Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 03:10   #41
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Ok. En nu consequent wezen:

Welke bedrijfsleider -en ik denk nu even terug aan het zeventigpuntenplan- krijgt graag een extra belasting door de strot geramd op het aanwerven van personeel van niet-Europese afkomst?

Leve de negatieve discriminatie?
Is niet om te pesten maar meer om het 'werk voor eigen volk eerst' principe te hanteren. Of je nu een bonus geeft voor het in dienst nemen van Vlamingen of je geeft een belasting op het in dienst nemen van vreemdelingen blijft uiteindelijk hetzelfde uitgangspunt. Het is het signaal naar bedrijfsleiders toe. Geloof in je eigen mensen. We zitten al met zoveel werklozen.Het Vlaams Blok heeft geen principieel bezwaar tegen de aanwerving van een genaturaliseerde vreemdeling die bekwaam is, maar wel tegen wat nu al te veel aan het gebeuren is, namelijk (van overheidswege) aanwerven van minder gekwalificeerde vreemdelingen.

Bij sommigen is er nog wat onduidelijk, vooral bij tegenstanders maar ik zal een voorbeeld geven dat denk ik vrij vaak voorkomt in de praktijk.
Stel, er komen drie heren solliciteren voor een baan als receptionist:
1. Een rasechte Vlaming.
2. Een tot Belg genaturaliseerde Marokkaan.
3. Een niet-genaturaliseerde Marokkaan die hier al 30 dertig jaar woont.

Nummer 3 voldoet het meest aan de eisen van de job, nummer 1 het minst. Maar: eigen volk eerst, denk ik dan als trouwe partijsoldaat (hypothetisch hé ), en met wat extra begeleiding kan nummer 1 op een maand tijd het niveau van nummer 3 halen. Wie moet ik dan de job geven en wie zeker niet? En wie zou het VB kiezen?

Officieel Antwoord van VB:
- Voor overheidsdiensten zeker nummer 1,
- Voor een job bij het VB: nummer 1,
- Voor een job in de privé hangt het af van de eigenheid van de job, en ondermeer of er tot onmiddellijke aanwerving moet worden overgegaan dan wel of er nog een maand kan gewacht worden
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 06:24   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Wij hebben geen wetten nodig, wij kiezen zelf wel wie we aannemen, de meest competente en de goedkoopste, en die zijn minder en minder in België te vinden, buiten de westerse wereld daarentegen ...
en hoe zou dat komen mijn beste ???

omdat er in België veel te weinig mensen werken en er een massa mensen profiteren van "het systeem"

als de regering de loonlasten echt wil verlagen...
als de regering een paar miljarden zoekt...
als de regering politiek correct wil blijven heeft dat een prijskaartje...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 06:27   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft een vreemdelingenprobleem moeten uitvinden om de kleine man te kunnen lokken. Hun economische standpunten houden ze goed verstopt want daar is de kleine man niet zo blij mee.
UITVINDEN ????????????

Vlaams Belang heeft het alleen vastgesteld... de dagelijkse slachtoffers weten wel beter.

Vlaams Belang heeft de meest verkozen "kleine mannen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be