Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 18:30   #41
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreedomAndLiberty Bekijk bericht
We zijn ff offtopic gegaan nietwaar? Plz Humble, als da uw mening is over Bhairav (als ge em kent hopelijk) deel hem dat dan mee in een persoonlijk bericht in plaats van dat over de forums uit te smeren...

Antwoord voor BitterSweet: Soms is een anarchistische (als anarchisme = niet conform met de wet) daad nodig voor vooruitgang (vb. ehm, quasi alle revoluties). Als ge zo pessimistisch zijt dat ge iedere verandering ziet als een nieuwe depressie vind ik dat erg jammer voor jou, het beneemt je je geloof in de goede wil van mensen. (vermoed ik)
Men hoeft geen geweld te plegen om gehoord te worden,alles een paar dagen lamleggen en klaar en duidelijk uiting geven aan zijn ongenoegen,is nog iets anders dan Auto's of winkels in brand steken,je moet mij eens uitleggen waar je daar de goede wil van de mens inziet.
Oud 27 september 2006, 19:25   #42

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
"Ze doen gewoon hun job" is het flauwste excuus dat een mens kan geven.
Wat is jouw excuus?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:34   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Sinds vorige week staan de banlieus weer in vuur en vlam in de aanloop van de verjaardag van de rellen vorig jaar is de vlam terug in de pijp.
Laf als ze zijn hebben ze met 22 man twee politieagenten het ziekenhuis ingeslagen en tientale auto'sin brand gestoken.
Volgens de franse pers denk het crapule sinds vorig jaar dat ze zich alles kunnen permiteren en ze met alles weg komen. Politie wordt bekogeld met allerhande zware projectielen die van het dak nar beneden gegooid worden.
Terug naar een hete herfst hopenlijk slaagt de politie nu keihard terug en gooien ze al die oproerkraaiers buiten terug bij hun schapen en stenen, zonder bijstand en afpersingsgeld.
ik vind het eigenlijk gezellig om zo'n dingen te lezen in de krant.
vooral met een kopje koffie erbij een een sigaretje.
dat is erg ontspannend.

ik heb er dus eigenlijk niks op tegen dat dat gebeurd.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:44   #44
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik vind het eigenlijk gezellig om zo'n dingen te lezen in de krant.
vooral met een kopje koffie erbij een een sigaretje.
dat is erg ontspannend.

ik heb er dus eigenlijk niks op tegen dat dat gebeurd.
Heu, ze draaien daar gene actiefilm. Daar is het geweld wel echt.

Maar tja, miserie op een ander leidt tot leedvermaak. Zolang het niet voor uw deur gebeurd, zolang het uw auto niet is, die in de fik gaat.
Oud 27 september 2006, 19:45   #45
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Maar die politie mensen kozen er wel voor,bewust of niet,om in dienst te treden van de staat!Daardoor gaan ze akkoord met,zoals je zegt,het huidge politieke stelsel.
Je gelooft toch zelf niet dat de meeste flikken hun job doen omdat ze het princiepeel eens zijn met de burgerlijk democratie. En deze kost wat kost willen verdedigen. Ik bedoel in elke lagere school zitten er wel tien tallen kinderen die politie agent willen worden, gewoon boeven willen paken katten uit bomen halen enzo... .
En zolang het jongeren protest blijft bij nuteloos vandalisme, geen enkele fatsoendelijke strategie heeft, en niet duidelijk betere levens omstandigheden als doel heeft. Doet de politie zijn werk en dat is het voorkomen dat er schade word aangericht bij mensen waar de jongeren helemaal niks met te maken hebben. Ik zie niet waarom het aangemoedigd zou moeten worden. Het enigste wat ze op deze manier berijken is dat ze het imago van elke vreemdeling slechter maken dan dat het al is.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 27 september 2006 om 19:51.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 20:02   #46
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Anarchie beste leid tot vervlakking waarna een andere instantie de macht overneemt die dan terug tot anarchie kan leiden enz...
Mijn pessimismepunt was op deze uitspraak bedoelt
FreedomAndLiberty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 20:08   #47
FreedomAndLiberty
Burger

