Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 20:32   #41
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nu nemen we u allemaal enorm ernstig hoor.
Och het minste van mijn zorgen. Maar wees gerust: Dewinter neemt zijn pandoering wél ernstig.
drosophila is offline  
Oud 9 oktober 2006, 20:35   #42
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het is toch onvoorstelbaar op wat voor een puberale manier hier op bepaalde onderwerpen gereageerd kan worden. Zo zijn politieke discussies quasi onmogelijk aan het worden daar ze steeds in de weg worden gestaan door infantiele scheldtirades.
volkomen mee eens.
Katun is offline  
Oud 9 oktober 2006, 20:37   #43
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Weer eentje dat men al haar verstand nog niet begrepen had dat de rechtstreekse burgemeester verkiezingen door de zelfverklaarde democratische partijen werd tegengehouden.

Indien het over de grootste partij + de meeste voorkeurstemmen ging hadden ze vorige legislatuur toch al FDW als burgemeester gehad zeker?

Pas je - zoals onze democratische regering - nu ook al wetten retroactief aan, zelfs zonder dat ze ooit gestemd zijn?

Het ging NOOIT tussen FDW en PJ meiske!: het was enkel PJ die je dat liet geloven: de rechtstreekse verkiezingen van de burgemeester was door zijn eigen partij afgeschoten, lieve schat!

Nu is PJ enkel de persoon met de meeste voorkeurstemmen van de grootste partij. niet meer niet minder. En hij heeft zijn stemmen bij zijn "vrienden" gehaald: de coalitie!

Je zou met meer rood op je kaken gaan slapen indien je enige vorm van RESPECT had.

JANSSENS HEEFT GEWOON ZIJN EIGEN MATEN IN DE VOET GESCHOTEN!

Proficiat Patrick! Antwerpen is nu van A.
Bullshit van A tot Z.
Welk zelf vooropgesteld objectief heeft het VB bereikt (behalve dan de vooruitgang in la flandre profonde die gewoon mathematisch evident was), vertel me dat eens?
drosophila is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:51   #44
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Schandalig dat je vb kiezers zo durft noemen.
Het gevaar komt van een andere zijde, langzaam maar zeker infiltreren ze hun in de zogezegde verdraagzaame partijen.
Op naar volgend jaar !! En laat meer en meer mensen beseffen dat dit hun laatste kans is.
Geïntegreerde allochtonen die een rol vervullen in de lokale politiek, alsook in het interculturele verenigingsleven, zijn de beste garantie om anderen van de radicalisering te houden. Dat is toch zo. En enkele daarvan zullen doorgroeien en ook hun kansen krijgen in de nationale politiek.

Als je het daarover wil hebben: het VB zit in het parlement en in de commissies, en in vele gemeenten in de OCMW-raden. Dan hebben gematigde en geïntegreerde allochtonen zéker het recht om daar te zetelen. Want zij weten hoe je met weinig middelen ook goede dingen kan bereiken.
Jo Creten is offline  
Oud 9 oktober 2006, 21:54   #45
nednav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het is toch onvoorstelbaar op wat voor een puberale manier hier op bepaalde onderwerpen gereageerd kan worden. Zo zijn politieke discussies quasi onmogelijk aan het worden daar ze steeds in de weg worden gestaan door infantiele scheldtirades.
Ben ik het volledig mee eens..
nednav is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:00   #46
Jo Creten
Schepen

Standaard

Dat citaat van Lenin bevat misschien politieke wijsheid, maar er zijn humanere manieren om uw mening te zeggen he.
Jo Creten is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:02   #47
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Antwerpen: 35% was Dewinters EIGEN doelstelling (en die was al flink bijgesteld).
maar doe gerust verder hoor. tegen dit tempo halen jullie in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2222 de ABSOLUTE MEERDERHEID

en tja, wat de rest betreft: als je voor 't eerst opkomt kan je niet anders dan vooruitgaan natuurlijk
maar in vergelijking met 2004 boeren de fasco's duidelijk achteruit
de bruine pest is een halt toegeroepen
Wel ik weet het nog niet zo.
De zwarte pest, volgens u, is dan wel een halt toegeroepen maar is vervangen door de bruine pest hé.
De zwarte pest zijn wel nog altijd Vlamingen die mee betalen voor het rood/bruin systeem.
De Spa blijft in leven dank zij de massa allochtone stemmen, vooral in de steden dan.
Oud 9 oktober 2006, 22:03   #48
nednav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Dat citaat van Lenin bevat misschien politieke wijsheid, maar er zijn humanere manieren om uw mening te zeggen he.
"HUMOR"
nednav is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:06   #49
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn welgeveinsde medeleven
wat is nou eigenlijk de zin om dit als onderwerp te starten op een discussieforum?

Kan er aub een slot worden geplaatst op dit non-topic?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:07   #50
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Wel ik weet het nog niet zo.
De zwarte pest, volgens u, is dan wel een halt toegeroepen maar is vervangen door de bruine pest hé.
hahaha hihihi

Citaat:
De zwarte pest zijn wel nog altijd Vlamingen die mee betalen voor het rood/bruin systeem.
...én ze boeren achteruit in vergelijking met 2004

Citaat:
De Spa blijft in leven dank zij de massa allochtone stemmen, vooral in de steden dan.
Stel dat dat klopt, so what? Hebt u problemen met de democratie?
drosophila is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:10   #51
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat is nou eigenlijk de zin om dit als onderwerp te starten op een discussieforum?
De discussie "heeft het VB nu gewonnen of verloren" openen. Nu kan je je natuurlijk afvragen wat d�*�*r dan wel de zin van is.

Moeder, waarom leven wij?
drosophila is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:20   #52
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwerpen: 35% was Dewinters EIGEN doelstelling (en die was al flink bijgesteld).
maar doe gerust verder hoor. tegen dit tempo halen jullie in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2222 de ABSOLUTE MEERDERHEID

en tja, wat de rest betreft: als je voor 't eerst opkomt kan je niet anders dan vooruitgaan natuurlijk
maar in vergelijking met 2004 boeren de fasco's duidelijk achteruit
de bruine pest is een halt toegeroepen
Uw bruine pest zit in borgerroko,ge moogt er fier op zijn.
Marlboro is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:21   #53
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
hahaha hihihi

...én ze boeren achteruit in vergelijking met 2004

Stel dat dat klopt, so what? Hebt u problemen met de democratie?

Wahahaha,democratie,lol.
Marlboro is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:25   #54
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wahahaha,democratie,lol.
Toedeloe,frenesie,pop.
drosophila is offline  
Oud 9 oktober 2006, 22:32   #55
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit van A tot Z.
Welk zelf vooropgesteld objectief heeft het VB bereikt (behalve dan de vooruitgang in la flandre profonde die gewoon mathematisch evident was), vertel me dat eens?
Kijk is he drosophila als ik het zelfde systeem hanteer dan hetgene dat de Belgische tv zenders en de kranten in debatten en reportages doen met het VB verschiet ik ervan dat ze zelfs nog winst gemaakt hebben.
Gij hebt steeds de mond vol van democratie en verdraagzaamheid stel uzelf dan eens voor dat spa of vld of cd&v op dezelfde manier zouden behandeld worden,hoe democratisch zou u dat dan vinden?
Het manipuleren van kiezers via media en TV zou moeten verdwijnen,vermits er geen gelijke kansen gegeven worden aan iedereen.
Zo is het uitsluiten van 1 miljoen mensen van een onwaarschijnlijke brutaliteit dat niet verwacht wordt in een fatsoenlijk land,en niet omdat u er beter van zal worden he,maar de plaatskespakkers wel.
Als u nog gelooft in de deugdelijkheid van al onze politiekers bent u nog naiever dan ik dacht.
Goed,ze gaan samen besturen nadat alle schandalen onder de mat geveegt zijn en nadat men de kiezer met voorakkoorden voor schut heeft gezet,ik wens u veel succes met uw blindstaarderij.
Mijn ogen zijn open gegaan welke manieren er gebruikt worden om het doel te bereiken,politiek is een vuil,vuig,vies spelletje voor hun,en de slachtoffers ervan worden vergeten.
Oud 9 oktober 2006, 22:54   #56
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Bedankt vlaamse kiezers
colargo is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:15   #57
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kijk is he drosophila als ik het zelfde systeem hanteer dan hetgene dat de Belgische tv zenders en de kranten in debatten en reportages doen met het VB verschiet ik ervan dat ze zelfs nog winst gemaakt hebben.
Gij hebt steeds de mond vol van democratie en verdraagzaamheid stel uzelf dan eens voor dat spa of vld of cd&v op dezelfde manier zouden behandeld worden,hoe democratisch zou u dat dan vinden?
Het manipuleren van kiezers via media en TV zou moeten verdwijnen,vermits er geen gelijke kansen gegeven worden aan iedereen.
Zo is het uitsluiten van 1 miljoen mensen van een onwaarschijnlijke brutaliteit dat niet verwacht wordt in een fatsoenlijk land,en niet omdat u er beter van zal worden he,maar de plaatskespakkers wel.
Als u nog gelooft in de deugdelijkheid van al onze politiekers bent u nog naiever dan ik dacht.
Goed,ze gaan samen besturen nadat alle schandalen onder de mat geveegt zijn en nadat men de kiezer met voorakkoorden voor schut heeft gezet,ik wens u veel succes met uw blindstaarderij.
Mijn ogen zijn open gegaan welke manieren er gebruikt worden om het doel te bereiken,politiek is een vuil,vuig,vies spelletje voor hun,en de slachtoffers ervan worden vergeten.
Maar waar heeft u het in feite over? En vooral: wat heeft dat met de tegenvallende VB-uitslag te maken??
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:24   #58
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar waar heeft u het in feite over? En vooral: wat heeft dat met de tegenvallende VB-uitslag te maken??
Tegenvallende VB-uitslag ????
Komaan vb wint hier in het algemeen. Alleen worden ze steeds maar genegeerd. Blijft dit duren ????
Zonder media, met alle tegenkantingen.
Wat ik zou willen is dat bij de volgende verkiezingen de stemmen ZEKER moeten kunnen hertelt worden.
Oud 10 oktober 2006, 08:26   #59
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

---------

tegenvallende VB-uitslag ????

waar heeft U het toch over !!
Ik weet dat het propagandablaadje ' de morgen ' vandaag een speciale misleidende editie brengt om een VB-verlies van 80.000 stemmen tov de verkiezingen van 2004 te illustreren.
Die denkpiste is even oneerlijk als onlogisch.
Teneerste vergelijk je geen gemeenteraadsverkiezingen met federale of Vlaamse.
Ten tweede weet Yves Besmet maar al te best dat de resultaatkurve van de gemeenteraadsverkiezingen die van de federale en/of Vlaamse steeds achterna holt.
Dat betekent dat als je echt wil aantonen dat het Vlaams Belang achteruit gaat, je de huidige gemeenteraadsverkiezingen zal moeten vergelijken met de federale van volgend jaar , en wanneer die resultaten stagneren op het huidige niveau , dan kan je pas spreken van een achteruitgang of trendbreuk van het Vlaams Belang .....niet eerder

Laatst gewijzigd door bob. : 10 oktober 2006 om 08:32.
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:33   #60
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar mensen toch, ik heb hier toch al uitgelegd waarom de uitslag voor het VB wel degelijk tegenvalt. Reageer misschien eens op mijn argumenten.

Het VB bereikte nergens de vooropgestelde doelen (heb ze hieronder al opgesomd)

Laatst gewijzigd door drosophila : 10 oktober 2006 om 08:35.
drosophila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be