![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is opvallend dat rechts-extremisten altijd brullen dat de allochtonen een bedreiging zijn voor de "westers waarden", terwijl ze zelf de eerste zijn om bij de minste gelegenheid deze waarden overboord te werpen.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Getuigen weigeren bloed. En volgens die objectieve kenmerken komen jullie beiden evenveel in aanmerking natuurlijk. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mijn beste Bobke, proficiat om het op te nemen voor die arme Getuigen. Ze hebben het al zo moeilijk in het goddeloze westen. ![]() Maar om op uw vraag te antwoorden, in het zeer onwaarschijnlijke geval dat ik en onze hypothetische allochtone medemens in het bed naast mij precies evenveel scoren op het lijstje van objectieve medische kenmerken (uiterst onwaarschijnlijk, maar goed, het is een gedachtenexperiment), dan mogen ze van mijn part kop of munt gooien. En op uw vraag of ik nog veel van zulke wijsheden heb, wil ik graag antwoorden met een citaat van Confucius: "Een wijs man weet dat hij een dwaas is".
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mishandelen ze in Frankrijk eigenlijk ook Brandweermannen en ambulancepersoneel? Of blijft het daar bij agenten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Goed, ik ben dus wel ingegaan op jouw onwaarschijnlijke gedachtenexperiment, maar jij niet op het mijne. Wie is hier bang voor de ratio?
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat zelfs de grootste racist bloed van om het even wie zou aannemen. Daarom verdraaide ik de vraagstelling omdat deze voor veel mensen wél problemen zou opleveren. U heeft goed geantwoord maar dat is niet moeilijk, het probleem stelt zich immers niet. Ik zou het eens in de praktijk willen zien wanneer het tussen uw en een ander kind gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() :zucht:
Het beslissingsrecht valt toch bij diegene die bloed geeft en niet bij diegene die krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de ziekenhuizen zijn geregeld gevechten in de spoedopname, waar slachtoffers van bende-afrekeningen zich komen laten opkalefateren: de agressors achtervolgen hen tot in de gangen van het ziekenhuis, en als de verplegers of de bewakingsdienst tussenbeide willen komen, komt het soms tot heuse veldslagen...Junkies , die dringend een dosis nodig hebben , durven ook opduiken, en schandaal maken als er hun niets gegeven word.Familieleden van gekwetsten maken soms ook ambras, als hun familielid niet vlug genoeg verzorgd word... Wat de agenten zélf overkomt, weet iedereen dankzij de media der laatste dagen, binnenkort gaan die enkel nog in volledig harnas op patrouille gaan denk ik, kogelvrij harnas, want vuurwapens zijn er ook in omloop, en ik voorspel in het binnenkort een omvergeknalde agent...bij de volgende grote rellen.Op zijn laatst met Kerstmis-Nieuwjaar, dan zijn de "jongeren" steeds zéér aktief, er op uit het feest te verknoeien voor iedereen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd al gevonden dat het taoïsme een conservatieve filosofie is, veel behoudsgezinder dan het confucianisme dat in het westen nochtans veel meer met gezagsgetrouwheid wordt geassocieerd. Amartya Sen, nobelprijswinnaar economie (uit het islamitische Bangladesh), heeft in zijn boek Development as Freedom grondig de vloer mee aangeveegd met de westerse vooroordelen over de confucianistische "asian values". Maar de westerlingen weten heel weinig over oosterse filosofie, behalve dan een paar clichés. Veel mensen denken zelfs dat de kleuren van het taoistisch symbool (yin-yang), zwart en wit zijn, terwijl het eigenlijk blauw en rood is.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Nu je trouwens toch over varkensvlees begint, denk aan Pulp Fiction: "would you eat dog meat? ... Do you consider a dog to be a filthy animal?... Yeah, but dog's got a personality. And personality goes a long way." ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht zou dat interessanter om weten zijn dan of een racist bloed zou aannemen van een zwarte. Ik denk zelfs eerder dat die bloed zou stelen van een zwarte omdat hij zijn leven belangrijker vindt. Of de racist bloed zou geven als hij weet dat het is om een zwarte te helpen is een ander paar mouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie mijn post hierboven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Over het herhaalde feit dat flikken door jongerenbendes van allochtoon/islamitische origine in de val worden gelokt, om aldaar voor dood in elkaar getrapt te worden ? Enig moreel of maatschappelijk standpunt ? Daar heb ik in uw posts vruchteloos naar gezocht, buiten wat foutloos gespeld poco-gewauwel en achterhaalde cliche's over de zogenaamd sociale achterstelling van deze arme dutskes door westerse regeringen en gesteund door racistische bedrijfsleiders. Ben trouwens benieuwd wat Confucius zou vinden van de islam, mocht hij deze - de vrije gedachte, spraak en handeling - onderdrukkende ideologie gekend hebben. En wat zou uw hooggeprezen nobelprijswinnaar wel vinden van de oosterse denkstromingen die leeg zijn van elke godheid als zodanig, in tegenstelling tot de religie van die ongetwijfeld intelligente meneer uit Bangladesh ? Heeft u enig idee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dankuwel voor uw compliment inzake mijn foutloze spelling, maar dat maakt mijn commentaar niet waardevoller dan de redeneringen van Garnaalbeer, die last heeft van een vorm van dyslexie. Ik wil ook duidelijk maken dat ik geen voorstander ben van het in elkaar slaan van politiemensen. Die arme dutskses doen ook maar alleen hun job, om brood op tafel te krijgen voor hun familie. ![]() Eventjes serieus nu, ik begrijp niet dat je mij "poco" noemt. Persoonlijk vind ik mezelf totaal niet politiek correct, ik heb al quasi iedereen beledigd. Maar de rechtsiewechtsies natuurlijk het meest. Maar dat is zo leuk, meneer. Ze zijn zo voorspelbaar en vlug op de teentjes getrapt, altijd klaar om een nieuwe "kaakslag" in ontvangst te nemen. Maar meer to the point: wie niet inziet dat het fenomeen van geweld in achtergestelde ghetto's in de eerste plaats een sociaaleconomische oorzaak heeft, moet wel totaal verblind zijn door het rechtse gewauwel.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 18 oktober 2006 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Ik sta versteld van je krachtige argumentatie. En op rijm dan ook nog!