderhalf uur kuisen voor een schot. Zot moet te zijn. Alle goed materiaal,wapens en munitie zit in Wallonië, waarschijnlijk tegen de tijd dat we splitsen. Het Belgischleger een rots in de branding, behalve als het een beetje waait als het water dieper als de enkels is, als het gevaarlijk is als er geld moet uitgegeven worden.................. Laatst gewijzigd door humble : 20 september 2006 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
amaai, de meeste hobbyschutters, zijn beter getrained, ... laat den armee bels maar komen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
op zes : 1 vliegt , drie aan de grond voor repair, twee ontmanteld voor wisselstukken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Landrover was bij de testritten altijd kapot, versnellingsbak, koppeling, etc, etc. Die Jappen deden het veel en veel beter, maar we kozen toch voor die....... Voor de missie in Afghanistan hebben ze nu Australische voertuigen aangeschaft a een miljoen Euro per stuk.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.mil.be/isaf/gall/index.as...=123518&IDS=43 Ik vermoed dat ze er hier bijvoorbeeld wel meer dan één kogel door hebben gejaagd. ![]() http://www.sfg.be/video/SFGintromail.wmv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 september 2006 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Japanse terreinvoertuigen zijn inderdaad, technisch zeker zo goed als een LR, Ik heb toch ook voor een LR gekozen, en dat rijd heel goed, maar dat heeft inderdaad een extra tikkeltje aandacht nodig. Mocht ik moeten kiezen tussen een Defender en een Toyota Landcruiser zou ik het heel moeilijk krijgen, mijn hart zegt zowiezo Defender, maar mijn verstand, zou mij toch richting de jap sturen, omdat ik weet dat die ook heel goe zijn, maar als het is voor 't leger, moete dat ook niet kopen. Voor 't leger koopt ge nen unimog, dat is het enige dat echte terreincapaciteiten heeft, gecombineerd met een groot laadvermogen. Ge moogt niet vergeten dat die burgervoertuigen niet ontwikkeld zijn om een paar kilo pantser extra mee te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() heb dan al eens een goed excuus om u nen Hummer aan te schaffen ...tsss
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was lader op een Centurion (1976), onze compagnie had toen naast de DAF YP ook nog GMC's in dienst. Die Franse AMX tanks waren rijdende doodkisten. [IMG] ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 20 september 2006 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een amphibische landing werd er in die tijd van uit gegaan dat een spiegelgladde zee en wat maanlicht noodzakelijk waren. Toch hebben de geallieerde bevelhebbers er voor gekozen de landing uit te voeren op een veel minder gunstig moment. Vele van de soldaten op de kleinere transportschepen en zelfs bootjes waren zo zeeziek als een hond. Ze waren bijna blij doodgeschoten te worden.... Voor de rest. Het belgische leger is een toonbeeld van wanbeheer en vriendjespolitiek. Het was vroeger al erg, maar met Flaterhaut slaat het wel alles. Als men puur gaat kijken op effectiviteit van spullen met een aanvaardbaar prijskaartje, dan komen de Unimog en de toyota Hilux er het beste van af. De Unimog voor het zwaardere alle terrein transport, en de Hilux als onverwoestbaar werkpaardje. 95% van de Moslim vrijheidsstrijders over de wereld kunnen toch niet mis zijn met hun keuzes, de Kalashnikov AKM47 en de Toyota Hilux (ik blijf die top gear uitzending gewoon fantastisch vinden. Verzuip die wagen in zeewater, donder hem van een ontploffend gebouw, en toch rijd ie nog steeds) Helicopters. Er zijn zoveel mogelijkheden, maar wat de Belgen besteld hebben bij Agusta is vergelijkbaar met een Mercedes SL500 met als opties 9 zitplaatsen, 500 liter diepvrieskist en een aanhangwagenzwembad. Gevechtstoestellen. De F16 is een goeie all rounder voor een beperkt budget. Helaas is hun airframe ook budget en zijn hun vluchturen beperkt. Ook , als men de F16 bruikbaar wil houden in modernere tijden (ontworpen in de jaren 60, eerste vluchten vroege jaren 70), moeten ze updates krijgen, en daar gaat het mis. Transport toestellen. De C130 Hercules is oud, maar betrouwbaar. Ook heeft dit toestel door de jaren heen verbeteringen gekregen. Maar weeral, de Belgische toestellen lopen 10-15 jaar achter op schema. Het aanschaffen van de veel nieuwere airbus, met compleet verkeerde karakteristieken gaat alleen maar veel geld kosten,zonder wezelijk iets te verbeteren. Ik kan zo blijven doorgaan. Maar we kunnen 1 schuldige aantonen. Onze politiek,en hun zakkenvullerij op de kosten van de burgers.
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hadden de geallieerden soms ook een 'mooi weer leger'? tuurlijk niet. belgie ook niet. bovendien is het maar een oefening, en het zou dom zijn om bij een oefening onnodige risico's te nemen. maar goed, de belgiëhaters hebben weer een been om op te knabbelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |