Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: indien het nu verkiezingen was, zou je nog steeds dezelfde keuze hebben als op 18 mei 2003?
ja 46 92,00%
nee 4 8,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2003, 14:15   #41
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

AGALEV & daar heb ik allerminst spijt van.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 14:31   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

Gij kent tenminste uw prioriteiten
Oud 7 oktober 2003, 14:50   #43
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Op het ogenblik vind ik werken aan m'n website over extreemrechts over de laatste honderd jaar tot aan het huidige VB toe, een pak leuker
Niet eens over de laatste 20.000 jaar? Ontgoochelend....
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 15:40   #44
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

Gij kent tenminste uw prioriteiten
Héhé, enkel puur natuur, eh. Hoe kunt ge daar nu nie voor zijn
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 15:58   #45
bartje
Minister-President

Standaard

Ik zou op dezelfde partij stemmen of 18 mei; VLD dus. Soit, de laatste maanden staat politiek op een héél erg laag pitje bij mij en dit zal (voorlopig) zo blijven. Zoals je ziet reageer ik nog nauwelijks op politieke topics maar dit keer doe ik het toch. Wil ook zeggen wat Verhofstadthater betreft, ik hem echt heb leren apprecieren op politicsinfo; als Vlaams Blok Stemmer durft hij eens in te gaan tegen de standpunten van die partij.

Ook al heb ik het soms moeilijk met zijn nickname maar so what?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 16:45   #46
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik kan me al gerust inbeelden dat heel wat mensen reeds spijt hebben van hun keuze op 18 mei 2003.

Toch niet, ik voel me nog steeds perfect tevreden.

Daarom vraag ik me af of er onder jullie al personen zijn die spijt hebben van hun keuze.
Mijn vraag: waarop heb je gestemd vorige keer en wat ben je van plan om volgend jaar te doen?

Vorige keer: Vlaams Blok. Ja, 't was de enige optie.
Volgend jaar: Vlaams Blok, tenzij van deze partij evenveel schandalen, moorden, sjoemel- en fraudepraktijken als bij SP.A komen bovendrijven. Nou moe, dan moeten de VB-jongens en -meisjes toch hun best gaan doen, hoor. Dus ben ik voor 100% zeker dat ik terug Vlaams Blok ga stemmen. Het programma ligt me wel.

Meteen is het ook een goede gelegenheid om de politieke keuze van sommigen hier te leren kennen, want op PB ben ik nieuw.

Allez, gegroet en fijn u te leren kennen.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 17:18   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Werkgevers
2. Hogere kaders
3. Bazenpoepers
4. Echte loempe kloten
Neem gerust van mij aan dat de echte werkgevers van grote bedrijven op CD&V stemmen (ik kom elke dag in contact met dat wereldje). Zij verkiezen no-nonsens boven droomland
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 17:20   #48
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik zou op dezelfde partij stemmen of 18 mei; VLD dus. Soit, de laatste maanden staat politiek op een héél erg laag pitje bij mij en dit zal (voorlopig) zo blijven. Zoals je ziet reageer ik nog nauwelijks op politieke topics maar dit keer doe ik het toch. Wil ook zeggen wat Verhofstadthater betreft, ik hem echt heb leren apprecieren op politicsinfo; als Vlaams Blok Stemmer durft hij eens in te gaan tegen de standpunten van die partij.

Ook al heb ik het soms moeilijk met zijn nickname maar so what?
Zoals hierboven geschreven staat Bart. Zo'n nick moet je nooit ten volle serieus nemen. IK heb wel aversie tegenover bepaalde VLD'ers, maar sommigen onder het publiek denken hier dat ik die mensen met een machete te lijf zou gaan indien ik er de kans toe kreeg. Niet dus, daar ben ik te geweldloos voor ingesteld.
Dus nogmaals, Verhofstadthater is een nick die ik een jaar geleden in tien seconden had bedacht toen ik me voor de zoveelste maal zat te ergeren aan één van zijn boutades. Omdat ik bij bepaalde mensen bekend ben geworden onder deze naam, heb ik eigenlijk weinig zin om hem meteen te veranderen.
Op PI zitten er te weinig afwijkende meningen, daarom dat ik (tijdelijk of niet) verhuisd ben. Discussiëren leek er soms echt wel uit den boze te zijn, ondanks het feit dat er echt wel heel wat mensen zijn die ik weet te waarderen.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 18:20   #49
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ach na een jaar verander ik die niet meer Piano.

Op PI was je niet te beroerd om een beginnend debat te voeren, nu op PB zou je dat niet meer kunnen. Dat zegt meer over jou dan over mij. Mijn leven vergaat niet als ik niet met jou kan praten hoor, integendeel.
Maar intussen heb je natuurlijk geen antwoord gegeven op mijn vragen. Wat ik natuurlijk al gewoon ben van je.
Onzin. Ik discuteer al acht jaar op het internet. Ik geef toe dat het me de laatste tijd de strot uitkomt, ronduit vervelend zelfs, maar misschien krijg ik er nog wel eens terug zin in. Op het ogenblik vind ik werken aan m'n website over extreemrechts over de laatste honderd jaar tot aan het huidige VB toe, een pak leuker
Wat uiteraard je goed recht is.
Jeps, het heeft zo zijn voordelen. Goede topics worden niet meer op een paar minuten verneukt met stomme eenzinnen zoals 'Piano rot op', 'hoe is't met je besnorde hoer' enz...

Topics waar ik soms halve dagen aan bezig was. Dit heb ik op deze manier opgelost, en het blijft staan zolang ik dat wens en het kan niet gelocked worden
Maar dan moet het nog wel gelezen worden!
Ik heb er dan ook tot op heden geen reclame voor gevoerd, behalve dan hier op PB en een paar keer op PI. Vandaag heb ik dat wel voor het eerst op usenet gedaan. Ik heb op 2 maanden meer dan 2.000 hits gehad, zonder dat er weinig op te zien was.

Voordien had het helemaal geen zin, omdat er bijna niks opstond. Nu heb ik al een 20-tal pagina's bij mekaar geschreven en begint het interessant te worden. Ik schat dat ik nog zeker vier maanden werk zal hebben vooraleer ik iets bij mekaar zal hebben, waar ik zelf trots op kan zijn.

Ik werk gemiddeld aan 1 onderdeel tussen de 80 en de 160 uren, en ik ben altijd aan tien of meer verschillende onderdelen tegelijk bezig.

Het is een leuke hobby, en 'k vind het spijtig dat ik er niet eerder aan begonnen ben.

Overigens streef ik geen volledigheid na op die website. Dat is onmogelijk. De (2-delige) biografie van Adolf Hitler van Ian Kershaw bvb, telt 2.200 pagina's.

Wat ik probeer, is interesse op te wekken om minder oppervlakkig te worden, en zich eerder wat te verdiepen. Mijn onderwerpen kies ik speciaal uit, omdat ze minder of weinig gekend zijn. En dat was ook voor mij het geval. Mensen waar ik nog nooit van gehoord had zoals bvb Georg Elser's aanslag op op Hitler, of de Japanner Sugihara, het lot van de Zigeuners, Homosexuelen, Jehova's enz... wist ik voordien nauwelijks iets van.
Oud 7 oktober 2003, 18:26   #50
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
1. Werkgevers
2. Hogere kaders
3. Bazenpoepers
4. Echte loempe kloten
Neem gerust van mij aan dat de echte werkgevers van grote bedrijven op CD&V stemmen (ik kom elke dag in contact met dat wereldje). Zij verkiezen no-nonsens boven droomland
De CD&V....altijd in voor een stukske pretentie...
DE redders van het domme volk,DE verkorenen van "GOD".
Oud 7 oktober 2003, 18:39   #51
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
1. Werkgevers
2. Hogere kaders
3. Bazenpoepers
4. Echte loempe kloten
Die no-nonsens hebben we al vijftig jaar aan den lijve ondervonden.
Oud 7 oktober 2003, 18:55   #52
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Schitterend: de CD&V die zich profileert als partij van de werkgever...
Dé belangrijkste reden van hun afstraffingen in de laatste 2 verkiezingen is het feit dat ze het voor de werkgevers onmogelijk maakten met hun amalgaam aan regeltjes!

