![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Serieus : leg de ideeën en het programma (op maatschappelijk gebied) van D'66 en SPirit naast elkaar en je hebt op Belgo-Nederlandse verschillen na identieke partijen .. & die noemen zich beide "Linksliberaal". Het is niet zo lang geleden dat diverse VB-ers, NV-A'ers, SPiritisten en VLD-ers samen in één partij zaten nl. "Volksunie" weet je wel.. een bepaalde "font" blijft altijd.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat voordeel heeft VLOTT wel gehad dat je binnen één lijst zoveel voorkeurstemmen mag geven als je wilt, zonder het VB ben ik zeker dat je niet veel van VLOTT had gehoord
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Het kartel met het VB was gewoon dom van zowel VLOTT als het VB. Zonder kartel zou het VB waarschijnlijk gelijke resultaten hebben gehaald, maar tezelfdertijd zou VLOTT ook tal van rechts-liberale kiezers hebben kunnen aantrekken, die het momenteel laten linksliggen omwille van haar kartel met het VB. De reacties op dit forum illustreren dit duidelijk. Rechts Vlaanderen zou daarom meer voordeel hebben gehaald uit de onafhankelijkheid van beide partijen.
VLOTT wou waarschijnlijk gewoon op veilig spelen door te profiteren van de bekendheid van het VB, maar daardoor stelt ze net haar eigen geloofwaardigheid in vraag. Spijtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() 1) is VLOTT nu libertarisch of niet?
2) verwerpen libertariërs nu de links-rechts as of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat VLOTT het best past in de libertarische paleo-conservatieve strekking a la Edmund Burke.
Ik denk niet dat hier een verschil is tussen libertariërs en anderen. De links-rechts as is achterhaald en iedereen met een beetje intelligentie en een degelijk begrip van de samenleving zou moeten weten hoe simplistisch deze constructie werkelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Wel vreemd dat er op hun openingscongres enkele maanden terug amper tachtig (80!) aanwezigen waren. Dat wil zeggen dat quasi 100% van die congresgangers op de lijst stond en er goeddeels één vierde verkozen is ook! In die zin heeft VLOTT haar uiterst beperkte kader (waarvan er dan nog een stel clowns tussen zitten zoals Hendrik Boonen) en weinig gespreidde (buiten provincie Antwerpen quasi onbestaande) werking toch maximaal doen renderen via het kartel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Wel vreemd dat er op hun openingscongres enkele maanden terug amper tachtig (80!) aanwezigen waren. Dat wil zeggen dat quasi 100% van die congresgangers op de lijst stond en er goeddeels één vierde verkozen is ook! In die zin heeft VLOTT haar uiterst beperkte kader (waarvan er dan nog een stel clowns tussen zitten zoals Hendrik Boonen) en weinig gespreidde (buiten provincie Antwerpen quasi onbestaande) werking toch maximaal doen renderen via het kartel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() VLOTT is niet libertarisch.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 15 oktober 2006 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die laatste is eerder een klassiek-liberale partij, alhoewel ze, jammer genoeg, ook wel wat conservatieve en nationalistische tendenzen (zie bvb de stellingname omtrent immigratie) vertoont. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 16 oktober 2006 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Allez, ik zie Coveliers nog niet pleiten voor de volledige afschaffing van de verzorgingsstaat of de legalisering van alle drugs.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Casca houdt niet van conservatisme en nationalisme, maar wel van legalisering van alle drugs, en zal dus zijn heil elders moeten zoeken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar na het platte opgaan in de VLD? Neen, wat mij betreft is Vivant deel van het regime geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |