Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u de BUB geloofwaardig?
ja 9 25,00%
neen 27 75,00%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2003, 16:30   #41
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Moeilijke vraag. De geloofwaardigheid van de BUB hangt immers samen met hun zeer laag niveau. En zoals we weten past een laag niveau perfect bij hetgeen zij als reactionaire nostalgici verdedigen: de belgische staat.
reactionaire nostalgici ? zoals mensen die zich Guderian noemen op het net ???
wat heeft dat de maken met reactionair?
Oud 28 oktober 2003, 16:31   #42
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
1) Ik wist niet dat Vlaanderen ambities had. Vraagt u het haar zelf eens anders?
Verder bepleit de N-VA consequent de subsidiariteit, wat inhoudt dat bevoegdheden op het niveau moeten komen waar ze horen, of dat nu gemeentelijk, Vlaams of Europees is.
Wij verwerpen het krampachtige unitarisme uit nationalistische emotionele overwegingen dat de BUB hanteert.
Dat zou grappig zijn: federalizeer Vlaanderen kan het nog onnozeler?
Tuurlijk ; federaliseer gewoon de provincies en daarna misschien ook nog de gemeentes zodat allemaal die kleine gemeentes die bij de vorming van de fusiegemeentes opgeslokt zijn , terug vrij zijn en zelf kunnen beslissen over alles . Zodat deze niet meer gebonden zijn in een krampachtige unitaristische fusiegemeente die het resultaat is van een verderfelijk unitarisme door de staat ingegeven . Zodat deze kleintjes , die geen bindingen hebben met de grote gemeente , waar ze nu onder resorteren , terug vrij zijn en hun inwoners niet meer moeten opdraaien en betalen voor de problemen van de centra van deze fusiegemeenten . Zodat zij niet langer het wingebied zijn voor de grote gemeentebesturen die hen kleinerend behandelen , hun dialect niet willen spreken , ...

federaliseer de gemeenten : NU !!!

Vrijheid aan de gemeenten : NU !!!

tot zovere , het belachelijke federalisme ...

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 16:42   #43
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Als de nood aanwezig is om Vlaanderen of bepaalde gemeenten te federaliseren dan zie ik niet in wat daar zo belachelijk aan is. Ik weet dat het bestuurlijk apparaat in kwestie voor de meeste BUB'ers eerst komt en dan pas de bestuurlijke realiteit maar er zijn mensen die dat net even anders zien.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 17:39   #44
Henry
Burgemeester

Standaard

Zeg, die Kris De Schouwer die onder die Coudenberggroep staat, dat is toch iemand anders dan die politieke professor die altijd mag opdraven op de vrt, bijvoorbeeld met de stemtest?

Indien het één en dezelfde persoon betreft, zou dat toch wel heel verregaand zijn. En zou ik ook begrijpen waarom de enige vraag over het vlaams-nationalisme ging over splitsing van voetbal (een duidelijke beschadigingspoging vanuit de opstellers).

Tacitus, verander je naam in Catilina. Dan zijn Zorroaster en Knuppel jouw Cicero.
(aangezien je het niet begrijpt en je toch niet te ver zou moeten zoeken: dit is geen compliment aan jouw adres, taci)
Oud 28 oktober 2003, 18:01   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Zeg, die Kris De Schouwer die onder die Coudenberggroep staat, dat is toch iemand anders dan die politieke professor die altijd mag opdraven op de vrt, bijvoorbeeld met de stemtest?

Indien het één en dezelfde persoon betreft, zou dat toch wel heel verregaand zijn. En zou ik ook begrijpen waarom de enige vraag over het vlaams-nationalisme ging over splitsing van voetbal (een duidelijke beschadigingspoging vanuit de opstellers).

Tacitus, verander je naam in Catilina. Dan zijn Zorroaster en Knuppel jouw Cicero.
(aangezien je het niet begrijpt en je toch niet te ver zou moeten zoeken: dit is geen compliment aan jouw adres, taci)

Mooi dat ge Tacitus beschouwt als een revolutionaire leider met duizenden aanhangers, die klaar zijn om voor het Vaderland en hun idealen de gevestigde orde ten val te brengen. Echter, wij zullen slagen, Cicero kan immers nooit meer geëvenaard worden.

En waar gij past in dit verhaal? Ik weet niet... een onbelangrijke dienaar of zo...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 18:03   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ja, het is die Kris de Schouwer die -terecht- opmerkte dat een Unitaire Staat op meer steun zou kunnen rekenen dan een verdere uitholling van de Belgische Federale Staat.
Oud 28 oktober 2003, 18:10   #47
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En ja, het is die Kris de Schouwer die -terecht- opmerkte dat een Unitaire Staat op meer steun zou kunnen rekenen dan een verdere uitholling van de Belgische Federale Staat.
En van waar haalde die man die visie dan wel? Of was het een persoonlijke hersenkronkel?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 18:17   #48
Henry
Burgemeester

Standaard

Sorry hoor, maar als dat écht dezelfde is, vind ik dat een aanfluiting van de wetenschap en van de "objectiviteit" van de vrt.
De politieke wereld laten beoordelen door een rabiaat belgicist is schandalig. Nu vertrouw ik die stemtestdingen en die opiniepeilingen zéker niet meer.

Iemand die vanuit universitaire kringen de politiek aanschouwt, dient objectief te zijn, niet gelinkt aan partij of beweging. Dus geen vlaams-nationalist, en ook geen belgicist!

Patriot, wat Tacitus-Catilina betreft: Catilina was een revolutionair die de republiek wilde omverwerpen om een soort alleenheerschappij (koningschap?) uit te vaardigen. Ik begrijp dat je sympathie hebt voor die kerel. Helaas was hij enkel gesteund door een stel dronkelappen. En neen, dat is geen sneer naar de BUB. Of...
Oud 28 oktober 2003, 18:25   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar als dat écht dezelfde is, vind ik dat een aanfluiting van de wetenschap en van de "objectiviteit" van de vrt.
De politieke wereld laten beoordelen door een rabiaat belgicist is schandalig. Nu vertrouw ik die stemtestdingen en die opiniepeilingen zéker niet meer.

Iemand die vanuit universitaire kringen de politiek aanschouwt, dient objectief te zijn, niet gelinkt aan partij of beweging. Dus geen vlaams-nationalist, en ook geen belgicist!

Patriot, wat Tacitus-Catilina betreft: Catilina was een revolutionair die de republiek wilde omverwerpen om een soort alleenheerschappij (koningschap?) uit te vaardigen. Ik begrijp dat je sympathie hebt voor die kerel. Helaas was hij enkel gesteund door een stel dronkelappen. En neen, dat is geen sneer naar de BUB. Of...

Ah, en met Siegfried Bracke, Vlaams-nationalist, hebt ge geen probleem zeker?
Oud 28 oktober 2003, 18:27   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik had altijd meer sympathie voor Cicero, maar als gij bepaalt wie wie is, dan neem ik het recht om de positieve kanten van Catilina, die hij toch wel had, te belichten.
Oud 28 oktober 2003, 18:30   #51
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beschreef Sallustius immers niet mooi hoe Catilina en de zijnen, in die laatste beslissende veldslag, als leeuwen vochten tegen de troepen van de Romeinse Staat? Hoe ze onbevreesd, en vervuld door patriotisme vochten voor hun vrijheid en Vaderland? Mooi.
Oud 28 oktober 2003, 21:07   #52
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Nu ken ik Kris de Schouwer al menige jaren en ik zou hem toch heus geen radicaal unitarist durven te noemen. Het is een man met een bijzonder grote politieke kennis (niet meer dan logisch voor een politicoloog natuurlijk, mais bon ) en hij zal in zijn commentaren steeds objectief pogen te blijven. Dit wou ik toch wel even kwijt, want ik heb geen idee waar deze discussie voor het overige over ging, maar ik vind het nogal verwerpelijk dat er hier op dit forum zo vaak op de man in plaats van op de bal wordt gespeeld.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 17:02   #53
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Nu ken ik Kris de Schouwer al menige jaren en ik zou hem toch heus geen radicaal unitarist durven te noemen. Het is een man met een bijzonder grote politieke kennis (niet meer dan logisch voor een politicoloog natuurlijk, mais bon ) en hij zal in zijn commentaren steeds objectief pogen te blijven. Dit wou ik toch wel even kwijt, want ik heb geen idee waar deze discussie voor het overige over ging, maar ik vind het nogal verwerpelijk dat er hier op dit forum zo vaak op de man in plaats van op de bal wordt gespeeld.
Mooi Verdedig Catilina nu ook maar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be