![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk? | |||
Ja, ik stem VB |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Ja, ik stem N-VA |
![]() ![]() ![]() |
22 | 48,89% |
Ja, ik stem CD&V |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Ja, ik stem SP.a-Spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, ik stem Agalev |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, ik stem VLD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 35,56% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw eigen volk is dan toch zo achterlijk dat ze nu al bijna 175 jaar België duldt.
Daar zeg je zowat... Duldt komt echter van GEduld. De Vlaming is een geduldig mens maar ook een vasthoudend mens anders was hij allang geen Vlaming meer maar een Franssprekende Belg. Straf toch dat die 'achterlijke' Vlaming nooit zo achterlijk was dat hij zich zelfs in tijdsspanne van 175 jaar niet heeft laten verfransen. En die intelligente 'Belgen' deden nog zo hun best...
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Als Franstalig kan ik niet stemmen voor een Vlaamse partij maar het is duidelijk dat Vlaanderen moet onafhankelijk worden. Alhoewel ik moeilijk zie hoe Brussel vlaams zou kunnen worden met een meerderheid van Franstalige inwoners en dus het feit dat Brussel een franstalige stad is (ik ben geboren en leef nog steeds in Brussel, ik weet dus waarover ik spreek). Een speciale statuut voor Brussel is de oplossing volgens mij.
En met Wallonië? Terug naar Frankrijk. We hebben dezelfde taal, ongeveer dezelfde cultuur en mentaliteit, we kijken zelfs meer naar de Franse zenders dan naar onze zenders, enz.............. Wat in Vlaanderen gebeurt, interesseert ons helemaal niet. Frankrijk beschouw ik toch al als mijn land om eerlijk te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt echter ook: Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat Benjamin het zelf eigenlijk niet weet. Hij lijkt me op zo'n gefrustreerde Franstalige die denkt dat de flaminganten wijd verspreid zijn en het pleit gewonnen hebben. Als hij hier een beetje verder surft, zal hij wel gauw van idee veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Of benjamin doet zich anders voor dan wie hij is ... 8)
enfin , voor aan 150 te komen : ge weet wel , zo van die mensen die zich voor als hun tegenstanders uitegeven om diezelfde tegenstanders alzo in een slecht daglicht te plaatsen of diezelfde tegenstanders hun eigen ideologie te gebruiken om de eigen doelen te kunnen gebruiken . (eindelijk 150 oef )
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Benjamin kan ook echt zijn, natuurlijk. Je hebt immers zowel Nederlandstaligen die dromen van een Diets Rijk als Franstaligen die zich bij la France willen aansluiten. Ze doen maar, ik heb geen problemen met die ultra-marginale stromingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Waar staan de rattachisten dan electoraal?
De BUB heeft het, als een van de jongste partijen van België, bij de laatste verkiezingen heel goed gedaan. Ondanks een zeer beperkt werkbudget hebben wij verhoudingsgewijs meer stemmen binnengehaald per uitgegeven euro dan enige andere partij. Wij hebben groeipotentieel.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Benjamin, niks verbiedt u om in Frankrijk te gaan wonen als u zich hier niet goed voelt. Brussel zal echter nooit Frans worden. Het is en blijft Belgisch, al was het maar omdat de overgrote meerderheid van de Brusselaars dat zo wil.
Het verkiezingsdebacle van de rattachisten al vergeten? Die hebben er wat méér geld in gestopt dan onze 2.000 euro. |
![]() |
![]() |