![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 15 december-beweging was een doodgeboren initiatief om eventuele veranderingen op het linkse middenveld te counteren. Ik heb helaas nog altijd geen valabele argumenten van PvdA'ers gelezen waarom ze geen kartel zouden willen sluiten met EAP, behalve dat ze hun partijbelangen willen laten voorgaan op deze van de arbeiders.
Toppie jongens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Heeft de PVDA dan gezegd dat ze geen kartel zouden willen sluiten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Heb jij dan ergens zelfs de intentie gemerkt om eventueel rond de tafel te zitten? Neen. Ze profileren zich als de redder van het proletariaat en beschimpen het initiatief als contraproductief en niet noodzakelijk. Typisch, om het met een woordje uit te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Ik heb helaas nog altijd geen valabele argumenten van PvdA'ers gelezen waarom ze geen kartel zouden willen sluiten met EAP, behalve dat ze hun partijbelangen willen laten voorgaan op deze van de arbeiders."
Tjonge de arrogantie kent geen grenzen. Alsof de "EAP" het enige initiatief is dat instaat voor het belang van de (!) arbeiders. De PVDA sluit volgens mij inderdaad niets uit: "In tegenstelling tot eerdere berichten in de media zal de PVDA zichzelf niet ontbinden om exclusief voor dit laatste project te kiezen. De PVDA reikt de hand naar álle initiatieven links van, en zelfs links in, de SP.a. We hebben een uitstekende verstandhouding zowel met activisten van SP.a Rood, 15 December Beweging als met Jef Sleeckx. De PVDA werkt verder aan de vernieuwing van de partij, en concentreert zich voorlopig op de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006*, en de campagne om dokter Dirk Van Duppen te doen verkiezen bij de parlementsverkiezingen in 2007. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Dat is toch nog niet aan de orde, EAP is nog geen feit en een vraag tot kartelvorming kan er dan ook moeilijk geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik vraag alleen maar een symbolische hand waaruit kan worden afgelezen dat PvdA daadwerkelijk in staat is om in een koepelvorm te werken, en dus niet een wazige verklaring af te leggen zonder enige concrete consequenties eraan te verbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Ik vraag alleen maar een symbolische hand waaruit kan worden afgelezen dat PvdA daadwerkelijk in staat is om in een koepelvorm te werken, en dus niet een wazige verklaring af te leggen zonder enige concrete consequenties eraan te verbinden."
Hoe moet je dat nu anders interpreteren als 'de koepel is de ware oplossing' ? De PVDA is een revolutionaire partij die de laatste jaren een tactische wijziging heeft gedaan, waarvan ze nu de vruchten begint te plukken. Waarom dan in een koepel gaan werken die nog niets, maar dan ook niets, heeft bewezen behalve goede intenties? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Stuur dan minstens een waarnemer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 22 oktober 2006 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "kan u goed slapen met het feit dat de partij toch altijd primeert"
ik geloof dat de arbeidersklasse een sterke communistische partij nodig heeft ja. Verder is het niet belangrijk dat er concurrentie is tijdens verkiezingen, het is niet dat verkiezingen nu plots centraal komen te staan in de politiek van de communisten hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
R. Miliband En dat is de waarschuwing dat ik altijd meegeef. Tenzij je hoopt dat je met 1% van het electoraat een revolutie kunt uitvoeren, betwijfel ik toch die uitspraak. Ik stem niet in met parlementarisme, maar je zit nu in een situatie waar de publieke ruimte enorm is uitgebouwd. Electorale overwinningen helpen een tegenhegemonie door te drukken in die publieke ruimte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat EAP alles op de verkiezingen zet. Als EAP de verzameling van LSP, SAP en enkele KP-ers wordt, dan is dat geen electorale vooruitgang. SAP en KP komen al lang niet meer apart op. LSP haalde 2900 stemmen. Samengaan betekent niet dat men 10000 stemmen haalt. En wat zijn de plannen voor en na de verkiezingen? Een nieuwe partij stichten? En wat als de verkiezingsuitslag tegenvalt? En nu de feiten: de PVDA beweert 2700 leden te hebben. EAP hoopt op 600 aanwezigen. Zou PVDA zijn naam moeten laten vallen en zich onder de koepel EAP laten vatten? Zonder dat EAP uitgebouwd is, al iets bewezen heeft? Dat is toch niet serieus? Een kartel? misschien wel. Maar wil EAP dat wel? En wat zou de meerwaarde kunnen zijn? Vragen waarover moet gediscussieerd worden. Trouwens: is de PVDA uitgenodigd om op 28/10 zijn standpunt te komen uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() veel moeite is dit toch niet
![]()
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |