![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten SPA en B. Tobback gestraft worden voor hun maandenlang stilzwijgen? | |||
Die feiten, indien bewezen, zijn een zware misdaad; een evenredige zware straf is nodig |
![]() ![]() ![]() |
21 | 77,78% |
SPA en B.Tobback hebben slechts een lichte fout begaan; een blaam volstaat |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
Géén straf; ervan proberen te profiteren mag toch? |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Weet het nog niet zo goed |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben ook medewerkers van een andere dienst (archief?) toegang tot die geluidsbestanden. Wie is daarvan de vernatwoordelijke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Dat maakt niet uit. Elke persoon van die groep, èn van de typisten, kan erbij betrokken zijn geweest. Want die weten allemaal wat er op de server staat.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schuif het nu weer niet af op madame pipi ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Zeg, ik heb daar enkele jaren geleden gewerkt en ik kan dus geen namen meer noemen. Het enige wat ik zeker kan stellen is dat er een vrij grote groep mensen aan die gegevens kunnen geraken of er op z'n minst van op de hoogte konden zijn. Al wie een paswoord had, en dat zijn dus zowel de groep informatici als alle typisten en wie ze ook maar een paswoord gaven, kon aan die gegevens komen. Als iemand anders het paswoord van een typist(e) of informaticus gebruikte dan kun je zelfs niet achterhalen wie het was. Simpel.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Jaja, dat hadden we al begrepen. Maar die groep had toch een chef ? En aan wie moest die rapporteren ? Toch niet aan De Batselier, zeker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Die rapporteerden alleen wat gevraagd werd. Ze hielden wel alle geluidsbestanden bij maar er werd alleen uitgetypt waar om gevraagd werd, zoals de "Handelingen". Al de rest bleef gewoon zitten waar het zat zonder dat er een haan naar kraaide. We spreken hier van een gigantische hoeveelheid bestanden mijn beste, zelfs ik moest echt zoeken naar de uit te typen bestanden van mijn opdracht. Alles wordt opgenomen: plenaire zittingen, commissievergaderingen, noem maar op. Niemand moet namen geven want het gebeurt automatisch op datum en tijdstip. Van zodra de microfoons werden aangezet ging de computer draaien.
Er moet ergens wel een verantwoordelijke zijn maar ik ben echter van mening dat die niet noodzakelijkerwijze zou weten wat er allemaal opgenomen werd. De hoeveelheid is gewoon te groot. Wat me wel verbaasde is dat men die opnames blijkbaar niet verifiëerde met de agenda. Elke zaal wordt toch van te voren aangevraagd met de bedoeling erbij ? Die agenda moet toch vergeleken worden met de opnamelijst ? Waarom zijn toen niet de bestanden van "geheime" fractievergaderingen gewist ? Onkunde van het personeel ?
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Het zijn eerder "meerdere iemands".
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Rudi Dierick schreef:
"Niet wanhopen: de eventueel vernietigde opnames bevatten normaal gezien géén informatie waaruit men kan afleiden wie er toegang tot had; daarvoor moet men andere bestanden raadplegen, nl. die van het systeembeheer." *** Laat ons hopen dat De Batselier de bestanden van het systeembeheer dan ook niet heeft laten vernietigen. |
![]() |
![]() |