![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat moet je in amerika een door een hel gaan als je een mama bent die borstvoeding wil geven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() 't schijnt dat je in Belgie jarenlang van de staat kunt leven zonder een klop te doen. Dat is pas pervers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan het met de aanhef van deze post eens zijn: ooit maakte ik een foto van een meisje in bikini - heel netjes - die echter na het nemen van de bewuste foto een hoogrode kleur kreeg en zei: "laat die foto nooit aan mijn ouders zien!"
Wel, trek je conclusies. Dit gebeurde niet in extreem rechtse staten zoals Texas of Iowa of Pennsylvania, maar in de uiterst liberale staat New Jersey. Ik moet helaas vaststellen dat ik hoe langer en meer anti-Amerkaans aan het worden ben, niet in de laatste plaats door de schurkerijen van de US multinationals, maar ook door het gedrag van de heren politici: van de meest gore corruptie tot het bedreigen van politici van andere landen toe. Vele Amerikanen die deze weerzinwekkende cultuur wensen te ontsnappen, komen naar Europa en proberen hier ook te blijven, of keren terug en hebben dan ook een wat ruimere blik op de internationale politiek. Vele Amerikaanse schrijvers verdienen goud met het aan de kaak stellen van de ontstellende misstanden die van laag tot hoog niveau in de Amerikaanse samenleving aanwezig zijn; het collectieve uitbuiten van de burger in het algemeen, de ontstellende sociale wantoestanden, de krankzinnige bureaucratie - die de Fransen nog zou doen verbleken, kortom er valt og heel wat te doen daar voor een president die geen navelstaarder is. Ik denk dat zeer veel Amerikanen met grote weemoed aan Bill Clinton terug zullen denken - en niet te vergeten JFK!
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Echt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Amerika is het meest gewelddadige land ter wereld. Idem hun taalgebruik! Alles is gericht op dreiging en afdreiging. Ze kennen maar twee goden : geld en eigenbelang. Uiteraard gaan deze twee samen.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ok, dan begrijpen wij elkaar : omstreeks 30.000 moorden per jaar, 700.000 verkrachtingen, ruim 2.400.000 inbraken en gewelds-misdrijven.
Dat is enerzijds. Politiek crimineel gedrag - lees: Edgar Hoover (FBI) CIA, NSA, ATF, plus talloze (onbekende) sub organisaties met geen ander doel dan drugsbendes "rippen" en zgn spionnage-cellen oprollen. Auto's huizen en geld, buitgemaakt bij acties tegen de criminele bendes valt geheel ten goede aan deze voornoemde organisaties en wordt uitsluitend gebruikt voor eigen doeleinden. Drugs worden glashard door deze instanties glashard verkocht om geld te creeeren voor eigen doelen. Ik dacht aanvankelijk dat taferelen uit Miami Vice verzonnen waren totdat ik via een relatie auto's en jachten aangeboden kreeg die afkomstig waren van deze overheids-gesubsidieerde "ripdeals". In Amerika geldt alleen de wet van de sterkste (dus rijkste) aangezien geld macht is en omgekeerd. Grisham, Kellerman, North e.v.a. geven je een duidelijk beeld van de totaal verrotte maatschappij dat zich USA noemt. Tel daarbij nog hun politionele acties op - en voila hier heeft U het land dat zich het voorbeeld van de wereld pleegt te noemen. Enfin, U weet het wel. Maar het wordt wel tijd dat wij zeggen : "A farewell to the USA." In politiek opzicht dus.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 6 oktober 2006 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Hi longhorn!
Is it still hangin' pall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(seffens krijg ik fonske met zijn sponske weer op bezoek...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze zaten al terug in de late middeleeuwen sinds de neocon-tijd. Misschien zijn ze wel naar de oertijd terug aan het glijden? In elk geval lijkt de toekomst van onze beschaving dank zij Amerika hopeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat is een heel begrijpelijk standpunt. Ligt eraan aan welke kant van de maatschappij je zit. Ben je een "redneck" of een van de happy few..... zoals de Marshall's bijvoorbeeld. Die ken ik persoonlijk Longhorn, dus ga me niet bulshitten.
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() En wie zijn de Marshall's? The happy few? Denk je dat er hier geen brede middenklasse is? Of ben je hier ofwel rijk ofwel redneck? En waarom zou ik bullshitten? Ik voel me hier echt veilig en ik woon niet in een 'gated community'. Ik heb meer klop gekregen in Belgie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er zit een muis op het paard Ja, ja, een muis op het paard O, o, een muis op het paard Laatst gewijzigd door Chipie : 6 oktober 2006 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik heb het zéker niet over Hoover, de ex-president. Ik heb het over de grootste crimineel uit de geschiedenis van de VS, Edgar Hoover, ex-boss van de FBI. O.m. een van de sleutelfiguren achter de moord op JFK.
Verder: het heeft niets te maken met "cool" om de VS te bashen. Maar de laatste jaren ben ik werkzaam in een sector waar politiek een belangrijke rol speelt en de spelletjes die de VS speelt erg vaak aan de oppervlakte komen. En dat het geen "leuke" spelletjes zijn heeft in mijn ogen de VS niet bepaald populairder gemaakt. De huidige president heeft het land diep door de modder gehaald, wat ook wel te verwachten was. Iemand die een zeer integere persoonlijkheid zoals Colin Powell inruilt voor een regelrecht incident zoals Condoleeza Rice, moet ergens een verstopt sleutelgat hebben. Notabene jullie Belgen werden genadeloos gechanteerd door de VS toen jullie de genocide wet wilden aannemen. Op straffe van het weghalen van het hoofdkantoor van de NATO moest Belgie het hoofd buigen voor de VS. Eén van hun spelletjes dus. En zo gaat het verder: doet men niet wat de VS wil, dan volgen economische- en/of monetaire repercussies. Als we ons minder afhankelijk van de VS zouden opstellen - en waarom niet - zou dat onze Europese economie zeer ten goede komen. Wetten en regels, zoals in Amerka bedacht om de burger te kunnen controleren, worden door de Europese politici maar al te graag overgenomen. Zie maar de recente ontwikkelingen in Nederland. De komst van Fortuyn kon een totale verschuiving in het traditionele stelsel veroorzaken dus moest de man hoe dan ook uitgeschakeld worden want iedereen wist dat zijn achterban niet veel voorstelde. Datzelfde was ooit het geval met JFK, die een einde wilde maken aan de verregaande invloed die Edgar Hoover had en die een einde wenste te make aan diens spelltjes met de kopstukken van de Siciliaanse mafia.
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen kon men tenminste in heel de wereld nog eens goed lachen met ons landje... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bekijk de statistieken inderdaad maar eens, en dan zul je zien dat in de VS de criminaliteit vermindert, terwijl die in België toeneemt.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Ik las juist het tegendeel. Maar goed, er zijn twee soorten leugenaars : politici en statistieken.
Enfin, een land dat 1 advocaat per 300 inwoners telt, daar mag U het zelf raden!