![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vooral met een kopje koffie erbij een een sigaretje. dat is erg ontspannend. ik heb er dus eigenlijk niks op tegen dat dat gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar tja, miserie op een ander leidt tot leedvermaak. Zolang het niet voor uw deur gebeurd, zolang het uw auto niet is, die in de fik gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En zolang het jongeren protest blijft bij nuteloos vandalisme, geen enkele fatsoendelijke strategie heeft, en niet duidelijk betere levens omstandigheden als doel heeft. Doet de politie zijn werk en dat is het voorkomen dat er schade word aangericht bij mensen waar de jongeren helemaal niks met te maken hebben. Ik zie niet waarom het aangemoedigd zou moeten worden. Het enigste wat ze op deze manier berijken is dat ze het imago van elke vreemdeling slechter maken dan dat het al is. Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 27 september 2006 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() Nutteloos geweld veroordeel ik natuurlijk maar ik vind dat men met de rellen een statement maakt. Tuurlijk was een vreedzaam protest ook een uiting van ongenoegen maar het blijft niet hangen + als minderheid iets lamleggen zonder verdreven te worden is niet bepaald makkelijk => guerrillatechnieken voor het ruchtbaarheid te geven.
Maar ik ben akkoord met je punt dat het gecombineerd moet zijn met een duidelijke eis |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wil u anderzijds wel lessen geven in het begrijpen van cynische humor. al lijkt me dat een loodzware klus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als ze nu eens overhijds gebouwen gingen bezetten dat zou pas een statement zijn. ik begrijp dat het noodzakelijk is om in bepaalde gevallen tegen een perciese hoeveelhijd kont te trappen Maar de auto van je buren laten ontploffen of een bushokje slopen? Ik kan mij zelf herineren dat ze vorige keer een kleuter school lieten afbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is klein crimineel krapuul dat zich uitleeft en dat helemaal niet op zoek is naar "werk" of naar een "toekomst" in de reguliere franse samenleving. Gedurende vele jaren heeft die reguliere samenleving dat soort gespuis gesubsidieerd met allerlei uitkeringen en sociale voorzieningen. Je ziet wat je er uiteindelijk voor terugkrijgt... Een duidelijke eis? Die moet je daar alleszins niet gaan zoeken, want die IS er gewoonweg NIET! Alleen wat vaag gewauwel over "racisme"; de grote hersenschim die als pasmunt moet dienen voor nog meer overheidsgeld en vooral véél minder "law & order". Kwestie van de lucratieve illegaliteit in alle rust verder te kunnen uitbouwen.
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() En jij loopt hier rond met een stickertje 'tegen' racisme?
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() u heeft het antwoord reeds zelf gegeven,geweld dat gebruikt wordt tegen medeburgers geeft hun dan weer de gelegenheid om tegenaktie te ondernemen,en op hun beurt geweldadige aktie te ondernemen,zo beland men in een cirkel van voor en tegen en niets zal opgelost worden,terwijl akties moeten gericht worden tegen het establishment met inderdaad duidelijke eisen en protesten maar met geweld als laatste optie,Gandhi heeft het voorbeeld gegeven!