Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 23:13   #41
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
[Is het Liberaal Appel ook voor samenwerking met de VLD?? Trouwens in welke partij was u vroeger actief Mijnheer Van Nespen als ik vragen mag voor het L.A werd opgericht???
Net als wat voor het Vlaams Blok gezegd is willen we ook met de VLD samenwerken, mits dezelfde voorwaarden.
Vooral met het evenwaardigheidsprincipe zou mi. vooral de VLD een probleem hebben.

Voordat ik bij het Liberaal Appel actief werd was ik bij de VLD.
Zij werden mij echter net iets te link(s) en dus was het Liberaal Appel voor mij een godsgeschenk!

Wat vindt u persoonlijk dan van iemand als een André Gantman of een Hugo Coveliers??? U kunt onmogelijk beweren dat deze personen een links profiel hebben. Volgens mij denk ik dat het L.A beter een beweging binnen de VLD gebleven was en dat Dhr. Beysen beter had geprobeerd de VLD terug op het "rechtse" spoor te doen krijgen. Ik geef toe dat ik ook op het L.A heb gestemd vorige verkiezingen maar een score van iets méér als 1 procent is helaas te weinig om te wegen op het politieke toneel.
Oud 23 oktober 2003, 23:17   #42
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
[Is het Liberaal Appel ook voor samenwerking met de VLD?? Trouwens in welke partij was u vroeger actief Mijnheer Van Nespen als ik vragen mag voor het L.A werd opgericht???
Net als wat voor het Vlaams Blok gezegd is willen we ook met de VLD samenwerken, mits dezelfde voorwaarden.
Vooral met het evenwaardigheidsprincipe zou mi. vooral de VLD een probleem hebben.

Voordat ik bij het Liberaal Appel actief werd was ik bij de VLD.
Zij werden mij echter net iets te link(s) en dus was het Liberaal Appel voor mij een godsgeschenk!

Wat vindt u persoonlijk dan van iemand als een André Gantman of een Hugo Coveliers??? U kunt onmogelijk beweren dat deze personen een links profiel hebben. Volgens mij denk ik dat het L.A beter een beweging binnen de VLD gebleven was en dat Dhr. Beysen beter had geprobeerd de VLD terug op het "rechtse" spoor te doen krijgen. Ik geef toe dat ik ook op het L.A heb gestemd vorige verkiezingen maar een score van iets méér als 1 procent is helaas te weinig om te wegen op het politieke toneel.
Vraag aan Herman De Croo wat hij tegen Ward Beysen heeft gezegt toen deze de VLD verliet(ligt in de lijn van Bluelagune zijn opmerking).
Dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 23:21   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat was een inkoppertje.

Zijn jullie nu voor of tegen een samenwerking met het Vlaams Blok?
Hier volgt de goal!

Wij zijn niet tegen een samenwerking met het Vlaams Blok.

Hier volgt de effect-bal:

Wij zijn niet tegen een samenwerking, als deze op de volgende principes gestoeld is:

a) Het Vlaams Blok aanvaardt ons als evenwaardige partner.

b) Het Vlaams Blok aanvaardt het feit dat bij ons de Liberale principes eerst komen. Wanneer een voorstel van hen ingaat tegen deze principes, dan is er geen sprake van samenwerking meer.

Ik hoor Rik al roepen: "DAAR IS EEEM, GOAAAAL GOAAAL!
Wasda nu voor flauwe kul. Je hebt 1% van de stemmen en je stelt zelf voorwaarden? Ik zie Dewinter al inbinden.

Hoedanook, ik begrijp dat Ward Beysen graag met het Blok samenwerkt. Maar er zijn meer leden van het L.A. die ertegen zijn dan omgekeerd. En jullie zijn al niet met zoveel (en dat is echt heeeeel zacht uitgedrukt).
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 23:23   #44
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel,

Ik heb bewondering voor deze beide bekwame politici.
Zij hebben echter reeds aan den lijve ondervonden, dat rechts-conservatieve ideeën binnen de VLD niet meer geduld worden.

Net zoals Ward Beysen dat ondervonden heeft.
We hebben lang genoeg roepende in de woestijn gespeeld binnen de VLD.
Het is niet gelukt om de VLD terug op het spoor van de weldenkende traditionele VLD te brengen. Daarom zijn we ook onafhankelijk naar de kiezer getrokken.

