Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 16:56   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het is hier toch niet slecht leven? U gaat toch niet ontkennen dat onze contreien een grote materiële rijkdom kennen?
Ga dat vooral deze winter eens vertellen aan de daklozen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 16:58   #42
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ga dat vooral deze winter eens vertellen aan de daklozen.
Velen onder hen worden ook van de Westerse welvaart uigesloten. Hetzelfde schuitje als migranten vaak.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 16:59   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar besef jij dan niet dat er tussen het vliegtuig en de uitgang van de luchthaven heel veel terrein licht, of denk je dat de piloot mee zal gaan , op het meisje passen tot ze familie vinden? Ik herhaal ze kunnen voor illegalen politie meesturen die ter plaatse gaat dan kunnen ze dat voor dit ook, terrechte veroordeling dus.
Tussen wat ik wéét en wat jij niet beseft ligt blijkbaar nog meer open terrein. Minderjarige kinderen die begeleid worden door het cabinepersoneel (stewards en stewardessen), worden BEGELEID tot aan de afgesproken plaats waar opvangende familieleden het kind ophalen;

Je gaat als familielid evenmin verdwijnen met de noorderzon vooraleer je ziet dat het kind veilig en wel aan boord is gegaan en de verantwoordelijkheid overgedragen werd aan het cabinepersoneel. Iets wat "nonkel Congolees" dus duidelijk niet heeft gedaan, noch "tante Congolees" die niet kwam opdagen om hetkind op te pikken. Voor hetzelfde geld mag "mama Congolees" ook wel lekker uit haar ouderlijke rechten worden ontzet, want dat zou mij als vlaamse nele ook wel kunnen overkomen als ik mijn kinderen losweg op die manier liet begeleiden terwijl ikzelf allang het noorderpad had gekozen met achterlating van mijn kinderen!

Maar nee! eerst kijken naar het kleurtje (ho! congolees! ho! die zijn gewoon af en toe wat kroost ergens op luchthavens te verliezen) en dan de Belgische belastingbetaler (ook kijken naar het kleurtje - ho! ze sturen kinderen zonder hun ouders op het vliegtuig!) laten opdraaien!

Stop toch eens met onnozelheden te schrijven als je er totaal niks van afweet?

Misschien had men het kind gewoonweg in een weeshuis moeten stoppen en opgeven voor adoptie! Zonder familie geraakte het toch nergens en de boete die haar moeder nu op haar bil kan schrijven had nog beter kunnen gebruikt worden als opleidingsgeld.

Laatst gewijzigd door circe : 16 oktober 2006 om 17:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 08:52   #44
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tussen wat ik wéét en wat jij niet beseft ligt blijkbaar nog meer open terrein. Minderjarige kinderen die begeleid worden door het cabinepersoneel (stewards en stewardessen), worden BEGELEID tot aan de afgesproken plaats waar opvangende familieleden het kind ophalen;
En als e NIEMAND is? Er was geen familie om het kind op te halen, dus hebben ze het maar daar gelaten want steward zal zich niet in hartje kinshasha gaan wagen om een kind af te zetten, heeft daar trouwens geen tijd en middelen voor. Het was onverantwoord hoe je het ook draait of keert.
Citaat:
Je gaat als familielid evenmin verdwijnen met de noorderzon vooraleer je ziet dat het kind veilig en wel aan boord is gegaan en de verantwoordelijkheid overgedragen werd aan het cabinepersoneel. Iets wat "nonkel Congolees" dus duidelijk niet heeft gedaan, noch "tante Congolees" die niet kwam opdagen om hetkind op te pikken. Voor hetzelfde geld mag "mama Congolees" ook wel lekker uit haar ouderlijke rechten worden ontzet, want dat zou mij als vlaamse nele ook wel kunnen overkomen als ik mijn kinderen losweg op die manier liet begeleiden terwijl ikzelf allang het noorderpad had gekozen met achterlating van mijn kinderen!
Maakt mij niks uit, het is niet omdat de tante of oom faalt dat de belgische overheid dit ook moet doen.
Citaat:
Stop toch eens met onnozelheden te schrijven als je er totaal niks van afweet?
Stop nu toch eens wanhopig de belgische overheid te verdedigen die blunderde gewoon omdat een zwarte persoon wat van jouw geld kreeg.
Citaat:
Misschien had men het kind gewoonweg in een weeshuis moeten stoppen en opgeven voor adoptie! Zonder familie geraakte het toch nergens en de boete die haar moeder nu op haar bil kan schrijven had nog beter kunnen gebruikt worden als opleidingsgeld.
Nee het is toch simpel? Belgie had het begeleid naar daar moeten sturen, of terug moeten nemen naar belgie als er niemand daar was om het op te vangen, belgie deed dit niet en is dus terrecht veroordeeld omdat het het kind daar dumpte.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 09:11   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En waar had men het kind dan moeten dumpen als het terug in Belgie was?
Oud 17 oktober 2006, 09:13   #46
k9

Standaard

Citaat:
En waar had men het kind dan moeten dumpen als het terug in Belgie was?
Kinderopvang? Wat gebeurd er nu met kinderen van wie de ouders sterven in een ongeluk bijvoorbeeld? Die worden toch ook niet zomaar gedumpt op straat? Hopen dat hun familie hen vind?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 17 oktober 2006, 09:16   #47
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En als e NIEMAND is? Er was geen familie om het kind op te halen, dus hebben ze het maar daar gelaten want steward zal zich niet in hartje kinshasha gaan wagen om een kind af te zetten, heeft daar trouwens geen tijd en middelen voor. Het was onverantwoord hoe je het ook draait of keert.Maakt mij niks uit, het is niet omdat de tante of oom faalt dat de belgische overheid dit ook moet doen. Stop nu toch eens wanhopig de belgische overheid te verdedigen die blunderde gewoon omdat een zwarte persoon wat van jouw geld kreeg.
Nee het is toch simpel? Belgie had het begeleid naar daar moeten sturen, of terug moeten nemen naar belgie als er niemand daar was om het op te vangen, belgie deed dit niet en is dus terrecht veroordeeld omdat het het kind daar dumpte.
En waar was jij K9 om dat kindje op te vangen?
In jouw plaats zou ik vanaf nu een kamp opslaan in Zaventem ; je kan je dan gaan bekommeren over elk kindje dat er geloosd wordt door zijn familie.
Da's toch maar een kleintje voor een progressieve als jij ...En het spreekt voor zich dat jij als warmhartige, ultrasociale progressieve alle kosten voor jouw rekening neemt. Da's toch de evidentie zelve, nietwaar?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 09:21   #48
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En waar was jij K9 om dat kindje op te vangen?
In jouw plaats zou ik vanaf nu een kamp opslaan in Zaventem ; je kan je dan gaan bekommeren over elk kindje dat er geloosd wordt door zijn familie.
Da's toch maar een kleintje voor een progressieve als jij ...
Goh hadden ze gevraagd had ik dat kind gerust een week willen opvangen hoor, de dochters zouden he tleuk gevonden hebben.
Citaat:
En het spreekt voor zich dat jij als warmhartige, ultrasociale progressieve alle kosten voor jouw rekening neemt. Da's toch de evidentie zelve, nietwaar?
Ach ja de volle enkele tientallen €'s? Zal wel lukken. Blijkbaar vind jij het normaal dat men 5jarigen dumpt in een vreemde stad zonder familie in de buurt maar ik en gelukkig de rechter niet .

Oud 17 oktober 2006, 11:05   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als e NIEMAND is? Er was geen familie om het kind op te halen, dus hebben ze het maar daar gelaten want steward zal zich niet in hartje kinshasha gaan wagen om een kind af te zetten, heeft daar trouwens geen tijd en middelen voor.
Er was ook geen familie in België om het kind op te halen en volgens u is onze overheid dan verantwoordelijk. Waarom zou de overheid daar dan niet verantwoordelijk zijn ?
Het gaat dan nog om hun eigen onderdaan.
Oud 17 oktober 2006, 11:11   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh hadden ze gevraagd had ik dat kind gerust een week willen opvangen hoor, de dochters zouden he tleuk gevonden hebben.
.
Maar één week, en daarna ?
Misschien zouden de dochters het minder leuk beginnen vinden als volgende maand de zusjes en broertjes ook komen aankloppen om bij u in te trekken.
Oud 17 oktober 2006, 11:31   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een leuke denkpiste die nu is geopend:

Je komt uit arm Afrika, je dumpt je kinderen onbegeleid in België en een paar jaar later krijg je 35.000 euro op je rekening gestort!

Hoeveel reclame zou men daar al voor gemaakt hebben ginder?

Misschien staat er wel: "2 dumpen voor 70.000 Euro, bij een derde krijg je 10% extra".

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2006 om 11:33.
Oud 17 oktober 2006, 12:08   #52
k9

Standaard

Citaat:
Er was ook geen familie in België om het kind op te halen en volgens u is onze overheid dan verantwoordelijk. Waarom zou de overheid daar dan niet verantwoordelijk zijn ?
Het gaat dan nog om hun eigen onderdaan.
En? Dus omdat een 5jarige niet de nationaliteit heeft mag je ermee doen wat je wil? Leuke mentaliteit, ofdat die nu belg was of niet maakt niet uit, een 5jarig kind laat je niet alleen achter.

Oud 17 oktober 2006, 12:10   #53
k9

Standaard

Citaat:
Maar één week, en daarna ?
Misschien zouden de dochters het minder leuk beginnen vinden als volgende maand de zusjes en broertjes ook komen aankloppen om bij u in te trekken.
Onbestaande zusjes en broerjtes? Redelijk moeilijk , en zelfs in belgie moet men na een week toch een oplossing vinden he? En een maand kan ook hoor, vorig jaar heeft er hier een bolivaanse vriendin met haar dochter een maandenhalf gelogeerd. Blijkbaar voor sommige mensen ondenkbaar zoiets .

Oud 17 oktober 2006, 12:13   #54
k9

Standaard

Citaat:
Ik vind het een leuke denkpiste die nu is geopend:

Je komt uit arm Afrika, je dumpt je kinderen onbegeleid in België en een paar jaar later krijg je 35.000 euro op je rekening gestort!

Hoeveel reclame zou men daar al voor gemaakt hebben ginder?

Misschien staat er wel: "2 dumpen voor 70.000 Euro, bij een derde krijg je 10% extra".
Dan negeer je natuurlijk compleet de realiteit (zoals altijd) de moeder was in canda, het kind ging naar daar maar mocht niet van belgie, belgie hield het kind tegen, belgie sloot het 2 maand op in een gesloten instelling en dumpte het vervolgens terug in afrika. Moest belgie het kind laten paseren hebben had het 2 maand vroeger in canada bij haar moeder geweest.

Maar ongetwijfeld was het een complot van enkele (s)linkse douaniers?

Oud 17 oktober 2006, 12:22   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Enig idee waarom nonkel Congolees die in Nederland woonde, samen met het kind naar Belgie kwam om het naar Canada te laten vliegen?

Iets mis met Schiphol? of KLM?
Oud 17 oktober 2006, 12:31   #56
k9

Standaard

Citaat:
Enig idee waarom nonkel Congolees die in Nederland woonde, samen met het kind naar Belgie kwam om het naar Canada te laten vliegen?

Iets mis met Schiphol? of KLM?
je word echt wel wanhopig he? Ze kozen de slechte luchtvaartmaatschppij? Is dat een nieuw standpunt van het VB? enkel belgen mogen nog op belgische luchtvaartmaatschapijen? Eigen volk alleen of zoiets?

Weet ik veel, omdat belgische maatschappijne veel op hun ex kolonie vliegen? Goedkoop zijn? Er een vlucht was op die datum,...

Oud 17 oktober 2006, 13:51   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Dus omdat een 5jarige niet de nationaliteit heeft mag je ermee doen wat je wil? Leuke mentaliteit, ofdat die nu belg was of niet maakt niet uit, een 5jarig kind laat je niet alleen achter.
Absoluut mee eens.
De oom mag een deftige boete krijgen en opdraaien voor alle kosten die gemaakt zijn.
Oud 17 oktober 2006, 13:56   #58
k9

Standaard

Citaat:
Absoluut mee eens.
De oom mag een deftige boete krijgen en opdraaien voor alle kosten die gemaakt zijn.
Idd, en de moeder zelf mag ook eens bekeken worden, ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is enkele maanden geleden maar je kind achterlaten ??

Maakt weinig uit voor belgie.

Oud 17 oktober 2006, 14:03   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je word echt wel wanhopig he? Ze kozen de slechte luchtvaartmaatschppij? Is dat een nieuw standpunt van het VB? enkel belgen mogen nog op belgische luchtvaartmaatschapijen? Eigen volk alleen of zoiets?

Weet ik veel, omdat belgische maatschappijne veel op hun ex kolonie vliegen? Goedkoop zijn? Er een vlucht was op die datum,...
Ge wordt inderdaad wanhopig geloof ik.
Straks gaat ge er ook nog Hitler bijsleuren zeker?
De vraag leek mij nochtans vrij duidelijk.
Waarom dumpt een Kongolese oom die in Nederland woont en kind dat hij naar canada brengt in België ?
Oud 17 oktober 2006, 14:03   #60
Banneling

Standaard

Citaat:
k9;2 Blijkbaar vind jij het normaal dat men 5jarigen dumpt in een vreemde stad zonder familie in de buurt maar ik en gelukkig de rechter niet .
Nee, ik vind het niet normaal dat congolezen hun nichtjes dumpen in Zaventem.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be