![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een vb'er die de Vlaamse republiek komt verdedigen tegenover een belgicist die zich dan uiteraard als 'democraat en verdraagzame' gaat profileren. Of kort samengevat: vlaanderen = extreem rechts en fascistisch, belgië = democratie en verdraagzaamheid. Dat zal de inhoud van dat debat wellicht zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ok ik ben politici en ik heb absoluut geen macht in Wallonie maar ja ... het is misschien het begin van iets anders ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Doe jezelf een plezier en lees je antwoord nog eens
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben zonet thuis van het debat. Persoonlijk heb ik niet echt veel bijgeleerd, aangezien ik met de standpunten van beide partijen vertrouwd ben. Aangezien ikzelf natuurlijk bevooroordeeld ben, kon ik me uiteraard het meeste vinden in de standpunten van KVO. Temeer daar het tegenbetoog van Dierickx hoofdzakelijk stoelde op de klassieke 'Belgicistische bangmakerij' in de trant van een mogelijke gewelddadige escalatie in geval van onafhankelijkheid en dies meer. Ook het zogezegde 'Vlaamsnationalistische mediacomplot', dat B-Plus dus ook al ontdekt lijkt te hebben, kwam aan bod. Ook kregen we nogmaals een oproep tot solidariteit om de oren geslagen (zelfs zijn 'goede vriend' Cortebeeck kreeg een persoonlijk bedankje) en greep LD meermaals naar België als stichtend voorbeeld voor Europa (op sommige momenten ging de discussie zelfs eerder over het al dan niet functioneren van Europa, eerder dan België). Leuk om zien was in elk geval de reactie van de tegenpartij op de replieken van KVO (af en toe met een kwinkslag weliswaar), waarbij de bloeddruk van onze vriend Dierickx regelmatig hoog opliep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was er veel volk aanwezig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal misschien te maken hebben met het feit dat dit debat samen viel met een andere debat, nl. dat van Jean-Marie Dedecker, Hugo Coveliers en Boudewijn Bouckaert. Daar was ontzettend veel volk aanwezig, te veel voor de grootte van de zaal zelfs.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF27102006_032 We zijn een tiental minuten gebleven maar gezien we niets konden horen noch zien, zijn we dan maar de stad ingetrokken. ![]() Laatst gewijzigd door Kim : 27 oktober 2006 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebt ge aan een eigen Vlaamse staat, als een paar Europese Commissarissen komen beslissen hoe ge uw economie moet inrichten?? Voor een nationalist moet het volk, de natie soeverein zijn. Dus geen Belgische of Europese stiefmoeder die komt beslissen hoe wij de zaken moeten regelen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schat zo'n 40-tal mensen.
Ben nadien nog een pint gaan drinken met deheer Dierickx. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een leuke babbel gehad? ![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vriendelijk man. Maar eens je het over nationalisme hebt, gaat hij er wel met de botte bijl door!
Hoe je kolonialisme kan omschrijven als "een daad van Europees soevereinisme", blijft me bijvoorbeeld een mysterie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, als je het de moeite waard vind om er met hem per e-mail over verder te discussiëren laat je maar iets weten (ik zie Ludo quasi dagelijks...).
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dus gaat die zitten bij de ... belgicisten?
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u hem zou kennen, zou u zijn standpunt begrijpen.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat hij lid was van een conservatief-nationalistische denktank zoals de Coudenberggroep?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens hetgeen ik begrepen heb, is hij in de eerste plaats een Europese federalist. En wil hij België zien slagen als signaal dat ook Europa kan slagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij hem is het zeker niet "België über alles".
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 oktober 2006 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een positief punt van Dierickx dat ik onthouden heb: een pleidooi om anderstaligen te woord te staan in het AN in plaats van het dialect, wat voor hen een extra motivatie kan betekenen om onze eigen taal te willen begrijpen. Ik sta persoonlijk niet echt achter de idee van B-plus, maar als het een goed voorstel is, mag het ook eens gezegd worden.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 27 oktober 2006 om 19:02. |
![]() |
![]() |