Standaard

Nutteloos geweld veroordeel ik natuurlijk maar ik vind dat men met de rellen een statement maakt. Tuurlijk was een vreedzaam protest ook een uiting van ongenoegen maar het blijft niet hangen + als minderheid iets lamleggen zonder verdreven te worden is niet bepaald makkelijk => guerrillatechnieken voor het ruchtbaarheid te geven.
Maar ik ben akkoord met je punt dat het gecombineerd moet zijn met een duidelijke eis
Oud 27 september 2006, 20:09   #48
FreedomAndLiberty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Gewoon met scherp schieten punt.
Nog enen die terug wil naar Louiske Quators
Oud 27 september 2006, 20:15   #49
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, ze draaien daar gene actiefilm. Daar is het geweld wel echt.

Maar tja, miserie op een ander leidt tot leedvermaak. Zolang het niet voor uw deur gebeurd, zolang het uw auto niet is, die in de fik gaat.
ik hoef geen lessen in ethiek, en al zeker niet van een VBster.
ik wil u anderzijds wel lessen geven in het begrijpen van cynische humor.
al lijkt me dat een loodzware klus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 20:30   #50
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nutteloos geweld veroordeel ik natuurlijk maar ik vind dat men met de rellen een statement maakt. Tuurlijk was een vreedzaam protest ook een uiting van ongenoegen maar het blijft niet hangen + als minderheid iets lamleggen zonder verdreven te worden is niet bepaald makkelijk => guerrillatechnieken voor het ruchtbaarheid te geven.
Maar ik ben akkoord met je punt dat het gecombineerd moet zijn met een duidelijke eis
Komaan guerrillia taktieken? Statement maken?
als ze nu eens overhijds gebouwen gingen bezetten dat zou pas een statement zijn. ik begrijp dat het noodzakelijk is om in bepaalde gevallen tegen een perciese hoeveelhijd kont te trappen
Maar de auto van je buren laten ontploffen of een bushokje slopen?
Ik kan mij zelf herineren dat ze vorige keer een kleuter school lieten afbranden.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 22:43   #51
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het IS nutteloos geweld en de slachtoffers zijn gewone mensen; ik heb alvast nog niet zoveel dure Duitse klassebakken in brand zien staan. Het zijn de karretjes van die fransen die hard werken voor de kost en dikwijls nog hard mogen afbetalen voor hun autootjes. Tussen het gespuis dat weer de straten optrekt zitten veel geharde criminelen (in spe), waarmee geen land te bezeilen is. Ondertussen worden op de meest primitieve manier stammenoorlogen uitgevochten, rekeningen "in het milieu" vereffend en nieuwe territoria voor de georganiseerde bendes afgebakend.

Het is klein crimineel krapuul dat zich uitleeft en dat helemaal niet op zoek is naar "werk" of naar een "toekomst" in de reguliere franse samenleving. Gedurende vele jaren heeft die reguliere samenleving dat soort gespuis gesubsidieerd met allerlei uitkeringen en sociale voorzieningen. Je ziet wat je er uiteindelijk voor terugkrijgt...

Een duidelijke eis? Die moet je daar alleszins niet gaan zoeken, want die IS er gewoonweg NIET! Alleen wat vaag gewauwel over "racisme"; de grote hersenschim die als pasmunt moet dienen voor nog meer overheidsgeld en vooral véél minder "law & order". Kwestie van de lucratieve illegaliteit in alle rust verder te kunnen uitbouwen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 22:52   #52
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik hoef geen lessen in ethiek, en al zeker niet van een VBster.
En jij loopt hier rond met een stickertje 'tegen' racisme?

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:53   #53
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn pessimismepunt was op deze uitspraak bedoelt
u heeft het antwoord reeds zelf gegeven,geweld dat gebruikt wordt tegen medeburgers geeft hun dan weer de gelegenheid om tegenaktie te ondernemen,en op hun beurt geweldadige aktie te ondernemen,zo beland men in een cirkel van voor en tegen en niets zal opgelost worden,terwijl akties moeten gericht worden tegen het establishment met inderdaad duidelijke eisen en protesten maar met geweld als laatste optie,Gandhi heeft het voorbeeld gegeven!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be