![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, wie beweert dat die bedreigingen van moslims kwamen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier is er eentje om over na te denken: geen enkele moslim is in staat om de essentie van kritisch denken zelfs maar te vatten. Few people are capable of expressing with equanimity opinions which differ from the prejudices of their social environment. Most people are even incapable of forming such opinions. Albert Einstein Snappie? Ben jij moslim omdat je mama en papa moslim zijn Uh-huh? Ik ben geen katholiek, zelfs geen christen, maar mijn mama en papa zijn dat wel. Begin niet over kritisch nadenken. Je reikt zelfs nog niet tot aan mijn enkels. Een historische moordenaar, zonder nog maar over de rest van zijn misdaden en perversies uit te weiden, kan geen man van god zijn. Tenzij je god een god van het kwaad voorstelt. Vertel me, zonder omwegen, jouw waarheid. Lul er niet omheen. Hoeveel mensen heeft die vredesduif van een profeet van je om zeep geholpen? Ik weet het op geen duizend na te zeggen. Antwoord nu eens rechtstreeks op die niet onbelangrijke vraag: Hoeveel?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 2 oktober 2006 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat hij dezelfde weg niet wil opgaan als een Van Gogh? Laf is iemand dreigen om zeep te helpen via de anonimiteit van forums, zoals de islamitische forums waarop Redeker werd bedreigd. Jouw definitie van laf is er één om van te kotsen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Omdat het een gewoonte is dat moslims doodsbedreigingen uiten en regelmatig uitvoeren wanneer hun snertboekje en pedoprofeet tegen de lamp gehouden wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Historische moordenaar? Tja, het is maar hoe je het bekijkt.. Volgens mij moet je niet je hele ras of volk laten uitmoorden zonder terug te vechten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ok fijn. Dan stoppen we maar met deze off-topic discussie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenaardig, de ene Christus laat zich aan het kruis nagelen, de andere Boedhha laat al zijn bezittingen achter om te onthechten, en de andere Mohammed vaagt hele volkeren van de kaart en overvalt karavanen dat het een lust is, en allemaal ter verdediging! Toen hij een ongewapende karavaan overviel tijdens de Godsvrede omwille van de Hajj, de bedevaart naar Mekka, (die bestond immers al voor hem, tja, waar heeft de brave man geen leentjepik gespeeld) bij Nakhlah, wie verdedigde hij toen? In die tijd was dit een ongehoorde heiligschennis, moest hij dan verwonderd zijn dat Mekka een strafexpeditie op hem afstuurde? En over welk volk of ras heb je het? De eerste volgelingen van Mohammed waren plunderaars, die vooral uit waren op buit, en behoorden tot dezelfde stammen als die van mekka en Medina.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Behoort de ware reden van je moslim-zijn, namelijk het moslim-zijn van je ouders, plots tot een off-topic discussie, jij kritische denker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het over de volgelingen van Mohamed die inderdaad uit wanhoop bepaalde dingen hebben gedaan om te overleven. Maar wiens schuld was dat in de eerste plaats? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Mijn ware reden van moslim-zijn heeft niets te maken met een Franse docent of moslimfundamentalisme en is dus off-topic, denk ik, met m'n onkritisch brein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals: Few people are capable of expressing with equanimity opinions which differ from the prejudices of their social environment. Most people are even incapable of forming such opinions.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De strafexpeditie van de Mekkanen, die tot de slag van Badr leidde, kon Mohammed niet ontwijken. Terugkeren naar Medina durfde hij niet, want hij wist dat ze hem daar intussen als een parasiet beschouwden en hem zouden uitleveren. Maar dat hij in Mekka is moeten vluchten, dat is nu eens het eerste dat ik daar van hoor Uh-Huh... Goe bezig!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 2 oktober 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
tja... dan geef ik me over (tis wel geen witte, maar kom) ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is trouwens, hoe zal ik het omschrijven, nieuw voor me.
Ik weet dat moslims niet geloven in Christus' verrijzenis (hebben we toch iets gemeen), maar dat Mohammed ook de kruisiging afdeed als onzin, was me onbekend. Ik ben blij dat je me hier op terecht wijst. Kruisiging was een normale ecexutie-methode in Palestina, wat heeft Mohammed de moslims dan diets gemaakt over het einde van de stakker?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Wie herschrijft hier de geschiedenis? Natuurlijk vormden Mohamed, zijn godsdienst en zijn volgelingen geen bedreiging voor Mekka en zijn economie, want de stad leefde alleen maar van die bedevaarten/karavanen. Natuurlijk werden er jaarlijks niet 100-den "goden" aanbeden, bijgemaakt enz.. Natuurlijk vormde dat niet de grootste bron van inkomsten voor die stad. En natuurlijk wilden de leiders van Mekka hem niet het zwijgen opleggen, vanzelfsprekend en heel logisch zelfs.
Och laat maar. Jij mag geloven wat jij wil, en ik wat ik wil. Mij maakt het niet uit.. zolang je maar gelukkig bent en me niet jouw mening probeert op te leggen. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 2 oktober 2006 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mij maakt het wel wat uit, want in het tweede geval begin je al te liegen om je er uit te kronkelen. Zijn de Mekkanen tegen hem opgetrokken voor zijn aanvallen op karavanen of omdat ze hem het zwijgen wilden opleggen? Waarom moesten ze dat doen, zelfs in Medina was hij op dat moment zijn krediet al verloren. En op je vraag wie de geschiedenis poogt te herschrijven, middels flagrante leugens en minimalisaties dan nog, tja... moet ik daar nog op antwoorden? Ik dring je mijn mening niet op hoor, ik poog een tipje van de sluier op te lichten die je ervan weerhoudt om de waarheid te zien...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 2 oktober 2006 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |