Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Dankzij de concerten voor verdraagzaamheid ben ik
ik was VB-stemmer en dus per definitie onverdraagzaam 17 45,95%
Dankzij de concerten heb ik nu ook genegeheid voor de VB kopstukken 2 5,41%
Dankzij de concerten heb ik nu begrip voor VB stemmers 8 21,62%
ondanks de concerten heb ik nog een even grote hekel van zowel VB kopstukken en hun stemmers 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 11:25   #41
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Ik verdaag jullie wel, maar dat komt omdat ik heel verdraagzaam ben.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:28   #42
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"zelfs de natuur maakt zich kwaad. Een bad zal die bende geen kwaad doen" kwam van mij, en...ik ben géén VB-er. Denkt gij nu echt dat de wereld verdeelt is in pro -en contra VB-ers?
Wat is er trouwens onverdraagzaam aan mensen een lekker bad toe te wensen?Het was trouwens enkel een ietwat onschuldig leedvermaak, ik vond dat wel grappig dat al die zogezegde wereldverbeteraars in de stomende regen stonden op het feest van hun profeet Barman
U kijkt misschien naast deze stukken die ik gequote heb?

- massa marokkaans gespuis
- ik kan die artiesten waarschuwen, wat mij betreft, als het Vlaams Belang aan de macht komt, is het voor een aantal rabiate Vlaams Belanghaters als Sioen en Deus, zeker en vast fin de carriere
- allochtoon schorum
- koppenvoden
-.....

Heel verdraagzaam en helemaal niet racistisch
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:29   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De gemiddelde niet nee. Maar een deel wel, ook op dit forum en ik ben ervan overtuigd dat de partijtop net zo denkt.
Heb hier even een paar verdraagzame reacties van VB'ers gezet.

Kwestie van zichzelf dan niet als verdraagzamen te gaan bestempelen

Dat zijn veelal reacties uit frustratie over het constant belachelijk maken/onder de mat vegen van reële problemen.

Annemans verwoorde het gisteren zeer goed op de VRT. Als mensen klagen over verkeersveiligheid gaat er niemand zeggen dat het hier maar over een 'gevoel' en een niet reëel iets gaat. Maar als er problemen worden gesignaleerd met een steeds verder mank lopende integratie en gebrek aan veiliigheid dan is het plots geen reëel feit meer, maar enkel een 'gevoel' dat best ver onder de mat wordt geveegd.

Als er verder niks verandert dan is er wel een kans dat moegetergde mensen in extremen zullen vervallen. Vraag is dan waar de schuld ligt, in mijn ogen ligt die bij een beleid dat doelbewust reële problemen minimaliseert.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:31   #44
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat zijn veelal reacties uit frustratie over het constant belachelijk maken/onder de mat vegen van reële problemen.

Annemans verwoorde het gisteren zeer goed op de VRT. Als mensen klagen over verkeersveiligheid gaat er niemand zeggen dat het hier maar over een 'gevoel' en een niet reëel iets gaat. Maar als er problemen worden gesignaleerd met een steeds verder mank lopende integratie en gebrek aan veiliigheid dan is het plots geen reëel feit meer, maar enkel een 'gevoel' dat best ver onder de mat wordt geveegd.

Als er verder niks verandert dan is er wel een kans dat moegetergde mensen in extremen zullen vervallen. Vraag is dan waar de schuld ligt, in mijn ogen ligt die bij een beleid dat doelbewust reële problemen minimaliseert.
Dus de schuld ligt bij het beleid. Het is de schuld van het beleid dat mensen hier racistische en fascistische praat zitten te verkopen. Dat heeft absoluut niets te maken met het VB dat daar gretig op inspeelt?
Oud 2 oktober 2006, 11:31   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verpleger wiens naam ik niet mag zeggen
ik ben kontent dat ge er mee kunt lachen mischien liggen er wel een paar vrienden van u tussen Informeer je eens...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:34   #46
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- ik kan die artiesten waarschuwen, wat mij betreft, als het Vlaams Belang aan de macht komt, is het voor een aantal rabiate Vlaams Belanghaters als Sioen en Deus, zeker en vast fin de carriere
- allochtoon schorum
- koppenvoden
-.....

Dat is er inderdaad ver over,ge kunt een standpunt innemen maar daarom hoef je nog niet extreem vulgair te worden.
Oud 2 oktober 2006, 11:36   #47
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

- allochtoon schorum
- koppenvoden
-.....

ik sprak over wat ik geschreven heb.En ik vind dat helemaal geen onverdraagzame uitspraak.Dus, waarom zet ge mij tussen de anderen? Verdraagt ge me niet of wat? Ge moet leren verdraagzaam zijn hé jongen...niet zo onverdraagzaam zijn hé!Dat is niet schoon hoor, moeke zal boos zijn
Oud 2 oktober 2006, 11:38   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

inderdaad (niet dat dat een oplossing is natuurlijk)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:40   #49
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik ben kontent dat ge er mee kunt lachen mischien liggen er wel een paar vrienden van u tussen Informeer je eens...
Ik zal het vragen aan de kerel van de gemeente die hier de stoep komt kuisen. Ook altijd een betrouwbare bron

Citaat:

ik sprak over wat ik geschreven heb.En ik vind dat helemaal geen onverdraagzame uitspraak.Dus, waarom zet ge mij tussen de anderen? Verdraagt ge me niet of wat? Ge moet leren verdraagzaam zijn hé jongen...niet zo onverdraagzaam zijn hé!Dat is niet schoon hoor, moeke zal boos zijn
Vergeten dat jij dat had geschreven en daardoor je eerste antwoord verkeerd begrepen. Mijn excuses.
Oud 2 oktober 2006, 11:44   #50
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus de schuld ligt bij het beleid. Het is de schuld van het beleid dat mensen hier racistische en fascistische praat zitten te verkopen. Dat heeft absoluut niets te maken met het VB dat daar gretig op inspeelt?
Ik kan me niet inbeelden dat racisme alleen vanuit de Vlaamse hoek komt he Kay-gell,waar was de aanpak van de kleine criminaliteit de laatste jaren.
960.000 feiten per jaar is niet niks he
Oud 2 oktober 2006, 11:52   #51
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het vragen aan de kerel van de gemeente die hier de stoep komt kuisen. Ook altijd een betrouwbare bron

Vergeten dat jij dat had geschreven en daardoor je eerste antwoord verkeerd begrepen. Mijn excuses.
die straatkeerders zien anders nogal dingen hoor.Niemand let op hen, geboefte minacht zulke mensen, kijken daar losdoor alsof het lucht is...een prima observatiepost.Heeft een kameraad flik (wiens naam ik niet mag zeggen ) mij verteld.
Oud 2 oktober 2006, 11:53   #52
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik kan me niet inbeelden dat racisme alleen vanuit de Vlaamse hoek komt he Kay-gell,waar was de aanpak van de kleine criminaliteit de laatste jaren.
960.000 feiten per jaar is niet niks he
Ik weet niet of de criminaliteit zo abnormaal hoog is. Verder komt racisme tuurlijk niet van twee kanten. Maar net zoals dat deel van de allochtonen die zich misdragen zich moet leren gedragen moete dat deel van de Vlaming die zich racistisch opstelt zijn deuren meer open zetten.
Uiteindelijk zijn er zoals in de meeste discussies twee kanten die fouten maken. Op dit moment zitten die twee kanten (rechst/links, allochtoon/autochtoon) ver van elkaar en enkel een toenadering kan een echt verandering te weegbrengen naar mijn mening.
Oud 2 oktober 2006, 11:54   #53
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
die straatkeerders zien anders nogal dingen hoor.Niemand let op hen, geboefte minacht zulke mensen, kijken daar losdoor alsof het lucht is...een prima observatiepost.Heeft een kameraad flik (wiens naam ik niet mag zeggen ) mij verteld.
Allez,ik zal tegen al mn vrienden zeggen dat de straatkeerder kan dienen als een prima observatiepost. Zal zeggen dat ik het van iemand weet wiens naam ik niet mag zeggen

Oud 2 oktober 2006, 12:43   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Het is onzinnig het in de schoenen van het VB te schuiven, de problemen met moslims doen zich wereldwijd voor. Is dat dan ook allemaal de schuld van het VB? De aanslagen in Londen en Madrid, Canadese moslims die de sharia willen invoeren en segregatie eisen, de rellen in Frankrijk, de aanslagen in Indië, de zelfmoordterroristen in Israël, de oververtegenwoordiging van moslims in de criminaliteitscijfers door heel europa.

Allemaal de schuld van het VB? Get real.

Als u geregeld het slachtoffer bent van beledigingen of kleine criminaliteit steevast gepleegd door een groep 'onschendbare minderjarige allochtonen' en het beleid doet niks is het normaal dat u het op de hele groep projecteert.

Daarnaast moet je ook eerlijk zijn. De moslims zijn de eerste om discriminatie/racisme te staan schreeuwen, daarbij vaak het geweld niet schuwend, maar weigeren om zich van de criminele elementen onder hen te distantiëren.

Duidelijke veroordelingen van de criminaliteit onder de eigen kroost, de fundamentalistische islam enz zijn veelal ver te zoeken.

Dan is het normaal dat mensen hen ook als een uniforme groep beginnen te zien.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 12:46   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Mijn mening over het antivlaams belang is alleszins verandert, dat klopt. Ik beschouw die partij nu definitief als onverdraagzaam en antidemocratisch. Niet omwille van wat die belgicisten op het podium hebben gezegd, maar net omwille van wat de antivlaamsbelangers zelf zeggen.
VB = mestkeverpartij.
Ge zingt het regimelied al goed. Ge gaat nog aaitjes en schouderklopjes krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 12:46   #56
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Is dat hier een K&K peiling ofzo?
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 12:48   #57
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die concerten zullen juist niets veranderen, voor veel VB-stemmers juist een bewijs dat het establishment er alles aan wil doen om een VB-overwinning te vermijden in bepaalde steden. De mainstream partijen maken van het VB de inzet van de verkiezingen, da's al lang duidelijk, die verkrampte reactie van de VLD in verband met Hoxha, het eindeloos gezever in colums, al dat gezever over verdraagzaamheid.
Dat kan enkel in het voordeel spelen van het VB, veel mensen hebben nog nooit gehoord van VLD of Groen!, het interesseert hen ook geen moer, maar het VB kennen ze allemaal.
Ik heb gisteren met enkele blokkers gediscussieerd, en die mensen houden niets in, hun programma is gebakken lucht (behalve dan het veiligheids- en migrantenluik), maar ze hebben uitstekende strategen en de mainstream partijen doen hun uiterste best het VB in de belangstelling te houden. Ondertussen laten ze de boel verder verkommeren in de migrantenbuurten van Antwerpen, Gent en Brussel (want daar woont geen enkele politicus en de meeste zijn er nog nooit geweest), en het toeval wil dat het juist de minderbedeelde Belgen zijn die deze buurten met de migranten delen. En net deze minderbedeelde Belgen vormen een groot deel van het VB-electoraat. (net de mensen die het meest met migranten in contact komen, en er dikwijls ook vriendschap mee aangaan, terwijl de zelfverklaarde politiek correcte "verdraagzame" zich alleen buiten zijn villa-wijk of trendy café begeeft als het echt niet anders kan).
Geen duizend concerten, vrije tribunes of "patrick's" zullen daar verandering in brengen.

Hoezeer ik het VB ook haat, ik heb een even grote hekel aan al dat hypocriet pseudo-links gedoe (met de nadruk op pseudo)
dat zeg ik hier al maanden!
Oud 2 oktober 2006, 13:04   #58
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Zeer eenvoudig: neen, Vlaanderen wordt alsmaar onverdraagzamer want de racistische noord-afrikanen blijven ons land binnenstromen.

De Vlaming voelt zich TERECHT bedreigd en links-autoritair-populisme zadelt de Vlaming voor de 100-ste keer met een onterecht schuldgevoel op.

En dan maar beweren dat de kerk de mensen schuldgevoelens aanpraat, hallo-ooow.

De grootste onverdraagzamen komen uit de Islam, aangezien de islam per definitie onverdraagzaam is.
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 13:18   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht
Zeer eenvoudig: neen, Vlaanderen wordt alsmaar onverdraagzamer want de racistische noord-afrikanen blijven ons land binnenstromen.

De Vlaming voelt zich TERECHT bedreigd en links-autoritair-populisme zadelt de Vlaming voor de 100-ste keer met een onterecht schuldgevoel op.

En dan maar beweren dat de kerk de mensen schuldgevoelens aanpraat, hallo-ooow.

De grootste onverdraagzamen komen uit de Islam, aangezien de islam per definitie onverdraagzaam is.
De bevolking voelt zich terecht bedreigd, maar het VB en andere rechts-extremisten proberen daar een haatdragende wending aan te geven. De bevolking (niet alleen Vlamingen maar ook migranten zelf) voelt zich bedreigd omdat het stadsbestuur sommige wijken laat verkommeren en weinig doet aan de straatcriminaliteit. Het is niet omdat een bende crapuul de straten, café's en dergelijke terroriseert en anderen alle wetten aan hun laars lappen dat je daarom de hele migrantenbevolking mag veroordelen. Want er zijn evengoed migranten die een zo goed mogelijk leven willen leiden, een job willen, het beste voor hun gezin, en dat is geen spreekwoordelijke minderheid maar de grote meerderheid. Ook zij zijn het slachtoffer van de aanmodder-politiek in Brussel en vooral Antwerpen. Maar misschien is dat allemaal iets te ingewikkeld voor U? Gewoon "makakken buiten" scanderen is veel leuker. Maar niet realistisch en ook niet menselijk, zo draag je bij aan de problemen in plaats van ze op te lossen.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 oktober 2006 om 13:19.
Oud 2 oktober 2006, 13:23   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
dat zeg ik hier al maanden!
Er zijn heel veel mensen die zo denken in Antwerpen en Brussel, maar die komen niet aan bod in de politiek of de media, gesandwicht tussen politiek correcte multicul en het fascistische discours van het VB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be