![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() pfff, terecht dat ze dat meisje hebben uitgewezen, iedereen in zijn land! dat hij dan daar had gebleven, anders kunnen ze alle meisjes vandaag aan halen!
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Jamaar, dat kind kan er niet aan doen. Zij heeft er niet voor gekozen om naar een vreemd land te gaan, haar nonkel nam haar mee. Persoonlijk vind ik die uitwijzing naar Congo één ding, maar de manier waarop, kan voor mij niet. Ze hadden dat beter moeten regelen. Tenslotte heeft België vrij nauwe banden met Congo. En dan nog iets. Dat metaal voor de draadloze telefoons komt uit Congo. De Rwandezen stelen het, verkopen het aan de fabrieken die de telefoons maken en met de winst financieren ze hun oorlog tegen Congo. Hun troepen hadden zich weliswaar teruggetrokken, maar ik heb gelezen dat ze teruggekeerd zijn naar Congo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is dat de gastvrijheid waarover de tsjeven in hun wattige wolkige manifesten zo lekker moreel-verantwoord wauwelen? Hoogstaande ethiek hebben die mannekes. Op papier althans....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Ik ben echt geschokt door die post van Thomas. Het gaat hier om een meisje van vijf jaar! Komaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, Superstaaf. Ze was alleen maar op doorreis. Maar met die valse papieren, konden ze haar niet laten gaan. 't Had gekund dat ze ontvoerd was. Dus op dat vlak moeten ze wel streng zijn, in het belang van het kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iemand ontvoer, dan zet ik mijn slachtoffer niet alleen op een vliegtuig. ![]() En die papierwinkel zowel voor belgen als niet-belgen is het meest verfoeilijke gedoe dat er bestaat. Wanneer gaat Guy V inzake die vereenvoudigingen eens zijn belofte nakomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, ik bedoel die nonkel. Als haar papieren vals zijn, kan je niet weten of dat wel haar nonkel is. Het zou dan even goed een ontvoerder kunnen zijn. Hij had haar meegenomen met het vliegtuig, dus zat ze daar toen niet alleen. 't Was op de terugweg naar Kinshasa dat ze alleen was, niet tijdens haar reis naar België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik liet me wat voorbarig meeslepen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar, zulke comedy in een land dat zowat de meeste verkeersdoden heeft, waaronder een groot aantal kinderen. Mijn broer is als 17 jarige dodelijk verongelukt: kleine lettertjes in de krant, en vandaag staan we nog geen stap verder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Ja, dat is natuurlijk wel zo. Dat zijn politici, hee? Zij proberen om zoveel mogelijk stemmen te halen. Bij paars-groen zie je dat wel heel duidelijk. Het klopt dat ze van de situatie gebruik maken om stemmen te winnen. Natuurlijk wilt Guy geen stemmen verliezen omdat zijn uitwijsbelijd onmenselijk zou zijn. De politiek zit zo ineen en paars-groen is hierin nogal straf in. Maar dat meisje zit daar opgevangen in een liefdadigheidsinstelling. Er is haar niets overkomen, ze is daar veilig en wel. Die oplossing is echter maar tijdelijk. Het lijkt mij logisch dat Guy, toen hij op die top de Canadese eerste minister ontmoette, de zaak besprak. Haar moeder is daar. Het is maar logisch om moeder en kind te verenigen. Er moest een oplossing komen voor die tijdelijke opvang in die liefdadigheidsinstelling. Wat betreft verkeersveiligheid: ruimtelijke ordening is hier gewoon een puinhoop. De mensen die aan een drukke verbindingsweg wonen of in overstromingsgebied wonen verkopen miserie en de chauffeurs klagen dat ze maar 50 per uur of zo mogen rijden. Het is gewoon verschrikkelijk. En dan liggen er daar nog een hele hoop bouwgronden waar ze nog niet gebouwd hebben. Ik neem aan dat uitstel is, maar geen afstel. Ze kunnen daar niet zomaar natuurgebied of landbouwgebied van maken. Kijk maar naar dat bos in Brugge. Na meer dan een jaar is 't nog altijd geen natuurgebied. Om nu weer te komen op Congo: dat land kent geen traditie van democratie en mensenrechten. Ze hebben diamanten en dat metaal voor de draadloze telefoons, maar met de opbrengst daarvan (en bijna iedereen heeft zo'n telefoon) bouwen ze daar geen welvaartstaat op. In tegendeel. In tegenstelling tot Congo heeft België geen grondstoffen. En toch is de Belgische bevolking rijker dan de Congolese bevolking. Dat Guy even met die Canadese eerste minister praat is eigenlijk niks, maar vanaf nu gaan ze alle kinderen die zonder ouder(s) teruggestuurd worden, begeleiden.
|
![]() |
![]() |