![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op het punt van dierenrechten in de Grondwet bijv. geven van de voor een zetel kansrijke partijen PvdA, SP, GroenLinks, Wilders en Partij voor de Dieren in de Stemwijzer aan het hiermee eens te zijn. Maar dat is momenteel geen Kamermeerderheid en al helemaal geen tweederde meerderheid die nodig is voor een grondwetswijziging. Dan heeft het voor GL en SP weinig zin daar een wijzigingsvoorstel voor in te dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() SP
PvdA Liberaal Democratische Partij CDA D66 Nederland Transparant EénNL GroenLinks Fortuyn Partij voor de Dieren VVD Partij voor Nederland Continue Directe Democratie Partij (CDDP) Ad Bos Collectief (ABC) Verenigde Senioren Partij (VSP) ChristenUnie Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid SGP was wel te verwachten zoiets, maar ik woon niet in nederland natuurlijk... Wat mij opvalt is dat Nederland meer nationale partijen heeft, lijkt me wel beter om te kiezen
![]() |
#43 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ChristenUnie
SGP CDA PvdA VVD Fortuyn Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid Partij voor de Dieren SP EénNL GroenLinks D66
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Mijn uitslag: SP Partij voor de dieren CDA (Ja, logische combinatie) Groenlinks Liberaal Democratische Partij (Nooit van gehoord) Pvda Christenunie D66 De rest is neutraal of negatief. Voor de rest moet je de stemwijzer niet te serieus nemen, kijk zelf nog eens de plannen door en bespreek het met mensen, een kort internettestje vertelt je niet op wie je moet stemmen. (En vaak geven verschillende internettestjes je nog een ander advies ook.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan nog is het aantal reële partijen natuurlijk groter dan in Vlaanderen. Op een schaal van links naar rechts (ongeveer): SP - GroenLinks - PvdDieren - PvdA - D66 - ChristenUnie - CDA - VVD - EénNL - SGP - Wilders/PvdV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Wind-, zonne- en waterkracht zijn "oude" en nooit te vergeten hobbies voor mij, hoewel ik geen moment ooit heb geloofd dat deze anders dan kleinschalig en plaats-afhankelijk hun kost kunnen opbrengen, máár ik zie het zo graag bewegen ... Het slachten en anderszins misbruiken van dieren stemt mij verdrietig, maar ik ben mij te zeer bewust van mijn plaats in de voedselketen om de overgang tot Veganisme te riskeren voordat de wetenschap minstens de B12-puzzle feilloos, duurzaam en leefbaar heeft opgelost, bijvoorbeeld middels genetische manipulatie van goed eetbare planten. De Fortuyn-beweging kon ik vooral in het begin waarderen om hun rebellie tegen foute overheden en wetten maar ging bij mij af op de door overwegend minstens zo foute bemanning veroorzaakte interne chaos. Leefbaar Rotterdam / Marco Pastors / 1NLD hebben sterk mijn sympathie, alleen zie ik weinig heil in hun connectie met de door mij met Lou-de-Palingboer vergeleken Ahmadiyya-secte. Geert Wilders ligt mij overwegend goed maar ik houd mijn bedenkingen tegen alles wat niet 100% de seculariteit en het Openbaar Onderwijs voorstaat. D66 leek mij ooit eerlijk en aantrekkelijk maar ging bij mij, tijdens mijn enig lidmaatschap van een politieke partij ooit, zwaar voor mij af. SP, de Nederlandse Nationaal-Bolsjewieken op Chinese Grondslag, kan ik tot op zekere hoogte waarderen maar hun leider J Mao Reynissen vertrouw ik intuïtief niet, zomin als Hr Herben van LPF. Ik realiseer mij pijnlijk dat ik beide Heren hiermee mogelijk onrecht doe maar de drempel is voor mij niet te overkomen. Michiel Smit heb ik wel eens persoonlijk ontmoet en in zijn mij amuserende dwarsheid van onverbiddelijk gelijkhebben mag ik hem eigenlijk wel, maar een te groot deel van zijn aanhang neigt tot radicalere uitingen en acties dan welke ik mijzelf ooit zou toestaan. Ik beschouw hem/hen als een tamelijk spiegelbeeld van/voor(tegen) militant-extreemlinks RaRa/ZiedendeBintjes/Wakker-Lekker-Dier en vermoedelijk nodig of nuttig als een soort van Weerstandspartij tegen door andere partijen ontkende/vergoelijkte/vertroetelde parasitaire en cultuurvijandige stromingen en zulker handelingen, met name in het directe straatbeeld.
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (hoewel ik op sommige thema's wel wat conservatieve trekjes vertoon...........volgens anderen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() de keuze zou zoals verwacht gaan tussen SP en groenlinks:
SP GroenLinks Partij voor de Dieren PvdA D66 en dan negatief stemadvies voor: Fortuyn CDA ChristenUnie EénNL Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid VVD SGP |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gewoon liberaal zonder meer vind ik eigenlijk beter, als er dan toch een etiket op moet. In België noemt Herman Decroo zich sociaal liberaal...
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Mwa; komt niet ook Hr Balkenende ergens uit die streek?
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() dit is mijn uitslag:
EénNL Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid VVD Fortuyn D66 CDA SGP PvdA GroenLinks ChristenUnie SP Partij voor de Dieren |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() wat voor partij is dat éénNL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() EénNL is de partij van Marco Pastors, ex-wethouder in Rotterdam en partijleider van Leefbaar Rotterdam, en Joost Eerdmans, een van de weinige waardevolle Tweede Kamerleden van de LPF. Het is in feite de enige kansrijke 'fortuynistische' partij, afgezien van de partij van Wilders (maar dat is een afsplitsing van de VVD en niet van de LPF).
www.eennl.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad een leuk testje
1. Groep wilders/Partij voor de Vrijheid 2. Fortuyn 3. SGP 4. VVD 5. EénNL 6. CDA NULLIJN 7. ChristenUnie 8. D66 9. SP 10. PVDA 11. Partij voor de Dieren 12. GroenLinks |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aj't moar weet
![]()
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval vind ik EénNL inhoudelijk veel sterker dan Fortuyn (de rest-LPF) en zeker dan Wilders. Ze leggen de nadruk op de kansen en de verantwoordelijkheid van mensen zelf. Allochtonen moeten de bestaande rechten en plichten accepteren (scheiding kerk en staat, gelijkheid man en vrouw, homo en hetero, etc.) en zich integreren in plaats van afzonderen in de eigen gemeenschap. Op de lijst staat trouwens op plaats 3 een liberale moslim. Het is dus geen anti-buitenlanderpartij, zoals de partij van Wilders soms een beetje lijkt. |
|
![]() |
![]() |