Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2003, 10:27   #41
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Ik verwjs graag door naar de link in mijn onderschrift
Ik ben gaan kijken, en ik vond dat het een zeer goed beeld gaf van wat er in de wereld leeft. Ik raad dan ook iedereen aan om er naar te gaan kijken.
Ik hoop inderdaad dat Turk4ever de site eens bezoekt, dan zal hij zich gelukkig prijzen dat hij in het westen woont.
Oud 26 oktober 2003, 10:42   #42
DavidoV
Vreemdeling

DavidoV's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, geeft volgens mij een goed beeld weer. Mooie flash creatie trouwens.
DavidoV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 13:35   #43
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Ik verwjs graag door naar de link in mijn onderschrift
Ik ben gaan kijken, en ik vond dat het een zeer goed beeld gaf van wat er in de wereld leeft. Ik raad dan ook iedereen aan om er naar te gaan kijken.
Ik hoop inderdaad dat Turk4ever de site eens bezoekt, dan zal hij zich gelukkig prijzen dat hij in het westen woont.
Om maar te zwijgen van het ongelooflijk geluk waarmee jij HIER mocht geboren worden.

Dat ge voor de rest uw gat schudt naar de overgrote rest van de uitgebuite 3° wereld is natuurlijk jouw zorg niet.

U doet echt veel onrecht aan aan de idealist Che wiens imago u hier totaal ongepast misbruikt.

Het tekent u ten volle als slagoneske lul.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 13:59   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Descartes, wat doe jij hier nog in België? Zou je niet snel je biezen pakken en die arme derdewereldlanden gaan helpen?
zolang je hier blijft wonen maak je namelijk zelf deel uit van die uitbuitende massa!
Het schaamrood moest op je wangen staan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 14:13   #45
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Descartes, wat doe jij hier nog in België? Zou je niet snel je biezen pakken en die arme derdewereldlanden gaan helpen?
zolang je hier blijft wonen maak je namelijk zelf deel uit van die uitbuitende massa!
Het schaamrood moest op je wangen staan!
Tja, nu ge het zegt. Ik kan meer mensen tewerkstellen in zo'n lageloon-land dan ik er nu hier tewerkstel.

Maar ik durf hopen dat ik dat op een dag in België ook kan !
Oud 26 oktober 2003, 14:16   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ho? je wil de arbeiders inBelgie terug naar het pre-socalistische tijdperk catapulteren?
Terug 24 uur werken tegen een hongerloontje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 oktober 2003, 14:33   #47
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ho? je wil de arbeiders inBelgie terug naar het pre-socalistische tijdperk catapulteren?
Terug 24 uur werken tegen een hongerloontje?
Schaf de belasting op arbeid af en de werkgever krijgt een marge om minstens 30% méér arbeiders te werk te stellen.

U zegt : dat gaat hij niet doen : hij steekt die opbrengst in eigen zak ?

U vergist zich : 30% méér arbeid betekent ook 30% meer winst, en zelfs meer want elke extra arbeider levert pro-rata méér op omdat de vaste basiskosten reeds gedekt zijn door de eerste critische massa.

Zowel voor de werkgever als voor de staat.

Ik hoef niet méér te verdienen.

Ik wil wel méér tijd om te leven met wat ik NU verdien !
Oud 26 oktober 2003, 15:09   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U zegt : dat gaat hij niet doen : hij steekt die opbrengst in eigen zak ?
Citaat:
U vergist zich : 30% méér arbeid betekent ook 30% meer winst, en zelfs meer want elke extra arbeider levert pro-rata méér op omdat de vaste basiskosten reeds gedekt zijn door de eerste critische massa.
Descartes, je vergeet 1 ietsiepietse dingetje. De firma's die nu de meeste mensen aan het werk hebben zijn beursgaande NV's, of anders staatsbedrijven.
Daar in de NV's beslissen de aandeelhouders uiteindelijk.En die willen zonder uitzondering de meer winst. Dat is de essencie van het idee van aandeelhouders. U als een over ander afdelingsbaasje, of zelfs als aangesteld directeur (door de aandeelhouders) zal het maar moeten uitleggen waarom U geen 30% winst meer hebt kunnen maken nu de mogelijkheid er is.

Ook het idee dat een firma meer mensen in dienst gaat nemen,om meer producten te maken is vrij utopisch gedacht.Als voorbeeld: de grote autofabrikanten zitten in Europa al met een productieoverschot.

Oftewel, het Vivant systeem lijkt heel mooi op papier, maar in realiteit zou het op hetzelfde debacle als het communisme afstevenen.Doodgelopen op menselijk egoïsme.En daar gaat een handvol idealisten niks aan doen.

Dit menselijk egoïstisch trekje is ook wat het kapitalisme aan de gang houd ,en dit zal zo blijven tot de grondstoffen of de markten om te veroveren op zijn.
Oud 26 oktober 2003, 15:22   #49
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Descartes, je vergeet 1 ietsiepietse dingetje. De firma's die nu de meeste mensen aan het werk hebben zijn beursgaande NV's, of anders staatsbedrijven.
Daar in de NV's beslissen de aandeelhouders uiteindelijk.En die willen zonder uitzondering de meer winst. Dat is de essencie van het idee van aandeelhouders. U als een over ander afdelingsbaasje, of zelfs als aangesteld directeur (door de aandeelhouders) zal het maar moeten uitleggen waarom U geen 30% winst meer hebt kunnen maken nu de mogelijkheid er is.
U vergeet de 10.000-en KMO's en zelfstandigen die ook honderdduizenden mensen tewerkstellen. Verwar mij als zelfstandige niet met een multinational.

Citaat:
Ook het idee dat een firma meer mensen in dienst gaat nemen,om meer producten te maken is vrij utopisch gedacht.Als voorbeeld: de grote autofabrikanten zitten in Europa al met een productieoverschot.
Met dat ene voorbeeld hebt u al maar half gelijk. Bestel vandaag eens een nieuwe VW : u wacht minstens 3 maanden : de productie kan de vraag niet volgen.

En er is méér in deze wereld dan alleen maar autoproductie !

Citaat:
Oftewel, het Vivant systeem lijkt heel mooi op papier, maar in realiteit zou het op hetzelfde debacle als het communisme afstevenen.Doodgelopen op menselijk egoïsme.En daar gaat een handvol idealisten niks aan doen.
Ik luister gespannen naar uw beter alternatief. Vermits u reeds afbreekt wat u nog niet eens zag groeien.
Oud 26 oktober 2003, 16:26   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

maddox schreef:
Citaat:
Met dat ene voorbeeld hebt u al maar half gelijk. Bestel vandaag eens een nieuwe VW : u wacht minstens 3 maanden : de productie kan de vraag niet volgen.
Leveringsduur van een wagen is enkel lang zo je bestelbon lang is: Ik wil je morgen een nieuwe VW of andermerk) vinden, leverbaar op 8 dagen, als de kleur, de motor en de uitrusting niet op maat moeten zijn (als 't op maat moet zijn, ja, d�*n wacht weken of maanden!)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 16:27   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Descartes, omdat ik vrees dat het Vivant systeem te hard steunt op idealisten, moet dat zeggen dat ik als arbeider,met een beperkte opleiding in econimie en maatschappij direct maar een alternatief moet geven?
Ik kan alleen zeggen dat het menselijke egoïsme altijd een struikelblok zal wezen voor wat mooie economaatschappelijke systemen zijn.Want dit is al bewezen in de geeschiedenis. Ken het verleden en kijk in de toekomst.

En ja, op dit moment heb je voor Model A een wachttijd, en voor model B ,van dezelfde fabrikant krijg je kortingen van hier tot ginder omdat ze niet weggeraken.Nu niet dat de klant die korting noodzakelijk ziet. De verkoper moet het alleen slim aanpakken.Ik verwijs hier even naar Cardoen.

Citaat:
U vergeet de 10.000-en KMO's en zelfstandigen die ook honderdduizenden mensen tewerkstellen. Verwar mij als zelfstandige niet met een multinational.
Ik vergeet die kleiner wordende groep van ondernemers niet, alleen de maatschappelijke impact van deze diverse groep zal altijd kleiner zijn dan wat de Multinationals hier hebben.
Wat kan het de media schelen dat er 4 mensen ontslagen worden, omdat een KMO'tje,waarvan de baas wat pech heeft gehad zijn boeken dichtdoet.

Ook zijn niet alle zelfstandigen eerlijk, noch tegenover de maatschappij,noch tegenover potentiele werknemers, noch tegenover zichzelf.Tegenover politici kan het me geen r**t schelen want die zijn inherent oneerlijk.
De reden waarom ik zelfstandige zou worden is om te profiteren van de potentiele achterdeurtjes die mij als arbeider gesloten blijven, en visa versa.. ik ben nog steeds arbeider,die met tegenzin zijn belastingen betaald.
Oud 26 oktober 2003, 16:31   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Die doorbraak van de waterstof die komt er wees daar maar gerust van,het is enkel een kwestie van tijd,en dan kunnen ze ginder hun vervuilende rommel houden voila
En wees maar gerust dat ze daar hun vervuilende oliebronnen verder blijven benutten, ook al is men hier overgeschakeld op een alternatieve brandstof
Zeg nu eerlijk: wat zou je zelf doen, in hun plaats?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 20:43   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

We dwalen af, even terug on topic:

"Wie zijn de echte schuldigen van de ellende op deze aarde???"

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2003, 22:11   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg nu eerlijk: wat zou je zelf doen, in hun plaats?
Ik betwijfel of ze in hun eentje die installaties kunnen blijven onderhouden, laat staan verder exploiteren. Ze hebben amper de moeite gedaan om zich de know-how eigen te maken. Blijkbaar stonden die aanwijzingen niet in de koran.

Oud 26 oktober 2003, 22:23   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daar moet ik uit persoonlijke ervaring Circe gelijk in geven.
Als je gaat kijken hoeveel buitenlandse(voornamelijk Europese Ingenieurs ,en Jordaanse/Egyptische mechanikers) tecchnicie er werken in de Midden oosterse olieindustrie werken, zonder enige vorm van lokale sociale wetgeving,dan weet je het wel.

Ik heb nog geen enkele Moslim techniker tegengekomen die aan mijn motorfiets zou mogen werken.En dit niet uit racisme, maar uit de wetenschap dat er gewoon bijna geen goeie zijn.
Oud 27 oktober 2003, 13:42   #56
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
Dat de meeste electriciteitscentrales op olie werken is een feit, maar ik denk niet dat die grote auto's van de Amerikanen zo'n grote invloed hebben op het totaal olieverbruik.
2x mis: de meeste elektriciteitscentrales werken op steenkool (zeker in de VS). En transport is de grootste factor in olieverbruik.
Oud 27 oktober 2003, 13:45   #57
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael
Dat de meeste electriciteitscentrales op olie werken is een feit, maar ik denk niet dat die grote auto's van de Amerikanen zo'n grote invloed hebben op het totaal olieverbruik.
2x mis: de meeste elektriciteitscentrales werken op steenkool (zeker in de VS). En transport is de grootste factor in olieverbruik.
Oud 27 oktober 2003, 14:07   #58
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Dat zijn de westerlingen. Driekwart van de voedselproductie in westerse landen wordt weggegooid terwijl er in Afrika miljoenen mensen doodgaan van de honger.
Driekwart wordt weggegooid? Bron?
Ik ben benieuwd. Voor bepaalde melkproducten zou het kunnen (ongeveer de helft van de gekochte youghurt wordt nooit opgegeten), maar voor andere producten is dit gewoon ONZIN.
En dat er in Afrika zoveel mensen arm zijn heeft zeer veel te maken met de beleidskeuzes van de machthebbers. En ook met handelsbeperkende maatregelen hier. Je hebt dus inderderdaad wel een punt, maar meer ook niet.

En los daarvan, stél dat de westerlingen inderdaad zo slecht zijn als je zegt, geef dan eens een constructieve oplossing wat ze moeten veranderen om het beter te doen?
Oud 27 oktober 2003, 14:47   #59
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ah, ik dacht dat de meeste energiecentrales op uranium werkten.
(Of toch dat een meerderheid van de wereldwijd geproduceerde MW uit nucleaire brandstof komt.)
Tevens dacht ik dat de verwerkende industrie de grootste consument van oliederivaten was maar ook hier kan ik fout zitten.

Weet iemand een deftige link ivm deze materie?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 17:31   #60
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ah, ik dacht dat de meeste energiecentrales op uranium werkten.
(Of toch dat een meerderheid van de wereldwijd geproduceerde MW uit nucleaire brandstof komt.)
Tevens dacht ik dat de verwerkende industrie de grootste consument van oliederivaten was maar ook hier kan ik fout zitten.

Weet iemand een deftige link ivm deze materie?
Ik denk dat zowat 6% van de energie uit kernenergie komt, en 12% van de elektriciteit. Maar ik zal een linkje voor je opzoeken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be