Inderdaad, onze eerste uitslag was enorm erbarmelijk.
Maar we zijn er wel! En elke dag weer bewijst de VLD hoe hard een echt conservatief-liberaal alternatief als onze partij wel nodig is.
Alle partijen zijn klein begonnen en ik geloof rotsvast dat we zullen groeien omdat de mensen (vooral ontevreden VLD'ers) nu ook wel doorhebben dat De Gucht & Co hen een rad voor de ogen hebben gedraaid!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 23:25   #45
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
[Wasda nu voor flauwe kul. Je hebt 1% van de stemmen en je stelt zelf voorwaarden? Ik zie Dewinter al inbinden.

Hoedanook, ik begrijp dat Ward Beysen graag met het Blok samenwerkt. Maar er zijn meer leden van het L.A. die ertegen zijn dan omgekeerd. En jullie zijn al niet met zoveel (en dat is echt heeeeel zacht uitgedrukt).
Wil U deze opmerking een beetje uitleggen aub?
Vooral uw informatiebronnen in deze interesseren mij.

Oud 23 oktober 2003, 23:28   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
[Wasda nu voor flauwe kul. Je hebt 1% van de stemmen en je stelt zelf voorwaarden? Ik zie Dewinter al inbinden.

Over welk stuk heb je uitleg nodig? Over de flauwe kul? Of over jullie dunne ledenaantal.
Oud 23 oktober 2003, 23:29   #47
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft het Liberaal Appel verweselijkt zodat de uitslag van haar volgende deelname aan de verkiezingen minder erbarmelijk gaat zijn.
Wanneer mogen wij o.a. een politici van het Liberaal Appel verwachten binnen een politiek debat op de VRT of de VTM
Oud 23 oktober 2003, 23:30   #48
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over welk stuk heb je uitleg nodig? Over de flauwe kul? Of over jullie dunne ledenaantal.
Beide verkaart het meest, denk ik?

Oud 23 oktober 2003, 23:36   #49
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel,

Ik heb bewondering voor deze beide bekwame politici.
Zij hebben echter reeds aan den lijve ondervonden, dat rechts-conservatieve ideeën binnen de VLD niet meer geduld worden.

Net zoals Ward Beysen dat ondervonden heeft.
We hebben lang genoeg roepende in de woestijn gespeeld binnen de VLD.
Het is niet gelukt om de VLD terug op het spoor van de weldenkende traditionele VLD te brengen. Daarom zijn we ook onafhankelijk naar de kiezer getrokken.

Inderdaad, onze eerste uitslag was enorm erbarmelijk.
Maar we zijn er wel! En elke dag weer bewijst de VLD hoe hard een echt conservatief-liberaal alternatief als onze partij wel nodig is.
Alle partijen zijn klein begonnen en ik geloof rotsvast dat we zullen groeien omdat de mensen (vooral ontevreden VLD'ers) nu ook wel doorhebben dat De Gucht & Co hen een rad voor de ogen hebben gedraaid!
O.k er is véél gemor binnen de VLD door de recente nieuwkomers zoals Hamas-fan van Quickenborne en de uitgesproken linkse ex-Spiritist Van Krunkelsven maar de VLD is en blijft een partij met middelen en mandatarissen. Het L/A heeft al een paar belangrijke VLD personen binnengerijfd vooral in het Antwerpse maar ook een hoop politiek incompentente figuren zoals een Peter De Rijck die blijkbaar sneller van partij veranderd als van onderbroek of een Antoine Denert wel burgemeester maar iemand die het Vlaams-nationalisme hoog in de vaandel draagt maar wel binnen een neo-unionistische partij zit als het Liberaal Appel om nog maar te zwijgen over een Hendrik Boonen een ex-militant van het extreem-rechtse Front National. Ik heb véél respect voor Dhr. Beysen maar of hij werkelijk kan opwegen tegen een veel grotere VLD daar heb ik men twijfels over. Geloof me de VLD terug in de oppositie kan al véél veranderen in goede rechtse zin dan wel te verstaan en op sociaal-economisch vlak heeft Verhofdstadt het tot hiertoe niet al te slecht gedaan.
Oud 23 oktober 2003, 23:36   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel Rudy, laat mij eerlijk zijn.

Zoals ik reeds eerder schreef en herhaal : Het Liberaal Appel is inderdaad rechtser dan de VLD, maar is niet duidelijk over haar samenwerking met het VB. Beweren dat het wel kan maar enkel als enkel de principes van het LA tellen is dikke zever. Bovendien was meteen duidelijk, overal gelezen, op tv gezien , en ook in fora, dat de achterban van het LA, hoe dunbevolkt ook, niet te vinden is voor een samenwerking met het Blok.

Ik geloofde een beetje in de LA, maar heb na de non-starter van de vorige verkiezingen begrepen dat het de volgende keer niet beter zal zijn. Het 'nieuws' van het vertrek van Beysen uit de vLD om een nieuwe partij te stichten heeft precies 1% stemmen gehaald. En zelfs dat nieuws is geen nieuws meer.

Voor de rest ziet of leest , behalve een aantal forumbezoekers zoals wij hier, de overgrote meerderheid van de Vlamingen nooit nog iets over het Liberaal Appel.
Oud 23 oktober 2003, 23:36   #51
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Heel veel leden hebben het Liberaal Appel verlaten omdat zij maanden niet werden geïnformeerd,en omdat Ward Beysen de zeven belangrijkste politici(dissidenten)onder fysische bedreiging uit zijn partij heeft gezet(o.a.lijsttrekkers,medestichters en raadsleden).
Deze zeven dissidenten(o.a.Alain Matton)hadden een grote aanhang die samen met hem zijn vertrokken.
Guy Clauwaert(Halle-Brussel-Vilvoorde) heeft mij persoonlijk laten weten dat hij na het vertrek van Alain Matton de nieuwe lokale Voorzitter is,en dat hij als enige persoon is achtergebleven
Ps.u kan zijn nummer bekomen via PM, zodat u dit zelf van hem kan vernemen.
Oud 23 oktober 2003, 23:50   #52
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
O.k er is véél gemor binnen de VLD door de recente nieuwkomers zoals Hamas-fan van Quickenborne en de uitgesproken linkse ex-Spiritist Van Krunkelsven maar de VLD is en blijft een partij met middelen en mandatarissen. Het L/A heeft al een paar belangrijke VLD personen binnengerijfd vooral in het Antwerpse maar ook een hoop politiek incompentente figuren zoals een Peter De Rijck die blijkbaar sneller van partij veranderd als van onderbroek of een Antoine Denert wel burgemeester maar iemand die het Vlaams-nationalisme hoog in de vaandel draagt maar wel binnen een neo-unionistische partij zit als het Liberaal Appel om nog maar te zwijgen over een Hendrik Boonen een ex-militant van het extreem-rechtse Front National. Ik heb véél respect voor Dhr. Beysen maar of hij werkelijk kan opwegen tegen een veel grotere VLD daar heb ik men twijfels over. Geloof me de VLD terug in de oppositie kan al véél veranderen in goede rechtse zin dan wel te verstaan en op sociaal-economisch vlak heeft Verhofdstadt het tot hiertoe niet al te slecht gedaan.
Mensen,

Sta me toeom even hier op te reageren.
De rest volgt dadelijk.

Elke beginnende partij, hoe goed of hoe slecht ook het programma, heeft af te rekenen met figuren, dewelke hun eigen principes boven die van de partij stellen.
Zo ook het Liberaal Appel.
We hebben al de rotste appel, Peter De Ryck, eruit geschopt.
We mogen echter niet de fout begaan om mensen, die zich NIET misdragen binnen onze partij, zoals Hendrik Boonen, er per vooroordeel eruit te stampen.

U hebt het reeds goed gezegd: We zijn geen partij van mandatarissen of middelen. Die hebben we NOG niet. Maar maakt ons dat slechter dan een andere traditionele partij? Neen!
Het maakt het alleen maar moeilijker.
Maar moeilijk gaat ook. We zullen moeten knokken voor onze plaats en dat is exact wat we gaan doen ook.

Wij zijn ook nog steeds niet besmet door een wanbeleid, hetwelk de VLD zeer zwaar zal aangerekend worden.
Ook als zij naar de oppositie zullen verhuizen, zullen ze die blaam nog jaren met zich meedragen.
Wij gaan ons verzetten tegen elke vorm van wanbeleid, of die nu komt van VLD, CD&V of Vlaams Blok!
Daarom zijn wij het rechts conservatief alternatief, waar de burger al jaren op wacht!

Oud 23 oktober 2003, 23:59   #53
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel Rudy, laat mij eerlijk zijn.

Zoals ik reeds eerder schreef en herhaal : Het Liberaal Appel is inderdaad rechtser dan de VLD, maar is niet duidelijk over haar samenwerking met het VB. Beweren dat het wel kan maar enkel als enkel de principes van het LA tellen is dikke zever. Bovendien was meteen duidelijk, overal gelezen, op tv gezien , en ook in fora, dat de achterban van het LA, hoe dunbevolkt ook, niet te vinden is voor een samenwerking met het Blok.

Ik geloofde een beetje in de LA, maar heb na de non-starter van de vorige verkiezingen begrepen dat het de volgende keer niet beter zal zijn. Het 'nieuws' van het vertrek van Beysen uit de vLD om een nieuwe partij te stichten heeft precies 1% stemmen gehaald. En zelfs dat nieuws is geen nieuws meer.

Voor de rest ziet of leest , behalve een aantal forumbezoekers zoals wij hier, de overgrote meerderheid van de Vlamingen nooit nog iets over het Liberaal Appel.
Antoon,

Me dunkt dat ik daarnet juist héél duidelijk was over de samenwerking met het Blok en over de voorwaarden daaromtrent.
Onze leden begrijpen ook wel dat een nationaal KARTEL een non-optie is.
Wij weten ook wel dat het evenwaardigheidsprincipe voor het Blok een enorme struikelblok is.
Wij hebben ook absoluut geen nood aan een samenwerking met het Blok, hoor! We opperen het als een mogelijkheid, die we niet uit de weg gaan, net zoals we een samenwerking met een andere partij niet �* priori uit de weg zullen gaan!

Wat onze verkiezingsuitslag betreft, heeft U gelijk: die was om bij te huilen! Wat we dan ook gedaan hebben, waarna we onze conclusies getrokken hebben.
We hebben begrepen dat we duidelijke standpunten moesten laten horen.
Dat doen we dan ook.
Ik kan er ook niets aan doen, dat de media ons te onbelangrijk vinden om ons voor de camera te trekken, telkens men het woordje 'Politiek' wenst te gebruiken in een nieuwsitem?
Binnenkort zal U wel meer nieuws over ons horen, maar geef ons nog even, wilt U?

Oud 24 oktober 2003, 00:01   #54
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mensen,

Sta me toeom even hier op te reageren.
De rest volgt dadelijk.

Elke beginnende partij, hoe goed of hoe slecht ook het programma, heeft af te rekenen met figuren, dewelke hun eigen principes boven die van de partij stellen.
Zo ook het Liberaal Appel.
We hebben al de rotste appel, Peter De Ryck, eruit geschopt.
We mogen echter niet de fout begaan om mensen, die zich NIET misdragen binnen onze partij, zoals Hendrik Boonen, er per vooroordeel eruit te stampen.

U hebt het reeds goed gezegd: We zijn geen partij van mandatarissen of middelen. Die hebben we NOG niet. Maar maakt ons dat slechter dan een andere traditionele partij? Neen!
Het maakt het alleen maar moeilijker.
Maar moeilijk gaat ook. We zullen moeten knokken voor onze plaats en dat is exact wat we gaan doen ook.

Wij zijn ook nog steeds niet besmet door een wanbeleid, hetwelk de VLD zeer zwaar zal aangerekend worden.
Ook als zij naar de oppositie zullen verhuizen, zullen ze die blaam nog jaren met zich meedragen.
Wij gaan ons verzetten tegen elke vorm van wanbeleid, of die nu komt van VLD, CD&V of Vlaams Blok!
Daarom zijn wij het rechts conservatief alternatief, waar de burger al jaren op wacht!

