![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u de BUB geloofwaardig? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 25,00% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 75,00% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() federaliseer de gemeenten : NU !!! Vrijheid aan de gemeenten : NU !!! ![]() tot zovere , het belachelijke federalisme ...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Als de nood aanwezig is om Vlaanderen of bepaalde gemeenten te federaliseren dan zie ik niet in wat daar zo belachelijk aan is. Ik weet dat het bestuurlijk apparaat in kwestie voor de meeste BUB'ers eerst komt en dan pas de bestuurlijke realiteit maar er zijn mensen die dat net even anders zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Zeg, die Kris De Schouwer die onder die Coudenberggroep staat, dat is toch iemand anders dan die politieke professor die altijd mag opdraven op de vrt, bijvoorbeeld met de stemtest?
Indien het één en dezelfde persoon betreft, zou dat toch wel heel verregaand zijn. En zou ik ook begrijpen waarom de enige vraag over het vlaams-nationalisme ging over splitsing van voetbal (een duidelijke beschadigingspoging vanuit de opstellers). Tacitus, verander je naam in Catilina. Dan zijn Zorroaster en Knuppel jouw Cicero. (aangezien je het niet begrijpt en je toch niet te ver zou moeten zoeken: dit is geen compliment aan jouw adres, taci) ![]()
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi dat ge Tacitus beschouwt als een revolutionaire leider met duizenden aanhangers, die klaar zijn om voor het Vaderland en hun idealen de gevestigde orde ten val te brengen. Echter, wij zullen slagen, Cicero kan immers nooit meer geëvenaard worden. En waar gij past in dit verhaal? Ik weet niet... een onbelangrijke dienaar of zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ja, het is die Kris de Schouwer die -terecht- opmerkte dat een Unitaire Staat op meer steun zou kunnen rekenen dan een verdere uitholling van de Belgische Federale Staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Sorry hoor, maar als dat écht dezelfde is, vind ik dat een aanfluiting van de wetenschap en van de "objectiviteit" van de vrt.
De politieke wereld laten beoordelen door een rabiaat belgicist is schandalig. Nu vertrouw ik die stemtestdingen en die opiniepeilingen zéker niet meer. Iemand die vanuit universitaire kringen de politiek aanschouwt, dient objectief te zijn, niet gelinkt aan partij of beweging. Dus geen vlaams-nationalist, en ook geen belgicist! Patriot, wat Tacitus-Catilina betreft: Catilina was een revolutionair die de republiek wilde omverwerpen om een soort alleenheerschappij (koningschap?) uit te vaardigen. Ik begrijp dat je sympathie hebt voor die kerel. Helaas was hij enkel gesteund door een stel dronkelappen. En neen, dat is geen sneer naar de BUB. Of... ![]()
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, en met Siegfried Bracke, Vlaams-nationalist, hebt ge geen probleem zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beschreef Sallustius immers niet mooi hoe Catilina en de zijnen, in die laatste beslissende veldslag, als leeuwen vochten tegen de troepen van de Romeinse Staat? Hoe ze onbevreesd, en vervuld door patriotisme vochten voor hun vrijheid en Vaderland? Mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu ken ik Kris de Schouwer al menige jaren en ik zou hem toch heus geen radicaal unitarist durven te noemen. Het is een man met een bijzonder grote politieke kennis (niet meer dan logisch voor een politicoloog natuurlijk, mais bon
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |