![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
|
![]() Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006
22:44:31 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sat, 21 Oct 2006 23:07:56 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>12:29:17 GMT, in littera <[email protected]> >>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>On Sat, 21 Oct 2006 12:32:47 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>>>00:29:33 GMT, in littera <[email protected]> >>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>> >>>>>On Sat, 21 Oct 2006 00:18:00 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>wrote: >>>>> >>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Fri, 20 Oct 2006 >>>>>>12:29:02 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>> >>>>>>>On Fri, 20 Oct 2006 12:26:38 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>>>wrote: >>>>>>> >>>>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Thu, 19 Oct 2006 >>>>>>>>21:57:24 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>>>> >>>>>>>>>On Wed, 18 Oct 2006 18:29:42 +0200, D®ßukkåke <[email protected]> >>>>>>>>>wrote: >>>>>>>>> >>>>>>>>>>ze gaan weer op walvissen jagen... >>>>>>>>> >>>>>>>>>Wat wil je, op walvissen vissen met een vislijn zou belachelijk zijn. >>>>>>>> >>>>>>>>het zou tenminste een viskabel moeten zijn. >>>>>>>> >>>>>>>>>Het zijn trouwens niet eens vissen. >>>>>>>> >>>>>>>>O;, wat ben je toch een fijne observator ![]() >>>>>>>>Het zijn inderdaad zoogdieren. >>>>>>> >>>>>>>Een vislijn zou dus zeker en vast belachelijk zijn en een zoogdierlijn >>>>>>>bestaat niet. Je moet dus wel jagen op walvissen. >>>>>> >>>>>>Hoe dan? >>>>>> >>>>> >>>>>Met een jachtvergunning. >>>> >>>> >>>>In Belgiê heb ik geen weet dat er jachtvergunningen voor walvisen >>>>zouden bestaan. >>>>Trouwens in internationale wateren ben je niet aan landelijke >>>>wetgevingen onderhevig maar aan het internationaal zeerecht, inzoverre >>>>je land de conventies mede getekend heeft. >>>> >>> >>>In België zijn de walvissen dan ook bijna uitgestorven. >> >>Heb je cijfermateriaal om dit te bevestigen? > >Ja, en jij? > Ik beweer niets over walvissen en België, hoor! >>>>>Weet trouwens iemand hoe je walvis klaarmaakt, en valt dat dan in de >>>>>categorie van de wildgerechten? >>>> >>>>Moet je aan Noren, IJslanders en Japanners vragen. Die schijnen daar >>>>raad mee te weten. >>> >>>En de Mongolen? >> >>Die palen aan geen enkele zee, dus zullen ze d'er de ballen van weten. >> >> > >Onderschat ze niet, die Mongolen. > Met die ene die hier rondliep, maak ik me niet teveel illusies! > > >Sargon. -- Fusti |
![]() |
#42 |
|
![]() On Sun, 22 Oct 2006 10:08:47 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >22:44:31 GMT, in littera <[email protected]> >in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>On Sat, 21 Oct 2006 23:07:56 +0200, Fustigator <[email protected]> >>wrote: >> >>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>>12:29:17 GMT, in littera <[email protected]> >>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>> >>>>On Sat, 21 Oct 2006 12:32:47 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>wrote: >>>> >>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>>>>00:29:33 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>> >>>>>>On Sat, 21 Oct 2006 00:18:00 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>>wrote: >>>>>> >>>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Fri, 20 Oct 2006 >>>>>>>12:29:02 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>>> >>>>>>>>On Fri, 20 Oct 2006 12:26:38 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>>>>wrote: >>>>>>>> >>>>>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Thu, 19 Oct 2006 >>>>>>>>>21:57:24 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>>>>> >>>>>>>>>>On Wed, 18 Oct 2006 18:29:42 +0200, D®ßukkåke <[email protected]> >>>>>>>>>>wrote: >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>ze gaan weer op walvissen jagen... >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>Wat wil je, op walvissen vissen met een vislijn zou belachelijk zijn. >>>>>>>>> >>>>>>>>>het zou tenminste een viskabel moeten zijn. >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Het zijn trouwens niet eens vissen. >>>>>>>>> >>>>>>>>>O;, wat ben je toch een fijne observator ![]() >>>>>>>>>Het zijn inderdaad zoogdieren. >>>>>>>> >>>>>>>>Een vislijn zou dus zeker en vast belachelijk zijn en een zoogdierlijn >>>>>>>>bestaat niet. Je moet dus wel jagen op walvissen. >>>>>>> >>>>>>>Hoe dan? >>>>>>> >>>>>> >>>>>>Met een jachtvergunning. >>>>> >>>>> >>>>>In Belgiê heb ik geen weet dat er jachtvergunningen voor walvisen >>>>>zouden bestaan. >>>>>Trouwens in internationale wateren ben je niet aan landelijke >>>>>wetgevingen onderhevig maar aan het internationaal zeerecht, inzoverre >>>>>je land de conventies mede getekend heeft. >>>>> >>>> >>>>In België zijn de walvissen dan ook bijna uitgestorven. >>> >>>Heb je cijfermateriaal om dit te bevestigen? >> >>Ja, en jij? >> >Ik beweer niets over walvissen en België, hoor! > >>>>>>Weet trouwens iemand hoe je walvis klaarmaakt, en valt dat dan in de >>>>>>categorie van de wildgerechten? >>>>> >>>>>Moet je aan Noren, IJslanders en Japanners vragen. Die schijnen daar >>>>>raad mee te weten. >>>> >>>>En de Mongolen? >>> >>>Die palen aan geen enkele zee, dus zullen ze d'er de ballen van weten. >>> >>> >> >>Onderschat ze niet, die Mongolen. >> >Met die ene die hier rondliep, maak ik me niet teveel illusies! >> Zolang hij hier rondliep, waren er toch geen walvissen te bespeuren! Sargon. |
![]() |
#43 |
|
![]() "Mr. Noise Guy" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > Sargon wrote: > > > Weet trouwens iemand hoe je walvis klaarmaakt, en valt dat dan in de > > categorie van de wildgerechten? > > Ik heb nooit van een tamme walvis gehoord. En waarschijnlijk een beetje > te groot voor de BBQ ![]() > > -Mr. Noise Guy > Orangevale, California, U.S.A. > Ligt er aan welke walvis je gebruikt en hoe groot de tuin is. Schijnt anders wel een vette hap te zijn, dus niet voorradig in de werelden van Disney. |
![]() |
#44 |
|
![]() "JP" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > > Er is geen principieel verschil tussen het jagen van een walvis of het > > jagen van een konijn. Punt is inderdaad dat je niet meer wamvissen van > > een bepalde soort moet bejagen dan dat er door aanwas weer bij komt. > > Ik moet toch ernstig bezwaar maken tegen je gewoonte om walvissen en > wamvissen op een hoop te gooien. Wamvissen zijn er genoeg, walvissen niet. > > Overigens, met je stelling dat er geen verschil zit tussen het jagen van een > konijn en een walvis ben ik het niet per definitie eens. Het zou ook zo > kunnen zijn dat er wel verschil tussen zit, maar dat jij niet de capaciteit > hebt om dat waar te nemen of te benoemen. Overweeg bijvoorbeeld alleen al > het verschil in draagtijd van de twee diersoorten. Ook zou ik de manier van > doden kunnen noemen, dat kan bij een walvis oplopen tot twintig minuten of > meer, en dan op een verschrikkelijke manier. Is er ook nog sprake van een > moeder met kalf, dan sterft dat ook nog van de honger (komt uiteindelijk > neer op de verdrinkingsdood). Om mijn stellingname in deze materie even > duidelijk weer te geven: geeft mij een vliegtuig of heli met aan boord een > stevige gifgasgranaat, en onder me een walvisjagend schip, dan zal ik m'n > lading droppen zonder met m'n ogen te knipperen. > > Wees gegroet, Jan. > Mag een duikboot met conventionele torpedo's ook? Is milieuvriendelijker, goed de stookolie en de rest dan wel weer niet, maar anders zetten ze toch gewoon weer een nieuwe bemanning op het schip. Een gaatje in de scheepshuid en het koele water zorgt wel voor de rest. Waar zou kapitein Nemo nu toch zijn, nu hij weer nodig is... |
![]() |
#45 |
|
![]() Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sun, 22 Oct 2006
10:01:54 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 22 Oct 2006 10:08:47 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>22:44:31 GMT, in littera <[email protected]> >>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>On Sat, 21 Oct 2006 23:07:56 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>>>12:29:17 GMT, in littera <[email protected]> >>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>> >>>>>On Sat, 21 Oct 2006 12:32:47 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>wrote: >>>>> >>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Sat, 21 Oct 2006 >>>>>>00:29:33 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>> >>>>>>>On Sat, 21 Oct 2006 00:18:00 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>>>wrote: >>>>>>> >>>>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Fri, 20 Oct 2006 >>>>>>>>12:29:02 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>>>> >>>>>>>>>On Fri, 20 Oct 2006 12:26:38 +0200, Fustigator <[email protected]> >>>>>>>>>wrote: >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Thu, 19 Oct 2006 >>>>>>>>>>21:57:24 GMT, in littera <[email protected]> >>>>>>>>>>in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>On Wed, 18 Oct 2006 18:29:42 +0200, D®ßukkåke <[email protected]> >>>>>>>>>>>wrote: >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>ze gaan weer op walvissen jagen... >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>Wat wil je, op walvissen vissen met een vislijn zou belachelijk zijn. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>het zou tenminste een viskabel moeten zijn. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>Het zijn trouwens niet eens vissen. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>O;, wat ben je toch een fijne observator ![]() >>>>>>>>>>Het zijn inderdaad zoogdieren. >>>>>>>>> >>>>>>>>>Een vislijn zou dus zeker en vast belachelijk zijn en een zoogdierlijn >>>>>>>>>bestaat niet. Je moet dus wel jagen op walvissen. >>>>>>>> >>>>>>>>Hoe dan? >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Met een jachtvergunning. >>>>>> >>>>>> >>>>>>In Belgiê heb ik geen weet dat er jachtvergunningen voor walvisen >>>>>>zouden bestaan. >>>>>>Trouwens in internationale wateren ben je niet aan landelijke >>>>>>wetgevingen onderhevig maar aan het internationaal zeerecht, inzoverre >>>>>>je land de conventies mede getekend heeft. >>>>>> >>>>> >>>>>In België zijn de walvissen dan ook bijna uitgestorven. >>>> >>>>Heb je cijfermateriaal om dit te bevestigen? >>> >>>Ja, en jij? >>> >>Ik beweer niets over walvissen en België, hoor! >> >>>>>>>Weet trouwens iemand hoe je walvis klaarmaakt, en valt dat dan in de >>>>>>>categorie van de wildgerechten? >>>>>> >>>>>>Moet je aan Noren, IJslanders en Japanners vragen. Die schijnen daar >>>>>>raad mee te weten. >>>>> >>>>>En de Mongolen? >>>> >>>>Die palen aan geen enkele zee, dus zullen ze d'er de ballen van weten. >>>> >>>> >>> >>>Onderschat ze niet, die Mongolen. >>> >>Met die ene die hier rondliep, maak ik me niet teveel illusies! >>> > >Zolang hij hier rondliep, waren er toch geen walvissen te bespeuren! > Daar we zonder webcam hier posten, kan ik geen oordeel vellen omtrent het al dan niet voorkomen van walvisachtigen onder de posters. > > >Sargon. -- Fusti |