Laat ons hopen voor jullie dat de burger het signaal ook gehoord heeft en dat hij het L/A de volgende verkiezingen een iets beter toekomst tegemoet kan gaan.
Oud 24 oktober 2003, 00:03   #55
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Deze dissidenten,mijzelf inbegrepen,en Marleen Denecker binnenkort,zijn uit de partij gezet,omdat wij een gevaar vormden(kartel Vlaams Blok).
Ward Beysen heeft inmiddels een duidelijk akkoord met het Vlaams Blok.
Verschillende raadsleden uit het Vlaams Blok en het Liberaal Appel(o.a.Hendrik Boonen)hebben ons laten weten dat Ward Beysen bij de komende verkiezingen op de lijst staat van het Vlaams Blok.
Het Liberaal Appel neemt niet deel aan de komende verkiezingen,omdat dit financieel niet haalbaar is voor de partij.
Frank Van Hecke heeft 2 mandaten belooft,enerzijds een mandaat voor Antoin Denert binnen de Vlaamse raad,anderzijds een mandaat voor Ward Beysen die de tweede plaats krijgt binnen het Europees parlement.
De kiezers en de leden van het Liberaal Appel werden bedrogen en verkocht aan het Vlaams Blok.
De dissidenten hebben dit willen voorkomen,en hebben getracht om zowel de achterban,als het liberale gedachtengoed te redden.
Binnenkort worden de kieslijsten bekend gemaakt,en dan merken jullie automatisch dat Mijnheer Van Nespen een leugenaar is,die de waarheid moet ontkrachten in opdracht van Ward Beysen.
Oud 24 oktober 2003, 00:04   #56
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen voor jullie dat de burger het signaal ook gehoord heeft en dat hij het L/A de volgende verkiezingen een iets beter toekomst tegemoet kan gaan.
Ik zal al heel blij zijn, wanneer U het gehoord heeft en wanneer U ons uw stem waardig acht...

Oud 24 oktober 2003, 00:05   #57
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk
Deze dissidenten,mijzelf inbegrepen,en Marleen Denecker binnenkort,zijn uit de partij gezet,omdat wij een gevaar vormden(kartel Vlaams Blok).
Verschillende raadsleden uit het Vlaams Blok en het Liberaal Appel(o.a.Hendrik Boonen)hebben ons laten weten dat Ward Beysen bij de komende verkiezingen op de lijst staat van het Vlaams Blok.
Het Liberaal Appel neemt niet deel aan de komende verkiezingen,omdat dit financieel niet haalbaar is voor de partij.
Frank Van Hecke heeft 2 mandaten belooft,enerzijds een mandaat voor Antoin Denert binnen de Vlaamse raad,anderzijds een mandaat voor Ward Beysen die de tweede plaats krijgt binnen het Europees parlement.
De kiezers en de leden van het Liberaal Appel werden bedrogen en verkocht aan het Vlaams Blok.
De dissidenten hebben dit willen voorkomen,en hebben getracht om zowel de achterban,als het liberale gedachtengoed te redden.
Binnenkort worden de kieslijsten bekend gemaakt,en dan merken jullie automatisch dat Mijnheer Van Nespen een leugenaar is,die de waarheid moet ontkrachten in opdracht van Ward Beysen.
Peeke,

GO FUCK YOURSELF!

Oud 24 oktober 2003, 00:06   #58
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Dat heeft Ward Beysen exact gevraagt aan zijn raadsleden tijdens de bijéénkomst in September''geef mij nog even tijd,geef mij nog drie maanden''(samenstelling van de kieslijsten).
Oud 24 oktober 2003, 00:07   #59
Dirk
Banneling

Dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Peeke,

GO FUCK YOURSELF!
Waarom scheld u mij uit Mijnheer Van Nespen
Oud 24 oktober 2003, 00:08   #60
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat heeft Ward Beysen exact gevraagt aan zijn raadsleden tijdens de bijéénkomst in September''geef mij nog even tijd,geef mij nog drie maanden''(samenstelling van de kieslijsten).

Als Dhr. Beysen werkelijk bij het Vlaams Blok zou gaan zou hij dat al lang gedaan hebben. Ik denk dat u best eens een bezoekje brengt aan een psychiater Mijnheer DeRyck u ziet overal complotten verschijnen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be