![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() of dit:
Citaat:
Lekker he een objectieve waardevrije wetenschap! pfff Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() of dit over remote vieuwing waar een wetenschapper hier over valt:
Citaat:
http://www.alternativescience.com/remote_viewing.htm Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() ander voorbeeld van zaken verdraaien etc etc:
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() er is een documontaire die heet: "The mysterious origin of man"
http://www.bcvideo.com/fmom31.html ![]() In February of 1996, NBC broadcast the controversial one-hour special, The Mysterious Origins of Man.* In this program, many alternative views of man's origins were presented, revealing that there are still many unanswered questions. The reaction of the scientific community was extreme and continues to this day. we zullen hier niet te veel inhoudelijk ingaan, maar hier wat reacties van wetenschappers: Citaat:
ik ga ze echt bijna onmenselijk vinden die wetenschappers! Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is goed dat er mensen zijn die blijven geloven dat een 'bewezen feit' niet juist is. Ik heb het zelf al voorgehad dat ik bepaalde evidentie niet "geloofde". Ik heb geprobeerd om sommige dingen te repliceren, en inderdaad, het 'marcheerde' nie. Dan lijkt het me waardevol om verder te onderzoeken wat er aan de hand is. 'Geloof' of 'ongeloof' is vaak een drijfveer om onaflatend te blijven onderzoeken. Tot zolang 'believers' en 'nonbelievers' (en dan heb ik het niet specifiek over conspiracy theorieën) hun ding mogen doen, lijkt me dat een goeie zaak.
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus als iemand zegt: "Even if you showed me the evidence for homeopathy, I still wouldn't believe in it." Dan zeg je dat je dat normaal vindt???? Nou ja , ieder zijn mening, maar ik denk dat we het hier weer over cognitieve dissonantie hebben. Ik heb het er dus niet over of andere mensen het gaan checken! Iemand zegt al geef je me bewijs dan geloof ik je nog niet Aan wie doet dat me ook al weer denken? ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijkbaar wordt iedere langdurige discussie over een of ander "wetenschappelijk" probleem als "politiek" gezien...
Of,iedere campagne om een grotere groep mensen achter idee A te krijgen dan achter idee B wordt "politiek" genoemd.... inderdaad dan,maar daar heeft ieder "wetenschappelijk idee" mee te maken gehad.... Wetenschappers geven gewoonlijk zelf aan waar de onvolkomenheden,de zwakheden in hun stellingen liggen.....dat is het verschil met "gelovigen" of "non-believers"...of koppigaards.... "Global warming" is een mooi voorbeeld,er is geen enkele echte wetenschapper die helemaal zeker is,er kunnen alleen maar vaststellingen en extrapolaties gedaan worden(en dat het extrapolaties zijn met ingeschatte foutmarges,en geen "exacte" wetenschap ,staat in elk rapport!),en ja,het is aan politiekers daar iets mee te doen... Ik zie dus niet direct een probleem..... Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2006 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat er meer dan de gebruikelijke vier dimensies bestaan is ook in wetenschappelijke kringen aanvaard (de zgn. supersnaartheorie). Dat daar gebruik van gemaakt wordt is onzin. Als er volgens jouw gebruik gemaakt wordt van 'hyperspace' mag je mij altijd eens uitleggen hoe dat in zijn werk gaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
zaken uit de wetenschap gehouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en geld in het laatj te krijgen. Inhoudelijk wil ik er hier verder niet ingaan qua wetenschap. Dat zou gewoon een andere thread vergen. Citaat:
Pin d'Ar |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"evidence" is ook een menselijke interpretatie. je kunt zoveel "evidence" verzamelen als je wil, iets kan nog steeds bijzonder onjuist zijn. Daarnaast zit je met persoonlijk geloof. Ieder mens, ook een wetenschapper, heeft recht op zijn persoonlijk geloof. Ook al wordt dat geloof niet door evidentie onderschreven. ik vind het niét fout dat een wetenschapper blijft geloven dat homeopathie werkt, ook als alle evidentie het tegendeel zegt. Ik vind het evenzeer niét fout dat een wetenschapper blijft geloven dat homeopathie niét werkt, ook als alle evidentie het tegendeel zegt. Wetenschappers 'verbieden' irrationele dingen te geloven, d�*t vind ik pas onmenselijk.
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarschijnlijk al daarvoor. e.q Philidelphia Experiment. Hyperspace maakt gebruik van archetypen, kleur, en symbolen. Het zou te ver gaan om daar nu op in te gaan en zeker hier, maar als je intresse hebt raad ik deze boeken aan: ![]() ]The Healer's Handbook: A Journey into Hyperspace http://www.amazon.com/gp/product/cus...ews/0963188992 ![]() http://www.amazon.com/Hyperspace-Hel...876918?ie=UTF8 Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even een vraagje:"ben je wetenschapper"? Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Wetenschappers 'verbieden' irrationele dingen te geloven, d�*t vind ik pas onmenselijk
wat bedoel je hier precies mee?Ik verbied wetenschappers toch niet om irrationele dingen te geloven? Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je mag ook inhoudelijk antwoorden, hoor.
Citaat:
Maar ik ben geen wetenschapper, denk ik. Verandert dat iets aan de zaak?
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lijkt het wel bijzonder idioot te vinden. Als zij liever geen idioten zijn (volgens jouw standpunt) dan moeten ze ophouden te geloven. Dat bedoel ik met 'verbieden'.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 7 oktober 2006 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het klopt wel dat ik een heel positieve beoordeling heb van wat wetenschap k�*n zijn. Niet van wat het is.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht echt dat ie fris was, maar dat is ie dus niet, vandaar de titel van de thread. Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |