![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de berichtgeving is soms verschillend. franstaligen kijken zelden naar nederlandstalige televisie en omgekeerd. in feite leven deze twee groepen grotendeels naast elkaar. Betekent dit per definitie dat men zich geen 'belg' kan voelen? neen.. maar de kansen verkleinen wel... want wat is een Belg als men naast elkaar leeft: een andere taal, andere media, ander politiek landschap etc.. toch triest: zelfs bij de verkiezing van "de grootste Belg" slaagde men er niet in van dat over de interne grenzen heen te organiseren.. Ik vond dat heel merkwaardig.. een "Vlaamse Grootste Belg" en een "Franse Grootste Belg", tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De realiteit spreekt la belgique en de fans tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah godverdoemme hoe kan ik da vergeten
![]() kijk eens aan ik ben drietalig, een goede belg ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, gewoon een actieve tweetaligheidspolitiek voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlands en Esperanto.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen verfransen dus...
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() het zijn voornamelijk jongere mensen. zij zien allemaal het belang in van talenkennis. ze kunnen allemaal een mondje nederlands als engels, sommigen nog vlot spaans. ik denk dat er een groeiend besef is over het belang van talen (europa zet hier ook druk op) en dat dit zich vertaalt in de talenkennis van de jongere generatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
da's wel zelf niet het goede voorbeeld geven hé.. ![]() http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() oops de foto is een beetje groot uitgevallen.. iemand een idee hoe te verkleinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Post snel nog 10 berichten dat we op pagina 4 van de draad zitten, en het probleem is opgelost.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het getuigt gewoon van elementair respect dat men de taal leert van de streek waar men woont, vooral als men ook met de "inboorlingen" in contact komt. Dat iemand die net is buitengepest uit Kosovo geen Nederlands kan begrijp ik perfect, maar die situatie in de rand is een gans andere zaak. Zoals Leterme het zegt willen ze niet of kunnen ze niet. Als ze het niet willen hoeven ze zich niet aangesproken te voelen als Leterme zo'n uitspraak doet. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om iemand voor extremist uit te maken dan toe te geven dat je gewoon geen Nederlands wil leren. Ik begrijp echt niet wat mensen zoals Axelle Red of Vera Dua te winnen hebben bij het blijven minimaliseren van die zaken. Volgens mij heeft dit helemaal niets te maken met communautaire kwesties maar mensen die een zekere profileringsdrang hebben en het eens dik in de verf willen zetten dat ze zogezegd progressief en verdraagzaam zijn. Maar dat zijn ze natuurlijk niet, anders deden ze wel iets anders dan wat populistisch gezwam te bazuinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In de rangorde van beste handelssteden heeft Brussel z'n eerste plaats voor taalkennis verloren aan... Amsterdam/Nederland. Jaja, ze kunnen daar goed Frans
![]() Nee, even ernstig, terwijl wij in Vlaanderen officiëel blijven vasthouden aan het Frans blijft onze kennis van Engels en Duits ondermaats en die talen zijn nu veel belangrijker, ook voor ons, maar dat mogen we nog niet beseffen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2.) Ik denk niet dat de Walen echt veel te klagen hebben over het Frans van de Vlamingen. Zeker, het verlies terrein ten opzichte van het Engels, maar het is nog steeds de tweede taal in Vlaanderen, vanaf de leeftijd van tien jaar. (Terecht, wat mij betreft). Het is zeker onbedoeld, maar juffrouw Red draait nu de situatie wel heel erg om: zo, de Franstaligen zouden - terecht, lijkt het - 'foert' moeten zeggen op de Vlaamse onwil, maar hoe zit het dan met de Vlamingen, die na 175 jaar nog steeds een Nederlandsonkundig vorstenhuis hebben, Nederlandsonkundige ministers, landgenoten die hun taal nog steeds niet willen aanleren, die het nog steeds een boerentaaltje vinden... Twee maten, twee gewichten? Me dunkt van wel... 3.) Aan de leden van de BUB die deze uitspraak toejuichen: het is niet omdat een uitspraak uithaalt naar de Vlamingen/flaminganten, dat ze daarom terecht is...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |