Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2003, 20:58   #41
grafgraverke
Vreemdeling

Standaard

Baseer u voorlopig op de samenvatting die John Wervenbos heeft gegeven.

Blijkbaar staat deze speech nog niet integraal op het internet, ik zal wel regelmatig scannen of er iets uit de bus valt.. en mijn excuses voor de verwarring, deze speech is van dezelfde man, maar het is niet de speech waarvan sprake!

- Willem Vermandere -
grafgraverke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:06   #42
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Natuurlijk is het beter van de hele speech te hebben gelezen maar u mag ook reageren op de delen die bekend zijn ... de president zal ongetwijfeld ook goeie dingen hebben gezegd maar dat verandert niks aan de schandalige uitspraken die hij heeft gemaakt ...
Ik lees toch eerst graag de hele speech, want anders reageer ik op losse zinnen en in de context zijn deze misschien helemaal anders.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:07   #43
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

In de afgedrukte speech zegt dezen toffe gast wel ... "

154. For this we must return to the culture and high values of our race and to the teachings of Islam. Today many non-Muslim countries claim that Malaysia is moderate in terms of its Islam, but this is not true. We are not moderate Muslims. We are Muslim fundamentalists, that is we try to hold to the basic teachings of Islam, basics which are found in the Quran and the verified Hadis. "
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 21:17   #44
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de afgedrukte speech zegt dezen toffe gast wel ... "

154. For this we must return to the culture and high values of our race and to the teachings of Islam. Today many non-Muslim countries claim that Malaysia is moderate in terms of its Islam, but this is not true. We are not moderate Muslims. We are Muslim fundamentalists, that is we try to hold to the basic teachings of Islam, basics which are found in the Quran and the verified Hadis. "
U probeert mij uit mijn - spreekwoordelijk - kot te halen, maar ik ga toch nog even wachten om te reageren op heel de tekst. Misschien nog heel even zeggen dat wat bij nummer 154 staat, natuurlijk niet echt kan.

Oud 17 oktober 2003, 21:19   #45
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

nee-nee, probeer u niet uit uw kot te halen ... het lijkt me heel redelijk om de uitspraken, diegene die ons bekend zijn, van die man te veroordelen ... daar moet men geen extremist voor zijn, gewoon ne redelijke mens ...
Oud 17 oktober 2003, 21:21   #46
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee-nee, probeer u niet uit uw kot te halen ... het lijkt me heel redelijk om de uitspraken, diegene die ons bekend zijn, van die man te veroordelen ... daar moet men geen extremist voor zijn, gewoon ne redelijke mens ...
Inderdaad, en ik heb ook gezegd dat ik met deze uitspraak - 154 - niet akkoord ben. Denkt u dat ik een extremist ben?

Oud 19 oktober 2003, 01:14   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grafgraverke

Het moet wel zijn dat er ergens iets van waar is dat joden in Amerika erg veel in de pap te brokken hebben als je in aanmerking neemt dat de US in het verleden �*lle UN sancties tegen Israelische excessen heeft geveto'd, zoals nu met hun veto tegen een veroordeling van de Palestijnse muur !
Tuurlijk. Dat is toch algemeen geweten. Denk bv. maar aan Cheney, dat is een Jood he.
Ah, ja? zegde hij dat?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 10:39   #48
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed heb heeft de VRT nog NIKS over dit gebeuren -de speech van Mahathir noch de reacties zoals van Chirac- vernomen.

Is dit weer zo'n 'non-event'?

Of hebben we hier weer te maken met zoiets als bij het Peterselie-eiland incident, waar de VRT ook 72 uren wachtte alvorens erover te berichten?

Vertel het als ik het mis heb.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 16:20   #49
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik het goed heb heeft de VRT nog NIKS over dit gebeuren -de speech van Mahathir noch de reacties zoals van Chirac- vernomen.

Is dit weer zo'n 'non-event'?

Of hebben we hier weer te maken met zoiets als bij het Peterselie-eiland incident, waar de VRT ook 72 uren wachtte alvorens erover te berichten?

Vertel het als ik het mis heb.
Natuurlijk hebt u het niet mis. Ik heb ook nog niks gehoord van de wapens die in Irak zijn gevonden en die mogelijk een chemische lading droegen gehoord, die zijn deze week door Hollandse soldaten gevonden, niks , niks, niks, en ondertussen gaat het brainwashen van progressief Vlaanderen voort
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 01:55   #50
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Je kunt zeggen wat je wilt maar wat in Israel gebeurt is niet eerlijk. Wat de Joden daar de moslims aandoen is onmenselijk. Zelfs beesten verdienen niet zo een leven. Bovendien wordt de Israelische politiek zwaar gesteund door de VS. Natuurlijk gaan de moslims dit zien als een aanval van het westen op de Islam en dat is het eigenlijk ook.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 08:51   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Natuurlijk gaan de moslims dit zien als een aanval van het westen op de Islam en dat is het eigenlijk ook.
Voor jou is de clash of civilization dus een feit. De derde wereldoorlog is begonnen, tussen de Islam en het Westen. Zeg maar: tussen de Islam en de rest van de wereld.

BTW: wat de moslims daar in Israel met de Joden doen is onmenselijk. Zelfs beesten zijn dat niet waard.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 16:08   #52
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Natuurlijk gaan de moslims dit zien als een aanval van het westen op de Islam en dat is het eigenlijk ook.
Voor jou is de clash of civilization dus een feit. De derde wereldoorlog is begonnen, tussen de Islam en het Westen. Zeg maar: tussen de Islam en de rest van de wereld.

BTW: wat de moslims daar in Israel met de Joden doen is onmenselijk. Zelfs beesten zijn dat niet waard.
Wie zijn de bezetter? En wat is de afkomst van meer dan 3 miljoen vluchtelingen die niet meer terug mogen keren? I rest my case.
Oud 20 oktober 2003, 16:19   #53
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En wat is de afkomst van meer dan 3 miljoen vluchtelingen die niet meer terug mogen keren? I rest my case.

Ten eerste zijn ook meer dan 1 miljoen joden uit Arabische landen verjaagd (ook zonder compensatie of het recht om hun bezittingen mee te nemen of een recht op terugkeer) in 1948. Dus zo overtuigend is dat voor mij niet ...

50% van de jordaniers zijn palestijnen ... is dat dan geen de facto palestijnse staat ?
Oud 20 oktober 2003, 16:33   #54
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wat is de afkomst van meer dan 3 miljoen vluchtelingen die niet meer terug mogen keren? I rest my case.

Ten eerste zijn ook meer dan 1 miljoen joden uit Arabische landen verjaagd (ook zonder compensatie of het recht om hun bezittingen mee te nemen of een recht op terugkeer) in 1948. Dus zo overtuigend is dat voor mij niet ...

50% van de jordaniers zijn palestijnen ... is dat dan geen de facto palestijnse staat ?
Onzin. Joden zijn niet uit Arabische landen verjaagd. De meeste Joden zijn vanuit Arabische landen naar Israel verhuisd nadat Israel was gevormd. Als dit wel het geval is, is dat gedaan als reactie op wat de Joden in Israel hebben gedaan. Die mensen in Jordanie zijn vluchtelingen en willen terugkeren naar het land vanwaar ze verjaagd zijn. De Joden zijn de agressors. Niet de Palestijnen.
Oud 20 oktober 2003, 16:35   #55
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin. Joden zijn niet uit Arabische landen verjaagd. De meeste Joden zijn vanuit Arabische landen naar Israel verhuisd nadat Israel was gevormd.
Ik stel toch voor dat u de feiten zelf opzoekt in plaats van klakkeloos te herhalen wat anderen zeggen ... zoek maar eens op wat er met de Joden uit Irak is gebeurd ... afbollen en al uw bezittingen gaan naar de staat ... maar goed, u zal het zelf maar moeten opzoeken.
Oud 20 oktober 2003, 17:13   #56
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel toch voor dat u de feiten zelf opzoekt in plaats van klakkeloos te herhalen wat anderen zeggen ... zoek maar eens op wat er met de Joden uit Irak is gebeurd ... afbollen en al uw bezittingen gaan naar de staat ... maar goed, u zal het zelf maar moeten opzoeken.
In Irak werden Joden goed behandeld, maar omdat Israël wilde dat zij emmigreerden naar Israël pleegden zij een aantal aanslagen in Irak tegen Joden en daardoor emmigreerden zij.

Oud 20 oktober 2003, 17:19   #57
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je kunt zeggen wat je wilt maar wat in Israel gebeurt is niet eerlijk. Wat de Joden daar de moslims aandoen is onmenselijk. Zelfs beesten verdienen niet zo een leven. Bovendien wordt de Israelische politiek zwaar gesteund door de VS. Natuurlijk gaan de moslims dit zien als een aanval van het westen op de Islam en dat is het eigenlijk ook.

Denk eraan Turk dat de jouw regering ook een goede bondgenoot is van de Amerikanen. Sinds Atatürk is Turkije een zweer pro-Westerse V.S koers gaan varen. U weet toch dat tijdens de oorlog in Irak Marokkaanse jongeren in Brussel Turkse geloofsgenoten regelmatig aangevallen hebben omwille van het Pro-VS standpunt van vélé Turken. U bent blijkbaar een uitzondering???
Oud 20 oktober 2003, 17:28   #58
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Denk eraan Turk dat de jouw regering ook een goede bondgenoot is van de Amerikanen. Sinds Atatürk is Turkije een zweer pro-Westerse V.S koers gaan varen. U weet toch dat tijdens de oorlog in Irak Marokkaanse jongeren in Brussel Turkse geloofsgenoten regelmatig aangevallen hebben omwille van het Pro-VS standpunt van vélé Turken. U bent blijkbaar een uitzondering???
Ik denk dat de meeste Turken - de man in de straat dus - niet voor de oorlog was, maar de regering heeft beslist om toch mee te doen met de oorlog tegen Irak.

Oud 20 oktober 2003, 17:57   #59
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onzin. Joden zijn niet uit Arabische landen verjaagd. De meeste Joden zijn vanuit Arabische landen naar Israel verhuisd nadat Israel was gevormd.
Zoals ik al zei:"Als dit wel het geval is, is dat gedaan als reactie op wat de Joden in Israel hebben gedaan". de gebeurtenissen in Irak zijn gebeurd NA dat Israel de Arabische gebieden heeft bezet.
Oud 20 oktober 2003, 17:58   #60
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
In Irak werden Joden goed behandeld, maar omdat Israël wilde dat zij emmigreerden naar Israël pleegden zij een aantal aanslagen in Irak tegen Joden en daardoor emmigreerden zij.
alle, Vlaamse Leeuw schrijft doet hier aan eigen geschiedschrijving, wat u zegt slaagt op niks maar 'k zal maar meespelen, BRON AUB !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be