![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dat te bewijzen is het heel moeilijk. Vooral je hoeft nergens nog antwoordbrieven van bedrijven in te dienen maar enkel nog een lijstje af te geven van waar je gesolliciteerd hebt. Dat kan je moeilijk bewijzen dus. Ook staat er geen minima of maxima op die sollicitatie"s. De vdab/rva kan er dus alle kanten mee opgaan dat ze willen. Nu goed in het beste geval heb je nooit last en behoud je uw rechten, daar gaat het mij om immers. In het slechtste geval zitten ze zelf ook met een financieel probleem binnen enkele jaren en zeggen ze bv; al wie geen 100 bewezen soll. p.jaar heeft er uit. Oké er uit, maar dan? Geen rechten meer of je moet eerst terug 312 dagen gewerkt hebben binnen de 2 jaar. Voor oudere mensen kan dat echt een probleem zijn. Naar het ocmw dan maar. Stel nu dat die zeggen, eerst uw huis verkopen alvorens u steun kan genieten. Ik weet niet of ze dat doen, maar vroeger was dat zo. Alweer een serieus probleem dus. Ziekenkas. Geen rechten of dop of inkomen, geen ziekenkas. U ziet dat dit niet zonder gevolgen blijft allemaal. Voor een jonge mens die trekt zich daar wel weer uit. Maar ouderen? Volgens mij streven we op die manier naar een sociaal bloedbad. Waar ik niet mee wil gezegd hebben dat velen beter wel eens achter werk zouden gaan kijken, t" is hoge tijd immers.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen ze niet meer eisen dat je je huis verkoopt en maar goed ook. Sinds x-aantal jaren al niet meer. Vroeger was dat idd standaard antwoord daar. Er zijn menig mensen hun huis kwijtgeraakt omdat ze anders geen steun kregen of omdat ze anders het rusthuis voor ma en pa niet konden betalen, etc.
|
![]() |
![]() |