Wat ik wel eerlijkheidshalve moet zeggen: Dehaene was de enige echte leider die de CD&V ooit gehad hebben. Daarom vind ik het spijtig dat net hij moest boeten voor de 50 jaren wanbeheer, die de CD&V hier in België hebben neergezet.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 19:10   #53
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Citaat:
Citaat:
1. Werkgevers
2. Hogere kaders
3. Bazenpoepers
4. Echte loempe kloten
De CD&V....altijd in voor een stukske pretentie...
DE redders van het domme volk,DE verkorenen van "GOD".
Tja, ze hebben dan ook de stem van Seba he kerel.
Oud 7 oktober 2003, 21:04   #54
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik kan me al gerust inbeelden dat heel wat mensen reeds spijt hebben van hun keuze op 18 mei 2003.
Opletten met uw eigen situatie te projecteren op een hele groep.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 21:11   #55
jef
Gouverneur

Standaard

De CD&v hypocrieten kennen nu de oplossing voor alle problemen, waarom hebben ze die dab niet aangepakt ? Ze hebben 40 jaar de tijd gehad.
De torenhoge staatschuld, de enorme belastingsdruk en de hoge loonkost zijn het resultaat van alle vorige regeringen waar de CVP altijd heeft aan deelgenomen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 21:13   #56
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Citaat:
Nee hoor, Dinges. Ik sta nog altijd achter mijn keuze en zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen. Maar als je weet dat zeker 15% van de kiezers in één jaar tijd verandert, dan mag je toch wel spreken van een grote instabiliteit. [/url]
Oud 7 oktober 2003, 22:38   #57
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee hoor, Dinges. Ik sta nog altijd achter mijn keuze en zal hoogstwaarschijnlijk niet veranderen. Maar als je weet dat zeker 15% van de kiezers in één jaar tijd verandert, dan mag je toch wel spreken van een grote instabiliteit. [/url]
Is dat niet altijd zo ? Als niemand ooit van gedacht verandert, zouden we nooit meer naar de stembus moeten. Dan konden we de vorige uitslag (of de volgende, of die van 20 jaar geleden) als de definitieve beschouwen.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 23:03   #58
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is dat niet altijd zo ? Als niemand ooit van gedacht verandert, zouden we nooit meer naar de stembus moeten. Dan konden we de vorige uitslag (of de volgende, of die van 20 jaar geleden) als de definitieve beschouwen.
Natuurlijk, mensen evolueren en vaak ook op politiek vlak. Alleen kun je het opmerkelijk noemen dat veel mensen op een relatief korte tijdspanne hun mening bijstellen. Bijvoorbeeld personen die eerst in het VB actief zijn, vervolgens de loftrompet over het LA blazen en zich nu met de volle tweehonderd gram voor het BUB gaan inzetten.
Meer dan vroeger speelt het shoppen tussen politieke partijen mee.
Oud 8 oktober 2003, 01:59   #59
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Wat is daar mis mee? Beter dat dan sommigen die immer blijven zweren bij hun eigen gelijk.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 07:37   #60
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat is daar mis mee? Beter dat dan sommigen die immer blijven zweren bij hun eigen gelijk.
Ja, zo is er inderdaad iemand: Hij zweert bij zijn eigen gelijk en daarom vliegt hij buiten bij VB, LA en binnenkort bij de BUB.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be