Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2003, 20:13   #41
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

U bent dus met andere woorden zelf een seperatist, want als ik uw postings op dit forum goed interpreteer dan bent u voorstander van een confederaal Europa of zie ik dat verkeerd?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 21:00   #42
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
België zou risico lopen, maar ik ben ervan overtuigd dat België dezelfde weg zal opgaan als Duitsland, Zwitserland en Amerika. Ik zie Vlaanderen en Wallonië via deze LAT-relatie weer dolverliefd op elkaar worden. We vormen al een eenheid sinds de late middeleeuwen.
Sinds de late middeleeuwen? Hoezo? België bestaat maar sinds 1830 en het heeft NOOIT goed gewerkt. Waarom zou het dat na 173 jaar plots wél doen? Kijk trouwens eens naar wat er gebeurde bij de invoering van de zorgverzekering.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 23:21   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U zal mij dat verschil ongetwijfeld eens kunnen uitleggen.
.................................................. .................................................. .......
se·pa·ra·tis·me (het ~)
1 streven naar staatkundige afscheiding

sta·ten·bond (de ~ (m.))
1 bond van soevereine staten onder een centraal gezag => confederatie, gemenebest

Dat uw verstandelijke vermogens niet in staat zijn het verschil te snappen, kan ik aannemen. Dat u kunt volharden in uw boosheid en domheid is een brug te ver.
Leest U nog maar eens. Het komt niet helemaal overeen met separatisme, maar bent U niet akkoord dat dit de eenheid van België serieus in gevaar zou brengen?
Ik kan daar dus echt niet bij he patriot. Waarom is die eenheid van Belgie zooooo belangrijk?? Voor u is dat het hoogste goed, alles wat de eenheid van Belgie in gevaar brengt is voor u meteen ook al zouden de mensen er beter van worden, je zou er nog tegen zijn. In plaats van zo te argumenteren voor een unitair Belgie zou je beter kijken naar wat werkelijk positief zou zijn voor de inwoners van dit gebied in West-Europa tussen de Ardennen en de kust.[/list]
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 11:03   #44
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Een heugelijke gebeurtenis inderdaad...

Door het Belgische separatisme viel de koloniale handel weg, de havenaktiviteiten in Antwerpen schrompelden ineen, de Gentse industrie boerde zwaar achteruit... 'Vlaanderen' zakte weg in en economisch moeras, vele 'vlamingen' dienden te emigreren naar Wallonië, Noord-Frankrjk en de VS...

De Nederlandstaligen in de zuidelijke Nederlanden verloren hun culturele rechten, werden economisch en sociaal achtergesteld. 'Wallonië' betaalde 30 % van de belastingen, maar incasseerde wel 55 % van de staatsuitgaven
enz. enz. enz.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be